Originally posted by hietase
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Yle: Selvitys paljasti autokorjaamojen hintaerot
Collapse
X
-
Originally posted by nullzwei View PostTarkentaisitko hieman tuota "ilman minkäänlaisia vaatimuksia"-kohtaa?
Onko esimerkiksi riippumattoman korjaamon toteuttama merkkiauton määräaikaishuolto toteutettu "ilman minkäänlaisia vaatimuksia"- periaatteella?-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostJotenkin sellainen kuva jäänyt ettei työnjohtajat edes kerkee hiillostamaan asentajan niskan takana ja monesti töitä tekee pitkän työkokemuksen omaava asentaja joka ei edes tartte kokopäiväohjaajaa töistä suoriutumiseen.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostTarkentaisitko hieman tuota "ilman minkäänlaisia vaatimuksia"-kohtaa?
Onko esimerkiksi riippumattoman korjaamon toteuttama merkkiauton määräaikaishuolto toteutettu "ilman minkäänlaisia vaatimuksia"- periaatteella?E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View Postja monesti töitä tekee pitkän työkokemuksen omaava asentaja joka ei edes tartte kokopäiväohjaajaa töistä suoriutumiseen.
Comment
-
-
Originally posted by walde View PostMerkkikohtainen tekninen tuki, valmistajan omat testilaitteet ja tietokannat ovat myös merkittävä osasyy. Edellämainitut seikat ovat huomattava vuosittainen kuluerä, joka pakottaa ilman minkäänlaisia vaatimuksia operoivaan riippumattomaan toimijaan nähden kalliimpaan hinnoitteluun.
Originally posted by GameOver View PostVoi ollakin jos tämän esittämäsi korjaamon käsitys riittävän tietotaidon ylläpidosta on se, että AUNE-ehdot on asiakkaan nähtävillä.
Sataan, ellei tuhanteen kertaan on jo luettu miten merkillisillä tavoilla autokaupan alalla on ainoat viralliset hevoskauppiaat mitä ihmeellisimmin keinoin selittäneet miksi ainoa oikea huolto on tehtävissä ainoassa oikeassa merkkiliikkeen valohoitolassa.
Juttujen taso tosin on hieman parantunut takavuosien pöyristyttävistä suoranaisista huiputusyrityksistä. Toki vieläkin tulee fiilis wirallisesta monopoli-AAA-kerhosta tyyliin: wirallisesta Alkosta ostettu viina ei aiheuta alkoholismia, wirallisesta Apteekista ostettu pilleri on ainoa joka tehoaa ja Auton osto ja huolto ei onnistu muualla kuin wirallisella hinnalla ja merkkikorjaamossa.
Originally posted by walde View PostTarkoitin sitä, ettei riippumattoman ketjun korjaamoon kohdistu minkäänlaisia laitteisiin, koulutukseen tai vaikkapa osaamistasoon liittyviä vaatimuksia ketjun taholta. Karrikoidusti siis kuka tahansa, millaisella taustalla, laitekannalla tai osaamistasolla tahansa, voi perustaa korjaamon ja liittyä tällaiseen ketjuun, jonka luvataan olevan valtuutettuun huoltoon verrattavissa oleva toimija kaikissa töissä kaikkiin merkkeihin ja malleihin.
Hienoa että aiheesta käydään keskustelua.Last edited by nullzwei; 16-04-2017, 12:56.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostIhanan kallista. Silti kannattavin autokaupan alan osa-ala, jota hampaat irvessä suojellaan jottei vain kukaan muu pääse kiinni kultamuniin.
On vai ei ole?
Sataan, ellei tuhanteen kertaan on jo luettu miten merkillisillä tavoilla autokaupan alalla on ainoat viralliset hevoskauppiaat mitä ihmeellisimmin keinoin selittäneet miksi ainoa oikea huolto on tehtävissä ainoassa oikeassa merkkiliikkeen valohoitolassa.
Juttujen taso tosin on hieman parantunut takavuosien pöyristyttävistä suoranaisista huiputusyrityksistä. Toki vieläkin tulee fiilis wirallisesta monopoli-AAA-kerhosta tyyliin: wirallisesta Alkosta ostettu viina ei aiheuta alkoholismia, wirallisesta Apteekista ostettu pilleri on ainoa joka tehoaa ja Auton osto ja huolto ei onnistu muualla kuin wirallisella hinnalla ja merkkikorjaamossa.
What? NYT faktaa pöytään ilman mitään turhia seliselejä.
Hienoa että aiheesta käydään keskustelua.
Lukemieni kirjoitusten perusteella sinä tosin tunnut lähtökohtaisesti tuntevan jokaisen asian paremmin, kuin yksikään alan ammattilainen (autoalasta apteekkialaan), ja olisikin todella mielenkiintoista kuulla millä referensseillä liikut esimerkiksi tässä asiassa. Olen kuitenkin sivusta seurannut millaista kanssasi on käydä keskustelua, ja siihen en aio ryhtyä.Last edited by walde; 16-04-2017, 13:25.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Originally posted by walde View PostLukemieni kirjoitusten perusteella sinä tosin tunnut lähtökohtaisesti tuntevan jokaisen asian paremmin, kuin yksikään alan ammattilainen (autoalasta apteekkialaan), ja olisikin todella mielenkiintoista kuulla millä referensseillä liikut esimerkiksi tässä asiassa. Olen kuitenkin sivusta seurannut millaista kanssasi on käydä keskustelua, ja siihen en aio ryhtyä.
