toinen 540, tässä tapauksessa ihan aito M-sport.
![](http://p3.aleado.com/pic/?system=auto&date=2017-07-04&auct=8&bid=80001&number=1)
![](http://p3.aleado.com/pic/?system=auto&date=2017-07-04&auct=8&bid=80001&number=2)
![](http://p3.aleado.com/pic/?system=auto&date=2017-07-04&auct=8&bid=80001&number=3)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW Japanista XII (+ muita merkkejä)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juppe View PostHienohan tuo sisusta on. Heittää vaan mustat matot, niin rauhoittuu tuo värimaailma.
Comment
-
-
Upea SL kyllä ja tykkään sisustasta ja sen punaisuudesta, klassikko kuten todettu. Hyvä toteutus tuo vaihdenupissa starttaus, voisi Bemarikin totetuttaa sen noin.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Uudemmat kuin 1.1.2010
Terve kaikki japanin tuojat.
Tässä on toista kuukautta taisteltu tuon oman 335i 2011 valmistuneen auton kanssa. Ongelmaksi tulee päästö todistus. Trafin Ajoneuvon vaatimustenmukaisuus-ohjeen lisäpöytäkirjojen soveltaminen katsastuksessa.
Annettu 18.11.2016
Oma tapaus onnistui CARB todistuksella ja siihen kuuluvalla tarralla. Toinen vaihtoehto olisi ollut VTT:n pussitesti jonka hinta on n. 3000-3500€
TUV-Nord lapussa kun ei sitä suoraa päästötietoa ole se ei sellaisenaan kelvannut, mutta se piti kuitenkin olla.
BMW Suomi ei ollut halukas auttamaan asiassa lainkaan, koska EU:n ulkopuolelta tuotu.
Valitin asiasta suoraan Saksan BMW:lle asiasta ja sieltä on ilmeisesti lähtenyt myllykirje BMW Suomeen, koska sieltä tulikin yllättäen vastaus, jossa luvattiin jopa auttaa asiassa. Omalta osaltani asia onnistui jo tuon CARB lippujen ja lappujen kanssa näin, joten ei tarvinnut sen kummemmin noteerata tuota vastinetta.
Vaikka se verotuksellisesti olisi ollut kannattavampaa oikean CO2 lukeman saamiseksi, mutta kun on niin vaikeaa saada palvelua, täällä Kekkosen aikaisessa yhteiskunnassa.
Kuitenkin kannattaa muistaa haasteet päästö asian tiimoilta näiltä osin.
Iso kiitos Mikko H ja Beamr. Tämän asian kanssa painiessa. Vaikka olen sitkeää tekoa omasta mielestäni, niin tämän kanssa on ollut pinna todella koetuksella
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostOma tapaus onnistui CARB todistuksella ja siihen kuuluvalla tarralla. Toinen vaihtoehto olisi ollut VTT:n pussitesti jonka hinta on n. 3000-3500€
ja muille innokkaille 2010-> autoa tuoville:
Mersun todistukseen kuulemma sisältyy tuo CO2-päästö, joten johtotähden kilvittäminen lienee läpihuutojuttu, mutta BMW Suomi on tosiaan ollut ainakin tähän asti aivan perkeleen nihkeä missään avussa, joten tuo CARB on mahdollisuus kilvittää 2010-> ilman CO2-tietoa (koska CARB-hyväksytyt menee suoraan kotomaisiin vaatimuksiin).
CARB-todistukset löytyy ihan netistä (https://www.arb.ca.gov/db/search/ref...earch&word=BMW)
Sieltä vaan selailemaan Executive ordereita, ne on aina jokaiselle vuosimallille erikseen, ja yhdessä exec orderissa on kaikki samalla moottorityypillä varustetut mallit. Hakukenttään vaan "BMW" ja vuosimalli (esim "2010"), niin pääsee selaamaan supistettua valikoimaa.
Esim 2010-mallisen 335i coupe/convertible/sedan ja takaveto/x-drive CARB-todistus on tämän näköinen KLIK
HUOM: jenkeissä on sertifioitu vain ne moottorityypit/mallit, joita on siellä myynnissä, joten kannattaa tsekata että sopiva carb löytyy ennen kuin huutaa autoa.
Tietty, jos toi BMW Suomi alkaisi yhteistyökykyiseksi ja toimittaisi maksua vastaan kaikki tarvittavat tiedot (kuten MB on tehnyt jo pitkään), niin saisi vähän helpommalla vaivalla näitä uudempia kilpiin...
