Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton haku ruotsista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    Noi ruotsalaiset on muutenkin keskimääräistä raskaampia kauppamiehiä. Ongelma saadaan synnytettyä ihan mistä vaan ja lopulta kaupankäynti vaan loppuu. Ensin todetaan, että voidaan myydä Suomeen ja sitten ei kuulu enää mitään. Toi Handelsbankenin palvelu oli kyllä erittäin positiivinen ylläri. Puhelinsoitto konttoriin ja raha siirtyi tosiaan vartissa. Aikaisemmin piti käydä täyttämässä pikamaksusopimus. Kun siirron teki euroissa, se oli nopea, mutta kruunujen siirto olisi ollut merkittävästi hitaampaa. Sovin pankin kanssa, että siirtävät sellaisen summan euroja, joka on mahdollisimman lähellä kruunuissa olevaa kauppahintaa. Tais tulla 6e eroa, mutta hyvin se meni.

    Auton katsoisin sellaisesta paikasta, minne pääsee kätevästi junalla. Lento Arlandaan ja siitä junalla perille. Jos töistä saa perjantain vapaaksi, niin sitten vaan reissuun. Itse teen vuorotöitä,niin reissaaminen viikolla ei ole mikään ongelma, kun on arkivapaita. Yksityiten kohdalla kannattaa moneen kertaan varmista auton kunto. Pääsääntöisesti ovat sitä mieltä, että "bilen är i toppskick" jos se on huollettu ohjelman mukaan, ihan sama vaikka kaikki ovet olisivat ruosteessa alareunoista...

    Edit:
    Ohareiden riski on myös aika todellinen. Jos paikalle ilmaantuu ruotsalainen ostaja, on lähes varmaa, että myyjästä ei kuulu sen jälkeen mitään ja auto meni ohi.
    Last edited by Juppe; 15-11-2018, 15:28.

    Comment

    • Tuoppo
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 558
      • Joensuu

      Käteinen euroina tai kruunuina ei käynyt Tukholmasta 100km pohjoiseen neljässä eri pankissa mihinkään edes 2016. Tilisiirto euroissa on todella helppo ja edullinen tapa maksaa auto verkopankista. Maksamisesta toki kannattaa kuitenkin keskustella etukäteen myyjän kanssa ehdottomasti ennen paikalle menemistä, koska muuten voi olla, et saa autoa matkaan samana päivänä.
      G30 530e xDrive iPerformance -20
      E70 X5 xDrive40d -10

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

        Kyllähän nuo aikaisemmat esimerkit mitä laitoin näyttää sen että ei ole mitään järkeä ajatellakaan mitään muuta kuin tilisiirtoa. Ellei sitten ole heittää 500-1000€ hukkaan noin 20k€ auton kanssa.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4595
          • Tampere

          Onko näihin ruotsiautoihin mahkuja saada takuuta ostettua lisähinnasta myyjäliikkestä? Jos niin mitä moiset maksaa?
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            Originally posted by Laku View Post
            Forex ottaa kyllä AML:n äärimmäisen vakavasti . En silti ymmärrä tuota, ettei edes nostokuitti riittänyt todisteeksi rahan alkuperästä. Mitä todisteita he olisivat halunneet?
            Tässä tapauksessa mistä kerron, piti saada suomesta dokumenttia kirjallisena mistä rahat on peräsin. Pankin kuitti ei tosiaan riittänyt. Piti todistaa miten raha on tilille hankittu.
            Kyllähän se tilisiirto tuntuu parhaalta vaihtoehdolta, pitää vaan varautua pari arkipäivää viettämään jos maksu ei siirrykään samana päivänä, ei taida kaikilla pankeilla edes olla moisia pikasiirtoja.

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              Originally posted by fraatti View Post
              Onko näihin ruotsiautoihin mahkuja saada takuuta ostettua lisähinnasta myyjäliikkestä? Jos niin mitä moiset maksaa?
              Ehkä näistä irtoaa jotain?



