Announcement

Collapse
No announcement yet.

Teboil Drive+ 99E5 vs. Shell V-Power / Pohdintaa ns paremmista bensiineistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-ERiMiEs
    BTCF Member
    • Jun 2013
    • 210
    • Porvoo

    #76
    Originally posted by ville_fin View Post
    Edellisestä postauksessa kun on jo aikaa. Niin mistä mahtaa saada puhtainta / puhtaimmin palavaa 98/98+ bensaa?

    Oon ollu siinä uskossa et st1 98 e5 ja shell v power 98+ e5 olis puhtainta ja tankannu vaan niitä. Mut nyttemmin alkanut miettimään niiden alkuperää ja alkanut kallistuu nesteen suuntaan, kun valmistavat polttoaineensa itse. Mielipiteitä näin 2022 kun mitä ikinä tankkaa se on anyways kallista, nii ei oo juuri väliä muulla kuin mikä on parasta moottorille.

    St1 ainakin jossain vaiheessa osti bensansa nesteeltä? Mut eikös tuo firma vaihda jakelijaa aina sitä mukaa joka myy halvimmalla? Ja st1 kun omistaa Shellin Suomessa niin oletan niiden olevan samaa tavaraa maksimissaan lisäaine-eroilla(?)

    Niin ja oma perus bemari ei ysikasia vaadi mutta oon aina vältellyt etanolia ja se tuskin tulee muuttumaan, hintaero kun on hyvin pieni!
    https://www.neot.fi/ tuossa on vähän osviittaa...
    F11 LCI 535i M-Sport
    Voorti -12

    Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6169
      • Helsinki

      #77
      Originally posted by jr66 View Post
      Onko w-power tehokkaampaa kuin 98 ? Joo, väärä termi mutta onko asiaa tutkittu jossain ?
      Googlella kun katselee, niin jotkut sanoo että olisi "parempaa" kuin 98..
      Tääkin taitaa olla vähän "uskon" asia
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1832
        • Karjaa

        #78
        Eikös aiemmin V-Powerin oktaanilukema ollut korkeampi kuin perus 98:n? Nykyään erona taitaa olla vain V-Powerin lisäaineistus.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6169
          • Helsinki

          #79
          näin minä olen ymmärtänyt, että siitä 99 ja 99+ olis ja sitten siinä oli enemmän jotain lisäaineistuksia.
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • ville_fin
            Newbiemmer
            • Mar 2022
            • 14
            • Espoo

            #80
            Originally posted by Wespa View Post
            Eikös aiemmin V-Powerin oktaanilukema ollut korkeampi kuin perus 98:n? Nykyään erona taitaa olla vain V-Powerin lisäaineistus.
            Joo ennen v power myytiin 99:nä ja tyypillinen okt arvo oli lähes 100.

            St1 98 löysin tuoteselostee jossa mainittiin tyypillinen okt arvon olevan 98,8. V powerin vastaavassa oli vain 98, tai sitten ei ollut niin tarkasti mainittu en tiedä... Luulis kyllä olevan lähes 99 kun 98+ maininnalla oikein myydään. Jotai eroa niissä kyllä on ku oma n13 starttaa smoothimmin v powerilla. Tosin kelikin on kylmentyny samalla nii voi johtuu siitäkin, ku vasta puol tankkia menty tolla.

            Ei kyllä niinkään tuo kiinnosta kunhan se luvattu 98 on ja etanolia max 5%. Nykyään kiinnostelis mikä tavara karstaa vähiten ja on laadukkainta.

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6169
              • Helsinki

              #81
              Mut eikös ne lupaa shellillä kyl vähemmän karstaa ja luulen että olis aika korkee laatu niissä
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • ville_fin
                Newbiemmer
                • Mar 2022
                • 14
                • Espoo

                #82
                Originally posted by MikeDry View Post
                Mut eikös ne lupaa shellillä kyl vähemmän karstaa ja luulen että olis aika korkee laatu niissä
                Joo semmosta ne lupaa kyllä. Mut en tiiä onko Suomen shell pahemmin tekemistä varsinaisen Shellin kanssa ku st1 omistuksessa :think kumma myös kun nitro+ tullut 2013 mutta yhdelläkään asemalla en oo ko kylttiä nähnyt. Palvelumestari shellin asemalla sanoi et olis nitro+ tankeis vaikka ei mainosta olekaan, mut kyseenalaistan tämän kyllä.

                En muista oliko tämä topic tai edes tämä sivu mutta jossain joku puhu jääratapyörästä et v power veti venttiilit aivan tukkoon, kun (muistaakseni) nesteen 98 ei ollut juurikaan karstannu. Vois kyllä luulla et joku muu tekijä ollu jos niin radikaali ero, tiedä häntä. Yksittäistapaus josta tollaista kuullu.

