Originally posted by Freak
View Post
Uusi supra
Collapse
X
-
Ei ole ainakaan minun mielestäni, nythän tilanne on luisunut sadun 'Keisarin uudet vaatteet' mukaiseksi, porukka luulee saavansa hyvän tuotteen ja todellisuus onkin muuta - miksi tuote ei enää voisi olla niin hyvä kuin se ennen oli ? Mikä on oikeasti kehittynyt ?F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
-
Kaikki teknologia on kehittynyt, business taas on ohjannut siihen että kestävyydeltään kaikesta tehdään paskaa. Ekopiiperrystä suolletaan joka tuutista, ja silti kaikki on enemmän ja enemmän kertakäyttömentaliteetilla tehtyä kuraa. Siinäpä olisi sormen osoituksen paikka sen sijaan että yksittäistä kuluttajaa koitetaan parruttaa.Originally posted by TON-III View PostEi ole ainakaan minun mielestäni, nythän tilanne on luisunut sadun 'Keisarin uudet vaatteet' mukaiseksi, porukka luulee saavansa hyvän tuotteen ja todellisuus onkin muuta - miksi tuote ei enää voisi olla niin hyvä kuin se ennen oli ? Mikä on oikeasti kehittynyt ?
Tuotehan voisi tänä päivänä olla parempi, kapitalisti ei vaan sitä salli koska silloin ei tule kirstuun fyffeä...
Comment
-
Näin se menee!Originally posted by Macke View PostKaikki teknologia on kehittynyt, business taas on ohjannut siihen että kestävyydeltään kaikesta tehdään paskaa. Ekopiiperrystä suolletaan joka tuutista, ja silti kaikki on enemmän ja enemmän kertakäyttömentaliteetilla tehtyä kuraa. Siinäpä olisi sormen osoituksen paikka sen sijaan että yksittäistä kuluttajaa koitetaan parruttaa.
Tuotehan voisi tänä päivänä olla parempi, kapitalisti ei vaan sitä salli koska silloin ei tule kirstuun fyffeä...Auto on liikkumaväline.
Comment
-
Tuo kannen sisäinen pakosarja oli kyllä mielenkiintoinen.Originally posted by MikeDry View PostNyt jo uusi moottori purettu
2020 Supra B58 Engine Teardown - First Look - Better than the 2JZ?
Kannestahan tulee vaan kaksi ulostuloa pakosarjalle.
Hieno kone.
Katsotaan mitä tästä porukka saa aikaa maailmalla.
Jokusen vuoden varmaan vie ennenkun tällä palstalla alkaa näkemään näitä viritettyinäE92 M3 -10 Jerezschwarz
E28 528i -84 Diamantschwarz
G20 320e -22 Sunset Orange
Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael
E92 M3 -08 Silverstone 2
E38 740i -00 Imolarot 2
E46 320d -02 Orientblau
Comment
-
Voihan niitä verrata, kuten käristeitä ja banaania. Mitä jos verrattais tojotan m-sarjan konetta vaikka bemarin m10- tai m30-moottoreihin eli 7m-gte:tä vaikkapa s38b36:een. Molemmat kestää pienen atomipommin räjäytyksen konehuoneessa mitä uudet koneet ei kestä. Juu, bemarin uudet koneet on kestoltaan täysiä paskoja, vaikka muuten ominaisuuksiltaan olisivatkin lähes täydellisiä. Mutta ei bemari tai volkkari ole ainoat kenenkä koneet on paskoja. Moni muukin valmistaja kärsii samoista ongelmista. Minä syyttäisin nykyajan sairastanutta yhteiskuntaa, joka vaatii aina vaan pienempää kulutusta ja päästöjä ilman, että mikään ei saisi maksaa mitään ja tehtaan voitot pitää aina vaan kasvaa.Originally posted by TON-III View PostEi ole ainakaan minun mielestäni, nythän tilanne on luisunut sadun 'Keisarin uudet vaatteet' mukaiseksi, porukka luulee saavansa hyvän tuotteen ja todellisuus onkin muuta - miksi tuote ei enää voisi olla niin hyvä kuin se ennen oli ? Mikä on oikeasti kehittynyt ?