Comment
-
-
Originally posted by walde View PostTarkoitin sitä, ettei riippumattoman ketjun korjaamoon kohdistu minkäänlaisia laitteisiin, koulutukseen tai vaikkapa osaamistasoon liittyviä vaatimuksia ketjun taholta. Karrikoidusti siis kuka tahansa, millaisella taustalla, laitekannalla tai osaamistasolla tahansa, voi perustaa korjaamon ja liittyä tällaiseen ketjuun, jonka luvataan olevan valtuutettuun huoltoon verrattavissa oleva toimija kaikissa töissä kaikkiin merkkeihin ja malleihin.
Olet sitten merkkihuollossa tai siihen liittyvällä toimialalla töissä, niin kyllä omasta mielestä silloin tuote tai palvelu ei ole ihan niin hyvä kuin väitetään, jos sitä pitää puolustella siihen tyyliin miten merkkihuollot tekevät.
Siinä vaiheessa, kun argumentit muuttuvat vastapuolen kritisoimiseksi tai jopa mustamaalaamiseksi, ollaan jo peli hävitty, vaikka se joissain tapauksissa voisi jopa pitää paikkansa.
Aika monta vuotta jo myyntityössä olleena väitän, että hyvä tuote tai palvelu myy välillä jopa itse itsensä silloin kun se tarpeeksi paljon parempi kuin kilpailijat ja järkevästi hinnoiteltu. Edit: ilman, että pitää siis toisia haukkua ja pelotella asiakkaita.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostTuntuu, että riippumaton ketju voi joka toisen viestin perusteella olla ihan hyvä, mutta tuntuu, että joka toisessa viestissä kuitenkin epäsuorasti (tai suoraan) tuodaan esiin, ettei kuitenkaan voi olla.
Olet sitten merkkihuollossa tai siihen liittyvällä toimialalla töissä, niin kyllä omasta mielestä silloin tuote tai palvelu ei ole ihan niin hyvä kuin väitetään, jos sitä pitää puolustella siihen tyyliin miten merkkihuollot tekevät.
Siinä vaiheessa, kun argumentit muuttuvat vastapuolen kritisoimiseksi tai jopa mustamaalaamiseksi, ollaan jo peli hävitty, vaikka se joissain tapauksissa voisi jopa pitää paikkansa.
Aika monta vuotta jo myyntityössä olleena väitän, että hyvä tuote tai palvelu myy välillä jopa itse itsensä silloin kun se tarpeeksi paljon parempi kuin kilpailijat ja järkevästi hinnoiteltu. Edit: ilman, että pitää siis toisia haukkua ja pelotella asiakkaita.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostVaikeisiin kysymyksiin ei näytäkään olevan kuin halpamaisia vastauksiaE46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Originally posted by walde View PostEn löytänyt viestistä minulle osoitettua kysymystä. Omaan taustaani (molemmista keskustelun aiheena olevista organisaatiosta) vedoten en usko, että liian vaikeaa kysymystä pystyt esittämään.
Tarkoitin sitä, ettei riippumattoman ketjun korjaamoon kohdistu minkäänlaisia laitteisiin, koulutukseen tai vaikkapa osaamistasoon liittyviä vaatimuksia ketjun taholta. Karrikoidusti siis kuka tahansa, millaisella taustalla, laitekannalla tai osaamistasolla tahansa, voi perustaa korjaamon ja liittyä tällaiseen ketjuun, jonka luvataan olevan valtuutettuun huoltoon verrattavissa oleva toimija kaikissa töissä kaikkiin merkkeihin ja malleihin.
Oletko henkka mieltä että esimerkiksi (alla) Bosch tai AD ottaisivat ketjuun (karrikoidusti) kenet tahansa jolla vaikkapa jakoavain pysyy käsissä :think
Bosch
AD
Comment
-
-
Luin nyt vasta ton artikkelin.
Pyöränkulmat voi säätää vain etuakselilta. Takapäätä ei tarvitse huomioida jos sinne ei ole koskettu. Yay! Juuri näin.
Tollasen asiantuntemuksen edessä ei voi enää argumentoida mitään.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostLuin nyt vasta ton artikkelin.
Pyöränkulmat voi säätää vain etuakselilta. Takapäätä ei tarvitse huomioida jos sinne ei ole koskettu. Yay! Juuri näin.
Tollasen asiantuntemuksen edessä ei voi enää argumentoida mitään.
Edustamansa yritys ei kuitenkaan taida kilpailla merkkihuoltojen kanssa, ei edes määräaikaishuolloissa. Toki tuosta voi -näköjään- vetää johtopäätöksen argumentum ad hitlerum:in alalajilla eli oman kaivon myrkyttämällä.
Jotta en jäisi huonommaksi niin käytän omaa kärpäslätkääni maininnalla että
merkkiliikkeen edustaja osasi kertoa miten öljyt kaadetaan mäkeen muualla paitsi meillä tjsp... Yay
Missä muuten menee raja hyvillä ja huonoilla mekatsuilla? Onko se hyvä mekatsu joka duunaa merkkarilla? Entäpä jos ei haluakaan merkkarille vaan duunaa sitoutumattomalle? Entäpä jos merkkarilta siirtyykin yksityiseksi, esimerkiksi yhteen merkkiin keskittyväksi?
Comment
-
Comment