Virhe se on. Joskin pykälät muuttuvat näillä näkymin 1.7. niin, että tästä tulee normaali käytäntö. Eli täydet paikat voidaan merkata otteeseen, mutta on kuljettajan murhe pitää huoli, että kantavuus ei tosiasiallisesti ylity.
Jos katsastusmies vaatii tuon ikäisestä vaatimustenmukaisuustodistusta niin pyydä sitä soittamaan trafiin ja lukemaan viimeisimmät ohjeet. Sitä EI TARVITA.
Helpotuksen tarve liittyy esimerkiksi Japanista käytettynä maahantuotuun henkilöautoon, jonka tietoihin merkitty suurin sallittu massa ei mahdollista rekisteriin- merkittyä, valmistajan tarkoittamaa henkilömäärää
Eli näistähän tuleekin paljon kaivattuja eko-autoja, pieni massa -> pienet päästöverot
Sitä fotoa ne penäsi jo kymmenen vuotta sitten, ja kun vastasi ettei sellaista ole, niin toimittivat ne laput ilmankin kuvia
Japanin autoissa kun ei ole kylttejä niin ei niistä voi kuvaakaan lähettää...
Mun tekis mieli tehdä toi käyttöönottoilmoitus ja hakea ne siirto kilvet..mutta katsastukseen en ehdi ensiviikolla..eli jos teen veroilmoituksen ensiviikolla niin mun täytyy se ilmeisesti lähettää ilman rekisteröintikatsastustodistusta, milloin sitten lähetän tuon? ja miten/mihin sen lähetän jälkeenpäin? vai kyseleekö ne sitä sähköpostilla vai miten?
Sitten siellä on kohta oma massa ja kokonaismassa. Vastaavuustodistuksessa mulla on kokonaispaino ja yhdistelmäpaino. Laitanko kokonaispainon kokonaismassaan? ja mitä laitan oma massaan:think (en ole ennen tehnyt autoveroilmoitusta..) Ilmeisesti ne verottaa näiden painojen mukaan niin en viitsisi laittaa niitä väärin.
Mun tekis mieli tehdä toi käyttöönottoilmoitus ja hakea ne siirto kilvet..mutta katsastukseen en ehdi ensiviikolla..eli jos teen veroilmoituksen ensiviikolla niin mun täytyy se ilmeisesti lähettää ilman rekisteröintikatsastustodistusta, milloin sitten lähetän tuon? ja miten/mihin sen lähetän jälkeenpäin? vai kyseleekö ne sitä sähköpostilla vai miten?
Sitten siellä on kohta oma massa ja kokonaismassa. Vastaavuustodistuksessa mulla on kokonaispaino ja yhdistelmäpaino. Laitanko kokonaispainon kokonaismassaan? ja mitä laitan oma massaan:think (en ole ennen tehnyt autoveroilmoitusta..) Ilmeisesti ne verottaa näiden painojen mukaan niin en viitsisi laittaa niitä väärin.
toivottavasti tästä jotain saa selvää
Edit: luulen että sain ton paino asian selväksi.
Käyttöönotto ilmoitus vaan, siirtotarrat ja kovaa ajoa. Viiden päivän sisällä teet veroilmoituksen. Kyl se verottaja sit kyselee tyhmiä lopuista mitä tarvitaan eli selvityspyyntöä pukkaa...
Tuolta löytyy ajantasaista tietoa autontuonnista eta-alueen ulkopuolelta inssityön muodossa, vaikka onkin vain opistotasoinen.
Tämän voi tiivistää seuraavasti:
-Vuosimalli 2000 tai alle: Ajovalojen kuvio kuntoon ja leimalle --> valmis.
-Vuoden 2000 jälkeen: Ajovalojen kuvio kuntoon, päästöistä todistus ja leimalle --> valmis
-Jos CARB-hyväksyntä, suoraan leimalle --> valmis
Lisäksi tarpeen mukaan painokilpi konehuoneeseen.
Oleellista on tietysti myös se, että nämä koskevat vain ns. I-autoja, eli USA, Kanada, Japani ja Etelä-Korea normit täyttäviä pelejä. Tämä jäi tuossa lopputyössä aika ohuelle maininnalle.
Comment