                Edit, en tiiä mitä ihmettä tälle tekstille kävi, toivottavasti saa selvää. Tää sivu pyytää mua kirjautuu uudestaan vähän väliä nii varmaan sekoitti jotenkin.
                Last edited by ville_fin; 03-09-2022, 23:06.

                Comment

                • aae30
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 2694
                  • .fi

                  #83
                  Originally posted by ville_fin View Post
                  Edit, en tiiä mitä ihmettä tälle tekstille kävi, toivottavasti saa selvää. Tää sivu pyytää mua kirjautuu uudestaan vähän väliä nii varmaan sekoitti jotenkin.
                  juu. korjauksena kirjautuessa raksi ruutuun "remember me [ ]".
                  Sorry I'm Not Sorry
                  E34 540iA 93 sedan
                  E34 540iA 93 sedan
                  E39 530iA 00 touring

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3517
                    • Raisio

                    #84
                    Eipä taida V Poweri olla samaa tavaraa kuin aikoinaan markkinoille tullessa.
                    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15229
                      • Ajamisen Iloa

                      #85
                      Originally posted by ritariässä View Post
                      Eipä taida V Poweri olla samaa tavaraa kuin aikoinaan markkinoille tullessa.
                      Jep. Nehän joutui tekemään tuosta useampi vuosi sitten jo 98E5 soppaa.
                      Samaan aikaan viimeinen tietämäni 99 myyvä asema muuttui 98E5. Luulen että pakotettu myymään samaa kuin muutkin. Lisäainepaketti on mahdollisesti hieman eri kuin muualla mutta niin on myös hinta.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6169
                        • Helsinki

                        #86
                        Aaa, se on mennyt muutumaan..No hyvä tietää.
                        Tuo nesteen 98 oli aikoinaan, mutta tainut nyt tän etanoli hössötyksen aikana samaa kuin muillakin.
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5402
                          • S:t Karins

                          #87
                          Shell:n markkinointi on ollut menneinä vuosikymmeninä tehokasta, on luotu mielikuva superbensasta, sitähän se Shellin aikana Suomessakin saattoi olla. Mutta nyt on blasebo vaikutus jäänyt monille päälle. Reilut 10 vuotta bensa on ollut ihan normi E98:a. Lisäaineistus ei ole sama kuin esim. Saksassa myytävässä nitro+:ssa joka on siis Shellin kamaa toisin kuin Suomen ST1:n kama.
                          Toinen mitä ihmettelen on tuo kammo E85 osuudesta bensiinissä. E85:n oktaaniluku on 104, ja tuon takia sitä lyödään mm E95:n joukkoon, lisäämään oktaanilukua. Ja näin ollen lisäaineita menee E95:en vähemmän. Bensiinimoottorille, ja varsinkin ahdetulle tuo E85 on parempi polttoaine kuin E95/98. Pari faktaa:

                          "1. E85-bioetanoli antaa korkeimman käytettävissä olevan oktaaniluvun ja korkeamman oktaaniluvun polttoaineet palavat täydellisemmin. Lisäksi E85 vähentää moottorin nakutusherkkyyttä. Sytytysennakkoa voi myös säätää aikaisemmalle. Kaikki edellä mainitut maksimoivat moottorin tehon.
                          2. E85-bioetanoli palaa kylmempänä kuin bensiini. Tämä tarkoittaa alempaa moottoriin käyntilämpötilaa. Kun moottoriin kertyy lämpöä, moottori menettää osan tehostaan.
                          3. E85-bioetanoli puhdistaa moottoria sisältä. Tämä tarkoittaa vähemmän karstaa ja jäämäkerrostumia. Karsta ja jäämät vaikuttavat moottorin toimintaan kielteisesti ja saattavat vähentää tehoa.
                          4. E85-bioetanoli jäähdyttää moottorin paremmin kuin tavallinen bensiini. Etanoli palaa viileämpänä kuin tavallinen bensiini, sillä sen palamislämpötila on alhaisempi. Lisäksi E85 luo termodynaamisen jäähdytystehon, jota tavallinen bensiini ei tarjoa. Tästä on hyötyä, koska E85-bioetanoli auttaa pitämään moottorin viileänä. Tämä taas puolestaan auttaa pitämään moottorin paremmassa kunnossa.
                          5. E85-bioetanoli pitää moottorisi puhtaana

                          E85 on erinomainen moottorien puhdistusaine? Tavallinen bensiini jättää kerrostumia koko polttoainejärjestelmään ja moottoriin, yleisimmin näihin kohtiin:
                          Polttoainesuuttimet
                          Palokammiot
                          Venttiilin varret
                          Männät
                          Männänrenkaat
                          E85-bioetanoli on niin tehokas puhdistusaine, että jotkut käyttävät E85:ta jopa moottorinpuhdistajan sijasta. Jos käytät säännöllisesti E85-bioetanolia, moottori, polttoainejärjestelmä ja pakoputkisto ovat paljon paremmassa kunnossa kuin jos olisit käyttänyt tavallista bensiiniä."

