Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Japanista XVIII (+ muita merkkejä)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roisto
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 2537
    • Kajaani

    Originally posted by -Tapi View Post
    Tuohon vielä päälle Japanin radion, navin ja kaukolukituksen muutokset sekä talvirenkaat.
    Radio olisi kuulemma mahdollista koodata euroversioksi, mun BMW Scanner valitti kyllä jotain virhettä kun kokeilin. No, radiomoduli facen myyntipalstalta 40 euroa..

    Naviin en oo vielä tarkemmin jaksanut perehtyä, tuossa ei ole alkuperäisenä ollut ja retrofitattu ilmeisesti MK4 lukija niin en tiedä mitä tuon kans pitäis tehdä. Jaksanenko tehdä mitään

    Mitäs pitäisi kauko-ohjaukselle tehdä? Vähän vaihtelevalla menestyksellä se kyllä toimii mutta mutta :think
    2001 E39 525iA
    1992 E34 "540i/5"

    Comment

    • Roisto
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 2537
      • Kajaani

      E39 530i Snitsun puskureilla mutta 353tkm ajettuna! On kai tämä ollut joku taksi



      2001 E39 525iA
      1992 E34 "540i/5"

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        Ihan kuin suomiauto mutta vähemmän ajettu. Paaliin, paaliin.

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          Originally posted by Roisto View Post
          Mitäs pitäisi kauko-ohjaukselle tehdä? Vähän vaihtelevalla menestyksellä se kyllä toimii mutta mutta :think
          Ostin pari salmiakkiavainaihiota ja pikasuutari jyrsi ne käymään tähän. Sitten antennivahvistin euroversioksi ja siitä piuha korimodulille.

          Nyt ei enää radio kuulu kovin hyvin joten projekti jatkuu joskus kun on aikaa.
          ---

          Comment

          • Attekun
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2013
            • 1407
            • Saarijärvi

            Jotenkin kuulostaa että w220 on ihan lasten leikkiä kustannusten puolesta
            Toyota Alphard MS
            Peugeot e-2008
            ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

            Comment

            • J.A.A.
              Newbiemmer
              • Aug 2014
              • 14
              • Helsinki

              Originally posted by snaytserie View Post
              Onpahan kavereille, sukulaisille ja naapureille kerrottavaa! Harva tuo jjapsilandiasta autoa😂👍👍

              Ei niitä kiinnosta.


              Paljon muuten tällä E39:llä oli ajettu?

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                Noissa vähän viedyissä kolmeyseissä on hinnat nousseet ja tarjonta pienentynyt euroopassakin. Mobilessa ainoa alle 125tkm ajettu M-sport 525 on 8k€, ja halvin vastaava 530 on 10k€.
                Noihin sitten hakukulut (ainakin tonni), verot (vajaa tonni) ne talvirenkaat vanteineen (taas se tonni?), DISA+huohotus jne...

                Vähiin käy tarjonta, kuuskymppejäkin saa noihin rahoihin :think
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Roisto
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 2537
                  • Kajaani

                  Originally posted by J.A.A. View Post
                  Ei niitä kiinnosta.


                  Paljon muuten tällä E39:llä oli ajettu?
                  Välillä tuntuu että kiinnostaa liiankin kans kun pitäs jokaiselle olla samat asiat kertomassa ja prosessi askel askeleelta Hintahan noita tuntuu isoiten kiinnostavan ja se että miksi Japanista.

                  118tkm just pyörähti mittariin.
                  2001 E39 525iA
                  1992 E34 "540i/5"

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    Jos Saksasta tai muualta euroopasta löytyy vielä e39 tai e46 jolla oikeasti ajettu 100tkm ja on ruosteeton yksilö, niin itse voisin maksaaa siitä jopa reilustikin enemmän kuin Japanin vastaavasti ajetusta.
                    Itsellä tosin ei ole kyllä kuin yhdestä Japanin ihmeestä oma kokemus ja muutamaa muuta väärän merkkistä olen sivusta seurannut.
                    Mutta esim. 150tkm ajetussa e46:ssa alusta oli kertaalleen uusittu ja taas olisi ollut uusimista vailla, hammastangossakin väljää yms. Sisusta vastasi kunnoltaan jotain 300tkm ajettua. Rehellisesti sanottuna auto tuntui melkeimpä loppuun ajetulle, vaikka "vain" 150tkm menty, vastaavia tuntemuksia tulee mitä nuo nettiauton enemmän ajetut. Moottori ja vaihteisto kyllä toimi ja sen suhteen ok. Kori ruosteeton ja auton alta näytti kuin tehtaalta tullessa. Mutta pintapellitkin olikin varmaan kokonaan ympäri maalattu (vaikka sheetin mukaan piti vain parissa kohtaa olla maalattu/korjattu). Ei ole mitään maalinpaksuus mittareita, mutta visuaalinen näkemys tätä tuki vaikka ei sen suurempia sävyeroja ollutkaan, eikä se ollut tässä tapauksessa autoa huonontava tekijä.
                    Yleensä e46 ja e39:ssä alkaa vasta tuon 150tkm jälkeen ilmentyä tarvetta alustan osien uusimisille ja ei se silloinkaan ole loppu tai saatikka toista kertaa tarvia jo uusia.

                    Jos tuolta joskus auton vielä huutaa, niin kilometrit kyllä alustan, yms. osalta saa kertoa kahdella tai kahdella puolella että ollaan samoissa kuin länsimaissa. Tämän kun pitää mielessä, niin nuo esim. 50-100tkm ajetut on varmasti hyvä ostos, puhumattakaan vähemmän ajetuista.


