Originally posted by ville_fin
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Teboil Drive+ 99E5 vs. Shell V-Power / Pohdintaa ns paremmista bensiineistä
Collapse
X
-
Originally posted by jr66 View PostOnko w-power tehokkaampaa kuin 98 ? Joo, väärä termi mutta onko asiaa tutkittu jossain ?
Tääkin taitaa olla vähän "uskon" asiaEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostEikös aiemmin V-Powerin oktaanilukema ollut korkeampi kuin perus 98:n? Nykyään erona taitaa olla vain V-Powerin lisäaineistus.
St1 98 löysin tuoteselostee jossa mainittiin tyypillinen okt arvon olevan 98,8. V powerin vastaavassa oli vain 98, tai sitten ei ollut niin tarkasti mainittu en tiedä... Luulis kyllä olevan lähes 99 kun 98+ maininnalla oikein myydään. Jotai eroa niissä kyllä on ku oma n13 starttaa smoothimmin v powerilla. Tosin kelikin on kylmentyny samalla nii voi johtuu siitäkin, ku vasta puol tankkia menty tolla.
Ei kyllä niinkään tuo kiinnosta kunhan se luvattu 98 on ja etanolia max 5%. Nykyään kiinnostelis mikä tavara karstaa vähiten ja on laadukkainta.
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostMut eikös ne lupaa shellillä kyl vähemmän karstaa ja luulen että olis aika korkee laatu niissä
En muista oliko tämä topic tai edes tämä sivu mutta jossain joku puhu jääratapyörästä et v power veti venttiilit aivan tukkoon, kun (muistaakseni) nesteen 98 ei ollut juurikaan karstannu. Vois kyllä luulla et joku muu tekijä ollu jos niin radikaali ero, tiedä häntä. Yksittäistapaus josta tollaista kuullu.
Edit, en tiiä mitä ihmettä tälle tekstille kävi, toivottavasti saa selvää. Tää sivu pyytää mua kirjautuu uudestaan vähän väliä nii varmaan sekoitti jotenkin.Last edited by ville_fin; 03-09-2022, 23:06.
Comment
-
-
Originally posted by ville_fin View PostEdit, en tiiä mitä ihmettä tälle tekstille kävi, toivottavasti saa selvää. Tää sivu pyytää mua kirjautuu uudestaan vähän väliä nii varmaan sekoitti jotenkin.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostEipä taida V Poweri olla samaa tavaraa kuin aikoinaan markkinoille tullessa.
Samaan aikaan viimeinen tietämäni 99 myyvä asema muuttui 98E5. Luulen että pakotettu myymään samaa kuin muutkin. Lisäainepaketti on mahdollisesti hieman eri kuin muualla mutta niin on myös hinta.
Comment
-
-
Shell:n markkinointi on ollut menneinä vuosikymmeninä tehokasta, on luotu mielikuva superbensasta, sitähän se Shellin aikana Suomessakin saattoi olla. Mutta nyt on blasebo vaikutus jäänyt monille päälle. Reilut 10 vuotta bensa on ollut ihan normi E98:a. Lisäaineistus ei ole sama kuin esim. Saksassa myytävässä nitro+:ssa joka on siis Shellin kamaa toisin kuin Suomen ST1:n kama.
Toinen mitä ihmettelen on tuo kammo E85 osuudesta bensiinissä. E85:n oktaaniluku on 104, ja tuon takia sitä lyödään mm E95:n joukkoon, lisäämään oktaanilukua. Ja näin ollen lisäaineita menee E95:en vähemmän. Bensiinimoottorille, ja varsinkin ahdetulle tuo E85 on parempi polttoaine kuin E95/98. Pari faktaa:
"1. E85-bioetanoli antaa korkeimman käytettävissä olevan oktaaniluvun ja korkeamman oktaaniluvun polttoaineet palavat täydellisemmin. Lisäksi E85 vähentää moottorin nakutusherkkyyttä. Sytytysennakkoa voi myös säätää aikaisemmalle. Kaikki edellä mainitut maksimoivat moottorin tehon.
2. E85-bioetanoli palaa kylmempänä kuin bensiini. Tämä tarkoittaa alempaa moottoriin käyntilämpötilaa. Kun moottoriin kertyy lämpöä, moottori menettää osan tehostaan.
3. E85-bioetanoli puhdistaa moottoria sisältä. Tämä tarkoittaa vähemmän karstaa ja jäämäkerrostumia. Karsta ja jäämät vaikuttavat moottorin toimintaan kielteisesti ja saattavat vähentää tehoa.
4. E85-bioetanoli jäähdyttää moottorin paremmin kuin tavallinen bensiini. Etanoli palaa viileämpänä kuin tavallinen bensiini, sillä sen palamislämpötila on alhaisempi. Lisäksi E85 luo termodynaamisen jäähdytystehon, jota tavallinen bensiini ei tarjoa. Tästä on hyötyä, koska E85-bioetanoli auttaa pitämään moottorin viileänä. Tämä taas puolestaan auttaa pitämään moottorin paremmassa kunnossa.
