Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin myymisen sietämätön vaikeus VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Taski
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2009
    • 385
    • Tampere

    Näin yleisesti teipattu auto taitaa olla lähinnä punainen vaate autokauppiaalle. Vähemmistössä on ihmiset jotka haluaa sen teipatun auton, vielä vähemmän jos väri on joku extrakebab satiinimatta kirkkaan punainen tmv.

    Vanha omistaja voi toki väittää mitä tahansa mutta totuus on sitten kuitenkin että ellei hyvää ja paikkansa pitävää dokumentaatiota ole, voi siellä alla olla mitä tahansa.
    Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

    Comment

    • icecold
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 2337
      • 🌍

      Originally posted by mige95 View Post
      m550d:hen nyt parempi tarjous mutta pikkusen oli siinäkin selityksen makua kun sanoi että ei voi italian tuonnista mitenkää hyvittää samaa kuin suomi autosta, nii tää f01 on tuotu suomee vuoden vanhana ja m550d:n hinnasta ei saanu mitää pois, tosin se kyllä myytiin nopeasti.
      Ostaisitko itse italiantuonnin suomiauton hinnalla? Todennäköisesti et, eikä kauhean moni muukaan. Aivan sama onko tuotu vuoden vai viiden vanhana.
      Sun auto on muuten verotettu Suomeen heinäkuussa -11 ja se on käyttöönotettu joulukuussa -08, vähän enemmän kuin vuosi?

      Se M550d oli oikeasti hieno yksilö ja todella sopivasti hinnoiteltu. Olisit tehnyt kaupan..

      Originally posted by Taski View Post
      teipattu auto taitaa olla lähinnä punainen vaate autokauppiaalle
      Näin se on.
      Last edited by icecold; 22-09-2020, 13:04.

      Comment

      • Gemmi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 3354
        • Espoo

        Mitä tässä tullu myymisen ja oston vaikeutta seurailtua niin tullu laitettua merkille 2asiaa,kukaan ei halua maksaa m-sportista tai varusteista extraa ja myydessä pitäs kuitenkin saada se parempi hinta jos M-sport ja hyvin varusteltu. Eikä se ostaminen vaikeeta ole, sopiva kun löytyy niin kättä taskuun ja kaupoille

        Comment

        • mige95
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 1184
          • lahti

          Originally posted by icecold View Post
          Ostaisitko itse italiantuonnin suomiauton hinnalla? Todennäköisesti et, eikä kauhean moni muukaan. Aivan sama onko tuotu vuoden vai viiden vanhana.
          Sun auto on muuten verotettu Suomeen heinäkuussa -11 ja se on käyttöönotettu joulukuussa -08, vähän enemmän kuin vuosi?

          Se M550d oli oikeasti hieno yksilö ja todella sopivasti hinnoiteltu. Olisit tehnyt kaupan..



          Näin se on.
          No hupsista niimpäs onki 2,5v vanhana tuotu suomeen. Ai maksaisinko italian tuonnista saman ? miks ei varusteita todennäkösesti enemmänku suomimallissa, ei oo nähny yhtämontaa suolasta talvea, joo auto ei ole kylmänmaan versio mutta kun ostaa comfortti sisustalla ei voi välttää penkinlämmittimiä, lämmitetyn huohotuksen voi jälkikäteeki laittaa jos meinaa oireilla ja johonki mallii kaihtimet munuaisten taakse.

          En varmaa enää silloin maksais suomi finland hintaa jos olis sen +5v kolhittu sielä menemää ja todennäkösyys siihen että on kolhittu ja useesti italiassa kasvaa sen mukaa kuinka pitkää se on sielä maassa ollut ja minkä arvonen auto kyseessä se liikennekulttuuri on vähän erikun täällä. Eihänse sitä tarkota ettei totaki olis keritty sielä kolhii 2,5v aikana mut tuskin niin paljoo ku 10v vanhaa renaulttia ja jos on niin on jaksettu korjata vielä.

          Muutenki se sun "ei pysty millää pyytää samaa ku suomiautosta" tarkotti muutaman sadan euron eroa siihen nettiauton suomi seiskaa

          Sen uskon että on autoja missä on peitelty teipin alle murheita, mutta onse suht typerää koska eise teippi ja sen laitto mitää ilmasta ole, siihen rahaa korjausmaalaa aika paljonki, joittenki teippaus hinnoilla maalaa yli koko auton.

