Tätä on mersun ahtimiin laitettu hyvällä menestyksellä:
Pienet autoaiheiset kysymykset V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kiitos vinkeistä, Jet oilia voisi tilata jos en muuta keksi kun on jotenkin järkihintaista.
Moottoriöljy lienee turhan paksua, voi käydä aika kuumana.
Tässä ei ole mitään kiertoa, laakerit ui öljyaltaassa, joten ei myöskään kummoista jäähdytystä.
Comment
-
Eroja ja eroja. Tuli mieleen että tavallista turboa ja sen laakereita voidellaan moottoriöljyllä, normaali turbo käy aika paljon kuumempana kuin nämä remmiahtimet joissa lämpö on maksimissaan 120C jos niissä kiertää moottoriöljy, pakokaasuahdin taitaa kävästä helposti siellä 500+ asteissa ?Originally posted by jj5 View PostNoita ahtimia verratessa lienee hyvä huomioida että G power taitaa olla turbiini ja Eaton roots tyyppinen. Minkälaista eroa se sitten ikinä tarkoittaakaan voitelun tarpeen osalta, vai lieneekö eroa laisinkaan. :think
Edit: mahtaako turbiini sittenkään olla ihan oikea termi tähän, noh idea varmaan tulee selväksi.
Roots ahtimen öljyllä tehtävät on voidella pari laakeria -40 / +120 lämpötilaerojen välissä kylmäkäynnistyksissä yms. Rootsissa tuskin edes vaahtoamisongelmaa tulee kun öljy ei ole rattaiden aiheuttamassa pyörteilyssä ja hankaamisessa ?
:think
Comment
-
Saivartelua joo, mutta kyllä rootsissa on hammasratasvälitys akseleiden välillä.Originally posted by BMW525Xda View Post
Roots ahtimen öljyllä tehtävät on voidella pari laakeria -40 / +120 lämpötilaerojen välissä kylmäkäynnistyksissä yms. Rootsissa tuskin edes vaahtoamisongelmaa tulee kun öljy ei ole rattaiden aiheuttamassa pyörteilyssä ja hankaamisessa ?
:think
Comment
-
Mistäköhän mahtaisi löytyä bensasuuttimien sähköliittimiin tällaisia tiivisteitä? On tainnut prkles päästä hukkumaan vanhat tiivisteet muttei myöskään kehtaisi useampaa kymppiä tuollaisista pikkupaloista maksaa
ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Saiskohan noista kaivettua ehjänä:Originally posted by Jonsku View PostMistäköhän mahtaisi löytyä bensasuuttimien sähköliittimiin tällaisia tiivisteitä? On tainnut prkles päästä hukkumaan vanhat tiivisteet muttei myöskään kehtaisi useampaa kymppiä tuollaisista pikkupaloista maksaa
Olisi vähän edullisempi sentään. Eikös ne tuon mallin liittimet ole?
Comment
-
Miksi olisi :thinkOriginally posted by BMW525Xda View PostSisälokasuojat, onko pakolliset autossa katsastuksessa ?
Eivät, aikaisemmin syksyllä eräs mazda 6 farkku hylättiin katsastuksessa mätävian takia, uusintakatsastusta varten luki "massaamatta sisälokasuojat irroitettuna" Takapää kyseessä ja auto -09, ei liene vaikuta asiaan. Tosin tässä tap. kiellettiin laittamasta niitä mutta toistan itseäni: miksi olisivat pakolliset :thinkLast edited by jr66; 18-11-2020, 23:04.
Comment
-
Tuli mieleen kysäistä ennen pois repimistä. Uuden projektin mietintää. Itsekin mietin juuri että miksi ne olisi pakolliset, mutta kun ei trafin pykälistä tiedä aina, onhan ne jarrukilvetkin pakolliset vaikkei niillä mitään merkitystä ole kuin kivien kerääjänäOriginally posted by jr66 View PostMiksi olisi :think
Eivät, aikaisemmin syksyllä eräs mazda 6 farkku hylättiin katsastuksessa mätävian takia, uusintakatsastusta varten luki "massaamatta sisälokasuojat irroitettuna" Takapää kyseessä ja auto -09, ei liene vaikuta asiaan. Tosin tässä tap. kiellettiin laittamasta niitä mutta toistan itseäni: miksi olisivat pakolliset :think
Comment
-
Ovat tietenkin pakolliset. Osa kantavaa rakennetta. Huomaa ero muovisiin lisäsisälokasuojiin. Niillä ei ole muuta merkitystä kuin suojata autoa.Originally posted by BMW525Xda View PostSisälokasuojat, onko pakolliset autossa katsastuksessa ?f10 535xi vm2011
---
ex:
e92 335i vm2007
e90 320i vm2005
e46 328CiA vm1999
Comment
-
Mä oon ollut siinä käsityksessä, että jarrukilvet eivät ole pakollisetOriginally posted by BMW525Xda View PostTuli mieleen kysäistä ennen pois repimistä. Uuden projektin mietintää. Itsekin mietin juuri että miksi ne olisi pakolliset, mutta kun ei trafin pykälistä tiedä aina, onhan ne jarrukilvetkin pakolliset vaikkei niillä mitään merkitystä ole kuin kivien kerääjänä
Tiedän kyllä tapauksia, että jos samalla akselilla toiselta puolelta ne ovat ruostuneet pois niin niistä on tullut huomautuksia, koska eivät ole yhteneväiset samalla akselilla.
N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
Kyllä ne on pakolliset jos autossa on ne uutena ollut.Originally posted by eljas View PostMä oon ollut siinä käsityksessä, että jarrukilvet eivät ole pakolliset
Tiedän kyllä tapauksia, että jos samalla akselilla toiselta puolelta ne ovat ruostuneet pois niin niistä on tullut huomautuksia, koska eivät ole yhteneväiset samalla akselilla.
Comment
-
Originally posted by _ville View PostKyllä ne on pakolliset jos autossa on ne uutena ollut.Eivät ole, monta autoa katsastettu ilman jarrukilpiä. Parista on otettu toinenkin pois jos toinen on ruostunut irti/pilalle ja hyväksytysti katsastettu. Etuakselista kyse mol. autoissa.Originally posted by eljas View PostMä oon ollut siinä käsityksessä, että jarrukilvet eivät ole pakolliset
Tiedän kyllä tapauksia, että jos samalla akselilla toiselta puolelta ne ovat ruostuneet pois niin niistä on tullut huomautuksia, koska eivät ole yhteneväiset samalla akselilla.
Comment
-
Menin ostamaan ebaysta iDrive nappulaan tollasen G30? Tyylisen isonnukset ihan vaan kokeillen, että saako se sisustan vaikuttamaan uudemmalta.
Mutikka ei painu tarpeeksi alas ilman väkivaltaa. Onko kukaan muu ostanut/nähnyt vastaavaa hilavitkutinta?
Amazonin linkki mutta ihan vastaava
G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
Comment