Mitenkähän tälläisen vaurion korjaus oikeasti menee? Onnistuuko "smart repair"?
BMW: hankinta saksastako?
Collapse
X
-
Käväsin itse kaverini avustamana hakemassa omani reilu kuukausi sitten, tosiaan valikoima esim. saksassa on ihan toinen mitä meillä, halvaksi tuota autoani ei voi sanoa mutta sain vähän ajetun ja loaded-version hieman huokeammalla kuin suomalaisen hieman huonommin varustetun ja tuplasti ajetun. Ja vaikka reissu vähän kova olikin ( tasan 2 päivää josta 1400 kilsan ajo tapahtui yhden vuorokauden sisällä) niin silti hieno sillä tuollainen hieman parempi auto on kiva itse koeajolla hyväksyä. Haun nettohinta olisi yksin ollut n. 700 e., nyt tuplamiehistöin 1000 e. (lento/juna/hotelli/siltamaksu/ylitysmaksu/Amorellalla kotiin).Originally posted by rizzo View PostJos haluaa "tehdä tiliä", ei varmaan kannata. Muuten kannattaa kyllä, saat paremmin varustellun samaan rahaan kuin Suomen karvalakit.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
Mikäs tuo saksalaisen kilpajan yleisnimi on ja löytyykö ne esim googlemapsista?
edit. virastot löytyy täältä: https://www.kfz.net/zulassungen/ ja kilpipajat kait viraston vieressä. Kopin kyljessä voi olla seuraava teksti:

Täältä nuo loitsut mitä tarvii tehdä ennen kilpien saantia: http://auto-saksasta.org/auton-rekisterointi-saksassa/
Saakos näitä keltasivuisia kilpiä enää ollenkaan vai onko otettava punaiset kilvet suoraan? Näillä taitaa olla hinnassa puolet eroa? Keltaisiin tarvitaan liikennevakuutus, "green card"?
Miten finnlinesin hinnoittelu menee? Katsoin että muutama päivä etukäteen ostettuna lippu näytti olevan hytin, auton ja kahden hlön kanssa 400€ ja samalle päivälle 600€. Onko hinnoittelu aina samanlaista eli samanapäivänä ostaja maksaa ekstraa?
Sitten tämä vaihtoehtoinen tapa eli ruotsinkautta, kaivoin tähän hinnat jos niistä on joskus jollekin apua itseni lisäksi...
Tukholmasta turkuun näyttää maksavan aamulaivalla 60€ hytin kanssa. Rostock - Tukholma polttoaine 80€/860km
saksa-tanska lautta Puttgarden-Rødby: 78.00€(online) + paikanpäällä maksaa 10€ enemmän
tanska ruotsi siltamaksu Øresundsbro-sillalle 47€(online)/52€(paikanpäältä)
edit. yhdistelmälippu Puttgarden-Rødby + Öresund Bridge
115€ -> https://booking.scandlines.com/?lang...OF-DECPH-SEMALLast edited by fraatti; 13-12-2018, 08:03.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Ajatus on siis lentää hgistä dysseldorfiin(nämä liput oli 300€/2 hlö oslon kautta koukaten) ja mahdollisesti ehtiä ottamaan kilvet vielä saman päivän aikana. Finnlinesille lipun varaaminen samalle päivälle lienee melko riskialtista jos joku meneekin mönkään. Kuitenkin etukäteen varattuna noissa säästäisi sen 200€ eikä sinällään ajo tanskan ja ruotsin läpikään liikoja houkuttaisi. Jos kuitenkin lipun ostaisi seuraavalle päivälle ja olisi yötä matkalla jossain. Tällöin jäisi miltei yksi kokonainen päivä kierrellä ja kaarrella ympäriinsä. Onko mitään vinkkiä missä mahdollisesti voisi kannattaa käydä päiväseltään piipahtamassa vaikka siitä kiertoa hiukan tulisikin välillä dusseldorf - travemunde?