          Eikä ole mikää extra kebab väri tässä kiesissä.
          Last edited by mige95; 22-09-2020, 14:40.
          -g20 330e
          -e31 840ci sc
          -e46 316i (m52tub25)

          EX- f11 530d lci
          Ex- f01 730d
          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
          Ex: -06 e61 535d m-sport
          Ex:-02 e39 530d manual
          Ex -93 e34 520i

          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

          M62tu ajoitustyökalut.
          N47/n57 ajoitustyökalut.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7544
            • Jyväshyvä

            Italian kulttuurissa tuppaa vaan olemaan niin että tärkein asia huollossa on leima kirjassa. Useampi tuotipeli sieltä on tullut vastaan jossa on alkuperäiset suodattimet (päiväyksestä ja likaisuudesta päätellen) vaikka mittarissa on pitkälti toista sataa tkm, ja kirjan mukaan ne on vasta vaihdettu.

            Lisäksi siellä ajokulttuuri ja autosta välittäminen on eri tasolla kuin esim. Saksassa, ts. autot on joko maalattu jostain kulmasta tai naarmuilla jos ei vielä ole ehditty maalata. Tosin eipä se muovin maalaaminen iso ongelma ole...

            Kyllä minulle ainakin vaihdossa tarjottaessa italian ihmeet on vähemmän haluttuja kuin monesta muusta maasta tuotu, sama koskee baltian maita ja jenkit on ehdoton nou-nou...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1184
              • lahti

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Italian kulttuurissa tuppaa vaan olemaan niin että tärkein asia huollossa on leima kirjassa. Useampi tuotipeli sieltä on tullut vastaan jossa on alkuperäiset suodattimet (päiväyksestä ja likaisuudesta päätellen) vaikka mittarissa on pitkälti toista sataa tkm, ja kirjan mukaan ne on vasta vaihdettu.

              Lisäksi siellä ajokulttuuri ja autosta välittäminen on eri tasolla kuin esim. Saksassa, ts. autot on joko maalattu jostain kulmasta tai naarmuilla jos ei vielä ole ehditty maalata. Tosin eipä se muovin maalaaminen iso ongelma ole...

              Kyllä minulle ainakin vaihdossa tarjottaessa italian ihmeet on vähemmän haluttuja kuin monesta muusta maasta tuotu, sama koskee baltian maita ja jenkit on ehdoton nou-nou...
              Ai että merkkiliikkeessä jätetää öljyt ja suodattimet vaihtamatta ?

              Poliisin ja Saksan Autoliiton ADACin mukaan joka kolmannen käytettynä myytävän auton matkamittarilukemaa on vääristelty.

              Ulkomaille myytävissä käytetyissä autoissa mittarinruuvaus on todennäköisesti Saksaan myytäviä autoja yleisempää.

              Jokaisella omat jekkunsa
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • _Bäri_
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2014
                • 935
                • Turku

                Originally posted by mige95 View Post
                Ai että merkkiliikkeessä jätetää öljyt ja suodattimet vaihtamatta ?

                Jokaisella omat jekkunsa
                Kyllähän tuo suomessa on yleistynyt ettei kaikkea tehdä vaikka asiakas maksaa. En toki tiedä miten ulkomailla hommat menee.
                G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                Ex:
                E61 535dA -05
                E91 320dA -06
                E53 X5 3.0dA - 03
                E39 535iA -01
                E39 520i -97
                E39 530dA - 00

                Comment

                • make19
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2020
                  • 376
                  • finland

                  Originally posted by _Bäri_ View Post
                  Kyllähän tuo suomessa on yleistynyt ettei kaikkea tehdä vaikka asiakas maksaa. En toki tiedä miten ulkomailla hommat menee.
                  Onko tästä ihan todistettavaa näyttöä? Nyt en ole selaillut foorumia läpi, mutta siis ihan oikeasti huollossa jätetään tekemättä asioita, joista laskutetaan?

