Originally posted by BMW525Xda
View Post
Pienet autoaiheiset kysymykset V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Diesel hybridi ei oikein kannata. Dieselin kulutus muutenkin pieni niin hybrid säästö jaa olemattomaksi ja diesel myös kalliimpi valmistaa nykyään joten se syö myös kannattavuutta pois.Originally posted by Gemmi View PostMiksei bmw ole valmistanu vielä diesel hybridiä? :think. Joutuuko sitä Mersuun vaihtaan perkele..
Kyllä siihen ihan syynsä on miksi diesel hybrid ei ole lyönyt läpi oikein millään merkillä. PSA ja Mese taitaa olla ainoita millä edes on ollut tarjolla...?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
No tuosta ei minulle apua varsinaisesti ole.Originally posted by Urpo_rotta View PostTuli tehtyä joskus sähkökaasu veneeseen, siihen käytettiin ge mallin 626 mazdan lämppärin säädin ja servo
Se oli nimenomaan mallia johdot kiinni ja kovaa ajoa, se oli äärimmäisen yksinkertanen systeemi ja yllättävän voimakas.
Lisäksi tuo näyttää olevan normaali DC-moottori, ei niinkään servo, jollaisena sitä näkemättä pidin.
Eli tämän tyylisen varmaankin tarvitsen, että saa pysäytettyä nopeasti, sekä suunnan vaihdettua. Sitten tuolle joku ohjain. :think
3-36V Dual 15A H-Bridge DC Motor DriverLast edited by TuoAntti; 27-10-2020, 07:41.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Volvon D6 -vomalinja lienee kunnostautunut ainakin kalliissa akkujenvaihdoissa dieselhybridisaralla.Originally posted by TheRipper View PostDiesel hybridi ei oikein kannata. Dieselin kulutus muutenkin pieni niin hybrid säästö jaa olemattomaksi ja diesel myös kalliimpi valmistaa nykyään joten se syö myös kannattavuutta pois.
Kyllä siihen ihan syynsä on miksi diesel hybrid ei ole lyönyt läpi oikein millään merkillä. PSA ja Mese taitaa olla ainoita millä edes on ollut tarjolla...?Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
Mitäpä luulet kuinka realistisia nuo lukemat on oikeassa pidemmän matkan ajossa. Voin kertoa ettei kovinkaan realistisia kummankaan osalta.Originally posted by BMW525Xda View PostEsimerkkinä mbC bh ja dh.
Kulutus bh 1,6L/100km
Kulutus dh 1,2L/100km
—————————
Erotus -0,4L
Hinta bh 52720€
Hinta dh 55250€
—————————-
Erotus -2530€
Noista jos lasket niin diesel hybridillä joutuu ajamaan todella paljon enemmän säästön saavuttamiseksi.
Edit: edes 80tkm vuosiajoilla diesel hybridi ei kannata.
Tietysti jos ajaa vaan sähköllä niin pa kulutus on 0.
Dieselhybridit on varmaan siksi vähissä kun diesel ei ole ollut oikein muodissa sen jälkeen kun Volkkari.
Bmw 6cyl diesel + sähköä ois aika hieno yhdistelmä.
Comment
-
Läpi meni ilman mutinoita tekemättä asian eteen mitään.Originally posted by säkkij View PostViime katsastuksessa muutoskatsastin korkeussäädettävän alustasarjan e61:seen, nyt vaihdoin takaisin alkuperäisen M-sport alustan.
Pitääkö taas katsastamaan mennessä muutoskatsastaa ja hankkia pyöränkulmista laput? Vai voinko vain tyytyväisenä mennä normisti katsastamaan?E30 325i Cabrio '87
E61 525d M-Sport LCI
Comment
-
Oikeassa ovessaOriginally posted by BMW525Xda View PostOnko kuulolla stereomiehiä ?
Autona tojota. Oem johdotus kyseessä.
Kumpi kaiutinjohto, sininen vai vihreä on + ja - ?
Japanilaisittain voisi olettaa maan olevan vihreää
Sininen+ ja vihreä-
Vasemmassa ovessa
Lila+
Pinkki-

Ja seuraavaa, onko kukaan irroittanut ikinä MEKAANISTA airbagia ?
Kyllä, ei johtoja eikä sähköä !
