Osaako kukaan sanoa, miten ja onko Saksassa voimassaoleva katsastus voimassa myös Suomessa, jos sieltä hakee auton? Pitäisi kai olla, link. 07/2018 hain Saksasta 3 vuotiaan auton. Mukaan sain Saksan katsastuslapun, jossa lukee että katsastus tehty ../07/2018 ja seuraava katsastus 07/2020. Eli samaan tapaan kuin Suomessakin 2. katsastus 5 v. kohdalla. Suomessa rekisteröintikatsastus tehtiin 08/18 kun verot oli maksettu, ja rekisteröintikatsastuslapulle tuli tieto, että Saksan katsastus voimassa. so far so good
Tosin nyt lauantaina meni auto ajokieltoon ja 70 eur rikesakko, koska järjestelmissä näkyy, että auto katsastamatta. ../06/18 olis pitäny hoitaa. Näitä e.m. papereita mulla ei ollut autossa mukana, enkä tilannut aikanaan paperista rekisteriotetta Suomessa. Voi arvata, että mun uskottavuus tossa pysäytystilanteessa ei ollu ihan paras mahdollinen kun järjestelmä näyttää han muuta vrt. meikäläisen kootut selitykset siitä että velvollisuudet hoidettu
Onko toi nyt katsastusaseman, Trafin vai mun oma moka? Seuraavan auton kun haen niin tilaan sen paperisen rekisteriotteen, niin tulee varmasti tsekattua että katsastustiedot on oikein...

Comment