Originally posted by Calypsocoupe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Teboil Drive+ 99E5 vs. Shell V-Power / Pohdintaa ns paremmista bensiineistä
Collapse
X
-
Originally posted by jr66 View PostEntäs 98 ?
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostKysyin juuri shelliltä. Ei ole samaa tavaraa, shell laittaa omat lisäaineet ja buustaa oktaania vähän. Keskimäärin V-power on 98,6oktaanista.
Pelkästään sen perusteella siis shellin V-power olisi näistä huonointa.
Comment
-
-
Ja jos ollaan oktaanien perään, niin viinan lisääminen bensaan nostaa sitä.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Aikoinaan käytin V-Poweria jääratapyörissä mutta siirryin siitä pois. Syynä oli se että imuventtiileihin kertyi lautasen kanavan puolelle todella paljon erittäin kovaa karstaa. Samoin männän päälle tuli karstaa huomattavan paljon. Nähtävästi joku V-Powerin lisäaine tuon aiheutti. Sitten siirryin ihan tavallisen 98:sin käyttöön ja kappas, enää ei ole karstaa venoissa eikä männässä. En tiedä miten paljon tätä ongelmaa on tavallisessa käytössä mutta ainakin tuollaisessa pärrän koneessa missä on 12000rpm ja 140hp/l V-Power ei ole hyvää.
Myöhemmin juttelin bensoista erään dynoukon kanssa joka tekee pärräpuolella moneen luokkaan kärkimiehille koneita. Hän sanoi myös että ihan huuhaata koko bensa. Kovissa koneissa käyttävät joko kisabensaa tai ihan 98:sia jo siitäkin syystä että se on tasalaatuisempaa kuin V-Power jossa oktaaniluku heittelee enemmän.
Tässäkin ketjussa esitetyillä dynovertailuille V-Powerin paremmuudesta ei ole mitään virkaa. Jotta saatasiin faktaa pitää moottori dynottaa joko moottoripenkissä tai samassa dynossa samana päivänä irrottamatta välillä autoa rullilta. Jo se että auto otetaan rullilta ja asennettaan takaisin voi tehdä suuremman eron mittaukseen kuin mitä 98:sin ja V-Powerin ero oli se sitten suuntaan tai toisen. Rengaspaine, liinojen kireys, paljonko mahdollisesti remmiliimaa jne... tekevät äkkiä 5% eron tuloksiin. Paras on jos mittaa napadynolla kuten vaikkapa Ritolalla on. Silloin jää ainakin renkaiden aiheuttamat erot pois.E61 535d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKmn:n koostamassa taulukossa kerrotaan ST1:n 98:n olevan keskimäärin 98.8 oktaanista jos tuota oktaania pidetään jonkinlaisena mittarina.
Henkilökohtaisesti riittää, että oktaaniluku on kohdallaan, tai yli ja se näyttää toteutuvan.Last edited by kmn; 14-04-2017, 11:01.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Mites nämä uuet supersportrallye dieselit? Shell GTL ja mitä näitä nyt oli. Onko taas Shellin ja ST1 pöllö-öljyt samaa paskaa eri paperissa?
E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
Myydään E6x LCI M-Sport ratti
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466
Comment
-
-
Tankkasin kokeeksi tota Teboilin ihmeainetta. Huomasin lompakon tyhjenevän tavallista nopeammin, mutta muuten ei mitään eroa.
Ainoa asemalla myytävä tehopolttoaine on nimeltään diesel. Sillä voi ajella +300hv autolla mukavasti melkein 1000km tankilla, toisin kuin Teboilin 99e5, jolla e93 menee hädin tuskin 500km tankilla.F10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
-
Edellisestä postauksessa kun on jo aikaa. Niin mistä mahtaa saada puhtainta / puhtaimmin palavaa 98/98+ bensaa?
Oon ollu siinä uskossa et st1 98 e5 ja shell v power 98+ e5 olis puhtainta ja tankannu vaan niitä. Mut nyttemmin alkanut miettimään niiden alkuperää ja alkanut kallistuu nesteen suuntaan, kun valmistavat polttoaineensa itse. Mielipiteitä näin 2022 kun mitä ikinä tankkaa se on anyways kallista, nii ei oo juuri väliä muulla kuin mikä on parasta moottorille.
St1 ainakin jossain vaiheessa osti bensansa nesteeltä? Mut eikös tuo firma vaihda jakelijaa aina sitä mukaa joka myy halvimmalla? Ja st1 kun omistaa Shellin Suomessa niin oletan niiden olevan samaa tavaraa maksimissaan lisäaine-eroilla(?)
Niin ja oma perus bemari ei ysikasia vaadi mutta oon aina vältellyt etanolia ja se tuskin tulee muuttumaan, hintaero kun on hyvin pieni!Last edited by ville_fin; 03-09-2022, 16:26.
Comment
-
-
Originally posted by ville_fin View Postst1 kun omistaa Shellin Suomessa niin oletan niiden olevan samaa tavaraa maksimissaan lisäaine-eroilla(?)
Shellillä on sit kaikissa tavaroissa oma lisäaineensa vrt. ABC ja St1.
E85 on kaikissa samaa tavaraa.Last edited by khor; 03-09-2022, 16:43.
Comment
-
Comment