              Comment

              • Thmas
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 531
                • HEL

                Ainakaan viime keväänä Ruotsista ostetun BPS-auton takuu ei ollut voimassa Suomessa. Siitä käytiin aika pitkään vääntöäkin, mutta lopputulos oli ettei toimi Suomessa.
                Audi e-tron 55

                Exiä:
                1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17508
                  • Turku

                  Originally posted by Antti O View Post
                  Tässä tapauksessa mistä kerron, piti saada suomesta dokumenttia kirjallisena mistä rahat on peräsin. Pankin kuitti ei tosiaan riittänyt. Piti todistaa miten raha on tilille hankittu.
                  Kyllähän se tilisiirto tuntuu parhaalta vaihtoehdolta, pitää vaan varautua pari arkipäivää viettämään jos maksu ei siirrykään samana päivänä, ei taida kaikilla pankeilla edes olla moisia pikasiirtoja.
                  Kuinkahan kauas tiliotehistoriaa tässä olisi haluttu päästä :think? Itselläni löytyy tiliotteet runsaan 20 vuoden ajalta, jos täytyy mappeja alkaa kantaa konttorille .
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4595
                    • Tampere

                    Tuli sitten tehtyä vesiperä tuossa yhden yksilön kanssa.

                    Alkuun autosta oli kysytty etukäteen mitä vikoja siitä löytyy. Tuosta sitten tulikin kyllä kuvia mutta se ei kyllä vastannut aivan todellisuutta. Sanomista oli autossa vaikka kuinka. Itse auto vaikutti mielenkiintoiselle hyvien varusteiden sekä 1. omistajan takia.

                    Joka oven ylälaidassa oli pieni ruoste?(en ole varmaa mutta oliko F11:ssa ainakin etuovet alumiinia?) muhimassa. Samoin kuvissa pienenä näkynyt naarmu takapuskurissa oli todellisuudessa noin 40-50cm naarmu muoville saakka. Samoin kuljettajan puolen takalokarissa oli painauma samassa kohtaa. Myös takapuskuri oli peruutettu linttaan. Myös takaluukussa oli lommo josta ei ollut mitään mainintaa. Samoin repsikan ovessa. Repsikan helmassa oli myös kaksi painaumaa. Toinen etuvaloista oli uusittu ilmeisesti koska se oli kunnoltaan hyvä ja repsikan valo oli aivan hiekkapuhallettu. Valossa oli myös halkeama pleksissä. Loppujen lopuksi valot lienevät varsin hyvä indikaattori siitä millaisen hiekkapuhalluksen kohteeksi auto on ylipäätään joutunut? Kyllähän se hiekka kummiskin rummuttaa auton maalipinnan tasaisesti jokapuolelta eikä vain muutaman kämmenen kokoiset läntit keulasta.
                    Tuulilasissa majailevasta halkeamasta oli myös kuva mutta jostain syystä siitäkin sai aivan erilaisen käsityksen myyjän kuvasta kuin mitä todellisuus oli. Vanteiden kunnosta oli myös kysytty erikseen mutta jostain syystä vain parhaista oli kuvat ja todellisuudessa repsikapuolen vanteet oli melkoisen raastetut.
                    Kaikenkaikkiaan paskanmaku jäi tästä reissusta.

                    Sinällään reissu meni niin helposti kuin se vaan voi mennä. Lentokoneella tukholmaan ja siitä kahdella junalla kohteeseen. Alle tunti lentokentältä ja itse liike oli alle 5min kävelymatkan päässä asemalta. Illaksi oli varattu sitten jo vikingiltä paikka autolle joka tosin nyt jäi käyttämättä.

                    Etukäteen autosta oli luvattu noin 900€ alennus. Paikanpäällä neuvotellessa hinnassa oltaisiin vielä oltu valmiita tulemaan 1500€ vastaan lisää. Kuitenkin siinä höpötellessä huomasin että jokaisessa ovessa oli samanlaista kukkasta oven ylälaidassa niin sanoin sitten että tämä ei kyllä nyt vastaa sitä mitä oon itse hakemassa.

                    En tiedä muuten ruotsin autoista mutta tämä ainakin oli ollut huonolla pidolla. Sisältä auto oli ok vaikkakin lasit yms oli todella paskaiset joka ehkä kielii siitä että edes sisäputsi ei ollut oikein mennyt pelkällä yhdellä puhdistuksella maaliin saakka suuren sontamäärän takia. Tämä oli selkesti huonoin ulkoiselta kunnoltaan mitä näitä nyt on tullut myynnissä nähtyä.

                    Ennenkuin lähdin reissuun niin tsekkasin mestan ja huomasin että kyseessä on liike keskellä "ei mitään" ja tällöin jo kellot alkoivat soimaan että mikähän tämä homma nyt oikein mahtaa olla. Loppujen lopuksi selvisi että nämä jobbaavat muualta ruotsista ostettuja autoja. Ilmeisesti eteläisemmän ruotsin tarjonta on parempi ja tämäkin auto oli kotoisin jostain göteborin läheisyydestä hiukan yli 50-60v ukon ajosta.