5. E85-bioetanoli pitää moottorisi puhtaana
E85 on erinomainen moottorien puhdistusaine? Tavallinen bensiini jättää kerrostumia koko polttoainejärjestelmään ja moottoriin, yleisimmin näihin kohtiin:
Polttoainesuuttimet
Palokammiot
Venttiilin varret
Männät
Männänrenkaat
E85-bioetanoli on niin tehokas puhdistusaine, että jotkut käyttävät E85:ta jopa moottorinpuhdistajan sijasta. Jos käytät säännöllisesti E85-bioetanolia, moottori, polttoainejärjestelmä ja pakoputkisto ovat paljon paremmassa kunnossa kuin jos olisit käyttänyt tavallista bensiiniä."
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostShell:n markkinointi on ollut menneinä vuosikymmeninä tehokasta, on luotu mielikuva superbensasta, sitähän se Shellin aikana Suomessakin saattoi olla. Mutta nyt on blasebo vaikutus jäänyt monille päälle. Reilut 10 vuotta bensa on ollut ihan normi E98:a. Lisäaineistus ei ole sama kuin esim. Saksassa myytävässä nitro+:ssa joka on siis Shellin kamaa toisin kuin Suomen ST1:n kama.
Toinen mitä ihmettelen on tuo kammo E85 osuudesta bensiinissä. E85:n oktaaniluku on 104, ja tuon takia sitä lyödään mm E95:n joukkoon, lisäämään oktaanilukua. Ja näin ollen lisäaineita menee E95:en vähemmän. Bensiinimoottorille, ja varsinkin ahdetulle tuo E85 on parempi polttoaine kuin E95/98. Pari faktaa:
"1. E85-bioetanoli antaa korkeimman käytettävissä olevan oktaaniluvun ja korkeamman oktaaniluvun polttoaineet palavat täydellisemmin. Lisäksi E85 vähentää moottorin nakutusherkkyyttä. Sytytysennakkoa voi myös säätää aikaisemmalle. Kaikki edellä mainitut maksimoivat moottorin tehon.
2. E85-bioetanoli palaa kylmempänä kuin bensiini. Tämä tarkoittaa alempaa moottoriin käyntilämpötilaa. Kun moottoriin kertyy lämpöä, moottori menettää osan tehostaan.
3. E85-bioetanoli puhdistaa moottoria sisältä. Tämä tarkoittaa vähemmän karstaa ja jäämäkerrostumia. Karsta ja jäämät vaikuttavat moottorin toimintaan kielteisesti ja saattavat vähentää tehoa.
4. E85-bioetanoli jäähdyttää moottorin paremmin kuin tavallinen bensiini. Etanoli palaa viileämpänä kuin tavallinen bensiini, sillä sen palamislämpötila on alhaisempi. Lisäksi E85 luo termodynaamisen jäähdytystehon, jota tavallinen bensiini ei tarjoa. Tästä on hyötyä, koska E85-bioetanoli auttaa pitämään moottorin viileänä. Tämä taas puolestaan auttaa pitämään moottorin paremmassa kunnossa.
5. E85-bioetanoli pitää moottorisi puhtaana
E85 on erinomainen moottorien puhdistusaine? Tavallinen bensiini jättää kerrostumia koko polttoainejärjestelmään ja moottoriin, yleisimmin näihin kohtiin:
Polttoainesuuttimet
Palokammiot
Venttiilin varret
Männät
Männänrenkaat
E85-bioetanoli on niin tehokas puhdistusaine, että jotkut käyttävät E85:ta jopa moottorinpuhdistajan sijasta. Jos käytät säännöllisesti E85-bioetanolia, moottori, polttoainejärjestelmä ja pakoputkisto ovat paljon paremmassa kunnossa kuin jos olisit käyttänyt tavallista bensiiniä."
https://eflexfuel.com/fi/blog/5-hyva...85-bioetanoliaLast edited by M-ERiMiEs; 04-09-2022, 09:48.F11 LCI 535i M-Sport
Voorti -12
Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.
Comment
-
-
[QUOTE=Tommix;4355495]
"E85-bioetanoli puhdistaa moottoria sisältä. Tämä tarkoittaa vähemmän karstaa ja jäämäkerrostumia. Karsta ja jäämät vaikuttavat moottorin toimintaan kielteisesti ja saattavat vähentää tehoa."
Eli meinaisko tämä että 95 E10 käyttämällä polttoainejärjestelmä sekä palotilat pysyisi puhtaampana kuin 98 E5 / v poweria käyttämällä? Vai koskeeko vaan E85:sta? Oon käsittänyt et kumi ja muoviosat hapertuu tuon E10 kanssa? Ja niitähän bemareissa riittää.
Ps. En näköjään osaa lainata osaa viestistä
Comment
-
-
Ainakin minun silmissä uskottavuus on jo menetetty kun käytetyt termit on päin helvettiäF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment