Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihto pohdintaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • junkkri
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 664
    • Järvenpää

    Automaattilaatikon öljynvaihto pohdintaa

    Kaikkiin automaattivaihteistolla varustettuihin edustamiimme henkilöautoihin
    Automaattivaihteiston huolto 395 €
    sis. puhdistusaineen, öljyn ja työn.
  • nappe74
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 2845
    • South Carelia

    #2


    Näyttäs olevan 349€ :think

    EDIT: OmaLaakkonen - alennus -5% eli yht. 332€

    Aika varattu, kiitos vinkistä !!
    Last edited by nappe74; 06-10-2018, 13:52.
    G30 530e xDrive A M-Sport -20

    ex-Bimmerit:
    F10 525dA xDrive M-Sport -13
    E21 316 -80
    E91 330xdA M-Sport -06
    E53 X5 3.0iA Sport -04
    E91 335xiA M-Sport -08
    E60 530iA M-Sport -06
    E36 320i Cabriolet M-Sport -96
    E91 320d -06
    E39 530iAT M-Sport -01
    E36 328iA -96
    E39 528iA -96
    E36 325i -92

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #3
      Suodatinta ei vaihdeta
      E39 528iA

      Comment

      • nappe74
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 2845
        • South Carelia

        #4
        Originally posted by TJJ View Post
        Suodatinta ei vaihdeta
        Onko noin?? :think

        Mitähän suodin kustantaa??

        Noh, huollon jälkeen jos laatikko alkaa oireilla niin kyllä meinasin ajaa takaisin ja saavat ottaa vastuun !!
        G30 530e xDrive A M-Sport -20

        ex-Bimmerit:
        F10 525dA xDrive M-Sport -13
        E21 316 -80
        E91 330xdA M-Sport -06
        E53 X5 3.0iA Sport -04
        E91 335xiA M-Sport -08
        E60 530iA M-Sport -06
        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
        E91 320d -06
        E39 530iAT M-Sport -01
        E36 328iA -96
        E39 528iA -96
        E36 325i -92

        Comment

        • T5ID
          Bimmer Rookie
          • Mar 2014
          • 51
          • Helsinki

          #5
          Laakkosellahan on pesukone. Ei siellä automaatista öljypohjaa irroiteta. Varmin tapa rikkoa kasivaihteinen on öljynvaihto, millä tavalla tahansa tehtynä.

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 7043
            • Forssa

            #6
            Edelliseen väitteeseen kaipaisin vähän perusteluja?

            Mikä laatikon rikkoo jos öljyt vaihdetaan? Vai onko tässä jokin asia mitä en ymmärrä?

            Nimittäin kiinnostaisi minuakin laatikon öljyn vaihto. Ei sillä että laatikossa mitään vikaa olisi. Edelliseen e46 vaihdoin laatikon öljyt ja toiminta muuttui todella paljon. Eikä siinäkään laatikossa toiminnaltaan mitään vikaa ollut.
            Jotenkin vaan ei mahdu mun järkeet että jotkut öljyt olisivat ikuiset. Olkoonkin vaikka kuinka nykyaikaiset ja laatuöljyt, kyllä nekn vaan omnaisuuksia menettää.
            Nyt:
            E82 135i -11

            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • arpuC
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1377

              #7
              Originally posted by nappe74 View Post
              Onko noin?? :think

              Mitähän suodin kustantaa??

              Noh, huollon jälkeen jos laatikko alkaa oireilla niin kyllä meinasin ajaa takaisin ja saavat ottaa vastuun !!

              Taisi tuo satasen luokkaa olla eli koko pohja vaihtuu.

              Osaako joku nyt perustella miksei kannata vaihtaa?
              Miks sä sytytit Bemarin palaa?
              En löydä enää sun luo
              Teitkö sä tän tahallaan?
              Nyt kaikki palaa.

