Noi ruotsalaiset on muutenkin keskimääräistä raskaampia kauppamiehiä. Ongelma saadaan synnytettyä ihan mistä vaan ja lopulta kaupankäynti vaan loppuu. Ensin todetaan, että voidaan myydä Suomeen ja sitten ei kuulu enää mitään. Toi Handelsbankenin palvelu oli kyllä erittäin positiivinen ylläri. Puhelinsoitto konttoriin ja raha siirtyi tosiaan vartissa. Aikaisemmin piti käydä täyttämässä pikamaksusopimus. Kun siirron teki euroissa, se oli nopea, mutta kruunujen siirto olisi ollut merkittävästi hitaampaa. Sovin pankin kanssa, että siirtävät sellaisen summan euroja, joka on mahdollisimman lähellä kruunuissa olevaa kauppahintaa. Tais tulla 6e eroa, mutta hyvin se meni.
Auton katsoisin sellaisesta paikasta, minne pääsee kätevästi junalla. Lento Arlandaan ja siitä junalla perille. Jos töistä saa perjantain vapaaksi, niin sitten vaan reissuun. Itse teen vuorotöitä,niin reissaaminen viikolla ei ole mikään ongelma, kun on arkivapaita. Yksityiten kohdalla kannattaa moneen kertaan varmista auton kunto. Pääsääntöisesti ovat sitä mieltä, että "bilen är i toppskick" jos se on huollettu ohjelman mukaan, ihan sama vaikka kaikki ovet olisivat ruosteessa alareunoista...
Edit:
Ohareiden riski on myös aika todellinen. Jos paikalle ilmaantuu ruotsalainen ostaja, on lähes varmaa, että myyjästä ei kuulu sen jälkeen mitään ja auto meni ohi.
Auton katsoisin sellaisesta paikasta, minne pääsee kätevästi junalla. Lento Arlandaan ja siitä junalla perille. Jos töistä saa perjantain vapaaksi, niin sitten vaan reissuun. Itse teen vuorotöitä,niin reissaaminen viikolla ei ole mikään ongelma, kun on arkivapaita. Yksityiten kohdalla kannattaa moneen kertaan varmista auton kunto. Pääsääntöisesti ovat sitä mieltä, että "bilen är i toppskick" jos se on huollettu ohjelman mukaan, ihan sama vaikka kaikki ovet olisivat ruosteessa alareunoista...
Edit:
Ohareiden riski on myös aika todellinen. Jos paikalle ilmaantuu ruotsalainen ostaja, on lähes varmaa, että myyjästä ei kuulu sen jälkeen mitään ja auto meni ohi.
Comment