Toinen kysymys liittyy siihen että lentokentältä pääsisi junalla 40€:lla auton luokse. Toinen vaihtoehto on se vuokra-auto joka lienee noin huntin luokkaa. Mikäli auto ei tyydytäkään ostajaa niin vuokra-autolla lienee helppo hurauttaa paikanpäältä pois. Entäs jos paikalla olisikin junalla, tällöin tarvis varmaan suunnata autovuokraamoon pirssiä hakemaan jotta pääsisi katsomaan muita ehdokkaita. Onko jo tässä jotain mikä pistää korvaan liikaa?
Autonvuokrausta sen verran että sixt taisi olla kohtuullisen edullinen, mutta onko muita edullisia vaihtoehtoja? Jos auto palautetaan eri paikkaan niin näyttää se olevan hiukan kalliimpaa. Onko näissä joku selkeä hinnoittelu miten se menee? Esim mitä kauempana lähtöpisteestä niin sen kallimpaa tuo on?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Kun me menimme valmiiden kauppakirjojen kanssa siihen rekisteröinti'discoon' niin reilussa tunnissa oli homma ohi, mukana ollut aiemminkin samanhomman tehnyt kaverini tosin ihmetteli konttorin rauhallisuutta, ei ollut montaa asiakasta.Originally posted by fraatti View PostAjatus on siis lentää hgistä dysseldorfiin(nämä liput oli 300€/2 hlö oslon kautta koukaten) ja mahdollisesti ehtiä ottamaan kilvet vielä saman päivän aikana.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
Sitä tässä funtsinkin että jos tuohon saapumisen ja laivan väliin jättää päivän väliin niin sitten kerkeää mahdollisesti tsekkaamaan vielä muutakin tarjontaa. 600 - 650 laivalipusta samana päivänä ostettuna on liikaa.Originally posted by Antti O View PostOletko varautunut , mitä sitten jos se eka auto ei miellytäkään? En ehkä ostelisi laivalippuja ennenkuin auto on siirtokilvet kiinni ja aralilla istut kahvilla.
Tai sitten tarvii vaan alkaa sulattelemaan ajatusta kotiinpaluusta autolla ruotsin kautta. Siinä säästäisi hotelliyön hinnan mikä melkein tarvisi ottaa jos laivalipun ostaa ennakkoon sekä lisäksi matkustapojen välisen hinnan erotuksen, olisiko se sitten noin 470 - 260 eli hiukan rontti 200e.
Jos taas pitää kiinni siitä että tarvittaessa tullaan pois tyhjin käsin ilamn että mikään auto ei kelpaa niin tällöin tietysti lippua ei voi ostaa etukäteen. Tai voihan samalla laivalla silti tulla takaisin ilman autoa...F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Tää nyt vaan on oma mielipide, mutta aina yleensä uuden auton hankinnan jälkeen on sillä autolla haluttanut vähän ajaakkin. Eikös tuo tuommonen ruottin kautta ajellen reissu vois olla ihan hyväkin, jos miettii että uus autokin alla?Originally posted by fraatti View PostSitä tässä funtsinkin että jos tuohon saapumisen ja laivan väliin jättää päivän väliin niin sitten kerkeää mahdollisesti tsekkaamaan vielä muutakin tarjontaa. 600 - 650 laivalipusta samana päivänä ostettuna on liikaa.
Tai sitten tarvii vaan alkaa sulattelemaan ajatusta kotiinpaluusta autolla ruotsin kautta. Siinä säästäisi hotelliyön hinnan mikä melkein tarvisi ottaa jos laivalipun ostaa ennakkoon sekä lisäksi matkustapojen välisen hinnan erotuksen, olisiko se sitten noin 470 - 260 eli hiukan rontti 200e.
Jos taas pitää kiinni siitä että tarvittaessa tullaan pois tyhjin käsin ilamn että mikään auto ei kelpaa niin tällöin tietysti lippua ei voi ostaa etukäteen. Tai voihan samalla laivalla silti tulla takaisin ilman autoa...
