Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yle: Selvitys paljasti autokorjaamojen hintaerot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HC91
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 998
    • 29100/310053

    #76
    Originally posted by nullzwei View Post
    Missä muuten menee raja hyvillä ja huonoilla mekatsuilla?
    Samat lainalaisuudet pätevät kuin muissakin ammateissa - jos suoriudut töistäsi paremmin kuin kollegat niin tiedät sen kyllä itsekin. Hyvä mekatsu ei päästä käsistään työtä jonka laatu ei kelpaisi omaan autoonkaan ja jos tulee yllätyksiä työvaiheessa, kosmeettista haittaa tms. niin asiakasta infotaan viipyilemättä. Ongelmat ovat arkipäivää mutta miten ne kommunikoidaan ja ratkotaan määrää pitkälle asiakastyytyväisyyden tason. Omaehtoinen osaamisen ja työmetodien kehittäminen kuuluu minusta myös hyvän asentajan tunnusmerkistön riippumatta mikä logo on palkanmaksajan kyltissä.
    Last edited by HC91; 18-04-2017, 04:12.
    92' ///M5 3.8 individual
    09' 320d xDrive
    16' NIU N1 Sport
    19' NIU U+ Sport

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #77
      Originally posted by nullzwei View Post
      ettei riippumattoman ketjun korjaamoon kohdistu minkäänlaisia laitteisiin, koulutukseen tai vaikkapa osaamistasoon liittyviä vaatimuksia ketjun taholta. Karrikoidusti siis kuka tahansa, millaisella taustalla, laitekannalla tai osaamistasolla tahansa, voi perustaa korjaamon ja liittyä tällaiseen ketjuun, jonka luvataan olevan valtuutettuun huoltoon verrattavissa oleva toimija kaikissa töissä kaikkiin merkkeihin ja malleihin.

      Oletko henkka mieltä että esimerkiksi (alla) Bosch tai AD ottaisivat ketjuun (karrikoidusti) kenet tahansa jolla vaikkapa jakoavain pysyy käsissä :think

      Bosch
      AD

      Luin pikaisesti tuon Bosch:n "vaatimukset". Eihän siinä vaadita oikeasti yhtään mitään, siis ammattitaitioon liittyvää. Yhden mekaanikon pitää suorittaa joku Bosch:n peruskurssi, that's it. Jos ymmärsin oikein. Lisäksi ptää käyttää Boschin testereitä, vaikka ne ei aina suinkaan ole parhaita mitä on olemassa.
      Tuon perusteella noihin ketjuihin pääsee aika heppoisin perustein.

      Kun itsellä on pääsy BMW:n omiin järjestelmiin (ei kai kuitenkaan kaikkiin), sieltä kyllä löytyy tietoa ja apua vaikka kuinka. Minusta on ihan sama miten sen opin hakee, kunhan hakee, eikä tee kokeilemalla ja keksimällä. BMW:llähän on FASTA systeemi, jolla saadaan rakennettua tietämyskantaa autojen perusvikojen korjauksiin. Ainakin itse olen löytänyt AIR:sta useammaninkin kerran ihan todellista apua. Huvittavintahan tuossa on se, että nuohan on ihan kaikille saatavilla, jos vain viitseliäisyyttä ja aikaa (sekä jonkin verran rahaa) löytyy.
      Tuolla aikaisemmin kirjoitettiin, kuinka paljon asentajat käyvät vuodessa koulutuksessa, huh, kovalta kuulostaa. kuinkahan monta vapaata korjaamoa on valmis laittamaan asentajan kuukaudeksi uodessa koulutukseen? Veikkaan, että ei yksikään.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