Bemarin myymisen sietämätön vaikeus VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TON-III
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2018
    • 480
    • Turku

    Originally posted by pyroz View Post

    Minusta kuitenkin tuo ovien määrä jakaa sen eri autoksi. Vertailisin 2-ovisia ja 4-ovisia erikseen ominaan.
    '
    No nyt vasta katsoin kunnolla itse autoa, tosiaan tämä että auto on '4-ovinen koppa' joskin vain etuovilla varustettuna ( tai näin nämä minulle avautuvat) rajaa asiakaskuntaa, 2-oviset coupet ovat eri juttu joskin vielä enempi asiakaskuntaa jakavia.
    F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

    Comment

    • isolohko
      BTCF Member
      • May 2004
      • 902
      • Kymenlaakso

      Originally posted by Supra^ View Post
      Ruotsin hintataso vielä matalempi kuin Suomen isoissa kansanmallidieseleissä, mutta rajusti ollaan täälläkin tultu alaspäin.
      blocket.se ja 535d e60 LCI, eipä ole juurikaan halvempia, kuin Saksassa. KM lukemat 200-300tkm välillä, kympissä pyörii, jopa yli. Minulla on siis Euroopan parhaalla hintalaatusuhteella edullisin tuommoinen!

      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

      Comment

      • hencca89
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 619
        • ikaalinen

        Juu noissa ykkösissä näyttää paremmalle enemmällä ovilla.

        Toinen juttu kun vertaa esim. 3srj joissa 4-oviset näyttää järkyttäviltä kopeilta verrattuna 2-oviseen. Jotenki korkeita, kapeita ja liikaa ovia pituuteensa. 3srj ehottomasti 2-ovea. Jos joutuu tekemään kompromissin käytännön kanssa, niin sit farkkuna. Paljon hienonpi kuin koirankopit.

        Mutta mielipide juttuja. Tässä omani, ja sori vahva OT.
        BMW E91 320
        MB W108 280SE
        SUZUKI GSX-R
        BMW K100 "cafe"

        Comment

        • BFI18
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1456
          • Turku

          Originally posted by Norkin View Post
          Joo siksihän näitä onkin markkinoilla erilaisilla ovimäärillä, että jokaiselle löytyy omansa Toki neliovinen on käytännöllisempi jos takapenkille on todella usein käyttöä, mutta itselle 2-osivuus ei ole ikinä ollut ongelma. Itse taas tykkään lähes poikkeuksetta 2-ovisten ulkonäöstä ja korikin on jäykempi ja hiljaisempi. Varsinkin näihin pikkusportteihin kaksovisuus sopii mielestäni kuin nenä päähän.
          Samaa mieltä näistä ja kokemuksesta (edellinen auto oli F20) F20 mallissa pitkällä kuskilla sivunäkyvyys huonontuu = B-bilari tulee juuri sopivasti eteen.
          Itse pidän F21 mallia paremman näköisenä kuin F20, makuasioita.
          G26 i4 M50 Black Sapphire

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Originally posted by isolohko View Post
            blocket.se ja 535d e60 LCI, eipä ole juurikaan halvempia, kuin Saksassa. KM lukemat 200-300tkm välillä, kympissä pyörii, jopa yli. Minulla on siis Euroopan parhaalla hintalaatusuhteella edullisin tuommoinen!
            Jaa tässä oli oma lehmä ojassa -tyyppinen homma. Oma näkökanta hintoihin (muodostuu lähinnä päivittäisestä selailusta) perustuu M-Sport-malleihin, kun ei karvalakit kelpaa. Niitä taas on tusinassa 13 täällä härmässä, niin en ollenkaan ihmettele että hinnat ovat euroopan halvimmat.


            Yleisesti ottaen alkaa kyllä olemaan E6x ja E9x arvollisesti sellaisessa jamassa ettei kannata lähteä enää hakemaan ulkomailta, paitsi jos etsii jotain papan helmeä tai todella erikoista / vollausstattungin omaavaa.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6775
              • PK-seutu

              Originally posted by Supra^ View Post
              Jaa tässä oli oma lehmä ojassa -tyyppinen homma. Oma näkökanta hintoihin (muodostuu lähinnä päivittäisestä selailusta) perustuu M-Sport-malleihin, kun ei karvalakit kelpaa. Niitä taas on tusinassa 13 täällä härmässä, niin en ollenkaan ihmettele että hinnat ovat euroopan halvimmat.


              Yleisesti ottaen alkaa kyllä olemaan E6x ja E9x arvollisesti sellaisessa jamassa ettei kannata lähteä enää hakemaan ulkomailta, paitsi jos etsii jotain papan helmeä tai todella erikoista / vollausstattungin omaavaa.
              Joo ei kyllä tuo M-sport LCI 535d:tä veroineen ja kuluineen kympillä. Ei edes 300k ajettuna, saati 200k ajettuna.
              S65, S85, H1, N63TU, IB1

              Comment

              • jardahl
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 176
                • Jyväskylä

                Heittäydytäänpä susien syötäväksi.. mitäpä arvon raati on mieltä tästä:



                Onko jotain pahastikin pielessä, noin myymisen kannalta ajateltuna?
                Tällä hetkellä ollut kymmenen viikkoa nettiautossa, ja hiljaista on. Eipä nämä liikkeistäkään näytä liikkuvan kun on tullut seurattua.

