Bemarin myymisen sietämätön vaikeus VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boogie62
    Bimmer Rookie
    • Sep 2018
    • 52
    • Rautajärvi

    #46
    Originally posted by A^A View Post
    Kyllä isot "vanhat" dieselit alkaa olla ihan väärää rahaa enkä toki ihmettele kun katsoo veroja ja dieselin hintoja. Yksinkertaisesti ylläpitäminen alkaa olla sietämättömän kallista, kulutus kova, rempat kalliita ja mahdollinen autolaina päälle ym ym.. Alkaa olla ihan täysin jo harrasteautoja esim e60 535d:t.
    Riippuu vähän mikä ikäsen ostaa, tai paljon ajetun. Oma 318d. on vieny maksimissaan 5.8l/100km. Edellinen tankillinen 5.1l/100km. Edellinen bensa auto vei väh. 7l/100km. Max. 12l/100km.
    Kaikissa autoissa tulee samat frempat vastaan. Kytkin,pakoputkisto,jarrut. yms.
    Cruisers never die.
    _____________________
    E46 318D Touring 2003

    Ex: E114 1600-2 1968
    Ex: E114 1502 1974
    Ex: E10 2002 1969
    Ex: E10 2002Ti 1969
    Ex: E28 518 1984

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7573
      • Kotona

      #47
      Originally posted by SkyMan View Post
      Ihan höpöhöpö-tarjouksia tuli kaksi, samoin vaihtoehdotuksia lähes 300tkm ajettuihin E6x malleihin, tonnin välirahalla tietty.
      Nää on just niitä perinteisiä mistä edellisellä sivulla mainitsin
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
      Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
      -

      Comment

      • A^A
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2168
        • Seinäjoki

        #48
        Originally posted by henka View Post
        Itse kun olen yrittänyt laskea vuosikuluja niin en mitenkään ymmärrä miten se dieseli olis huono valinta. Jos ajaa 20tkm vuodessa ja vaikka lirtahinta olis sama dieselissä ja bensassa niin eihän noi bensa autot pääse samaan kulutekseen. Jos esimerkiski vertaa 535d niin silloin pitäis olla 535i jotta olis samaa voimaa autossa ja nehän kulutta melkein tuplasti joten vaikka dieselin litrahinta vielä nousee niin kannataahan se kuitenkin ajaa dieselillä, toiseksi veikkaan että käyttövoimavero on myös aika kova kun alkaa olla joku 535i tai kun e60 kyse niin 545i
        Kyllä, mutta pointti se että jos sitä voimaa haluaa käyttöautoon niin pitäminen alkaa olla ihan tuhottoman kallista = ottajia entistä vähemmän = hinnat tippuu kun lehmän häntä. Se on selvä että jos sitä voimaa haluaa niin siitä pitää maksaa, oli sitten bensa tai diesel.
        Puhe tosiaan oli isojen dieseleitten nopeasta hinnan laskusta.
        Ja jos puhutaan harrasteautoista niin henkilökohtaisesti ottaisin aika paljon mielummin kauniisti laulavan bensa v8 kun mökkiöljyltä käryävän diesel louskun

        Originally posted by Boogie62 View Post
        Riippuu vähän mikä ikäsen ostaa, tai paljon ajetun. Oma 318d. on vieny maksimissaan 5.8l/100km. Edellinen tankillinen 5.1l/100km. Edellinen bensa auto vei väh. 7l/100km. Max. 12l/100km.
        Kaikissa autoissa tulee samat frempat vastaan. Kytkin,pakoputkisto,jarrut. yms.
        Edelleen puhe oli isoista kutos dieseleistä ja niiden hinnan laskusta. Diesel ehdottomasti järki valinta vielä monessakin tapauksessa.
        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17571
          • Turku

          #49
          Originally posted by henka View Post
          Itse kun olen yrittänyt laskea vuosikuluja niin en mitenkään ymmärrä miten se dieseli olis huono valinta. Jos ajaa 20tkm vuodessa ja vaikka lirtahinta olis sama dieselissä ja bensassa niin eihän noi bensa autot pääse samaan kulutekseen. Jos esimerkiski vertaa 535d niin silloin pitäis olla 535i jotta olis samaa voimaa autossa ja nehän kulutta melkein tuplasti joten vaikka dieselin litrahinta vielä nousee niin kannataahan se kuitenkin ajaa dieselillä, toiseksi veikkaan että käyttövoimavero on myös aika kova kun alkaa olla joku 535i tai kun e60 kyse niin 545i
          Samaa ajatellut ja miettinyt. Minulla vielä kilometrejä tulee 35-40 tkm vuodessa.
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • E39Fin
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2013
            • 1762
            • HKI/Orimattila

            #50
            Ikinä en ole vielä rikkinäistä autoa ollut myymässä mutta onpahan ollut kokemus jo tähän mennessä kun tuota sigun bemaria on kaupitellut.

