Aika kevyesti on nivelet tangossa kiinni. Arvaiskohan nuo tyrkätä vain takaisin, vai joutaako romukoppaan? :think
Pari kesää ajettu, varmaan jotenkin murjoin noita, kun apurunkoa siirtelin, tms.
Ihan vakavissaan jos pohtii, niin puristusliitos tuon pitää paikoillaan ja aika tiukalle se tuntui kun paikoileen työnsin. Uuden kyllä ostan, samanlaisen Lemförderin...
Ihan vakavissaan jos pohtii, niin puristusliitos tuon pitää paikoillaan ja aika tiukalle se tuntui kun paikoileen työnsin. Uuden kyllä ostan, samanlaisen Lemförderin...
Niihän sitä oletti ite kukin. Aika tiukka oli "prässätä" tuo paikoileen. Taidan särkeä myös toisen puolen ja voi verrata paljon tarviaa voimaa että saa tuon pihalle. Sama ostaa kaksi uutta, kun oletuksenahan on että alustan osia mielellään vaihdetaan pareittain.
Pitäisi klassikkoautoon saada uudet renkaat. 5,6-15 on alkuperäinen koko. Mitä nykyajan kokoa se vastaa? Löysin tällaisen muuntotaulukon joka muuntaa tuon koon ensin 155R15, sitten 155/80R15. Meneekö oikein? Eli 5,6-15 = 155R15 =155/80R15
Pitäisi klassikkoautoon saada uudet renkaat. 5,6-15 on alkuperäinen koko. Mitä nykyajan kokoa se vastaa? Löysin tällaisen muuntotaulukon joka muuntaa tuon koon ensin 155R15, sitten 155/80R15. Meneekö oikein? Eli 5,6-15 = 155R15 =155/80R15
Menee ja ei, 155R15 = 155/80R15 mutta 5,6x25,4=142,24 eli 145R15 -> 145/80R15.
Edellisessä katsastuksessa iskunvaimennintestin tulokset olivat luokkaa 93-100 %, nyt tämänkertaisessa 50-54 %.
Onkos noissa mittalaitteissa eroa miten näyttävät nuo prosentit, kun erot olivat kuitenkin samansuuruisia ja jokaisen kulman tulos melko lailla saman verran pienempi kuin edellisellä kerralla?
Edellisessä katsastuksessa iskunvaimennintestin tulokset olivat luokkaa 93-100 %, nyt tämänkertaisessa 50-54 %.
Onkos noissa mittalaitteissa eroa miten näyttävät nuo prosentit, kun erot olivat kuitenkin samansuuruisia ja jokaisen kulman tulos melko lailla saman verran pienempi kuin edellisellä kerralla?
En ole kyllä ikinä nähnyt tai kuullut 100% tuloksesta.
Ihan tuliuusillekin laatuiskareille saadaan sellaista 85-90%.
Esim omaan kesäharrasteeseen laitoin talvella tehdasuudet konit, ja sen jälkeen ajoin suoraan tallista katsastukseen: n. 87% tulos.
Toisaalta juuri rempattu Z3 H&R-alusta sai muistaakseni n. 50% tuloksen.
Selittävä tekijä on muukin kokonaisuus: mm. kuinka jäykät/kuoleentuneet jouset/puslat on. Ja sitten vielä mittarikohtaiset erot.
Ja ongelmahan ei ole se tulos, jos se vain on tasaisesti samalla laanilla. Ongelma on erot nurkkien välillä. Vaikka testi näyttäisi 40% niin ei sen pitäisi olla ongelma kunhan nurkat on tasan eikä vuotoja ole.
Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.
Ihan tuliuusillekin laatuiskareille saadaan sellaista 85-90%.
Esim omaan kesäharrasteeseen laitoin talvella tehdasuudet konit, ja sen jälkeen ajoin suoraan tallista katsastukseen: n. 87% tulos.
Toisaalta juuri rempattu Z3 H&R-alusta sai muistaakseni n. 50% tuloksen.
Selittävä tekijä on muukin kokonaisuus: mm. kuinka jäykät/kuoleentuneet jouset/puslat on. Ja sitten vielä mittarikohtaiset erot.
Ja ongelmahan ei ole se tulos, jos se vain on tasaisesti samalla laanilla. Ongelma on erot nurkkien välillä. Vaikka testi näyttäisi 40% niin ei sen pitäisi olla ongelma kunhan nurkat on tasan eikä vuotoja ole.
Joo näin epäilinkin. Erot olivat nurkkien välillä muutaman prosenttiyksikön luokkaa ja tosiaan samanlaista luokkaa kuin viimekin vuonna. Mutta tuo prosenttien eri suuruusluokka ihmetytti. Eipä katsurikaan mitään sanonut luvuista, eli kunnossa ovat.
Ja jos säädettävä alusta jossa paluu ja puristusvaimennusten säätö. Iskaritestin pointti on siinä että jos joku vaimentaja on täysin loppu se näkyy testissä ja katsuri osaa etsiä oikeasta kulmasta iskarin vuotoa. Vein oman katsastukseen vaimennuksten säädöt täysin auki ja kaikki iskarit oli 71-73, sarja lähes uusi.
Onko kellään kokemusta autosta, jossa katsastus hylätty maksamattoman vakuutusmaksun takia? Jos ostan auton ja otan vakuutuksen ja ajan auton leimalle niin onko asia sillä selvä? Vakuutusrästienkin pitäisi olla maksettuna.
Kyseessä siis ei ole tapaus, jossa autolla olis jääty tien päällä kiinni ja liikennevakuutuskeskus antanut sakkoa.
Ymmärtääkseni asian pitäisi näin olla, että jos kyse yksityisoikeudellisista vakuutusyhtiön ja omistajan välisistä rästeistä niin niitä velvoitteita ei voida kolmannelle osapuolelle langettaa mutta mikäli kyse olisi liikennevakuutuskeskuksen julkisoikeudellisella päätöksellä langgttamasta maksusta niin voitaisiin sakko siirtää omistajanvaihdoksien mukana eteenpäin. :think
Onko kellään kokemusta autosta, jossa katsastus hylätty maksamattoman vakuutusmaksun takia? Jos ostan auton ja otan vakuutuksen ja ajan auton leimalle niin onko asia sillä selvä? Vakuutusrästienkin pitäisi olla maksettuna.
Kyseessä siis ei ole tapaus, jossa autolla olis jääty tien päällä kiinni ja liikennevakuutuskeskus antanut sakkoa.
Ymmärtääkseni asian pitäisi näin olla, että jos kyse yksityisoikeudellisista vakuutusyhtiön ja omistajan välisistä rästeistä niin niitä velvoitteita ei voida kolmannelle osapuolelle langettaa mutta mikäli kyse olisi liikennevakuutuskeskuksen julkisoikeudellisella päätöksellä langgttamasta maksusta niin voitaisiin sakko siirtää omistajanvaihdoksien mukana eteenpäin. :think
Comment