Ainakin käyttöauto Seinäjoki myi suoraan 17 eurolla. Ei tarvinnut asennuksia eikä mitään todistuksia. Toki kyseessä oli jo Suomen rekisterissä oleva auto, joka pomppas katsastuksessa, kun tyyppitarra oli revennyt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW Japanista XV (+ muita merkkejä)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juppe View PostDekralle n.500e ja katsastus 200e. Tüv-nord olis halunnu samoista papereista tonnin. Sitten kun inssi ilmoitti, että ei tuu kauppoja hinta tippui 750e. No ei tullu kyllä silläkään. Varmaan seuraavan kanssa koitetaan sitten sitä ohjekirjajippoa omalla tyyppikilvellä.
Comment
-
-
Tarran saa kyllä helposti tehtyä/teetettyä itse. Teetätin juuri itse photoshopilla tekemäni jpg:n paikallisessa "tarrapajassa".
Ongelma saattaa vaan olla nuo japanin massat, jotka eivät riitä viidelle henkilölle.
Minun e38:sta tulee nyt sitten neljäpaikkainen. Ei jaksa enää vääntää ja säätää, eikä kohta ole enää aikaakaan, kun verottaja myös hengittää niskaan.
Täällä on neuvottu vaihtamaan konttoria. Nojoo, ehkä se voi auttaa tai sitten ei.
Trafin virallisen ohjeen mukaan vissiin kuitenkin ainoastaan todistus valmistajalta kelpaa. Jota ei siis saa.
Ja mites siihen muutenkaan suhtaudutaan, jos kesken rekisteröintikatsastuksen vaihtaa konttoria?
Alusta ainakin pitää aloittaa ja maksaa uudestaan 280€.
Comment
-
-
Minulle inssi sanoi et pitää poistaa "pysyvästi ja näkyvästi" tyyliin takaa keskipaikalle vaikka konsolisanoin et otan kuskinpenkin vituun ja hakkaan penkinruuvit pohjasta läpi niin oletko thytyväinen?
En kuitenkaan poistanut vaan ostin tarran marmorilta alle kahden kympinVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Kyllä se verottaja antaa lisää aikaa, kun vain muistaa määräaikaan mennessä laittaa sinne päin viestiä, että ei olla inssin kanssa samaa mieltä asioiden kulusta/hoidosta. Tarranhan voit laittaa milloin vain ja uudelleen näyttämään konttorille. Massat saat varmasti joltain foorumilaiselta, pyytää katsomaan mitä ne on.
Comment
-
-
Sain hommattua tehtaalta orkkistarran (blanko) painan täällä siihen sitten tiedot
Kävin hangossa viimeviikolla ja siellä oli kanssa Imola E38, tuliko tänne?Last edited by Convertible; 03-01-2018, 21:07.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Joo lisäaikaa saa kyllä. Kaksi kertaa jo pyytänyt.
Oikeat massatkin kyllä saa vaikka mistä, mutta kun ne ei kelpaa inssille.
Pitäisi olla valmistajan todistus, josta ne ilmenisi...
Ja trafin ohjeistuksen mukaan menee vieläpä ihan oikein, jos tuota osaan tulkita.
Trafin ohjeesta:
"Edelliselle ulkomaiselle rekisteröintitodistukselle merkityt, alkuperäisestä muutetut massat voidaan
hyväksyä ainoastaan valmistajan tai valmistajan edustajan antaman todistuksen perusteella."
Comment
-
-
Originally posted by Josunapalm View PostJoo lisäaikaa saa kyllä. Kaksi kertaa jo pyytänyt.
Oikeat massatkin kyllä saa vaikka mistä, mutta kun ne ei kelpaa inssille.
Pitäisi olla valmistajan todistus, josta ne ilmenisi...
Ja trafin ohjeistuksen mukaan menee vieläpä ihan oikein, jos tuota osaan tulkita.
Trafin ohjeesta:
"Edelliselle ulkomaiselle rekisteröintitodistukselle merkityt, alkuperäisestä muutetut massat voidaan
hyväksyä ainoastaan valmistajan tai valmistajan edustajan antaman todistuksen perusteella."Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Samassa ohjeessa on kuitenkin tiedot tarkalleen miten pitää toimia;
Mikähän pölkkypää siellä on taas konttorilla pullistelemassa kuin vanhalla valtionkonttorilla ikään...
Japanista tuotavan tai Japanin vaatimusten mukaisesti alun perin valmis- tetun auton rekisteröintitodistukseen ei välttämättä ole merkitty koko- naismassaa. Jos autosta tai autoa koskevista valmistajan laatimista do- kumenteista ei kokonaismassa selviä, tulee kokonaismassa-arvoa tiedus- tella valmistajan edustajalta tai valmistajalta. Valmistajan tai sen edusta- jan ilmoittaessa kokonaismassan käytetään tätä massa-arvoa.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Hmm, itse ymmärsin tuon viimeisimmän niin, että jos autosta tai japanin pään rekisteriotteesta ei mistään löydy tuota massaa, niin sitten sovelletaan tuota.
Ymmärsin siis ilmeisesti väärin. Jos asia on kuten Zoui ilmaisit,
niin sittenhän homman pitäisi toimia, kun marssin tuo ohje tulostettuna konttorille...
Comment
-
-
No kyllä ne massat vaan saa. Dekralle vaan postia ja pinkka seteleitä niin saa vielä sen tarrankin. Se tarra ei montaa euroa maksanu. Todistuksen kirjoittaa star corporation ja siellä on BMW:n inssin omakätinen nimmari niistä massoista. BMW on Saksassa ulkoistanut nää paperhommat juuri tuolle em. firmalle ja Dekra hommaa ne laput sieltä. Se on just niin virallinen lappu, kun olla ja voi. Sillä onnistuu katsastaminen 5-paikkaiseksi. Että ei muuta ku kättä syvemmälle taskuun
Edit:
Rahan säästämiseksi olis kiva tehdä vaikka lista niistä konttoreista, missä toi ohjekirja kelpaa. Mä en oo vielä semmoseen törmänny, mutta täytyyhän niitä olla, kun niin kerrotaan.
Comment
-
Comment