                Pyroz-nimimerkin F11-myyntiä olen seurannut nettiautossa jo viime syksystä (tuli katseltua moneen kertaan) kun omaani ostattelin ja täytyy ihmetellä ettei tuolla nykyiselläkään hinnalla mene kaupaksi..:think
                Model S

                Comment

                • protoni
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2008
                  • 1371
                  • Tampere

                  Auto näyttää hienolta eikä ilmoituksestakaan löydy moitittavaa. Varmaan se siis lähinnä hintalapusta kiikastaa. Eihän isot diesel-bemarit varmaan nauti suuren yleisön suosiota, mikä rajoittaa ostajakuntaa.

                  Comment

                  • _Bäri_
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2014
                    • 935
                    • Turku

                    Valtio on niin hyvin pelotellut kansalaisia, ettei tässä enää kukaan tiedä mitä uskaltaa ostaa. Onneks näitten 5k kippojen kanssa ei kauheen korkealta putoa. Jos tähän hommaa olis jonki sateinen varmuus niin ostaisin heti tollasen tai sit 535d.
                    G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                    Ex:
                    E61 535dA -05
                    E91 320dA -06
                    E53 X5 3.0dA - 03
                    E39 535iA -01
                    E39 520i -97
                    E39 530dA - 00

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4180

                      Viimeiset 10-15 vuotta on "peloteltu"/varoiteltu että autoilun kulut muuttuu. Että kannattaa odottaa kalliimman auton vaihtoa/hankintaa.
                      Mikään ei ole vieläkään muuttunut, paitsi autoilu kallistuu koko ajan.

                      Ite oon sillä kannalla että ei toinna oootella. Hankkii sen laitteen mihin pelimerkit riittää ja itseä kiinnostaa. Sitä ei tiedä kuinka kauan näillä voi tai kannattaa ajella. Nyt voi ja kaikesta huolimatta ihan kohtuu kustannuksin.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Rise
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 213
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by jardahl View Post
                        Heittäydytäänpä susien syötäväksi.. mitäpä arvon raati on mieltä tästä:



                        Onko jotain pahastikin pielessä, noin myymisen kannalta ajateltuna?
                        Tällä hetkellä ollut kymmenen viikkoa nettiautossa, ja hiljaista on. Eipä nämä liikkeistäkään näytä liikkuvan kun on tullut seurattua.

                        Pyroz-nimimerkin F11-myyntiä olen seurannut nettiautossa jo viime syksystä (tuli katseltua moneen kertaan) kun omaani ostattelin ja täytyy ihmetellä ettei tuolla nykyiselläkään hinnalla mene kaupaksi..:think

                        Olen seurannut tosi tarkkaan F10/F11 menekkiä kun hankinta mielessä. Esim tämä https://www.nettiauto.com/bmw/530/10516735 meni ihan muutamassa päivässä, vaikka hiukan huonommilla varusteilla kuin sinun. Hinnallahan sitä saa aina myyntiä nopeutettua ja yli 20ke laitteissa moni taitaa kääntyä autoliikkeen puoleen.
                        Ex
                        F11 530d m-sport
                        E46 325i cabriolet m-sport
                        E39 540iA m-sport
                        E39 523iA
                        E46 316i

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2796
                          • Tampere

                          Originally posted by jardahl View Post
                          Heittäydytäänpä susien syötäväksi.. mitäpä arvon raati on mieltä tästä:

                          Onko jotain pahastikin pielessä, noin myymisen kannalta ajateltuna? Tällä hetkellä ollut kymmenen viikkoa nettiautossa, ja hiljaista on.
                          Hintahan tuossa suurin hidaste on. Aseta pyynti alle 23 000 ja seuraa mitä tapahtuu.