Offtopic:
Toisaalta nykysin kaikki pyrkii hankkimaan autoon mahollisimman paljon sellaisia lisävarusteita, jotka mahdollistaa sen että sitä autoa tarvitsee itse ajaa mahdollisimman vähän. Onhan se nyt ihan perseestä jos autoa ajaessa joutuu ite ohjaamaan sitä, saatikka jos vielä vauhtiki pitäisi itse säätää
Comment
-
Vaikka se autolla ajaminen ei olekaan ihmeellistä hommaa niin ihka uudella ( toisen tyyppisellä) autolla ajo on aina hieman riskaabelia, oman kotimatkan 1400 kilsan aikana olin itsekin 2-3 kertaan hieman 'hukassa' ihan toisenlaisen autoni kanssa, oma ajo oli hanskassa mutta pariin kertaan oli kyljestä tulossa väkeä sisään niin siinä kohtaa se oikeanlainen reakointi ( jas auton tuntemus) olisivat paikallaan.Originally posted by Miikala View PostTää nyt vaan on oma mielipide, mutta aina yleensä uuden auton hankinnan jälkeen on sillä autolla haluttanut vähän ajaakkin. Eikös tuo tuommonen ruottin kautta ajellen reissu vois olla ihan hyväkin, jos miettii että uus autokin alla?F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
Ostat valmiiksi sen Viking Linen 50€ laivalipun autopaikkoineen. Muu siirtyminen ja elämä sitten Saksan lentokentän ja Tukholman välissä tilanteen edetessä. Itse toitotan taas samaa vaihtoehtoa mitä ennenkin, eli Rostockista Trelleborgiin ja sieltä ajo Tukholmaan. Välttää sen koko Suomeakin harmaamman ja kypsemmän, sekä kalliiden siltojen Tanskan (ahdistaa hengittääkin siellä koska Suomea korkeampi autovero) ja ottaa Rostock - Trelleborg välissä laivalla hytissä lepoa
Finnlines on itselle se vihoviimeinen vaihtoehto. Ps. ihmeen hyvän hinnan olet löytänyt, vai katsoitko niitä hyttipaikkoja, jotka jaetaan muutaman ruusulle tuoksuvan puolalalaisen rahtarin kanssa?
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Yhden ainoan kerran olen Rostockista tai Travemündestä Hesaan tullut tuollaisella lautan "miespaikalla", joskus viime vuosikymmenen puolivälissä kun Z4:ää olin tuomassa Saksasta. Ja se oli tosiaan yläpeti kolmen itäeurooppalaisen rekkakuskin kanssa jaetussa hytissä. Tuoksuista tuli mieleen kesämökin ulkohuussi ja ala-asteen liikuntasalin parikymmentä vuotta palvelleet patjat, näiden pikantti sekoitus. Äänimaailma muistutti välillä puunjalostuslaitosta ja välillä itäeurooppalaista essonbaaria.Originally posted by pyroz View PostOstat valmiiksi sen Viking Linen 50€ laivalipun autopaikkoineen. Muu siirtyminen ja elämä sitten Saksan lentokentän ja Tukholman välissä tilanteen edetessä. Itse toitotan taas samaa vaihtoehtoa mitä ennenkin, eli Rostockista Trelleborgiin ja sieltä ajo Tukholmaan. Välttää sen koko Suomeakin harmaamman ja kypsemmän, sekä kalliiden siltojen Tanskan (ahdistaa hengittääkin siellä koska Suomea korkeampi autovero) ja ottaa Rostock - Trelleborg välissä laivalla hytissä lepoa
Finnlines on itselle se vihoviimeinen vaihtoehto. Ps. ihmeen hyvän hinnan olet löytänyt, vai katsoitko niitä hyttipaikkoja, jotka jaetaan muutaman ruusulle tuoksuvan puolalalaisen rahtarin kanssa?
Oli muuten samalla, perinteiseen malliin, sekä ensimmäinen että viimeinen kerta "miespaikka hytissä" -valinnalla.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
Kyllähän siihen autoon saa tutustua jo saksan sisäisilläkin siirtymillä. 600km tulee rostockiin jo pelkästään ja samalla tavalla niitä kilsoja tulee vaikka menisi travemundeenkin.Originally posted by Miikala View PostTää nyt vaan on oma mielipide, mutta aina yleensä uuden auton hankinnan jälkeen on sillä autolla haluttanut vähän ajaakkin. Eikös tuo tuommonen ruottin kautta ajellen reissu vois olla ihan hyväkin, jos miettii että uus autokin alla?
