Kiitos vinkeistä, Jet oilia voisi tilata jos en muuta keksi kun on jotenkin järkihintaista.
Moottoriöljy lienee turhan paksua, voi käydä aika kuumana.
Tässä ei ole mitään kiertoa, laakerit ui öljyaltaassa, joten ei myöskään kummoista jäähdytystä.
Noita ahtimia verratessa lienee hyvä huomioida että G power taitaa olla turbiini ja Eaton roots tyyppinen. Minkälaista eroa se sitten ikinä tarkoittaakaan voitelun tarpeen osalta, vai lieneekö eroa laisinkaan. :think
Edit: mahtaako turbiini sittenkään olla ihan oikea termi tähän, noh idea varmaan tulee selväksi.
Eroja ja eroja. Tuli mieleen että tavallista turboa ja sen laakereita voidellaan moottoriöljyllä, normaali turbo käy aika paljon kuumempana kuin nämä remmiahtimet joissa lämpö on maksimissaan 120C jos niissä kiertää moottoriöljy, pakokaasuahdin taitaa kävästä helposti siellä 500+ asteissa ?
Roots ahtimen öljyllä tehtävät on voidella pari laakeria -40 / +120 lämpötilaerojen välissä kylmäkäynnistyksissä yms. Rootsissa tuskin edes vaahtoamisongelmaa tulee kun öljy ei ole rattaiden aiheuttamassa pyörteilyssä ja hankaamisessa ?
Roots ahtimen öljyllä tehtävät on voidella pari laakeria -40 / +120 lämpötilaerojen välissä kylmäkäynnistyksissä yms. Rootsissa tuskin edes vaahtoamisongelmaa tulee kun öljy ei ole rattaiden aiheuttamassa pyörteilyssä ja hankaamisessa ?
:think
Saivartelua joo, mutta kyllä rootsissa on hammasratasvälitys akseleiden välillä.
Mistäköhän mahtaisi löytyä bensasuuttimien sähköliittimiin tällaisia tiivisteitä? On tainnut prkles päästä hukkumaan vanhat tiivisteet muttei myöskään kehtaisi useampaa kymppiä tuollaisista pikkupaloista maksaa
Mistäköhän mahtaisi löytyä bensasuuttimien sähköliittimiin tällaisia tiivisteitä? On tainnut prkles päästä hukkumaan vanhat tiivisteet muttei myöskään kehtaisi useampaa kymppiä tuollaisista pikkupaloista maksaa
Sisälokasuojat, onko pakolliset autossa katsastuksessa ?
Miksi olisi :think
Eivät, aikaisemmin syksyllä eräs mazda 6 farkku hylättiin katsastuksessa mätävian takia, uusintakatsastusta varten luki "massaamatta sisälokasuojat irroitettuna" Takapää kyseessä ja auto -09, ei liene vaikuta asiaan. Tosin tässä tap. kiellettiin laittamasta niitä mutta toistan itseäni: miksi olisivat pakolliset :think
Eivät, aikaisemmin syksyllä eräs mazda 6 farkku hylättiin katsastuksessa mätävian takia, uusintakatsastusta varten luki "massaamatta sisälokasuojat irroitettuna" Takapää kyseessä ja auto -09, ei liene vaikuta asiaan. Tosin tässä tap. kiellettiin laittamasta niitä mutta toistan itseäni: miksi olisivat pakolliset :think
Tuli mieleen kysäistä ennen pois repimistä. Uuden projektin mietintää. Itsekin mietin juuri että miksi ne olisi pakolliset, mutta kun ei trafin pykälistä tiedä aina, onhan ne jarrukilvetkin pakolliset vaikkei niillä mitään merkitystä ole kuin kivien kerääjänä
Tuli mieleen kysäistä ennen pois repimistä. Uuden projektin mietintää. Itsekin mietin juuri että miksi ne olisi pakolliset, mutta kun ei trafin pykälistä tiedä aina, onhan ne jarrukilvetkin pakolliset vaikkei niillä mitään merkitystä ole kuin kivien kerääjänä
Mä oon ollut siinä käsityksessä, että jarrukilvet eivät ole pakolliset Tiedän kyllä tapauksia, että jos samalla akselilla toiselta puolelta ne ovat ruostuneet pois niin niistä on tullut huomautuksia, koska eivät ole yhteneväiset samalla akselilla.
N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Mä oon ollut siinä käsityksessä, että jarrukilvet eivät ole pakolliset Tiedän kyllä tapauksia, että jos samalla akselilla toiselta puolelta ne ovat ruostuneet pois niin niistä on tullut huomautuksia, koska eivät ole yhteneväiset samalla akselilla.
Kyllä ne on pakolliset jos autossa on ne uutena ollut.
Eivät ole, monta autoa katsastettu ilman jarrukilpiä. Parista on otettu toinenkin pois jos toinen on ruostunut irti/pilalle ja hyväksytysti katsastettu. Etuakselista kyse mol. autoissa.
Menin ostamaan ebaysta iDrive nappulaan tollasen G30? Tyylisen isonnukset ihan vaan kokeillen, että saako se sisustan vaikuttamaan uudemmalta.
Mutikka ei painu tarpeeksi alas ilman väkivaltaa. Onko kukaan muu ostanut/nähnyt vastaavaa hilavitkutinta?
Amazonin linkki mutta ihan vastaava
Comment