Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin myymisen sietämätön vaikeus VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1968
    • Seinäjoki

    Originally posted by Juh4 View Post
    Oletteko koskaan kokeillut tuota F3x mallia automaattina? Jos ette, niin kokeilkaa nyt ihmeessä, saattaa näet yllättää. Se on näissä ns.Suomi-autoissa kun kaikki 3-sarjalaiset myydään automaattina poikkeuksetta ja esim. 320d X-Driveä ei ole edes manuaalina saanut. Toinen vähän hankala on tuo webasto, koska tehdasvarusteena sitä ole 3-sarjalaiseen saanut. Jälkiasennuksena toki jostain malleista voi löytyä.
    Tämä selventää paljon miksi webasto löytyy niin harvasta. Nykyiseenkin webasto Kauko-ohjauksella on asennettu jälkeenpäin. Manuaali myös siitä syystä että autolla vedetään jonkinverran asuntovaunua.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1968
      • Seinäjoki

      Originally posted by arpuC View Post
      Kuka helvetti edes harkitsee manuaalia? Kyllä nuo järjestäen skipataan ja siirretään katseet kohti automaattia.

      Persaukisuuden merkki on ajella manuaalilla

      Kiitos tästä tiedosta!
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • PNM2
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2015
        • 1124
        • Espoo

        Originally posted by arpuC View Post
        Persaukisuuden merkki on ajella manuaalilla
        Persaukisuus saattaa tässä jopa kääntyä toiseen suuntaan, jos joutuu manuaalia hakemaan Ruotsista tms.
        i4 M50
        ex: G30 530e xDrive M-Sport
        ex: F11 525d xDrive
        ex: F11 520d
        ex: E91 318i

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5446
          • S:t Karins

          Originally posted by arpuC View Post
          Persaukisuuden merkki on ajella manuaalilla
          Tää on ihan loistava , tekisi mieli ihan siguun kopioda
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Tiik
            BTCF Member
            • Apr 2012
            • 497
            • Vantaa

            Minulla ei BMW:n manuaaleista ole kuin positiivisia kokemuksia. Samaa ei tosin voi sanoa automaateista, varsinkaan näistä uudemmista ZF:n jumallaatikoista.

            Comment

            • ///MJ
              BTCF Member
              • Jan 2004
              • 1869
              • Joensuu

              Joo kyllä käy kateeksi niitä persaukisia vanhoilla ///M ajavia, esim E28 M5 ja E30 M3 yms

              Originally posted by Tiik View Post
              Minulla ei BMW:n manuaaleista ole kuin positiivisia kokemuksia. Samaa ei tosin voi sanoa automaateista, varsinkaan näistä uudemmista ZF:n jumallaatikoista.
              Näinpä
              F36 428iA GC M-Sport
              Z3 2.8i Roadster Myytävänä

              M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

              M: E36 328i osia

              M: E39 business cd ja info display

              M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

              Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1968
                • Seinäjoki

                Ei ole kyllä yhtään ikävä e60 zf laatikkoa. Humppaa ja milloin mitäkin ominaisuutta. Huuhtele järjestelmä vaihda öljyt vaihda turbiini, vaihda venttiilipöytä ei vaikutusta. Muuta egr aukeamis %niin toimii 2 päivää. Onneksi vielä saa itse valita sen manuaalin rivistä.
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • Tompsoni
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2005
                  • 51
                  • ?

                  Originally posted by arpuC View Post
                  Persaukisuuden merkki on ajella manuaalilla
                  Tämä on totta!

                  Myös BMW:n ostaminen rahoituksella kielii pahoista likviditeetti ongelmista. Siinä tilanteessa vähän niinku haluais olla jotaki mutta rahkeet ei ihan riitä

                  Mutta surkeinta kastia (ihmisroskia!) ovat sitten ne jotka joutuvat ostamaan KÄYTETYN BMW:n(hyi helvetti!!!!) rahoitustyhtiön avustuksella. YÄK!

                  Comment

                  • 33d
                    BTCF Member
                    • Sep 2013
                    • 458
                    • Finland

                    Alkanut tottua jo siihen että vittuilua kuulee kun etsii manuaalilaatikkoisia autoja ja nahkapenkit on aina pitkä miinus. Ois tossa jokunen BMW mikä voisi mennä automaattina muttei ei niihin oo varaa ennenkuin hinnat putoo.

                    Edit: sen verran vielä itse aiheesta että oman e90 kriteerit oli hieman samaa kuin edellä mainitut eli 3.0 bensa+m-sport+manuaali ja yleisesti hyvä varustetaso. Jotain epäilyjä silloin kuulin että manuaalin eteenpäin myynti olisi hankalaa, viimeksi kun vaihdossa kysyin niin ei tuntunut ketään haittaavan. Yhdelle liikkeelle oli jopa plussaa.
                    Last edited by 33d; 03-07-2019, 13:26.