                    Laitan jossain välissä kuvia niin niistä selviää mistä oli kyse....
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      Voin lohduttaa, että itsellä on useita samankaltaisia kokemuksia Ruotsista. Tyhjin käsin on tultu kotiin, mutta kannattaa muistaa, että sekin on halvempaa kuin paskan ostaminen. KVD:llä on sentään raportoitu kunto aika hyvin ja niiden tietojen varassa uskataa jo vähän hieroa kauppaakin. Yksityisten kanssa toi homma menee todella usein näin, ellei sitten ole kyse oikeasti autojen päälle ymmärtävästä ihmisestä.

                      Taannoin väänsin kauppaa yhdestä W204 C180 kompressor amg mesestä, mutta homma jäi kesken, kun myyjältä oli todella vaikea saada mitään kunnollisia vastauksia. Vuolaasti se kehui autoa, muttei vastannut mihinkään kysymyksiin, kuten toisiin avaimiin, huoltokirjan sisältöön jne. Tää jamppa oli kyllä automyyjä, mutta kuitenkin... Toinen automyyjä kertoi, ettei heidän myymä 2.0TFSI Audi kärsi öljynsyöntiongelmista, kun se on quattro. Just joo.... Yhdestä audista oli kauppa sovittuna ja pyysin sitten vielä kuvat etulokareiden kanteista, jotka oli kuulemma laitettu kuntoon (ne kukkii todella monessa B8 koppaisessa). Äijä oli itse pensselöinyt ne jollain hammeritella ja jälki oli ihan hirveää. Sitten oli yks erittäin hyvin varusteltu C220 W204 mursu, jonka piti olla yhtä kosmeettista pikku vammaa lukuun ottamatta priima. Oli tosi vaikea saada niitä kuvia siitä vammasta, mutta sitten kun ne tuli, loksahti suu auki. Koko toinen takakylki oli hierottu johonkin betonitolppaan ja se oli ihan kamalassa kunnossa. Ei ollut kuulemma haitannut mitään...
                      Last edited by Juppe; 18-11-2018, 12:56.

                      Comment

                      • arben
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1120
                        • suomi

                        Kuten täälläkin on kirjoitettu niin varsinkin tukholman seudun autot on useasti todella kärsineitä..
                        Itse hain kesällä f22,44 ajettu..

                        Ei se huono ollut,mutta mutta..sanotaan hintaan nähden ihan ok.

                        -lasi/puskuri hiekkapuhallettu
                        -muutama klommo(sai maalaamatta suoristettu)
                        -kesä/talvi vanteet kanttari jälkiä täynnä..(nämä oli menossa kuitenkin vaihtoon)
                        -pesty/fiksattu todella huonosti..

                        Miltäköhän se olisi 100 ajettuna näyttänyt,varmaan todella huonolta.

                        Vol2

                        Viime syksynä hain norjan rajalta yksityiseltä f30 92tkm ajettu.
                        Se oli kyllä ihan viimeisen päälle,se olikin ollut 2 harrastelijalla.

                        Vol3
                        Nähnyt usean(ainakin 50kpl) tuontikärryn(ruotsi) autoliikkeiden kautta tuotuna tänne myyntiin,karkeesti sanoisin kunnon vastaavan suomiautoja..lähinnä ruotsiin suuntaville ettei ne nyt ihan susia kaikki ole..
                        Last edited by arben; 18-11-2018, 13:28.

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4595
                          • Tampere