              Comment

              • Demz
                Bimmer Rookie
                • Jun 2016
                • 112
                • Helsinki

                #8
                Alkoipa kiinnostamaan itseänikin. Millaisestakohan takuusta puhutaan, jos vien tuonne 200tkm ajetun E60, jossa ei ole öljyjä vaiheltu ja tuon seurauksena laatikolle tapahtuu jotakin?


                Suodatin ja pohja olisi hyvä laittaa vaihtoon mukaan, sen verta vanhaa tavaraa alkaa jo olemaan...

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5401
                  • S:t Karins

                  #9
                  Originally posted by T5ID View Post
                  Laakkosellahan on pesukone. Ei siellä automaatista öljypohjaa irroiteta. Varmin tapa rikkoa kasivaihteinen on öljynvaihto, millä tavalla tahansa tehtynä.
                  Avaatko tätä vähän? Tiedän että noita 8v laatikoita on maailmalla vaihdettu, mutta ei tietojeni mukaan yhtäkään öljynvaihdon takia. :think
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • T5ID
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2014
                    • 51
                    • Helsinki

                    #10
                    Tiedän useita F10:ä, sekä pienellä että isolla ZF:llä, jotka ovat menneet rikki öljynvaihdon jälkeen. Syynä on joku laatikkoon jäänyt partikkeli, joka lähtee liikkeelle öljynvaihdon yhteydessä.


                    Mitään takuuta ei ole ollut, eli jos auto on takuun ulkopuolella, maksat kaiken itse pl. goodwillit, jota merkkiliike on antanut asiakassuhteen perusteella.


                    ZF itse ei suosita öljynvaihtoa. Jos öljyt vaihdetaan, tulee sisään sellaista öljyä, jonka vaihtoväli on 60 tai 80 tkm. Vaihteiston alkuperäistä öljyä ei ole jälkimarkkinoilla saatavilla. ZF:n omatkaan öljyt eivät ole samaa kuin orkkis.


                    Tämä on minullekin vaikea asia uskoa, auton huoltamisen tärkein ohje on minusta aina ollut tiheä öljynvaihtoväli. Moottoriöljypuolellakin on jo todettu suoranaisia haittoja öljynvaihtovälin puolittamisesta.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by T5ID View Post
                      Tiedän useita F10:ä, sekä pienellä että isolla ZF:llä, jotka ovat menneet rikki öljynvaihdon jälkeen. Syynä on joku laatikkoon jäänyt partikkeli, joka lähtee liikkeelle öljynvaihdon yhteydessä.


                      Mitään takuuta ei ole ollut, eli jos auto on takuun ulkopuolella, maksat kaiken itse pl. goodwillit, jota merkkiliike on antanut asiakassuhteen perusteella.


                      ZF itse ei suosita öljynvaihtoa. Jos öljyt vaihdetaan, tulee sisään sellaista öljyä, jonka vaihtoväli on 60 tai 80 tkm. Vaihteiston alkuperäistä öljyä ei ole jälkimarkkinoilla saatavilla. ZF:n omatkaan öljyt eivät ole samaa kuin orkkis.


                      Tämä on minullekin vaikea asia uskoa, auton huoltamisen tärkein ohje on minusta aina ollut tiheä öljynvaihtoväli. Moottoriöljypuolellakin on jo todettu suoranaisia haittoja öljynvaihtovälin puolittamisesta.
                      Kyllä ZF suosittaa öljynvaihtoja säännöllisesti, mistä tälläinen legenda, että ei suosita? https://www.zf.com/global/media/medi...P_50130_EN.pdf

                      Mikään öljy ei ole ikuista, ei edes se alkuperäinen laatikossa oleva öljy. Riippuu toki paljon olosuhteista käytöstä ym. miten pitkään se siellä kestää riittävän hyvänä. Eihän BMW:llä ole jakolaatikon öljyillekkään mitään vaihtoväliä, mutta alkaa auto nykimään ja öljyistä tulee vikakoodia.. Öljynvaihto usein poistaa nykimisen.