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1968
                      • Seinäjoki

                      Mitä enemmän autolle ikää ja kilsoja tulee niin sitä suurempi ostajakunta sille on keppilaatikolla. Meille sillä sinänsä ei ole väliä kun jo ostohetkellä yksilö pyritään valitsemaan niin että sillä mennään vuosikaudet ja yli 100tkm. Se jälkeen o melko sama paljonkosiitä 15-20ke kiulusta saa. Oleellisempaa on se kuinka se auto itsellä on toiminut. En usko että nykyistäkään käyttistä myydessä manuaali on mikään este, päinvastoin. Onhan meillä pihassanytkin yksi automaatti mutta se on niin vanha että sitä ei mitkään lastentaudit vaivaa. Avoon se automaatti minusta sopii kun sillä livutaan kaupungille jätskille 2 kertaa kesässä ja kerran vuoteen leimalle. Lisäksi e36 aikakauden bensakoneet on alhaalta niin hengettömiä että ne on aika tuskaisia ajaa kaupunkiajoa manuaali askilla. Toki ihan sama millä askilla tuo avo loppupeleissä olisi kun viimeisen 5 vuoden ajomäärä on alle 500km. Toki liikennekäytössä on nytkin pysyy paikat vetreinä ku joskus vähän ajaa.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4180

                        Heh.
                        Kyllä se toisinpäin on, e36 ja jopa e46/e39 aikakauden autot on "huonompia" automaattina. Häviää viimeinenkin ripevyys ajosta. Kyllä 2,5l -->vääntää mukavasti alhaalta, oli vanoksia yksi tai kaksi, kunhan kone muuten toimii.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1968
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Heh.
                          Kyllä se toisinpäin on, e36 ja jopa e46/e39 aikakauden autot on "huonompia" automaattina. Häviää viimeinenkin ripevyys ajosta. Kyllä 2,5l -->vääntää mukavasti alhaalta, oli vanoksia yksi tai kaksi, kunhan kone muuten toimii.
                          Heh mikä ihmeen ripeys? Laiskojahan nuo on kaikki vaparina verrattuna mihin tahansa ohjelmoituun nyky dieseliin. On niissä oma viehätyksensä mutta en kyllä avoa erityisesti halua manuaalina. Ja ihan hengettömiä ne bensakoneet on alhaalta olen niitä kyllä aika montaa ajanut. Ja aivan riittävästi kyllä 328 automaatti liikkuu kunnossa ollessaan. Mitään tykkiä tuosta ei keppiloodalla tule.
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • TFV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 3080
                            • Nurmijärvi

                            Miksi verrata vaparia ohjelmoituun turbodieseliin?
                            2.5 vaparibensa jättää aina 2.5 vaparinakun kuin tossun paskaan.
                            Samat käy jos molemmat ahdetaan ja ohjelmoidaan.
                            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                            Comment

                            • Kaimu
                              BTCF Member
                              • Nov 2011
                              • 450
                              • Turun kupeessa

                              Originally posted by joko View Post
                              Heh mikä ihmeen ripeys? Laiskojahan nuo on kaikki vaparina verrattuna mihin tahansa ohjelmoituun nyky dieseliin. On niissä oma viehätyksensä mutta en kyllä avoa erityisesti halua manuaalina. Ja ihan hengettömiä ne bensakoneet on alhaalta olen niitä kyllä aika montaa ajanut. Ja aivan riittävästi kyllä 328 automaatti liikkuu kunnossa ollessaan. Mitään tykkiä tuosta ei keppiloodalla tule.
                              Nooh, kyllä ainakin itse väitän muutaman vuoden takaista e36 328 manuaalia paljon tunnokkaammaksi ja ripeämmäksi, kuin nykyistä ohjelmoitua manuaali e46 330d:tä
                              Turbovehkeet on aina kuminauhoja ja diisselissä vielä huippuna loppuu mehut 3k kierrosten jälkeen
                              Itse en edes kusisi tuon aikakauden automaattia päin.
                              Toisaalta, en kyllä nykypäivänkään.
                              Ja on tosiaan aina yhtä hauskaa kun verrataan ohjelmoituja vehkeitä vakiopeleihin...
                              sigpic

                              E82 n55

                              Comment

                              • j-a
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2005
                                • 1522
                                • PohojosPohojammaa

                                Originally posted by Kaimu View Post
                                Nooh, kyllä ainakin itse väitän muutaman vuoden takaista e36 328 manuaalia paljon tunnokkaammaksi ja ripeämmäksi, kuin nykyistä ohjelmoitua manuaali e46 330d:tä
                                Turbovehkeet on aina kuminauhoja ja diisselissä vielä huippuna loppuu mehut 3k kierrosten jälkeen
                                Itse en edes kusisi tuon aikakauden automaattia päin.
                                Toisaalta, en kyllä nykypäivänkään.
                                Ja on tosiaan aina yhtä hauskaa kun verrataan ohjelmoituja vehkeitä vakiopeleihin...
                                Vähän samoilla linjoilla. M52B28 joko vakiona tai M50-imusarjalla on manuaalina ihan hauska peli niillä tehoilla. Tuntuu ketterältä ja kevyeltä kun vertaa 10-15v uudempaan tupla-triplatehoilla varustettuun ahdettuun automaattivaihteiseen. Sitten taas aikakautensa automaatti tossa M52:ssa tuntuu todella tunkkaiselta.

                                Jos siis järkevän vertailun apples-to-apples tekee, niin:
                                M52man>M52aut

                                Turhaa vertailla mihinkään moderneihin automaatteihin minkään perässä.
                                Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                                Ylimääräisenä tarjolla:

                                E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                                F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