            Soittoja tullut parikymmentä, joista suurin osa liettuasta tai venäjältä, sähköpostia ja vaihtotarjouksia runsaasti. Mistään ei ole ikinä näin paljoa kyselty ja soiteltu.

            Itäblokin miehet olisivat kovia ostamaan pyyntihinnalla ja maksamaankin saman tien tilille etukäteen, mutta itsellä ei ole motivaatiota lähteä näiden kanssa puljaamaan, varsinkaan kun voi vain arvata sen, että auto on kohta mittarilukemalla 200tkm myytävänä Suomeen hyväuskoisille asiakkaille liettuasta käsin.

            Noh, mikä tästä myymisestä tekee sitten vaikeaa on se, että suomalaisostajat tekevät tarjouksia sähköpostin kautta eikä vastaa paluuviesteihin enää mitään ja puhelinnumerot mitä nettiauto ilmoittaa on poissa käytöstä.

            Kaipa tässä täytyy pian innostua hankkimaan tonnilla se vaihtomosa ja punnertaa se paikalleen ja myydä sitten ehjänä, jos ei muuten suomalaiselle mene.
            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
            E39 523iA Oxfordgreen

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7573
              • Kotona

              #51
              Originally posted by E39Fin View Post
              Ikinä en ole vielä rikkinäistä autoa ollut myymässä mutta onpahan ollut kokemus jo tähän mennessä kun tuota sigun bemaria on kaupitellut.

              Soittoja tullut parikymmentä, joista suurin osa liettuasta tai venäjältä, sähköpostia ja vaihtotarjouksia runsaasti. Mistään ei ole ikinä näin paljoa kyselty ja soiteltu
              Sama juttu kun myin konevikaista Pösöä. Kysyjiä ihan pilvin pimein ja mihin kellonaikaan tahansa. Ehjänä kun myi niin kysyi ehkä 1-2 kuukaudessa
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
              Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
              -

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7146
                • Forssa

                #52
                Tuo on tuttua.
                Sähköpostikyselyyn kun vastaa, ei enää vastatakaan mitään.

                Toinen on nämä kun soittaa ja kyselee pienintä yksityiskohtaa myöten kaiken. Puoli tuntia puhelimessa vastaat ja hiipii jo ajatus mahdollisesta ostajasta. Loppuun että tulee viikonloppuna katsomaan. Harmi vaan kun eivät ole kertoneet minä viikonloppuna kun ei ole vielä tullut.

                Tai toinen ääripää että tullaan paikalle, tutkitaan autoa tyyliin suurennuslasilla. Myytävästä kohteesta kun ei suuremmin valitettavaa keksitty niin sitten repäistään kehiin kaikenmaailman xenon-polttimon vaihdot sun muut mahdolliset tulevaisuudessa tulossa olevat "huollot". Arvatkaa vaan jäikö mulle vielä auto pihaan.
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • Kanerv4
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 985
                  • Tampere

                  #53
                  Originally posted by |foder| View Post
                  Tuo on tuttua.
                  Sähköpostikyselyyn kun vastaa, ei enää vastatakaan mitään.

                  Toinen on nämä kun soittaa ja kyselee pienintä yksityiskohtaa myöten kaiken. Puoli tuntia puhelimessa vastaat ja hiipii jo ajatus mahdollisesta ostajasta. Loppuun että tulee viikonloppuna katsomaan. Harmi vaan kun eivät ole kertoneet minä viikonloppuna kun ei ole vielä tullut.

                  Tai toinen ääripää että tullaan paikalle, tutkitaan autoa tyyliin suurennuslasilla. Myytävästä kohteesta kun ei suuremmin valitettavaa keksitty niin sitten repäistään kehiin kaikenmaailman xenon-polttimon vaihdot sun muut mahdolliset tulevaisuudessa tulossa olevat "huollot". Arvatkaa vaan jäikö mulle vielä auto pihaan.

                  +1, tossa hiljan oli Asiakas jolle auto muuten kelpasi mutta sitten tuli mietteitä Jakohihnan vaihdosta ja vanhalla kuitenkin ajoi vielä sen 60tkm. Jotenkin se onnistui sen kääntämään miehensä kanssa että se pitää tehdä sitten Heti ettei mene poikki (Aikaakin hihnan vaihtoon oli vuosissa se 3) Jakopää kun on joka autoon ainakin 1000e ja tässäkin tapauksessa se oli Vanha Volvo johon kustannus on ehkä 300e. Siinä kohtaa joutu sanomaan että jos he ajavat sen remmin poikki vuoteen niin lupaan syödä sukkani. Mutta silti auto jäi pihaan :think En tiedä sitten oliko joku muu että nyt vain keksittiin väen vängällä jakopää ettei tartte sen kummemin perustella, kivahan se tietenkin olisi niin tietäisi itsekin jos on jotain huollon tarvetta kun ei joka autoa suurennuslasilla tule aina katsottua läpi.

