Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elämää E39:n jälkeen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    #91
    Pitkästä aikaa bensa-e39:lla ajellessa taas tottui äänettömyyteen ja pienemmät äänet alkoivat häiritsemään. Melkein viikottain alla on onneksi miltei uusia vuokra-autoja ja niistä jää kaipaamaan vain joitakin varusteita joita 2000-luvun alun autoissa ei ollut.

    Esim viimeviikkojen autot (Volvo V60, Mersu A, Passat) ovat olleet tympeitä vehkeitä reissuissa. Hassua miten huonoiksi automaattivaihteistotkin ovat menneet. Esim DSG on edelleen todella surkea hitaissa nopeuksissa verrattuna perinteiseen tomaattiin. Volvo oli häiritsevän meluisa auto. Mersu ei juuri poikennut aasian vastaavista pikkukipoista.

    Varmaan pitää harkita kuitenkin servotronic-retrofittiä tuohon vanhaan ratsuun kun ohjauksen raskaus ei kaupungilla oikein miellytä.
    ---

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #92
      Originally posted by -Tapi View Post
      Varmaan pitää harkita kuitenkin servotronic-retrofittiä tuohon vanhaan ratsuun kun ohjauksen raskaus ei kaupungilla oikein miellytä.
      Ai sekin puuttui japaninihmeestä. Kannattaa se asentaa jos vaan löydät varmasti ehjän (tai oikeasti laadukkaasti kunnostetun) hammastangon, sehän parantaa tuntumaa myös suuremmissa nopeuksissa.

      Kia Ceedin ohjauksen keveyden takia aloin tutkimaan Servotronicin asetuksia. Sillehän voi korimodulin koodauksella valita 5 erilaista valmista jäykkyyskäyrää tai tehdä oman. Tehostukselle 0-255 arvot, 16 eri pisteeseen = nopeuteen.
      Täytyy huomenna tarkistaa mikä minulla on valittuna ja testailla hiukan...
      E39 528iA

      Comment

      • hataki
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 119
        • Finland, Kuusamo

        #93
        E39. Sillä ajeltu ja onhan niitä iloja sekä suruja matkassa ollut, mutta selvitty on niistä aina. Kunnossa olevana erittäin hyvä auto. Ainut mitä olen autoissa toivonut, niin E39ssä kun olisi uudempien autojen veroiset valot. Lisävaloja ei ole viittinyt laittaa keulaa rumentamaan. Toisessa on uudet alkuperäiset ne uudemman mallin projektori valot, mutta nekin voisi olla paremmat. Toisessa on alkuperäiset vanhemman mallin xenonvalot ne tuntuvat jopa paremmilta kuin nuo facelift valot.
        Autoina on.
        2001 540i Touring
        2000 M5 Sedan

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #94
          Originally posted by hataki View Post
          Ainut mitä olen autoissa toivonut, niin E39ssä kun olisi uudempien autojen veroiset valot. Lisävaloja ei ole viittinyt laittaa keulaa rumentamaan.
          Valothan saisi kuntoon jos viitsisi purkaa umpiot ja vaihtaisi sinne paremmat sisuskalut. Vaatii toki aika paljon askartelua ja säätelyä, mutta lopputulos olisi merkittävä parannus.
          E39 528iA

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3509
            • Raisio

            #95
            Originally posted by TJJ View Post
            Valothan saisi kuntoon jos viitsisi purkaa umpiot ja vaihtaisi sinne paremmat sisuskalut. Vaatii toki aika paljon askartelua ja säätelyä, mutta lopputulos olisi merkittävä parannus.

            Kukas noita evox modeja tekee, oman facelift xenonit ei enää tunnu kaikkein kirkkaimmilta ja mitä muutamista projektikertomuksista nähnyt, olis valoille iso harppaus eteenpäin. Laiskana ja tumpelosormisena askarruttaa ko operaatio, tai sitten jos joku linkittää tänne hyvän linkin ko operaatiosta vois alkaa varaumpioita ettimään puukotusta varten.
            Last edited by ritariässä; 10-11-2018, 10:28.
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • *makke*
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 884
              • Klaukkala

              #96
              Lasit kun saa pois edestä niin uudet projektorit on bolt on. Bi-xenoneilla valot on todella hyvät.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #97
                Originally posted by *makke* View Post
                Lasit kun saa pois edestä niin uudet projektorit on bolt on. Bi-xenoneilla valot on todella hyvät.
                Onko se oikeasti bolt-on? Vai viritelläänkö projektorien etäisyyksiä jenkatapeilla tms. ja testataan ja taas puretaan ja testataan?
                E39 528iA

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  #98
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Onko se oikeasti bolt-on? Vai viritelläänkö projektorien etäisyyksiä jenkatapeilla tms. ja testataan ja taas puretaan ja testataan?
                  Mika niitä pitäisi testata, purkaa ja taas testata?
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • duuk
                    Moderator
                    • Dec 2006
                    • 10500
                    • Saaressa

                    #99
                    Ja pitkiin valoihin saa valotehoa rutkasti laittamalla ledit. Kun toimeen ryhtyy ni puolen tunnin homma ja pitkien valojen valoteho tuplaantuu.