                      Se, että noille öljyille ei ole mitään vaihtoväliä johtuu ihan siitä, että sillä päästään niihin elämänkaari hiilijalanjälki vaatimuksiin. Jotain linkkiä, että esim 15tkm kohdalla öljyjen vaihtaminen on jotenkin vahingollista moottorille vrt. 30tkm?
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • majgul
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 891
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Kyllä ZF suosittaa öljynvaihtoja säännöllisesti, mistä tälläinen legenda, että ei suosita? https://www.zf.com/global/media/medi...P_50130_EN.pdf

                        Mikään öljy ei ole ikuista, ei edes se alkuperäinen laatikossa oleva öljy. Riippuu toki paljon olosuhteista käytöstä ym. miten pitkään se siellä kestää riittävän hyvänä. Eihän BMW:llä ole jakolaatikon öljyillekkään mitään vaihtoväliä, mutta alkaa auto nykimään ja öljyistä tulee vikakoodia.. Öljynvaihto usein poistaa nykimisen.

                        Se, että noille öljyille ei ole mitään vaihtoväliä johtuu ihan siitä, että sillä päästään niihin elämänkaari hiilijalanjälki vaatimuksiin. Jotain linkkiä, että esim 15tkm kohdalla öljyjen vaihtaminen on jotenkin vahingollista moottorille vrt. 30tkm?
                        No tämäpä on uutta. Moottoriöljyjen vaihto aikaisemmin ei taatusti moottoria vahingoita tai ole huonompaa... Päinvastoin, liian pitkällä vaihtoväleillä sitten varmasti saat vahinkoa aikaiseksi.

                        Comment

                        • nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?

                          #13
                          Originally posted by T5ID View Post
                          Moottoriöljypuolellakin on jo todettu suoranaisia haittoja öljynvaihtovälin puolittamisesta.
                          Missä tämä on todistettu oikeaksi?

                          Comment

                          • nappe74
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 2845
                            • South Carelia

                            #14
                            Originally posted by T5ID View Post
                            Moottoriöljypuolellakin on jo todettu suoranaisia haittoja öljynvaihtovälin puolittamisesta.
                            Tästä haluaisin ehdottomasti kuulla lisää...

                            Omassa autossa on kilsoja nyt 214t eikä ilmeisesti laatikon öljyjä ole koskaan vaihdettu... Siekkiseltä aikoinaan "opin" että öljyt kannattaa todellakin vaihtaa myös laatikkoon, silti mietityttänyt että kannattaako tässä vaiheessa enää vaihtaa kun on lukenut niitä paskashokkipelotteluja että ehjä laatikko hajoaa heti jos vaihtaa öljyt...

                            Kun nyt kerran merkkihuolto tekee vaihdon ja nuinkin edulliseen hintaan niin otetaan "riski" niin ompahan vaihdettu !!
                            G30 530e xDrive A M-Sport -20

                            ex-Bimmerit:
                            F10 525dA xDrive M-Sport -13
                            E21 316 -80
                            E91 330xdA M-Sport -06
                            E53 X5 3.0iA Sport -04
                            E91 335xiA M-Sport -08
                            E60 530iA M-Sport -06
                            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                            E91 320d -06
                            E39 530iAT M-Sport -01
                            E36 328iA -96
                            E39 528iA -96
                            E36 325i -92

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3508
                              • Raisio

                              #15
                              Jännä juttu kun autovalmistajien joukosta löytyy niitä jotka pakottaa yksityiskäytössä olevan esim 25/30tkm huoltovälin lyhentämään 15/20tkm kovemmassa taikka ammattimaisemmassa ajossa ja aikaväliraja pysyy samana.

                              Kaitpa se hemi ei oo ollut noilla valmistajilla tekniikkapuolen konsulttina
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