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16427
                    • Leppävirta

                    #54
                    Mä kävin ostamassa syksyllä volkkarin. Edellinen jakopään huoltomerkintä oli huoltokirjassa vuodelta 2011 ja mittarissa ~280tkm. No autossa oli mittarissa tässä kohtaa 428tkm. Ostin silti. Kävin jakopään rojut ja vaihdatin ne paikallisella korjaamolla. Oli se korjaamon hemmo silti sitä mieltä että oli se jakopää huollettu niiden viimeisimpien merkintöjen jälkeen osia kun oli katsonut mutta ei tuo nyt siis omalla kohtaa ollut peruste jättää autoa ostamatta. Toki kyseessä ei ollut kovinkaan kallis ajoneuvo

                    Edit: Ja ostin auton autoliikkeestä
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E32 Diamantscwharz 750iL '94

                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      #55
                      Myin tollasta 330 dieseliä, ajettuna jossain 2-3 satkun välissä, huollettu normaalisti ja jos jotain mennyt rikki niin vaihdettu. (Akku, laturi, jousia, airbag himmeleitä, suutinta jne)

                      Ei kelvannut kyselijälle kun autoa ei ollut tarpeeksi korjattu, on vaan huollettu Juu en tiedä, olo oli vähän ku ossi oravalla.
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • Thmas
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2008
                        • 531
                        • HEL

                        #56
                        Testasin mielenkiinnosta Autovex -palvelua, kun kovasti mainostavat. Tarjottu auto olisi 19900 e pyyntinen liikkeessä, eikä autossa ole yhtikäs mitään vikaa. Yksi ainoa tarjous on tullut tähän mennessä, 16000 e. Ehkä aavistuksen varovainen, jotain 17xxx tarjousta odotin. Jatketaan myyntiä itse siis.

                        Muistelen, että Kamux / Saka tarjosi ainakin aiemmin myyjilleen 50 e ostopalkkiota jos saavat ostettua 2900 e katenäkymällä alle 20 ke auton. Sen ylittävät sitten myyntipäällikön hyväksynnällä tms.
                        Audi e-tron 55

                        Exiä:
                        1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                        Comment

                        • Gemmi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 3354
                          • Espoo

                          #57
                          Saas nähdä mimmonen helvetti odottaa e34 540ia myyntiä, helppo projekti olisi osaavalle. Ja muuten tekisin itte mutta ulkona/hangessa ei kiinnosta ruveta 2paikkaa pohjaan hitsaan. Ja jarruja herkisteleen yms pientä puuhaa tekeen, ja auto tosiaan 150km päässä nii sekin rajoittaa aikas paljon. Jos jotakin kiinnostaa helppo projekti nii yv:llä tavoittaa, jarrut herkistään, 2paikkaa pohjaan yms pientä puuhaa. Mustanahka sisusta, ja iso obc yms perus kilkkeet löytyy, bilsteinin alusta ja supersprintin vaimentaja yms...

                          Comment

                          • TFV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 3080
                            • Nurmijärvi

                            #58
                            Originally posted by Gemmi View Post
                            Saas nähdä mimmonen helvetti odottaa e34 540ia myyntiä, helppo projekti olisi osaavalle. Ja muuten tekisin itte mutta ulkona/hangessa ei kiinnosta ruveta 2paikkaa pohjaan hitsaan. Ja jarruja herkisteleen yms pientä puuhaa tekeen, ja auto tosiaan 150km päässä nii sekin rajoittaa aikas paljon. Jos jotakin kiinnostaa helppo projekti nii yv:llä tavoittaa, jarrut herkistään, 2paikkaa pohjaan yms pientä puuhaa. Mustanahka sisusta, ja iso obc yms perus kilkkeet löytyy, bilsteinin alusta ja supersprintin vaimentaja yms...
                            No. Mitähän tämä maksaisi?
                            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                            Comment

                            • Gemmi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 3354
                              • Espoo

                              #59
                              Originally posted by TFV View Post
                              No. Mitähän tämä maksaisi?
                              2000e oon ajatellu hinnaksi, katoava luonnonvara nykyään noi e34 540ia tuntuis olevan:think

                              Comment

                              • Zoui
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 6350
                                • Tampere

                                #60
                                Originally posted by Gemmi View Post
                                2000e oon ajatellu hinnaksi, katoava luonnonvara nykyään noi e34 540ia tuntuis olevan:think
                                No onko huoltokirjaa, toimiiko kaikki takuulla, ikkunannostimia myöten? Onnistuuko tuonti himankaan? Otatko vaihdossa, olis taulu, kelekka ja 1.6 cossulook sierra mis ei oo leimaa.
                                Elämä on pihakivestä.

                                Comment

                                Working...
                                X