                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • M-ERiMiEs
                            BTCF Member
                            • Jun 2013
                            • 210
                            • Porvoo

                            #88
                            Originally posted by Tommix View Post
                            Shell:n markkinointi on ollut menneinä vuosikymmeninä tehokasta, on luotu mielikuva superbensasta, sitähän se Shellin aikana Suomessakin saattoi olla. Mutta nyt on blasebo vaikutus jäänyt monille päälle. Reilut 10 vuotta bensa on ollut ihan normi E98:a. Lisäaineistus ei ole sama kuin esim. Saksassa myytävässä nitro+:ssa joka on siis Shellin kamaa toisin kuin Suomen ST1:n kama.
                            Toinen mitä ihmettelen on tuo kammo E85 osuudesta bensiinissä. E85:n oktaaniluku on 104, ja tuon takia sitä lyödään mm E95:n joukkoon, lisäämään oktaanilukua. Ja näin ollen lisäaineita menee E95:en vähemmän. Bensiinimoottorille, ja varsinkin ahdetulle tuo E85 on parempi polttoaine kuin E95/98. Pari faktaa:

                            "1. E85-bioetanoli antaa korkeimman käytettävissä olevan oktaaniluvun ja korkeamman oktaaniluvun polttoaineet palavat täydellisemmin. Lisäksi E85 vähentää moottorin nakutusherkkyyttä. Sytytysennakkoa voi myös säätää aikaisemmalle. Kaikki edellä mainitut maksimoivat moottorin tehon.
                            2. E85-bioetanoli palaa kylmempänä kuin bensiini. Tämä tarkoittaa alempaa moottoriin käyntilämpötilaa. Kun moottoriin kertyy lämpöä, moottori menettää osan tehostaan.
                            3. E85-bioetanoli puhdistaa moottoria sisältä. Tämä tarkoittaa vähemmän karstaa ja jäämäkerrostumia. Karsta ja jäämät vaikuttavat moottorin toimintaan kielteisesti ja saattavat vähentää tehoa.
                            4. E85-bioetanoli jäähdyttää moottorin paremmin kuin tavallinen bensiini. Etanoli palaa viileämpänä kuin tavallinen bensiini, sillä sen palamislämpötila on alhaisempi. Lisäksi E85 luo termodynaamisen jäähdytystehon, jota tavallinen bensiini ei tarjoa. Tästä on hyötyä, koska E85-bioetanoli auttaa pitämään moottorin viileänä. Tämä taas puolestaan auttaa pitämään moottorin paremmassa kunnossa.
                            5. E85-bioetanoli pitää moottorisi puhtaana

                            E85 on erinomainen moottorien puhdistusaine? Tavallinen bensiini jättää kerrostumia koko polttoainejärjestelmään ja moottoriin, yleisimmin näihin kohtiin:
                            Polttoainesuuttimet
                            Palokammiot
                            Venttiilin varret
                            Männät
                            Männänrenkaat
                            E85-bioetanoli on niin tehokas puhdistusaine, että jotkut käyttävät E85:ta jopa moottorinpuhdistajan sijasta. Jos käytät säännöllisesti E85-bioetanolia, moottori, polttoainejärjestelmä ja pakoputkisto ovat paljon paremmassa kunnossa kuin jos olisit käyttänyt tavallista bensiiniä."

                            https://eflexfuel.com/fi/blog/5-hyva...85-bioetanolia
                            Etanolia lisätään bensiiniin ensisijaisesti biovelvotteen takia ja puhtaan etanolin oktaaniluku on vielä korkeampi kun e85:den. Lisäaineista voi lukea enemmän esim https://www.neste.fi/sites/neste.fi/...iopas_2016.pdf kohdasta 4.11.
                            Last edited by M-ERiMiEs; 04-09-2022, 09:48.
                            F11 LCI 535i M-Sport
                            Voorti -12

                            Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

                            Comment

                            • ville_fin
                              Newbiemmer
                              • Mar 2022
                              • 14
                              • Espoo

                              #89
                              [QUOTE=Tommix;4355495]

                              "E85-bioetanoli puhdistaa moottoria sisältä. Tämä tarkoittaa vähemmän karstaa ja jäämäkerrostumia. Karsta ja jäämät vaikuttavat moottorin toimintaan kielteisesti ja saattavat vähentää tehoa."

                              Eli meinaisko tämä että 95 E10 käyttämällä polttoainejärjestelmä sekä palotilat pysyisi puhtaampana kuin 98 E5 / v poweria käyttämällä? Vai koskeeko vaan E85:sta? Oon käsittänyt et kumi ja muoviosat hapertuu tuon E10 kanssa? Ja niitähän bemareissa riittää.

                              Ps. En näköjään osaa lainata osaa viestistä

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8258
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                #90
                                Ainakin minun silmissä uskottavuus on jo menetetty kun käytetyt termit on päin helvettiä
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