EDIT: ja ton carbin kanssa saa sitten taas valkata sopivaa katsastuskonttuuria, jossa kyetään tekemään muutakin kuin mummojen vanhoihin fiestoihin vuosikatsastuksia.Last edited by BeamR; 03-07-2017, 13:00.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostOn se hieno. Aika erikoista, että tuossa on kilvet edelleen kiinni satamassa, yleensä ne revitään irti jo paljon aikaisemmin. Jännä nähdä onko kiinni vielä hangossakin.e28 535i Touring
e28 m535i + s38
e34 535i --> ?
Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi
Comment
-
-
Jos kilvet on olleet kiinni huutokauppakuvissa niin yleensä ne on vielä satamakuvissakin mutta koskaan ei ole vielä tänne asti päätyneetYhdessä yksilössä oli vielä taustavalolla varustetut pohjat ja niissä kilvet joissa vain numerot oli valoa läpäisevät, ne ois kyl kelvannut tallin seinälle
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostOn se hieno. Aika erikoista, että tuossa on kilvet edelleen kiinni satamassa, yleensä ne revitään irti jo paljon aikaisemmin. Jännä nähdä onko kiinni vielä hangossakin.
Kuvat taisi olla Akion speciaalit, tuli 34kplViralliset satamakuvat ei ole vielä tullut...
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostTerve kaikki japanin tuojat.
Tässä on toista kuukautta taisteltu tuon oman 335i 2011 valmistuneen auton kanssa. Ongelmaksi tulee päästö todistus. Trafin Ajoneuvon vaatimustenmukaisuus-ohjeen lisäpöytäkirjojen soveltaminen katsastuksessa.
Annettu 18.11.2016
Oma tapaus onnistui CARB todistuksella ja siihen kuuluvalla tarralla. Toinen vaihtoehto olisi ollut VTT:n pussitesti jonka hinta on n. 3000-3500€
TUV-Nord lapussa kun ei sitä suoraa päästötietoa ole se ei sellaisenaan kelvannut, mutta se piti kuitenkin olla.
BMW Suomi ei ollut halukas auttamaan asiassa lainkaan, koska EU:n ulkopuolelta tuotu.
Valitin asiasta suoraan Saksan BMW:lle asiasta ja sieltä on ilmeisesti lähtenyt myllykirje BMW Suomeen, koska sieltä tulikin yllättäen vastaus, jossa luvattiin jopa auttaa asiassa. Omalta osaltani asia onnistui jo tuon CARB lippujen ja lappujen kanssa näin, joten ei tarvinnut sen kummemmin noteerata tuota vastinetta.
Vaikka se verotuksellisesti olisi ollut kannattavampaa oikean CO2 lukeman saamiseksi, mutta kun on niin vaikeaa saada palvelua, täällä Kekkosen aikaisessa yhteiskunnassa.
Kuitenkin kannattaa muistaa haasteet päästö asian tiimoilta näiltä osin.
Iso kiitos Mikko H ja Beamr. Tämän asian kanssa painiessa. Vaikka olen sitkeää tekoa omasta mielestäni, niin tämän kanssa on ollut pinna todella koetuksella
Ton carb arvon mukaan?
Lisäksi kaikki voisi boikotoida BMW Suomen toimintoja
Niin kauan kun jatkaa perseilyä.Last edited by 599gtb; 03-07-2017, 21:19.ex bmw 540ia e34 1993
ex bmw e32 735i
Comment
-
-
Originally posted by 599gtb View PostMeneekö ton autovero ja ajoneuvero
Ton carb arvon mukaan?
Lisäksi kaikki voisi boikotoida BMW Suomen toimintoja
Niin kauan kun jatkaa perseilyä.
Tuo co2 on ihan puhtaasti EU-hömpötyksiä, joka alkujaankin oli ihan väärä lähestyminen ilmastoasioihin. Tästä hyvänä esimerkkinä dieseleiden tulevat käyttökielllot monessa suurkaupungissa, kun niiden typenoksidi- ja pienhiukkaspäästöt on pahempi murhe kuin co2. Jossain asiassa jenkit on sentään edistyksellisiä (tai, kalifornialaiset, ei jenkit).F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by 599gtb View PostMeneekö ton autovero ja ajoneuvero
Ton carb arvon mukaan?
Lisäksi kaikki voisi boikotoida BMW Suomen toimintoja
Niin kauan kun jatkaa perseilyä.
Ps. Unohtui kiitos listalta Kye
Comment
-
Comment