Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elämää E39:n jälkeen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5252
    • Pirkkala

    #46
    Perälää lainatakseni: "Älä tuo tänne tota e60 paskaa"


    (Sisältää huumoria)
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Jimmykojootti
      BTCF Member
      • Sep 2014
      • 15
      • Seinäjoki

      #47
      Itse olen BMW-harrastuksen aloittanut E39 525tdsl:llä jonka aikana totesin että oli ensimmäinen ja viimenen tds koneinen BMW mulla Tämän jälkeen tuli 530D manuaali, jonka luotettavuus oli sellaista mitä autolta odotan, toki sekin tuli purettua osiin ja maalattua, jolloinka oppi jokseenkin ruuvaamaan bemaria vähän jokapuolelta. Tämän jälkeen oli vielä kaksi e39 530dA:ta, joista toinen ilmeisesti oli todellisuudessa yli 600tkm ajettu ja sen huomasi jo tekniikan ja alustan lahoamisessa Viimeisin E39 oli taas hyvin varusteltu ja jopa aivan luotettava kampe, mutta kori oli jo selvästi tulossa elämänkaarensa päähän.

      Näiden kokemusten jälkeen totesin että on aika päivittää ja ostin hieman riskillä jo muutaman omistajan kiertäneen yli 400tkm ajetun pre-lci E61 535D:n, enkä hetkeäkään ole katunut. Ajanut E61:llä nyt yli 20tkm ja vain vesipumppu/termari oheishilppeineen on tarvinut vaihtaa. Kävin muutama viikko sitten kaverin puolesta koeajamassa yhden e39:in jonka jälkeen takaisin omaan autoon hypätessä muisti minkä takia ei e39:ä enään omista, meinaan onhan se e6x aivan eri aikakaudelta iDriveineen, comfort penkkeineen ym. hilppeineen.

      Sen verran kuitenkin toisella kaverilla oleva timanttikuntoinen E39 525iA M-sport herättää muistoja joka kerta kun kyydissä käy että ehkä vielä joskus tulee harrasteeksi laitettua joko M5 tai 540i(a) E39 plus olihan ne helppoja ja halpoja huoltaa/korjata/varustella kun vertaa uudempaan sukupolveen!
      -G30 530e M-sport Carbonschwartz
      -E60 535iA Schwartz II
      -E34 540iA Maledivenblau

      Comment

      • Oodi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 169
        • Oulu

        #48
        Minulla ollut 525tds ja 530D e39. Ihan jees ne on ajaa ja tuo 30d liikkuikin softattuna ok, mutta en ymmärrä jos ongelmana on löytää parempia autoja. Uudempi korinen on kehittyneempi lähes kaikilla osa alueilla. Minulla oli varsinkin tuon 530d:n kanssa kaikki tyyppiviat joten varsinaisesti ikävä ei jäänyt kuin hiljaisuutta.
        Tilalle ei ollut tarvetta enää joten vaihdoin e39 - > Toinen saksalaismerkki sporttisena versiona.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #49
          Originally posted by Oodi View Post
          Minulla ollut 525tds ja 530D e39. Ihan jees ne on ajaa ja tuo 30d liikkuikin softattuna ok, mutta en ymmärrä jos ongelmana on löytää parempia autoja.
          Ei parempien löytämisessä ole mitään ongelmaa, tuossahan sellainen olisi: https://www.nettiauto.com/bmw/540/8944222
          E39 528iA

          Comment

          • _Bäri_
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2014
            • 923
            • Turku

            #50
            Eipä taida uudempii saada enää kasikonetta?
            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

            Ex:
            E61 535dA -05
            E91 320dA -06
            E53 X5 3.0dA - 03
            E39 535iA -01
            E39 520i -97
            E39 530dA - 00

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #51
              Originally posted by _Bäri_ View Post
              Eipä taida uudempii saada enää kasikonetta?
              Kyllä saa. Tuosta tosi sopivasti 550:
              E39 528iA

              Comment

              • _Bäri_
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2014
                • 923
                • Turku

                #52
                Ei mittää kalliimpaa löytyis? Sitähän tuntis ittensä ihan persaukiseks jos tollasella joutuis ajaa
                G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                Ex:
                E61 535dA -05
                E91 320dA -06
                E53 X5 3.0dA - 03
                E39 535iA -01
                E39 520i -97
                E39 530dA - 00

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7387
                  • Oulu

                  #53
                  Originally posted by TJJ View Post
                  No mikä se vaihtoehto sitten olisi vaikkapa 30tonnin hintaluokassa?
                  Onko sitä paljon muuta kuin F10 535i: https://www.nettiauto.com/bmw/535/8950040

                  Onhan tuo toki paljon ajettu. Ja neliveto puuttuu. Ja M Sport puuttuu. Eikä F10 muotoilukaan miellytä enää omaa silmää yhtä paljon kuin joskus kun se oli uusi.

                  Näistäkään ei ole kokemusta, mutta jotenkin tuo F10:ä ryhdikkäämpi muotoilu on alkanut miellyttää: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8784576
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 17-07-2017, 17:24.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #54
                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Onko sitä paljon muuta kuin F10 535i: https://www.nettiauto.com/bmw/535/8950040
                    Onhan tuo toki paljon ajettu. Ja neliveto puuttuu. Ja M Sport puuttuu. Eikä F10 muotoilukaan miellytä enää omaa silmää yhtä paljon kuin joskus kun se oli uusi.
                    Puuttuu paljon muutakin... Pitäisi olla joko neliveto tai aktiiviohjaus, tavallista takavetoista en osta. Siis pointtina se, että jos jatkaisi kärsimystä takavedon kanssa, niin aktiiviohjaus toisi sentään jotain iloa. G30:ssähän ongelmaa ei enää ole, siihen saa molemmat.

