Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elämää E39:n jälkeen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #31
    No mikä se vaihtoehto sitten olisi vaikkapa 30tonnin hintaluokassa? Jos ehtona on, ettei ole diesel, niin aika rajusti ehdokkaiden määrä putoaa. Kovin on pieni valikoima esim. E60 autoja (käytännössä LCI 530i olisi ainoa sopiva) ja parempien yksilöiden hinnat ovat F10 mallien tasolla, jotka taas ovat kaikki dieseleitä. Se yksilö pitäisi kuitenkin olla "täys"varusteltu, jotta vaihto edes hiukan innostaisi.

    Näyttääkin siltä, että ajan E39:n loppuun ja sitten ostan jonkun VW/Toyota/Kia/Opel tyylisen uuden ja huollatan sitä liikkeessä. On auton korjausinnostuskin täysin hiipunut enkä usko, että se siitä paranisi vaikka uudemman Bemarin ostaisin, lähinnä vaan ottaisi päähän jos sitä pitäisi vielä rassata ja korjailla tyyppivikoja. Tai korjauttaa niitä huollossa sikahinnalla.

    E39:tä tuli onneksi ylihuollettua eikä siinä nyt ole ollut kuin pientä huoltoa ja sinkin reagointien korjausta...
    E39 528iA

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      #32
      Mites F korinen seiska? Tuolla 30 lähellä alkaa olemaan jo jotain valikoimaa ja varustelu huimasti parempi kuin vitosessa. Kuitenkin huollot samat kuin vitosessa sekä vakuutukset hieman pienemmät.
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #33
        Originally posted by Boiga View Post
        Mites F korinen seiska? Tuolla 30 lähellä alkaa olemaan jo jotain valikoimaa ja varustelu huimasti parempi kuin vitosessa. Kuitenkin huollot samat kuin vitosessa sekä vakuutukset hieman pienemmät.
        Koko on ongelma, alkaa F10:nkin olla liian iso laiva minun ajoille ja pysäköintipaikoille. F30 olisi sopiva, mutta siinä sitten on muita ongelmia eikä hinta/laatu oikein kohtaa.
        E39 528iA

        Comment

        • _Bäri_
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2014
          • 920
          • Turku

          #34
          Itellä oli 530d e39 minkä vaihdoin civiciin vm.-09. Siihen ku hyppäs rattii niin harmitti koko ajan sellanen fiiliksen puuttuminen mikä tuli e39 ratissa. Se vaihdettiin GTC astraan, missä oli jo vähä enenmän ajamisen tunnetta (2.0cdti lastutettu 200hp). Ainoo vika oli et se oli kerran kuukaudessa korjaamolla, ite korjasin sitä vuoden aikana ~2000€ edestä ja myyjä liike 3000€. Korjattiin viat ja vaihdoin takasin e39 tosin tällä kertaa 535i. Ja nyt on taas hymy korvissa kun ajelee.. Tätä ei tosin lähipiiri tajua, miks joku haluaa vaihtaa 10 vuotta vanhempaa autoon. En oo ite vaa löytäny omaan makuu niin hyvää autoo ajaa mitä e39 on, en edes uudemmista.
          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

          Ex:
          E61 535dA -05
          E91 320dA -06
          E53 X5 3.0dA - 03
          E39 535iA -01
          E39 520i -97
          E39 530dA - 00

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10943
            • Joensuu

            #35
            Originally posted by _Bäri_ View Post
            Itellä oli 530d e39 minkä vaihdoin civiciin vm.-09. Siihen ku hyppäs rattii niin harmitti koko ajan sellanen fiiliksen puuttuminen mikä tuli e39 ratissa. Se vaihdettiin GTC astraan, missä oli jo vähä enenmän ajamisen tunnetta (2.0cdti lastutettu 200hp). Ainoo vika oli et se oli kerran kuukaudessa korjaamolla, ite korjasin sitä vuoden aikana ~2000€ edestä ja myyjä liike 3000€. Korjattiin viat ja vaihdoin takasin e39 tosin tällä kertaa 535i. Ja nyt on taas hymy korvissa kun ajelee.. Tätä ei tosin lähipiiri tajua, miks joku haluaa vaihtaa 10 vuotta vanhempaa autoon. En oo ite vaa löytäny omaan makuu niin hyvää autoo ajaa mitä e39 on, en edes uudemmista.
            Civic ja astra nyt ei ole saman luokan autoja, niin hieman huono vertailla. Oletko käynyt ajamassa E60/F10?
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • _Bäri_
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2014
              • 920
              • Turku