                          Ilmoituksen yksityiskohdista mielestäni uutena maksetun hinnan hehkutus on tarpeeton tieto, eikä se lisää mahdollisten ostajien kiinnostusta. Nykyinen pyyntihinta on se joka ratkaisee ja ostajat vertaavat vastaavien pyyntihintoja toisiinsa - eivät uutena maksettuja hintoja.
                          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1968
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Rise View Post
                            Olen seurannut tosi tarkkaan F10/F11 menekkiä kun hankinta mielessä. Esim tämä https://www.nettiauto.com/bmw/530/10516735 meni ihan muutamassa päivässä, vaikka hiukan huonommilla varusteilla kuin sinun. Hinnallahan sitä saa aina myyntiä nopeutettua ja yli 20ke laitteissa moni taitaa kääntyä autoliikkeen puoleen.
                            Itsekkin olen seurannut f11 hintoja välillä enemmän ja vähemmän ostomielessä. Ikään ja ajomäärään nähden yksityisten pyynnit varsinkin on tolkuttomia. Hyvänä huomiona tänäpäivänä löytyy monta f11 nettiautosta mitkä oli myynnissä samalla omistajalla vuosi sitten ja pyyntiä on pudotettu joku muutama satanen. Olisin toki jo jonkun hakenut jos kuume olisi kovin kovaksi päässyt. Nyt on alkanut kiinnostamaan lähinnä vain m550d ehkä senvuoksi että arvrlisin sen pitävän arvonsa pitkässä juoksussa noista parhaiten jos m5 ei lasketa. Ruotsissa m550d hinnat näyttää lähtevän 25 000 kruunusta ylöspäin
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              Edit vahingossa tupla postaus
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • jardahl
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2005
                                • 176
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by protoni View Post
                                Auto näyttää hienolta eikä ilmoituksestakaan löydy moitittavaa. Varmaan se siis lähinnä hintalapusta kiikastaa. Eihän isot diesel-bemarit varmaan nauti suuren yleisön suosiota, mikä rajoittaa ostajakuntaa.
                                Näin se varmasti on, dsl-verot yleensäkin taitaa tökkiä monella sekä se että dieselin ja bensan pumppuhinnoissa ei suurta eroa ole nykyään.

                                Originally posted by _Bäri_ View Post
                                Valtio on niin hyvin pelotellut kansalaisia, ettei tässä enää kukaan tiedä mitä uskaltaa ostaa. Onneks näitten 5k kippojen kanssa ei kauheen korkealta putoa. Jos tähän hommaa olis jonki sateinen varmuus niin ostaisin heti tollasen tai sit 535d.
                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Viimeiset 10-15 vuotta on "peloteltu"/varoiteltu että autoilun kulut muuttuu. Että kannattaa odottaa kalliimman auton vaihtoa/hankintaa.
                                Mikään ei ole vieläkään muuttunut, paitsi autoilu kallistuu koko ajan.
                                Ite oon sillä kannalla että ei toinna oootella. Hankkii sen laitteen mihin pelimerkit riittää ja itseä kiinnostaa. Sitä ei tiedä kuinka kauan näillä voi tai kannattaa ajella. Nyt voi ja kaikesta huolimatta ihan kohtuu kustannuksin.
                                Tämäkin on totta, linjaukset muuttuvat nopeaan ja sammakoita tulee vuoronperään eri poliitikkojen suusta.
                                Vaikeaa on järkeillä mikä auto olisi sellainen ettei sitä hyljeksitä parin vuoden päästä.

                                Originally posted by Rise View Post
                                Olen seurannut tosi tarkkaan F10/F11 menekkiä kun hankinta mielessä. Esim tämä https://www.nettiauto.com/bmw/530/10516735 meni ihan muutamassa päivässä, vaikka hiukan huonommilla varusteilla kuin sinun. Hinnallahan sitä saa aina myyntiä nopeutettua ja yli 20ke laitteissa moni taitaa kääntyä autoliikkeen puoleen.
                                Joo aika paljonkin huonommilla varusteilla näyttää olevan ja lisäksi takavetoinen, mutta ymmärrän täysin sen että varusteet eivät moniakaan paljon kiinnosta. Isolle osalle väkeä on jo paljon pelkästään se "aito M-sport". Ja tosiaan se rahoituspuoli ja vanhan dumppaaminen vetää liikkeen puoleen, vaikka yksityisten välillekin rahoitus on nykyään helposti järjestettävissä.

                                Originally posted by JaniLap View Post
                                Hintahan tuossa suurin hidaste on. Aseta pyynti alle 23 000 ja seuraa mitä tapahtuu.

                                Ilmoituksen yksityiskohdista mielestäni uutena maksetun hinnan hehkutus on tarpeeton tieto, eikä se lisää mahdollisten ostajien kiinnostusta. Nykyinen pyyntihinta on se joka ratkaisee ja ostajat vertaavat vastaavien pyyntihintoja toisiinsa - eivät uutena maksettuja hintoja.
                                En nyt ihan 23k€ viitsi laittaa kun Kamux lupasi suorallakin ostolla reilun tonnin enemmän. En valita ja tiedän kyllä näiden "sijoitusten" järkevyyden mutta viime vuonna hinta alkoi vielä kolmosella .

                                Taidan ottaa sen uutena olleen hinnan pois, mietin sitä itsekin ilmoitusta tehdessä.
                                Ostajat vertaavat tosiaan vain niitä pyyntihintoja, varusteilla ei tunnu paljoa merkitystä olevan.
                                Last edited by jardahl; 08-06-2019, 17:30.
                                Model S

                                Comment

                                Working...
                                X