Pienet autoaiheiset kysymykset V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skarpa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 3425
    • Kotka

    Originally posted by peltone View Post



    Just. Ei jotenkin jätä huolellista vaikutelmaa bemarin puolelta, mutta on se varmaan 5 snt halvempi, kuin hitsattu kannake lisävesipumpulle. Kiitoksia linkistä.
    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

    E30 Armo "330i"

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16549
      • Asikkala

      Kauankohan tuo amerikanpojan äänieriste pysyy pyöräkotelossa :think Voihan se tosin olla niin hyvää liimaa että pysyy. Mutta miksi nuo reiät on sinne jätetty... ? Perseestä tuollainen.

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8094
        • Willähde

        Juu hyvin kerää paskaa tuosta...
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • säkkij
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 299
          • Rauma

          Viime katsastuksessa muutoskatsastin korkeussäädettävän alustasarjan e61:seen, nyt vaihdoin takaisin alkuperäisen M-sport alustan.
          Pitääkö taas katsastamaan mennessä muutoskatsastaa ja hankkia pyöränkulmista laput? Vai voinko vain tyytyväisenä mennä normisti katsastamaan?
          E30 325i Cabrio '87
          E61 525d M-Sport LCI

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16549
            • Asikkala

            Originally posted by säkkij View Post
            Viime katsastuksessa muutoskatsastin korkeussäädettävän alustasarjan e61:seen, nyt vaihdoin takaisin alkuperäisen M-sport alustan.
            Pitääkö taas katsastamaan mennessä muutoskatsastaa ja hankkia pyöränkulmista laput? Vai voinko vain tyytyväisenä mennä normisti katsastamaan?
            Alustan korkeus taitaa olla se määräävä tekijä :think E61 eli ilmajousitettu perä ? Miksi jatkuvaa alustan vaihtoa ?

            Comment

            • säkkij
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 299
              • Rauma

              Originally posted by jr66 View Post
              Alustan korkeus taitaa olla se määräävä tekijä :think E61 eli ilmajousitettu perä ? Miksi jatkuvaa alustan vaihtoa ?
              Niinpä. Tälläin päin ei löytynyt googlella hirveästi osumia

              Joo ilmaperä mutta siellä oli vaan säätötangot. Siitä kaikki lähti kun etuiskarit hajosi, kaverin hyllystä löytyi h&r korkeussäädettävä joten se alle, kesti siinäkin etuiskarit pari kuukautta ja ihan hirveä ajettava. Uudet m-sport iskarit tilaukseen ja alkuperäinen alusta takaisin. Ruuvaaminen on kivaa.
              Last edited by säkkij; 15-10-2020, 12:14.
              E30 325i Cabrio '87
              E61 525d M-Sport LCI

              Comment

              • ekkoo1
                BTCF Member
                • Jun 2019
                • 1369
                • Pohjanmaa

                Originally posted by säkkij View Post
                Niinpä. Tälläin päin ei löytynyt googlella hirveästi osumia

                Joo ilmaperä mutta siellä oli vaan säätötangot. Siitä kaikki lähti kun etuiskarit hajosi, kaverin hyllystä löytyi h&r korkeussäädettävä joten se alle, kesti siinäkin etuiskarit pari kuukautta ja ihan hirveä ajettava. Uudet m-sport iskarit tilaukseen ja alkuperäinen alusta takaisin. Ruuvaaminen on kivaa.
                Teoriassa otteeseen merkitään ne keulan ja perän korkeudet ja jos näitä muutetaan niin pitäisi aina muutoskatsastaa ja olla uudet suuntauslaput. Käytännössä uskoisin, että todella huonoa tuuria pitäisi olla että tuosta tulee mitään sanomista.