              #36
              Olen molempia. E60 ei oikee sytyttänyt, ja F10 on sen verta hintavia etten periaatteesta niin paljoa enää autoon laita. F10 saattais kyllä olla potenttiaalinen seuraavaksi. Jos tän nykyisen ajais ensin loppuun asti. Samalla olen ajanu 3-sarjalaisista vm.97-14 asti, nekin oli vähä hajuttomia. Mut silti enenmän omaan makuun kuin muilla merkeillä esim.audi,volvo ja mersu.
              G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

              Ex:
              E61 535dA -05
              E91 320dA -06
              E53 X5 3.0dA - 03
              E39 535iA -01
              E39 520i -97
              E39 530dA - 00

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8252
                • Järvikylä (Nakkila)

                #37
                Jaguar XF?
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • TFV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 3080
                  • Nurmijärvi

                  #38
                  Minulla meni näin: e39:stä e46 330i. Totesin meluisaksi kinneriksi, vaihtui cadillac devilleen, koska e65 yökötti.
                  No silmä nöyrtyi muutaman vuoden kuluessa sietämään e65:sta, joten sellainen tuli. Sitten tuli taas ongelma, seiska alkoi näyttämään taivaasta pudonneelta isonvihan aikaiselta vanhukselta. Hätäpäissäni ostin e70 4.8:n. Rengasmelua piisaa, eikä autoon/autosta pääse.
                  Vaihtaisin ton mielelläni bensaseiskaan, ei vaan ole helppo löytää, tätä äksääkin hain pitkään, kun kaikki niitä vitun nakuttajia.
                  E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                  Comment

                  • Vesa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 363
                    • Oulu

                    #39
                    Minulla oli e39 530DA (touring, m-sport) viitisen vuotta. Hieno autohan se oli. Laadukas ja yksityiskohdiltaan hiottu. Maailman paras auto. Ongelmakohtina nostaisin noissa GM:n automaattilaatikon ja "sinkin reagoinnin".

                    Sigun e61:een olen ollut tosi tyytyväinen. Ainakin M-sportina muotoilu on kestänyt aikaa kohtuu hyvin. Ajo-ominaisuudet ovat vielä hivenen e39:iä paremmat, yhtä hiljainen, kehittyneempi moottori-/vaihteistotekniikka. Lisäksi e60/61:een saa mahtavia varusteita, joita e39:iin ei saanut. Aktiiviohjaus, DD ja HUD ainakin. LCI:n ZF-automaatti on eri planeetalta kuin e39:n GM-loota. Itsellä XHP-flashilla automaatista tuli erittäin mieluinen. Ja vielä se, että E60/61:ssä ei ole tietääkseni ruostumisongelmaa.

                    e60/61 on hyvä seuraaja e39:lle ja noita saa jo aika pienellä rahalla.
                    Nykyiset:
                    BMW F11 535DA xDrive -15
                    Toyota Yaris Hybrid -20

                    Exiä noin 60 kpl...