Comment
-
-
Kerscher tilaus/kokemuksia
Kiinnostais bemariin kerscherin puskuria ostella. Onko joku tilannu suoraa kerscheriltä? Schmiedmann esim jälleenmyy, mutta suoraa kerscherillä olis halvemmalla. Kuinka onnistuu toimitus Suomeen ja misä hinnois pyörii? Vai pääseekö helpommalla ku pulittaa jälleenmyyjien pyytämän summan?
Comment
-
Eaton kompressoriahtimeen öljy?
Onko kokemuksia kompressoriahtimen öljyn hankinnasta?
Netistä tilaamalla saa "AC-Delco" merkillä jotain. Pikkupurkkeja ja kallista.
Mersun tiskiltä saa maantierosvoushintaan jotain.
Tilanne on se, että olen M45 ja M62 ahtimista rakentamassa hybridiä mersuprojektiin.
Tulen luultavasti avaamaan ahtimen moneen kertaan, ja aina ei viitsisi samoja öljyjä laittaa takaisin.
Tarve on siis litralle tai parille, yhden täytön ollessa n. 2dl.
Näissä tuo öljy voitelee ahtimen etuosan 2 kuulalaakeria, ei mitään muuta.
Mitään taijanomaisia ominaisuuksia ei öljyssä siis tarvitse olla.
Toki pyörintänopeutta on se max 16.000 rpm, eli ei saisi vaahdota ja pitäisi olla kai aika ohutta..
Jos menee reisille, ei tule kalliiksi kokeiluksi, laakerit on kymppejä ja purkuahtimetkin puoli-ilmaisia (satkun pari, saatavuus hyvä).
Eli mielelläni kokeilisin pikku riskillä muutakin kuin "ahdin"-brändättyä litkua, mitä saisi perus tarvikehyllyistä.
Mitä laitetaan, onko ehdotuksia?
...Jotakin nykyaikaista synteettistä ATF-tyyppistä?
Comment
-
Vastasit Risto jo itsellesi ”ei taianomaista”.
Asiaa sivuten katselin polkupyörän jarrujärjestelmään öljyä ja 1dl ryöstöhintaisen (143€/litra) vihreän hydrauliöljyn sijaan pistin jo tallin hyllyssä ollutta saman vihreää citroän hydrauliöljyä (motonet 10€/litra) pyörän jarruihin kaikista netistä löytyvistä huuhaavaroituksista huolimatta.Last edited by BMW525Xda; 06-11-2020, 13:24.
Comment
-
Aivan, juuri samaa mentaliteettia tässä koitan hakea, varmasti jokin perus hyllykama käy tähänkin.Originally posted by BMW525Xda View PostVastasit Risto jo itsellesi ”ei taianomaista”.
Asiaa sivuten katselin polkupyörän jarrujärjestelmään öljyä ja 1dl ryöstöhintaisen (143€/litra) vihreän hydrauliöljyn sijaan pistin jo tallin hyllyssä ollutta saman vihreää citroän hydrauliöljyä (motonet 10€/litra) pyörän jarruihin kaikista netistä löytyvistä huuhaavaroituksista huolimatta.
Lähinnä sillä varuiksi kyselen, ettei tässä nyt kumminkin ole joku sudenkuoppa mitä en näe..
Comment
-
En tiedä mikä siellä Eatonissa niin ihmeellistä olisi laakereissa jos G-Powerin remmiahdin pyörii millä hyvänsä moottoriöljyillä, siis ihan millä hyvänsä. G-Powerissa on rattaat ja laakerit joita voidellaan.Originally posted by Risto113 View PostAivan, juuri samaa mentaliteettia tässä koitan hakea, varmasti jokin perus hyllykama käy tähänkin.
Lähinnä sillä varuiksi kyselen, ettei tässä nyt kumminkin ole joku sudenkuoppa mitä en näe..
G-Powerissa siis moottoriöljy kiertää ahtimen kautta öljypohjaan.
Ja lisätään polkupyöriin liittyen, myyvät ilmausnippoja ja ruiskua halpaan 34€ hintaan. Tein itse ja maksoi 2€.Last edited by BMW525Xda; 09-11-2020, 16:20.
Comment
-
Noita ahtimia verratessa lienee hyvä huomioida että G power taitaa olla turbiini ja Eaton roots tyyppinen. Minkälaista eroa se sitten ikinä tarkoittaakaan voitelun tarpeen osalta, vai lieneekö eroa laisinkaan. :think
Edit: mahtaako turbiini sittenkään olla ihan oikea termi tähän, noh idea varmaan tulee selväksi.
Last edited by jj5; 07-11-2020, 10:18.
Comment
Comment