                          Originally posted by Juppe View Post
                          Voin lohduttaa, että itsellä on useita samankaltaisia kokemuksia Ruotsista. Tyhjin käsin on tultu kotiin, mutta kannattaa muistaa, että sekin on halvempaa kuin paskan ostaminen. KVD:llä on sentään raportoitu kunto aika hyvin ja niiden tietojen varassa uskataa jo vähän hieroa kauppaakin. Yksityisten kanssa toi homma menee todella usein näin, ellei sitten ole kyse oikeasti autojen päälle ymmärtävästä ihmisestä. Taannoin väänsin kauppaa yhdestä W204 C180 kompressor amg mesestä, mutta homma jäi kesken, kun myyjältä oli todella vaikea saada mitään kunnollisia vastauksia. Vuolaasti se kehui autoa, muttei vastannut mihinkään kysymyksiin, kuten toisiin avaimiin, huoltokirjan sisältöön jne. Tää jamppa oli kyllä automyyjä, mutta kuitenkin... Toinen myyjä kertoi, ettei heidän myymä 2.0TFSI Audi kärsi öljynsyöntiongelmista, kun se on quattro. Just joo....
                          Nonni... komeeta hommaa... Kuinkahan nämä ruottalaiset ylipäätään näitä autoja pitävät? Katsoin pahuuttaan tuota KVD:tä ja sieltä löytyi yksi miltei kriteerit täyttävä F11. Myyntiteksti ei sinällään ole varmaan mikään myyvin mutta arvostan rehellisyyttä. Onko tuo joku huutokauppa?



                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            Tässä vielä muutama kuva. Eikai 2013 vuosimallin autot yleisesti ottaen näin huonoja ole? Tässä nyt muutamia mainitakseni...
                            Myyjän kuva takapuskurista:

                            Oma näkemys asiasta, 40cm maalin läpi asti menevä naarmu(pyöränkaaressa painauma myös toisella puolella lokarinkaarta):


                            Tuulilasi:

                            Oma näkemys asiasta:


                            Vanne(paras?):

                            Oma näkemys asiasta:


                            Näistä ei mitään puhetta
                            Kuskin ovi, myös takaovissa vastaavat alkamassa

                            Repsikan ovi, ovessa myös lommo

                            Takapuskuri

                            lommo takaluukussa:

                            Umpio halki ja aivan ruokottomassa kunnossa, kuvassa ei edes näytä niin huonolle mitä on tedellisuudessa
                            Last edited by fraatti; 18-11-2018, 14:46.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              Tuota hiekkapuhallusta osittain varmaan selittää se, että oikeasti hiekottavat aika paljon teitä. Faijalle autoa etsiessä törmäsin yhteen satkun ajettuun Ruotsista uitettuu GLK meseen, joka oli ihan hirveässä kunnossa valoista ja tuulilasista. Ihan sen näköinen, kun olisi painettu hikapuhalluspistoolilla päin. Tuli jo vähän semmonen olo, että voiko toi muka olla vain satkun ajettu. Toisaalta myöhemmin löytyi niin ikään samanlainen pikkuisen vähemmän ajettu ja todella siistissä kunnossa oleva. Skaala on laaja ja kaikki myyjät myy priimaa. Siihen riittää ne leimat huoltokirjassa. KVD:llä on huutokauppoja sekä suoria kauppoja. Kaikki autot eivät ole huudettavissa ulkomaille, mutta osa on. Iso osa myytävästä kalustosta on entisiä liisareita.
                              Last edited by Juppe; 18-11-2018, 21:03.

                              Comment

                              • Thmas
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2008
                                • 531
                                • HEL

                                Originally posted by fraatti View Post
                                Tässä vielä muutama kuva. Eikai 2013 vuosimallin autot yleisesti ottaen näin huonoja ole? Tässä nyt muutamia mainitakseni...
                                Myyjän kuva takapuskurista:
                                Ei tuossa nyt mitään poikkeuksellistakaan ole 5-6 vuotta vanhaksi autoksi, kilometrejä et tosin mainitse.. On huonompiakin tullut vastaan, joskin parempia myös. Ruotsalaisille auto voi olla se neljänneksi suurin hankinta kodin, mökin ja purjeveneen jälkeen.. Autoilla ei ole niin väliä, 3-5 vuoden välein kaupasta uutta tilalle. Kärjistäen vastaavasti Suomessa taas oletetaan että 10 v / 200 tkm on vielä uusi ja virheetön..

                                Lähinnä mietin oliko tuo oikeasti niin huono, että kannatti tulla kotiin tyhjin käsin? Jollain koukkumiehellä pienet painaumat kuntoon, umpion vesihionta/kiillotus, kunnollinen myllytys, kahden vanteen maalaus ja mahdollisesti takapuskuri osittain? Alle tonnilla hienoksi. Tärkeintä kuitenkin että tekniikka ja historia ok?

                                Ruotsissa on oikeasti niin myyjän markkinat tällä hetkellä, että jos löydät oikean hintaisen ja ehdit sen vielä ostamaankin Suomesta käsin niin tuollaisiin puutteisiin kannattaa varautua.
                                Audi e-tron 55

                                Exiä:
                                1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