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #40
                      Originally posted by Vesa View Post
                      e60/61 on hyvä seuraaja e39:lle ja noita saa jo aika pienellä rahalla.
                      Taitaa mennä 20-25 tonnia ja sillä saa 10 vuotta vanhan runsaasti ajetun rumiluksen, ei se hirveästi houkuttele... Siis kun vaatimuksena on 3l bensakone, comfort-penkit, aktiiviohjaus ja m-sport korisarja. Ja tuo ihmelaite olisi luultavasti tuotettava Saksasta. Tilanne toki olisi toinen jos en olisi allerginen dieselin äänelle, melulle, tärinälle ja hajulle.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6321
                        • P-Pohjanmaa

                        #41
                        Originally posted by TJJ View Post
                        Taitaa mennä 20-25 tonnia ja sillä saa 10 vuotta vanhan runsaasti ajetun rumiluksen, ei se hirveästi houkuttele... Siis kun vaatimuksena on 3l bensakone, comfort-penkit, aktiiviohjaus ja m-sport korisarja. Ja tuo ihmelaite olisi luultavasti tuotettava Saksasta. Tilanne toki olisi toinen jos en olisi allerginen dieselin äänelle, melulle, tärinälle ja hajulle.
                        Oot sie vaan melko allerginen
                        Ostin samaan aikaan E39 530 dat kun sinä ostit tuon 528 ja sen jälkeen ollut useita bemareita myös E39 528, eikä se nyt mitenkään ihmelaitos ollut .

                        Kyllähän karu fakta on että E39 on vaan vanhan näköinen, toki hieno auto edelleen kun tänään kävin sellaista ajamassa mutta paljon on kehitys mennyt eteenpäin..

                        Voimalinja on suurin muutos ..
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • _Bäri_
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2014
                          • 920
                          • Turku

                          #42
                          Enenmänkin ajattoman näkönen? Totta kai rahalla saa paremman bemmin. Mut omalla kohalla ku on ollu yli 20t€ autoja, niin e39 on hinta/laatu kohdillaan. Näitten kanssa tietenki tarvii työkalut pysyä kädessä ja mielellää osata käyttää niitä. Muuten tulevat kalliiksi
                          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                          Ex:
                          E61 535dA -05
                          E91 320dA -06
                          E53 X5 3.0dA - 03
                          E39 535iA -01
                          E39 520i -97
                          E39 530dA - 00

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #43
                            Originally posted by veku View Post
                            Oot sie vaan melko allerginen
                            Ostin samaan aikaan E39 530 dat kun sinä ostit tuon 528 ja sen jälkeen ollut useita bemareita myös E39 528, eikä se nyt mitenkään ihmelaitos ollut .

                            Kyllähän karu fakta on että E39 on vaan vanhan näköinen, toki hieno auto edelleen kun tänään kävin sellaista ajamassa mutta paljon on kehitys mennyt eteenpäin..
                            Ei 528iA tosiaan ihmelaitos ole, monet asiat voisi olla paremmin (ja olisi uudemmissa paremmin). Tehoton moottori, hidas kuminauhamainen vaihteisto, hidas kankea ohjaus ja tuota olen silti lähes 14 vuotta kestänyt, pitäisi siitä kai jo saada mitali

                            Mutta minun silmään tuo edelleenkin on melkoisen komea auto kun sitä pysäköitynä katselee. Se on sitten ihan sama miltä se muiden silmään näyttää ja tavallinen kansalainenhan putkinäkee vain BMW-merkin = sikakallis ökyauto.

                            Toki F10 ja F30 näyttää myöskin hienoilta ja moni muukin auto.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6321
                              • P-Pohjanmaa

                              #44
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Ei 528iA tosiaan ihmelaitos ole, monet asiat voisi olla paremmin (ja olisi uudemmissa paremmin). Tehoton moottori, hidas kuminauhamainen vaihteisto, hidas kankea ohjaus ja tuota olen silti lähes 14 vuotta kestänyt, pitäisi siitä kai jo saada mitali

                              Mutta minun silmään tuo edelleenkin on melkoisen komea auto kun sitä pysäköitynä katselee. Se on sitten ihan sama miltä se muiden silmään näyttää ja tavallinen kansalainenhan putkinäkee vain BMW-merkin = sikakallis ökyauto.