                Itsellä oli esim. edelliseltä omistajalta vain madallusjouset edessä (otteessa "alustasarja" kuitenkin) ja laitoin täyden setin coilovereita tilalle eikä ollut mitään ongelmia tähän asti parilla leimakerralla.
                E39 540i -96 Ajamisen iloa
                E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                Comment

                • inno.o
                  BTCF Member
                  • Apr 2014
                  • 293
                  • Salo

                  Originally posted by säkkij View Post
                  Viime katsastuksessa muutoskatsastin korkeussäädettävän alustasarjan e61:seen, nyt vaihdoin takaisin alkuperäisen M-sport alustan.
                  Pitääkö taas katsastamaan mennessä muutoskatsastaa ja hankkia pyöränkulmista laput? Vai voinko vain tyytyväisenä mennä normisti katsastamaan?
                  Pitää, just kuukausi takaperin tästä tappelin katsurin kanssa kun vaihdoin edellisen omistajan laittaman ebay alustan m-sporttiin. Vaati suuntauslaput ja muutoskatsastuksen.

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by säkkij View Post
                    Viime katsastuksessa muutoskatsastin korkeussäädettävän alustasarjan e61:seen, nyt vaihdoin takaisin alkuperäisen M-sport alustan.
                    Pitääkö taas katsastamaan mennessä muutoskatsastaa ja hankkia pyöränkulmista laput? Vai voinko vain tyytyväisenä mennä normisti katsastamaan?

                    Kannattaa ensin ajaa paskaiseksi auto ja käydä katsastuksessa, jos ei sano mitään niin on itsekin hiljaa. Puuttuvat noihin pykäliin silloin kun huomaavat uutta osaa. Toki ehdottomasti kannattaa alustan vaihdon jälkeen kyllä suunnata kulmat, nehän sojottaa minne sattuu kun vaihdat vakio alustan takaisin ja renkaat on kankailla alle aikayksikön.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16549
                      • Asikkala

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Toki ehdottomasti kannattaa alustan vaihdon jälkeen kyllä suunnata kulmat, nehän sojottaa minne sattuu kun vaihdat vakio alustan takaisin ja renkaat on kankailla alle aikayksikön.
                      Ei sojota mihinkään jos korkeus ei muutu.

                      Comment

                      • säkkij
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 299
                        • Rauma

                        Tottakai suuntaus on aina paikallaan, onhan se ylöspäin noussut. Ehkä käyn kokeilemassa ensin onneani ja katsotaan kuinka käy...
                        E30 325i Cabrio '87
                        E61 525d M-Sport LCI

                        Comment

                        • Aksuuu
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 295
                          • Rauma

                          Originally posted by säkkij View Post
                          Tottakai suuntaus on aina paikallaan, onhan se ylöspäin noussut. Ehkä käyn kokeilemassa ensin onneani ja katsotaan kuinka käy...
                          Mulla on H&R jouset tos M-sportis eikä K1 katsastukses Sinkokadulla ainakaan mitään huomattu Itelläki kyl meni hetki ennenku aloin miettii et onko tuol jotkut matalammat jouset

                          Sulla vähän eri tilanne tietysti mut tuntu ettei ne kovin ollu kiinnostunu mimmosta jousta sielä on paikallaan.
                          I4 e40 Msport
                          Kia Rio 1.2 -21
                          ex. 520d F11 LCI -16
                          ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                          ex. 320d E90 -06
                          ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                          ex. 320i E36 Coupe -95

                          Comment

                          • Turder
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 466
                            • Suomi

                            Mikä on paras palvelu nykyisin saada auton omistaja-, historia-, katsastustiedot yms?

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Originally posted by Turder View Post
                              Mikä on paras palvelu nykyisin saada auton omistaja-, historia-, katsastustiedot yms?
                              Traficom. Tarvitsee vain tunnistautumisen esim pankkitunnuksilla niin saa perustiedot. Täydellinen historia 2€.

                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • Jupi
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2019
                                • 150
                                • Tampere

                                Originally posted by peltone View Post
                                Milläköhän nuo kolot olisi parasta tukkia :think Pysyisiköhän butyylikumimatto tuolla kiinni.
                                E90 318i -09

                                Comment

                                Working...
                                X