                  Comment

                  • naikou
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 1773
                    • vihti

                    Merkkiliikkeessä on tarkka laadunvalvonta tai ainakin 2012 oli kun oo viimeksi korjaamon puolella hommissa ollut, laadunvalvonta suoritettiin satunnaisilla pistokokeilla ilmoittamatta. Jenkeistä tuotua autoa en itsekään innoissani olis ostamassa, siellä kun laiminlyödään jopa öljynvaihdot. Kiva sitten kun venttiilikopan alla on niin iso kerros sitä tiukkaa mustaa mössöä että siinä on nokkien tekemät kuopat
                    Last edited by naikou; 26-09-2020, 20:37.
                    E39 523i Turbo

                    Comment

                    • _Bäri_
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2014
                      • 935
                      • Turku

                      Originally posted by make19 View Post
                      Onko tästä ihan todistettavaa näyttöä? Nyt en ole selaillut foorumia läpi, mutta siis ihan oikeasti huollossa jätetään tekemättä asioita, joista laskutetaan?

                      En tiedä kuinka pitävää haluat. Mutta ihmettelen jos s80 volvon raitissuodatin menee sammaleeksi 2 viikossa.
                      Ja säännöllisesti huollettu alusta alkaen volvolla. Kilometrejä oli mittarissa vähän yli 300tkm.

                      Tämäkin volvo muttabuudesta asti huollettu ruotsissa volvolla. Autolla ajettu 100tkm ja myös uudesta asti huollettu volvolla. 1500km öljyhuollosta ja öljyn määrä alatikkussa. Haisi palaneelta ja oikeen tervan mustaa litkua.

                      Länsiautossa huollatin opelin takuuseen. Takajarru jumitti. Maksoin 700€ takasatulasta ja liike maksoi puolet. Sama jarru savutti ajoon lähdettyä. Olivat liukutapit rasvaneet, eikä satulaa mistä maksoin. Tässä oli satulan mäntä jotenkin hirttänyt kiinni. Ilmeisesti opelin ominaisuus? Autolla mittarissa 60tkm.

                      Opelin jakopää huollettiin myös länsiautossa, mittarissa 62tkm. Meni takuuseen. Mutta asentaja unohti työkaluja konepellin väliin sulkiessaan sitä. Tämän huomasin itse autoa tarkistaessa ennen kuin otin huollon jäljiltä auton .


                      Esimerkkejä olisi montakin , mutta jätetää sanomatta, voihan nuo olla vaan huonoja päiviä asentajilla?

                      Mutta tässä on suurin syy miksi olen opetellut autoja rassaamaan. Jos haluat kunnollista työtä niin sen melkeen joutuu aina itse tekemään.
                      G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                      Ex:
                      E61 535dA -05
                      E91 320dA -06
                      E53 X5 3.0dA - 03
                      E39 535iA -01
                      E39 520i -97
                      E39 530dA - 00

                      Comment

                      • j-a
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 1522
                        • PohojosPohojammaa

                        Originally posted by _Bäri_ View Post
                        Mutta tässä on suurin syy miksi olen opetellut autoja rassaamaan. Jos haluat kunnollista työtä niin sen melkeen joutuu aina itse tekemään.
                        Sama täällä. Tosin omalle kohdalle ei ole sattunut että oisin ainakaan huomannut huollon jättäneen tekemättä jotain mistä olisi laskutettu. Mutta itsellä alkoi takuunalaisen auton kanssa merkkiliikkeessä asiointi tosissaan nyppiä, kun jotain takuuseen korjasivat niin siinä sivussa vähintään yhden paikan särkivät, ja näistä sai aina tapella, "ei oo meillä kyllä särkyny tuo"...

                        Totesin että oma vitutus pysyy kokonaisuudessaan matalammalla jos ajelen takuuajan ohittaneilla peleillä, ja teen pienehköt korjaukset itse ja nosturihommat teetän kaverin pajalla.
                        Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                        Ylimääräisenä tarjolla:

                        E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                        F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7459
                          • Oulu

                          Originally posted by j-a View Post
                          Mutta itsellä alkoi takuunalaisen auton kanssa merkkiliikkeessä asiointi tosissaan nyppiä, kun jotain takuuseen korjasivat niin siinä sivussa vähintään yhden paikan särkivät, ja näistä sai aina tapella, "ei oo meillä kyllä särkyny tuo"...
                          Vähän vastaavia ongelmia on kyllä ei-takuunalaisissakin korjauksissa. Ruuveja "unohtunu" tai hukattu useammassakin paikassa, ymmärrän jos ruuvi hajoaa kun ruostunu tms. mutta silloin vois ilmoittaa tästä asiakkaalle. Muoviosia joita voi asentaa jotenkin väärin ei osata asentaa oikein takaisin, takapuskuri asennettu toisesta päästä väärin ja vanne maalataan vakuutusyhtiön maksamassa korjausessa eri väriin kuin muut vanteet. Eihän näitä yleensä heti huomaa ja sitten enää jaksa päivien päästä lähteä reklamoimaan vaikka pitäiskin.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3670
                            • Raisio

                            Originally posted by _Bäri_ View Post
                            En tiedä kuinka pitävää haluat. Mutta ihmettelen jos s80 volvon raitissuodatin menee sammaleeksi 2 viikossa.
                            Ja säännöllisesti huollettu alusta alkaen volvolla. Kilometrejä oli mittarissa vähän yli 300tkm.

                            Tämäkin volvo muttabuudesta asti huollettu ruotsissa volvolla. Autolla ajettu 100tkm ja myös uudesta asti huollettu volvolla. 1500km öljyhuollosta ja öljyn määrä alatikkussa. Haisi palaneelta ja oikeen tervan mustaa litkua.
                            Huolto, se monisisältöinen asia. Kuuluiko huoltoon raikkarin vaihto vai, se pitäis tietää ennen kuin syytellään.

                            Jos vanha diesel, nopsaan se uus öljy menee mustaksi.

                            Monissa paikoissa kerätään huoltojen osat valmiiksi ja jos asentaja meinaa jättää välistä, melkoisen pullottavat haalarit työpäivän päätteeksi jos niitä aikoo kotiin viedä autoon asentamisen sijaan.

                            Ehkäpä joissain paikoissa öljyn sijaan mennään juomaan kahvia ja sylkästään leima vihkoon, veikkaan että on aika harvassa.

                            Olemattomia leimoja läiskivät jobbarit on sitten se toinen mahdollisuus.

                            Autoala sen verran iso bisnes ettei kaikilla oo varaa jäädä perseilystä kiinni, samasta syystä pikavoittoja tavoitteleva yksitysjobbari tms voi kiusauksen alla tehdä kaikenlaista kivaa....

                            Comment

                            • _Bäri_
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2014
                              • 935
                              • Turku

                              Onhan se monisisältöinen asia. Mut jos kuitissa lukee raikkari niin sillon sen pitäisi olla vaihdettu, tässä kyseisessä volvossa hajosi puhaltimenmoottori.

                              Vikaa tutkiessa huomattiin raikkarin olevan vihreän ja maantuneen väliltä. Siinä kohtaa laitettiin auto nippuun ja omistaja vei sen volvolle. Asiasta ei tarvinnut ihmeemmin vääntää kun suostuivat korjaamaan puhaltimen volvon piikkiin.

                              Mikään ehjä auto ei syö 1500km matkan aikana litraa öljyä? Vag on oma lukunsa.
                              G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                              Ex:
                              E61 535dA -05
                              E91 320dA -06
                              E53 X5 3.0dA - 03
                              E39 535iA -01
                              E39 520i -97
                              E39 530dA - 00

                              Comment

                              • anv
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2012
                                • 333
                                • Oulu

                                Tästä omakohtaisia kokemuksia. Työkaverilla oli ns. firman auto uudesta 4v vanhaksi. Tosi tarkka auton pitäjä ja johan leasing sopparikin vaati määräaikaishuollot tehtäväksi ajallaan. Ostin tuon auton 4v/130tkm ikäisenä itselleni. Vuosi tuosta alkoi takajarrut jumitella ja ensimmäiseksi jarrunesteitä vaihtamaan. Tulipas sellaista mönjää ulos että voin sanoa satavarmasti ettei noita ollut ikinä vaihdettu tuon reilun 5v aikana. Leimat toki huoltokirjassa jnejne.


                                Merkkiliikkeenä eräs Oululainen autoliike (Skoda, Saab ainakin). Siitä sen enempää kun vainajista ei saa puhua pahaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