                              Toki F10 ja F30 näyttää myöskin hienoilta ja moni muukin auto.
                              Kyllä itsekin ihailin paikaillisessa "tuning showssa" tuota meidän M5 ..siinä on edelleen sitä jotain joten ymmärrän sinua täysin ja 14 vuoden suhdetta E39:iin
                              Meidän taloudessa kun tulee aina olemaan E39 M5
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • yason
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2016
                                • 179
                                • Helsinki

                                #45
                                Originally posted by A^A View Post
                                Minä suosittelen lämpimästi ainakin e6x sarjaa. Puoli vuotta takana tuolla -03 m54 koneisella e60:llä. Ajoltaan hyvin sama kuin e39 jopa parempi ja vakaampi mielestäni. Sisusta modernimpi ja jopa karvalakkina ihan mukiinmenevä. Natinoita sisustan materiaaleista lähtee enemmän kuin e39 mutta aika hyvin niitäkin on saanut eliminoitua.
                                Mitään pakollista remonttia ei ole puolessa vuodessa tullut, mielenrauhan takia olen laittanut m54 heikot paikat uusiksi (disa, vanos, jakoketjun kiristin, venakopan tiiviste, imuputki, huohotin ym pientä)
                                Ja mikä tärkeintä, nämä ei ruostu. Itse en ainakaan vain pysty ajelemaan autolla joka kukkii vähän sieltätäältä. Ruosteeton e39 kun on nykyään kuin neula heinäsuovassa.. Sähkövikoja ei ole ollut, samoin kun veljellä jolla oli lci 520d e61 pari vuotta.
                                Mä päädyin E60:n pitkälti näistä syistä, kun halusin itselleni BMW:n.

                                Katselin, että josko nuorena ihailemani E39:n vihdoin ostaisi, mutta kun a) E39:nkin hinnoissa oli tyypillisesti sen verran monta tonnia, että en oikein halunnut maksaa niin paljoa 90-luvulle palaamisesta, kun huomattavan paljon houkuttelevampia 2000-luvun vaihtoehtoja oli samalla rahalla saatavana, ja b) aloin BMW:stä kiinnostuttuani tunnistaa uudempia vitossarjalaisia liikenteessä ja kaupungilla, niin E6x:ssä oli jotain klassista ja ajatonta muotoilua niin, että se miellytti kaikin puolin silmää kojelaudan kaaria myöden.

                                Ja tosiaan se, että eivät tunnu ruostuvan. Tein nimittäin jossain vaiheessa päätöksen, että ruostuvia autoja en enää osta, eli auton iän ja korikäsittelyn laadun pitää olla sellaisessa haarukassa, ettei tarvitse plootua hitsata niin minnekään. E39:n myynti-ilmoituksissa oli aina listattu tunnetut ruostepaikat, joko korjauksen tarpeessa olevina tai korjattuina.

                                E39 hinnasta E60 hintaan siirryttäessä ei nelinumeroinen summa enää riittänyt, mutta hinta-laatu -suhde taas oli minulle paljon mieluisampi. Kuitenkin 2000-luvun suunnittelua ja tuotantoa. Viimeistely riittävän hyvää. Jousitus ja moottori ensiluokkaisia käyttöautoon. Oman yksilöni tekniikassa ei järkyttäviä, kalliita tai järkyttävän kalliita tyyppivikoja.

                                Ja hyvännäköinen: E60 on minun silmääni kauniimpi kuin E39, mutta edelleen myös kauniimpi kuin F10 ja G30 (jälkimmäisessä on kyllä siinä määrin klassikkopotentiaalia, että pääsee lähelle, mutta lompsan pitäisi odotella vielä vuosikymmen joskin E6x:kin on jo paalikamaa siihen mennessä). Tarve käyttää ihan arkiautona rajaa pois herkuimmat klassikot tyyliin E34. Ei vaan E6x näytä vieläkään vanhalta, vaikka mallilla alkaa olla ikää jo 15 vuotta. Jopa E39 näyttää enemmän tyypilliseltä 90-luvun autolta kuin E60 tyypilliseltä 00-luvun autolta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