Laakkosellahan on pesukone. Ei siellä automaatista öljypohjaa irroiteta. Varmin tapa rikkoa kasivaihteinen on öljynvaihto, millä tavalla tahansa tehtynä.
Edelliseen väitteeseen kaipaisin vähän perusteluja?
Mikä laatikon rikkoo jos öljyt vaihdetaan? Vai onko tässä jokin asia mitä en ymmärrä?
Nimittäin kiinnostaisi minuakin laatikon öljyn vaihto. Ei sillä että laatikossa mitään vikaa olisi. Edelliseen e46 vaihdoin laatikon öljyt ja toiminta muuttui todella paljon. Eikä siinäkään laatikossa toiminnaltaan mitään vikaa ollut.
Jotenkin vaan ei mahdu mun järkeet että jotkut öljyt olisivat ikuiset. Olkoonkin vaikka kuinka nykyaikaiset ja laatuöljyt, kyllä nekn vaan omnaisuuksia menettää.
Alkoipa kiinnostamaan itseänikin. Millaisestakohan takuusta puhutaan, jos vien tuonne 200tkm ajetun E60, jossa ei ole öljyjä vaiheltu ja tuon seurauksena laatikolle tapahtuu jotakin?
Suodatin ja pohja olisi hyvä laittaa vaihtoon mukaan, sen verta vanhaa tavaraa alkaa jo olemaan...
Laakkosellahan on pesukone. Ei siellä automaatista öljypohjaa irroiteta. Varmin tapa rikkoa kasivaihteinen on öljynvaihto, millä tavalla tahansa tehtynä.
Avaatko tätä vähän? Tiedän että noita 8v laatikoita on maailmalla vaihdettu, mutta ei tietojeni mukaan yhtäkään öljynvaihdon takia. :think
Tiedän useita F10:ä, sekä pienellä että isolla ZF:llä, jotka ovat menneet rikki öljynvaihdon jälkeen. Syynä on joku laatikkoon jäänyt partikkeli, joka lähtee liikkeelle öljynvaihdon yhteydessä.
Mitään takuuta ei ole ollut, eli jos auto on takuun ulkopuolella, maksat kaiken itse pl. goodwillit, jota merkkiliike on antanut asiakassuhteen perusteella.
ZF itse ei suosita öljynvaihtoa. Jos öljyt vaihdetaan, tulee sisään sellaista öljyä, jonka vaihtoväli on 60 tai 80 tkm. Vaihteiston alkuperäistä öljyä ei ole jälkimarkkinoilla saatavilla. ZF:n omatkaan öljyt eivät ole samaa kuin orkkis.
Tämä on minullekin vaikea asia uskoa, auton huoltamisen tärkein ohje on minusta aina ollut tiheä öljynvaihtoväli. Moottoriöljypuolellakin on jo todettu suoranaisia haittoja öljynvaihtovälin puolittamisesta.
Tiedän useita F10:ä, sekä pienellä että isolla ZF:llä, jotka ovat menneet rikki öljynvaihdon jälkeen. Syynä on joku laatikkoon jäänyt partikkeli, joka lähtee liikkeelle öljynvaihdon yhteydessä.
Mitään takuuta ei ole ollut, eli jos auto on takuun ulkopuolella, maksat kaiken itse pl. goodwillit, jota merkkiliike on antanut asiakassuhteen perusteella.
ZF itse ei suosita öljynvaihtoa. Jos öljyt vaihdetaan, tulee sisään sellaista öljyä, jonka vaihtoväli on 60 tai 80 tkm. Vaihteiston alkuperäistä öljyä ei ole jälkimarkkinoilla saatavilla. ZF:n omatkaan öljyt eivät ole samaa kuin orkkis.
Tämä on minullekin vaikea asia uskoa, auton huoltamisen tärkein ohje on minusta aina ollut tiheä öljynvaihtoväli. Moottoriöljypuolellakin on jo todettu suoranaisia haittoja öljynvaihtovälin puolittamisesta.
Mikään öljy ei ole ikuista, ei edes se alkuperäinen laatikossa oleva öljy. Riippuu toki paljon olosuhteista käytöstä ym. miten pitkään se siellä kestää riittävän hyvänä. Eihän BMW:llä ole jakolaatikon öljyillekkään mitään vaihtoväliä, mutta alkaa auto nykimään ja öljyistä tulee vikakoodia.. Öljynvaihto usein poistaa nykimisen.
Se, että noille öljyille ei ole mitään vaihtoväliä johtuu ihan siitä, että sillä päästään niihin elämänkaari hiilijalanjälki vaatimuksiin. Jotain linkkiä, että esim 15tkm kohdalla öljyjen vaihtaminen on jotenkin vahingollista moottorille vrt. 30tkm?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Mikään öljy ei ole ikuista, ei edes se alkuperäinen laatikossa oleva öljy. Riippuu toki paljon olosuhteista käytöstä ym. miten pitkään se siellä kestää riittävän hyvänä. Eihän BMW:llä ole jakolaatikon öljyillekkään mitään vaihtoväliä, mutta alkaa auto nykimään ja öljyistä tulee vikakoodia.. Öljynvaihto usein poistaa nykimisen.
Se, että noille öljyille ei ole mitään vaihtoväliä johtuu ihan siitä, että sillä päästään niihin elämänkaari hiilijalanjälki vaatimuksiin. Jotain linkkiä, että esim 15tkm kohdalla öljyjen vaihtaminen on jotenkin vahingollista moottorille vrt. 30tkm?
No tämäpä on uutta. Moottoriöljyjen vaihto aikaisemmin ei taatusti moottoria vahingoita tai ole huonompaa... Päinvastoin, liian pitkällä vaihtoväleillä sitten varmasti saat vahinkoa aikaiseksi.
Moottoriöljypuolellakin on jo todettu suoranaisia haittoja öljynvaihtovälin puolittamisesta.
Tästä haluaisin ehdottomasti kuulla lisää...
Omassa autossa on kilsoja nyt 214t eikä ilmeisesti laatikon öljyjä ole koskaan vaihdettu... Siekkiseltä aikoinaan "opin" että öljyt kannattaa todellakin vaihtaa myös laatikkoon, silti mietityttänyt että kannattaako tässä vaiheessa enää vaihtaa kun on lukenut niitä paskashokkipelotteluja että ehjä laatikko hajoaa heti jos vaihtaa öljyt...
Kun nyt kerran merkkihuolto tekee vaihdon ja nuinkin edulliseen hintaan niin otetaan "riski" niin ompahan vaihdettu !!
Jännä juttu kun autovalmistajien joukosta löytyy niitä jotka pakottaa yksityiskäytössä olevan esim 25/30tkm huoltovälin lyhentämään 15/20tkm kovemmassa taikka ammattimaisemmassa ajossa ja aikaväliraja pysyy samana.
Kaitpa se hemi ei oo ollut noilla valmistajilla tekniikkapuolen konsulttina
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment