Originally posted by HellFire
View Post
Bemarin myymisen sietämätön vaikeus VI
Collapse
X
-
Se on mukavaa kun ihmiset remppaa nykyään ihan itse ja valitsee myös osat ihan itse. Kun kaikessa haluaa säästää niin remppojen taso ja osat on just sitä itteään.Last edited by Dualfun; 02-01-2019, 15:22.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
-
Vuotuista dieselveroa maksaessa aina tulee mieleen että kuinka sillä rahalla olisi saanut turvalliset uudet talvirenkaat, uusittua kierroksen jarruja tai vaikka päivitettyä kulkinetta uudempaan. Mutta se on metallilehmät lypsetty suomessa jo niin kuiviin että en yhtään ihmettele kun vastaan tulee välillä hitsattuja tukivarsia tai renkaita joissa on uria itse syvennetty leikkurilla.Originally posted by Dualfun View PostSe on mukavaa kun ihmiset remppaa nykyään ihan itse ja valitsee myös osat ihan itse. Kun kaikessa haluaa säästää niin remppojen taso ja osat on just sitä itteään.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Pitäisi olla rempat tehty. Suurimmalle osalle auton omistajista auto on vain kulkuväline. Tarkoittanee sitä, että kuluneen pallonivelen tilalle vaihdetaan uusi, kaikista halvin ja paskin mitä markkinoilta löytyy.Originally posted by jmp2002 View PostNiin tai 200-250tkm loppuu kaikki, alustan nivelet,jarrut, iskarit, yms... kun ostaa n.300tkm ajetun niin kaikki perushuollot on tehty/tyyppiviat korjattu, niin saa rauhassa taas työntää toiset 200tkm menemään.. ja hankinta hintakin on parempi 300tkm ajetussa.
Toinen ääripää on harrastaja, jolla on hyllyt notkuen lemfööderiä valmiina, kun se akseliston yksikin nivel tulee vaihto ikään niin vaihtaa sit koko akselille kaiken kerralla.
Kummanko esimerkin auton sit mieluummin ostaisi niin miettiköön sitä kukin tykönänsä. Jälkimmäisen esimerkin autot järkiään ylihinnoiteltuja. Saa niitä sitte myydä kuukausi tolkulla.
Comment
-
Mitäpä luulet?Originally posted by pyroz View PostOleellista tuossa nyt onkin se, että onko se 300k menty hinnoiteltu sen mukaisesti että on 300k menty.
Ehkä täällä foorumilla arvostetaan +300tkm ajettua dieselbemaria mutta yritäpä tarjota sitä vaihdossa peruspentille, jolla on se alle 10v vanha ja 150tkm ajettu volkkari. Ja nämä peruspentit pyörittävät ostoillaan autoliikkeitä ja sen mukaan määräytyvät myyntihinnat. Harva autoliike ottaa paljon ajettua sisään, niissä on kuitenkin isommat riskit isoille vioille. Huonolla hyvityksellä käyvät vaihdossa ja lähtevät samantien jobbareille myyntiin
-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava Win11 **180e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **180e**
-
Comment
-
Ääripään harrastajat ovat marginaalinen ilmiö ja suurin osa autoista on oikeasti aika paskoja 300tkm ajettuna. Koko ajan pelko perseessä mikä mesta levii seuraavana, harjateräkseksi vaan.Originally posted by Hezman View PostPitäisi olla rempat tehty. Suurimmalle osalle auton omistajista auto on vain kulkuväline. Tarkoittanee sitä, että kuluneen pallonivelen tilalle vaihdetaan uusi, kaikista halvin ja paskin mitä markkinoilta löytyy.
Toinen ääripää on harrastaja, jolla on hyllyt notkuen lemfööderiä valmiina, kun se akseliston yksikin nivel tulee vaihto ikään niin vaihtaa sit koko akselille kaiken kerralla.
Kummanko esimerkin auton sit mieluummin ostaisi niin miettiköön sitä kukin tykönänsä. Jälkimmäisen esimerkin autot järkiään ylihinnoiteltuja. Saa niitä sitte myydä kuukausi tolkulla....
Comment
-
Toisaalta onhan liikkeillä paljon pienempi vastuukin myydessä noita +300tkm ajettuja ja hyvinhän nuo esim mersut tuntuu menevän kaupaksikin..Originally posted by Zeta View PostMitäpä luulet?
Ehkä täällä foorumilla arvostetaan +300tkm ajettua dieselbemaria mutta yritäpä tarjota sitä vaihdossa peruspentille, jolla on se alle 10v vanha ja 150tkm ajettu volkkari. Ja nämä peruspentit pyörittävät ostoillaan autoliikkeitä ja sen mukaan määräytyvät myyntihinnat. Harva autoliike ottaa paljon ajettua sisään, niissä on kuitenkin isommat riskit isoille vioille. Huonolla hyvityksellä käyvät vaihdossa ja lähtevät samantien jobbareille myyntiin
Id.4
ex: Toyota avensis
Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
ex:Audi a6 avant 1.8t
ex: Suzuki gsx-r750 k6
ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
ex: e36 320 coupe -93
Comment
-
Näin se aikapitkälti on. Olen useamman bemarin ostanut noin 200-260tkm ajettuna ja myynyt sitten kun ollu joku 350 mittarissa. Ei se myynti helppoa ole ollut vaikka hinta on aina ollut nettiauton halvin. Mutta varusteet (en tarkoita sähköpeilejä vaan esimerkiksi m-sport paketti,webasto jne) kun autosta löytyy niin siitä pääsee vielä eroon noillakin metreillä. Oleellista on se että haluaako auton oikeasti muuttaa rahaksi vai kalastella senkanssa vain juttukavereita. Itse olen aina ollut valmis joustamaan hinnasta satasten sijaan tonneja jos olen haistellut että käteiskauppa voisi syntyä.Originally posted by Zeta View PostMitäpä luulet?
Ehkä täällä foorumilla arvostetaan +300tkm ajettua dieselbemaria mutta yritäpä tarjota sitä vaihdossa peruspentille, jolla on se alle 10v vanha ja 150tkm ajettu volkkari. Ja nämä peruspentit pyörittävät ostoillaan autoliikkeitä ja sen mukaan määräytyvät myyntihinnat. Harva autoliike ottaa paljon ajettua sisään, niissä on kuitenkin isommat riskit isoille vioille. Huonolla hyvityksellä käyvät vaihdossa ja lähtevät samantien jobbareille myyntiin
Ja mitä tulee isompiin laittoihin niin ei niitä kyllä omalle kohdalle ole osunut. Varmaan riippuu paljon käytöstäkin mutta muistini mukaan olen tainnut kaksi tukivartta ja yhden narinahelan vaihtaa. Ajokilometrejä "paljon ajetulla bemarilla " mahtuu tuohon otantaan noin 230tkm kolmella eri autolla. Tuollainen reilu 200 menty m-sport on aikapaljon kukkaroystävällisempi kuin vastaava hyvinvarusteltu 100tkm ajettu. Toki onhan se vähemmän ajettu aina jämäkämpi mut ei ole isompia ongelmia ollut kun on ostanut merkkihuolletun parisatkua ajetun ja rullannut sinne sen reilun 300-350 mittariin. Itse olen syyllistynyt tuohon pallonivelten vaihtoon ja ei kyllä kannata laittaa mitään muuta kun alkuperäistä osaa. Sama pätee jarruosien kanssakin. Nyt olen kyllö ottanut uuden tavan -jos autolla on 300 menty niin sielä välttää ihan hyvin laadukas tarvike kun ajatellaan että sillä ei varmaankaan enää mennä kovin paljon kilsoja ja autolla ei käytännössä juuri jälleenmyyntiarvoa ole.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Itse sain +400tkm ajetun f10:n jätettyä liikkeeseen mielestäni hyvällä vaihtohinnalla ja edelleen lähes 3kk kaupan jälkeen auto seisoo hallissa. Pyyntihinta on se tonnin enemmän mitä itse sain siitä.BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t
Comment
-
Huvittaa kuinka yli 300tkm ajettujen preface E60 535D M-Sporttien hinnat ovat tippuneet melkein puolella. Oman KLIK noin 320tkm ajetun hävitin yli vuosi takaperin ja sain 14000€. Nyt vastaavien jopa vähemmän ajettujen hinnat ovat siinä 8000-9000 euron luokkaa.
Isoja dieseleitä tupsahtaa myyntiin Facebookiin ja Nettiautoon kuin sieniä sateella
Last edited by Kusilaitu; 03-01-2019, 12:52.♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦
Comment
-
Itse vaihdoin ex E61 535D 340tkm ei M-sport mutta muuten oli joku saksalainen alfons ruksinut autoon melkeinpä kaikki kilkkeet mitä aikoinaan on saanut. Muutamassa eri auto liikkeessä kyselin vaihtoa f10 535D ja ensi alkuun tarjottiin vaan 4000€-5000€ mutta eräs auto liike tarjosikin 9500€ ja kaupat tein ja olivat laittaneet auton myyntiin seuraavana päivän 11000€ ja eikä ollut kuin muutaman päivän liikkeessä. Kokemuksena huomasin vaan että autoliikkeissä on jumalattomasti eroja
Comment
-
Ja silti vaikea saada myytyä. Tullut seurattua kun kaveri yrittää hukuttaa x5:sta. Skribulia taisi olla joku 15 t€ jäljellä ja oliko se viimeksi 14200 tms. hinnalla. Ostajia ei vain ole...Originally posted by Kusilaitu View PostHuvittaa kuinka yli 300tkm ajettujen preface E60 535D M-Sporttien hinnat ovat tippuneet melkein puolella. Oman noin 320tkm ajetun hävitin yli vuosi takaperin ja sain 14000€. Nyt vastaavien jopa vähemmän ajettujen hinnat ovat siinä 8000-9000 euron luokkaa.
Isoja dieseleitä tupsahtaa myyntiin Facebookiin ja Nettiautoon kuin sieniä sateella
...
Comment
-
Sietämättömän vaikeaa se oli ja myymättä jäi. Nyt meni sitten 530d GT liikkeeseen ja saa nähdä kauanko siellä myyvät. Itse koitin saada samaa, mitä liike siitä minulle maksoi, mutta eipä ollut ostajia. Ihan höpöhöpö-tarjouksia tuli kaksi, samoin vaihtoehdotuksia lähes 300tkm ajettuihin E6x malleihin, tonnin välirahalla tietty.
Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
Kyllä isot "vanhat" dieselit alkaa olla ihan väärää rahaa enkä toki ihmettele kun katsoo veroja ja dieselin hintoja. Yksinkertaisesti ylläpitäminen alkaa olla sietämättömän kallista, kulutus kova, rempat kalliita ja mahdollinen autolaina päälle ym ym.. Alkaa olla ihan täysin jo harrasteautoja esim e60 535d:t.EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Itse päädyin suoraan 530d:hen. E61 535d hinnat ei oikein missään olleet perusteltuja edes 530d verrattuna siihen, että mitä sillä lopulta saa lisää, kun kyseessä on käyttöauto. Toki nekin menee varmaan siihen kategoriaan, että kun tarpeeksi pitkään jaksaa myydä, niin aina joku harrastaja löytyy.Originally posted by A^A View PostKyllä isot "vanhat" dieselit alkaa olla ihan väärää rahaa enkä toki ihmettele kun katsoo veroja ja dieselin hintoja. Yksinkertaisesti ylläpitäminen alkaa olla sietämättömän kallista, kulutus kova, rempat kalliita ja mahdollinen autolaina päälle ym ym.. Alkaa olla ihan täysin jo harrasteautoja esim e60 535d:t.
Eipä tuosta 530d:stäkään voi odottaa aikanaan saada älyttömästi takaisin, kun silloin on kanssa se 300 000 mittarissa.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Itse kun olen yrittänyt laskea vuosikuluja niin en mitenkään ymmärrä miten se dieseli olis huono valinta. Jos ajaa 20tkm vuodessa ja vaikka lirtahinta olis sama dieselissä ja bensassa niin eihän noi bensa autot pääse samaan kulutekseen. Jos esimerkiski vertaa 535d niin silloin pitäis olla 535i jotta olis samaa voimaa autossa ja nehän kulutta melkein tuplasti joten vaikka dieselin litrahinta vielä nousee niin kannataahan se kuitenkin ajaa dieselillä, toiseksi veikkaan että käyttövoimavero on myös aika kova kun alkaa olla joku 535i tai kun e60 kyse niin 545iOriginally posted by A^A View PostKyllä isot "vanhat" dieselit alkaa olla ihan väärää rahaa enkä toki ihmettele kun katsoo veroja ja dieselin hintoja. Yksinkertaisesti ylläpitäminen alkaa olla sietämättömän kallista, kulutus kova, rempat kalliita ja mahdollinen autolaina päälle ym ym.. Alkaa olla ihan täysin jo harrasteautoja esim e60 535d:t.F30 LCI 330d M-sport -16
Comment
Comment