Sinällään itse pelkkää ajamista ajatellaan niin se että edellisenä yönä on herännyt klo 02.00 ja lähtenyt lentokentälle ei välttämättä paranna tuota ajokuntoa yhtään. Ainakin jos ajatellaan sitä että samoilla silmillä tuupataan sitten tukholmaan saakka. :think
Tässäkin on pointtinsa. Sinällään vastaavalla autolla on tullut jo ajeltua aikaisemminkin mutta kyllähän se parempi ja varmempi näppituntuma siihen tulee vasta pidemmän ajan kuluessa.Originally posted by TON-III View PostVaikka se autolla ajaminen ei olekaan ihmeellistä hommaa niin ihka uudella ( toisen tyyppisellä) autolla ajo on aina hieman riskaabelia, oman kotimatkan 1400 kilsan aikana olin itsekin 2-3 kertaan hieman 'hukassa' ihan toisenlaisen autoni kanssa, oma ajo oli hanskassa mutta pariin kertaan oli kyljestä tulossa väkeä sisään niin siinä kohtaa se oikeanlainen reakointi ( jas auton tuntemus) olisivat paikallaan.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Vikingin hinta oli siksi halpa että se oli aamulaiva. Iltalaiva on aina kalliimpi.Originally posted by pyroz View PostOstat valmiiksi sen Viking Linen 50€ laivalipun autopaikkoineen. Muu siirtyminen ja elämä sitten Saksan lentokentän ja Tukholman välissä tilanteen edetessä. Itse toitotan taas samaa vaihtoehtoa mitä ennenkin, eli Rostockista Trelleborgiin ja sieltä ajo Tukholmaan. Välttää sen koko Suomeakin harmaamman ja kypsemmän, sekä kalliiden siltojen Tanskan (ahdistaa hengittääkin siellä koska Suomea korkeampi autovero) ja ottaa Rostock - Trelleborg välissä laivalla hytissä lepoa
Finnlines on itselle se vihoviimeinen vaihtoehto. Ps. ihmeen hyvän hinnan olet löytänyt, vai katsoitko niitä hyttipaikkoja, jotka jaetaan muutaman ruusulle tuoksuvan puolalalaisen rahtarin kanssa?
Katsoin myös tuota ehdottamaasi reittiä. Lippu on tyypillisesti noin 80€. Laivoja ei kuitenkaan mene yhtenä tuuttina tuota väliä vaan aikataulut tarvii rukata laivojen mukaan. Tämä tekee kuitenkin sen ongelman matkan keston takia ett tukholmaan ei ole mahdollista enää päästä aamulaivaan jolloin laivalipun hintaan täytyy lisätä taas vähintään 50€. Ja vastaavasti myös matka venyy. Toinen ongelma on se että sakemannit näyttävät ravaavan ruotsissa siihen malliin että ensiviikolla matkoja on enää nihkeästi tarjolla ja hinnat alkavat nousemaan. Tälläviikolla lippujen hinnat olivat vielä noin 80€ eikä loppuunmyytyä lukenut missään.

Finnlinesin lippu näyttää olevan kahdelle henkilölle 2pv etukäteen varattuna tyypillisesti sen 400€. Kun lähtöajankohta alkaa olemaan lähempänä niin hinta nousee omien havaintojeni mukaan. Lauantai on myös muita päiviä kallimpi. Nyt jos matkan ottaa huomiselle (PE klo 03.00) niin tällöin hinta on 600€. La 650€. Ma 430€ ja ti, ke jne 400€...
Miespaikka näyttää olevan -100€ kalliimmista matkoista ja -70€ halvemmista. Katsoin toki koko hytin hintaa eikä ajatus ollut mennä samaan hyttiin kenenkään ylimääräisen kanssa.
Sen takia näiden hintojen kehittymisestä kyselen että joku varmaan jo tietää että meneekö noiden lauttamatkojen hintakehitys aina samalla tavalla. Mikäli finnlinesiä ei saa varattua etukäteen niin tuo on melkein poissuljettu vaihtoehto sitten.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment

Comment