                    Omasta tosin otin pois koska warmcheck häiritsee kun se räpäyttää valoja sillon tällön, katotaan jos saadaan koodattua se pois ni ehdottomasti ledit takaisin.

                    duke's garage:
                    Suzuki R50
                    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                    S38 S54 S62

                    instagram: _duuk

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Mika niitä pitäisi testata, purkaa ja taas testata?
                      Ei toki tarvitse jos ne asentuu entisten paikalle, mutta jos pitää viritellä etäisyydet jenkatapeilla, niin kai siinä vähän on säätelyä ja kasausta tehtävä?

                      Minulla olisikin sopivasti facelift xenon-umpiot ylimääräisenä :think
                      Mutta saako niihin uudet lasit joissa on xenonien merkinnät? Yksi katsastaja tutki niitä aika tarkkaan... Eikä huvittaisi umpioita aina katsastukseen vaihtaa.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8257
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Ei toki tarvitse jos ne asentuu entisten paikalle, mutta jos pitää viritellä etäisyydet jenkatapeilla, niin kai siinä vähän on säätelyä ja kasausta tehtävä?

                        Minulla olisikin sopivasti facelift xenon-umpiot ylimääräisenä :think
                        Mutta saako niihin uudet lasit joissa on xenonien merkinnät? Yksi katsastaja tutki niitä aika tarkkaan... Eikä huvittaisi umpioita aina katsastukseen vaihtaa.
                        Meillä on kahdessa e39:ssä halogeeni facelift umpiot ja niissä d2s:t adaptereilla asennettuna. 7 katsastuksen perusteella sanoisin että ei niihin ihan kauheasti kiinnitetä katsastuksessa huomiota.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Ei toki tarvitse jos ne asentuu entisten paikalle, mutta jos pitää viritellä etäisyydet jenkatapeilla, niin kai siinä vähän on säätelyä ja kasausta tehtävä?

                          Minulla olisikin sopivasti facelift xenon-umpiot ylimääräisenä :think
                          Mutta saako niihin uudet lasit joissa on xenonien merkinnät? Yksi katsastaja tutki niitä aika tarkkaan... Eikä huvittaisi umpioita aina katsastukseen vaihtaa.
                          Kannattaa testata pelkällä heijastiosalla se valokuvio, niin ei tarvia purkaa uudelleen. Kattoo jonkun hyvän aseman esim pöydältä mihin saa sen heijastinosan aina samaan kohtaan/asentoon ja siitä sitten seinälle laittaa teipit/viivat vanhalla valokuviolla ja sitten kokeilee samalla tavalla kun uudet projektorit paikoillaan. Sen jälkeen umpioiden kasaus. Kannattaa myös pitkien kuvion kohdille laittaa ne merkit, kun lyhyiden/pitkien suhde toisiinsa se oleellinen pointti. Jos ei ole virtalähdettä käytössä, niin akusta, tms saa virran mukavasti.
                          Last edited by bemmeri; 10-11-2018, 12:42.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by peto2 View Post
                            Meillä on kahdessa e39:ssä halogeeni facelift umpiot ja niissä d2s:t adaptereilla asennettuna. 7 katsastuksen perusteella sanoisin että ei niihin ihan kauheasti kiinnitetä katsastuksessa huomiota.
                            Tuollainen systeemi minullakin on ja sen yhden "tutkimuksen" jälkeen olen vaihtanut niihin halogeenit takaisin katsastukseen. Mutta eikös tuossa halogeeniumpiossa ole myös xenonin merkinnät vai muistanko väärin?
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11074
                              • Oulu

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Tuollainen systeemi minullakin on ja sen yhden "tutkimuksen" jälkeen olen vaihtanut niihin halogeenit takaisin katsastukseen. Mutta eikös tuossa halogeeniumpiossa ole myös xenonin merkinnät vai muistanko väärin?
                              Ainakin tarvike umpion laseissa on. Jos autossa on automaagi korkeussäätö ja pesurit, niin tuskin tulee napinaa leimalla. Vaikka noita muutossarjoja ei sinänsä saisi käyttää tieliikenteessä.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Jube
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 9636
                                • ...

                                Ainoa järkevä teko e39:n jälkeen on ostaa e39 :think
                                Neljä kertaa olen myynyt e39:n pois mutta edelleen pihassa kököttää mikäpä muukaan kuin bensa M-sport e39

                                Sama pätee w124 Mersuun, semmosen vaan olen myynyt ainakin 20 kertaa ja edelleen pihassa satalankku
                                Last edited by Jube; 10-11-2018, 13:17.
                                Näillä mennään:
                                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