                    Tuolla on varmasti erilainen kulttuuri auton pidon, huoltojen suhteen sekä ilmaston ja suuri "kaupunkiajon" (kiihdytä/jarruta, yms,) osuus tekee omat juttunsa esim. noille alustan, sekä yms kumiosille.

                    Edit.
                    Monella asiaa hämärtää se, että esim. e46/e39 on jo melkein 20 vuotta vanhoja ja suurin osa pitäisi olla paalissa mitä esim. nettiautossa myydään. Jos tätäkin yleistää, niin 95% nettiautosta myynnissä olevista on melkeimpä romuja. Mutta tuommoinen oikeasti vain satkun verran Saksan baanoilla vedetty e39 pitää tuntua vielä uudelta kun vertaa noihin romuihin mitä päivittäin näkee liikenteessä. Pitäisi mennä ajassa 15 vuotta taaksepäin jotta olisi perspektiivi kohdallaan useimmilla, silloin se ero Japanin 100tkm ajetussa vs. täällä päin vastaavilla kilometreillä tulisi esille.
                    Last edited by bemmeri; 23-09-2018, 07:54.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      Japanihommissa taitaa olla vähän sama trendi kuin saksantuontien alkuaikoina. Ostetaan vaan sitä halvinta, mitä on tarjolla ja se on... no sitä mitä halvin on. Jos pääsen siihen tilanteeseen, että voisin autoa tuolta huutaa, niin kyllä se kilometrihaarukka on itsellä 50-90tkm ja grade 4. Silloin alkaa miinariski pienentyä. Hyvä e46 330i maksaa Saksassa tai Ruotsissa +10te ja siihen saa laskea veroa ja muuta kulua helposti 3te päälle. Mitään muuta mallia en itse edes harkitsisi, koska ne ovat niin kova kompromissi tuohon verrattuna. Eivät kulje mihinkään ja syövät silti saman määrän bensaa (pl. M3). Omaani kauppasin reilulla persnetollakin, mutta eipä sille ottajaa löytynyt. Se oli kyllä siisti, mutta eihän tuon ikäinen normaalissa käytössä ollut auto uusi enää ole.

                      Comment

                      • jakeluvesimies
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2010
                        • 2726
                        • On the road @ Laplandia

                        Originally posted by Attekun View Post
                        Jotenkin kuulostaa että w220 on ihan lasten leikkiä kustannusten puolesta
                        Ostohinnalta ainakin...

                        Comment

                        • -Markus-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1463
                          • Ihan Savossa

                          Itseä kiehtoo noissa Japanin tuonneissa se ruosteettomuus. Vastaavia ei taida kovin helpolla esim Saksasta löytää. Omalla kohdalla ajattelen, että melkeen kaikkee muuta autolle on helppo ja kohtuu hintaistakin tehdä/korjata, mutta alkanutta ruostumista ei kyllä pysäytä mikään. Että ehkä sitä jossain vaiheessa täytyy asiaa viedä eteenpäin ja huutaa yks E39 itsellekin

                          Ford Mondeo Mk3 STW
                          VW E-Golf 2015
                          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                          Comment

                          • jakeluvesimies
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2010
                            • 2726
                            • On the road @ Laplandia

                            Originally posted by Juppe View Post
                            Japanihommissa taitaa olla vähän sama trendi kuin saksantuontien alkuaikoina. Ostetaan vaan sitä halvinta, mitä on tarjolla ja se on... no sitä mitä halvin on..
                            Se halvin on vain vaikea määrittää, kun hetken kestävä kilpailu määrää myyntihinnan

                            Comment

                            • cojama
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 1421
                              • www.e30m3.fi

                              Originally posted by -Markus- View Post
                              Itseä kiehtoo noissa Japanin tuonneissa se ruosteettomuus. Vastaavia ei taida kovin helpolla esim Saksasta löytää. Omalla kohdalla ajattelen, että melkeen kaikkee muuta autolle on helppo ja kohtuu hintaistakin tehdä/korjata, mutta alkanutta ruostumista ei kyllä pysäytä mikään. Että ehkä sitä jossain vaiheessa täytyy asiaa viedä eteenpäin ja huutaa yks E39 itsellekin
                              Jokusen Japanin tuonnin nähneenä ja omistaneena pidän suurimpana ongelmana hienoa harrasteautoa etsivälle tuota auringon vaikutusta auton kumi, muovi, kangas ja nahka osiin. Maalipintaa unohtamatta.

                              Nyt jos jotain vielä tulee joskus tuolta ostettua, niin annan arvoa mm. ikkuna tummennuksille ja jos ajovalojen pleksit on himmeät, on se selkeä merkki siitä, että autoa on säilytetty auringolle alttiissa paikassa.

                              Grade 4 luokituksen autosta lähti painepesurilla tiivisteet ikkunoiden ympäriltä murusina.

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                Kaipa se on tosiaan aika tapauskohtaista. Tuossa mun possussa on -89 vuoden tiipparit edelleen hyvät ja samoin oli e46 330i:ssä. Oon kyllä nähnyt niitäkin, missä on tosiaan kaikki kumit ja muovit ihan auringonnussimaa. Porsaan maalissa on sanomista, mutta se oli jo ostessa tiedossa.
                                Last edited by Juppe; 24-09-2018, 10:24.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