                    Näistäkään ei ole kokemusta, mutta jotenkin tuo F10:ä ryhdikkäämpi muotoilu on alkanut miellyttää: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8784576
                    Kas, minullakin oli taannoin vaihe jolloin ihastelin tuollaisia... On vaan aika eksoottinen vaihtoehto, monet jutut on toisin, ihan jo hallintalaitteissa. Eikä noista ole mitään tietoa/tuntumaa, siis ei tiedä mikä pommi juuri tuo kone tai vaihdelaatikko on.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2017
                      • Kangasala

                      #55
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Puuttuu paljon muutakin... Pitäisi olla joko neliveto tai aktiiviohjaus, tavallista takavetoista en osta. Siis pointtina se, että jos jatkaisi kärsimystä takavedon kanssa, niin aktiiviohjaus toisi sentään jotain iloa. G30:ssähän ongelmaa ei enää ole, siihen saa molemmat.



                      Kas, minullakin oli taannoin vaihe jolloin ihastelin tuollaisia... On vaan aika eksoottinen vaihtoehto, monet jutut on toisin, ihan jo hallintalaitteissa. Eikä noista ole mitään tietoa/tuntumaa, siis ei tiedä mikä pommi juuri tuo kone tai vaihdelaatikko on.
                      On tää kyllä vaikee synnytys, ei voi muuta sanoa
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #56
                        Originally posted by schwarze View Post
                        On tää kyllä vaikee synnytys, ei voi muuta sanoa
                        Se on tällaista kun todellinen autokuume puuttuu täysin, muutamia lyhyitä jaksoja lukuunottamatta.

                        Perus"ongelmahan" on se, että olen yhä tyytyväinen E39:ään (paitsi kulkupuoleen) eikä se vielä ole kunnolla hajonnut, ei ole alkanut esiintymään jatkuvia pikkuvikoja, ei ole hyytynyt tienposkeen eikä sinkin reagointi ole mennyt liian pitkälle. Auton vaihto noiden alkaessa onnistuu kyllä hyvinkin nopealla aikataululla.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • mikae34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 4985
                          • Forssa

                          #57
                          Jos auton käyttöä ajattelee puhtaasti järjellä ja pihassa on asiallinen e39 niin ei sen vaihtoa oikein pysty järjellä perustelemaan. Siinä kun ei ole yhtään mitään vikaa. Meilläkin on vähän ajettu vm-99 530d ja sitä ajaessa ei auton ikä paina yhtään. Edellinen e61 530d ei ollut millään tavoin parempi ajella. Olihan se uudempi ja tavallaan hienompi mutta olipas siinä sitten myös kalliita vikoja. Sellainen auto tulee kalliiksi kun ikää alkaa olla kymmenen vuoden päälle. Tätä e39 ei ole tarvinnut kuin ajaa ja tankata.

                          Eri asia on sitten jos auto on jonkinlainen statussymboli niin silloin järki ei välttämättä ole se määräävin tekijä auton valinnassa.
                          Auto on liikkumaväline.

                          Comment

                          • j-a
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 1522
                            • PohojosPohojammaa

                            #58
                            Voisko tällaisesta olla E39:n korvaajaksi?

                            BMW Individual is celebrating its 25th anniversary with a one-off M760Li inspired by Nautor's Swan. Learn more about it at AutoGuide.com.
                            Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                            Ylimääräisenä tarjolla:

                            E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                            F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                            Comment

                            • tumppi$
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2007
                              • 457
                              • Päijät-Häme

                              #59
                              Aika tarkkaan päivälleen 11 vuotta yhteistä taivalta E39:n kanssa takana. 530dA ja hyvin kulkee edelleen alkuperäisellä laatikolla ja turbolla. Tosin metrejä ei ole takana vielä edes 300 000 kilometriä.
                              Samaan tulokseen olen päätynyt kerta toisensa jälkeen niin kuin moni muukin täällä. Välirahan pitäisi olla järkyttävä että saisi oikeasti ja huomattavasti paremman auton alle. Että eiköhän tällä mennä paaliin asti, tai ainakin hyvin lähelle sitä..

                              Comment

                              • schwarze
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 2017
                                • Kangasala

                                #60
                                Originally posted by tumppi$ View Post
                                Aika tarkkaan päivälleen 11 vuotta yhteistä taivalta E39:n kanssa takana. 530dA ja hyvin kulkee edelleen alkuperäisellä laatikolla ja turbolla. Tosin metrejä ei ole takana vielä edes 300 000 kilometriä.
                                Samaan tulokseen olen päätynyt kerta toisensa jälkeen niin kuin moni muukin täällä. Välirahan pitäisi olla järkyttävä että saisi oikeasti ja huomattavasti paremman auton alle. Että eiköhän tällä mennä paaliin asti, tai ainakin hyvin lähelle sitä..
                                Hyvinhän nuo kestää, ei siinä. Alkuperäisellä ja toimivalla laatikolla tuo meidänkin käytössämme ollut e39 lähti seuraavalle. Kun käyttövarmuutta ja luotettavuutta haetaan, vastaus tuohon ei kokemusperusteisesti ole paljon ajettu ja vanha E39. Olen E39:llä itse ajanut osimoilleen 230tkm ja korjannut siitä vaikka mitä. Nyt käytössä merkkiin luottaen E61 LCI, eikä pahaa sanottavaa vielä ole vuoden käytön jälkeen.
                                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