Ainakaan ihminen ei ole kehittynyt, mutta ihmisen tietotaito on kyllä kehittynyt ja sen myötä moottorin ominaisuudet ovat kehittyneet. Onhan se toimiessaan hieno moottori, tehokas ja vääntävä ja varmasti herkkä luonteeltaan kulutuksen kuitenkin ollessa kohtuullinen. Ainut huonopuoli taitaa olla todennäköinen epäluotettavuus, vaikea huollettavuus sekä tehtaan kusipäinen suhtautuminen paskakasan korjausvaatimuksiin.
En minä ainakaan uskottelisi itselleni ostaneeni ikiluotettavan kulkuneuvon sen jälkeen kun uusi korolla seisoo pihassa. Historia ei paina paskan vertaa nykyaikana, ainakaan luotettavuudessa. Se vaan on todellisuus, että uudet autot on paskoja joihin saattaa yllättäen tulla kallis vika. Käytettynä sellaisten ostaminen on arpapeliä, jossa voiton todennäköisyys taitaa olla heikompi kuin lotossa. Joku sattaa kutsua sitä myös jännityksen hakemiseksi. Mut hei, pelko pois. Eihän tämä kosketa kuin meitä köyhiä.
Last edited by Freak; 15-08-2019, 10:28.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Mun mielestä tuota kehitystäkin yliarvioidaan isolla kädellä. Just viime viinkonloppuna ajelin Turusta Tahkovuorelle kisailemaan ja reissun edestakainen kulutus e90 325:llä (N52) oli 6,8L/100km. Missään kohtaa ei ainakaan ajettu alle rajoitusten. Silti vihreä ekoterroristi olis valmis paalaamaan tuon kohta jo 35tkm ajetun -06 vuoden auton, koska se edustaa heille kaikkea pahaa maailmassa. Mun mielestä ihan helvetin kova lukema 13V vanhalta autolta, ja kertoo vain siitä, että ei se kehitys niin valtavaa ole, että kaikki käyttökelpoinen pitäisi panna paskaksi ja ostaa uutta. Miks kiertotalous ei koske autoja?
Comment
-
Koska kaikkea liikenteeseen liittyvää sääntelyä ohjaa aina joku seuraavista seikoista tai useampi samaan aikaanOriginally posted by Juppe View PostMun mielestä tuota kehitystäkin yliarvioidaan isolla kädellä. Just viime viinkonloppuna ajelin Turusta Tahkovuorelle kisailemaan ja reissun edestakainen kulutus e90 325:llä (N52) oli 6,8L/100km. Missään kohtaa ei ainakaan ajettu alle rajoitusten. Silti vihreä ekoterroristi olis valmis paalaamaan tuon kohta jo 35tkm ajetun -06 vuoden auton, koska se edustaa heille kaikkea pahaa maailmassa. Mun mielestä ihan helvetin kova lukema 13V vanhalta autolta, ja kertoo vain siitä, että ei se kehitys niin valtavaa ole, että kaikki käyttökelpoinen pitäisi panna paskaksi ja ostaa uutta. Miks kiertotalous ei koske autoja?
A) Rahan keruu
B) Kiusanteko
C) Kateus
Tyypillisesti em. motiivit verhoillaan joksikin seuraavista vaihtoehdoista tai useammaksi vaihtoehdoksi
A) Ympäristöystävällisyys
B) Turvallisuus
C) Viihtyvyys
Tää pumppaus on Suomessa pyörinyt viimeisimmät 50 vuotta ja tienkäyttäjät sen kun vaan hymyilevät kauniisti
Toki osa ongelmista on maailmanlaajuisella tasolla pielessä, mutta Suomessa meno on harvinaisen räikeääLast edited by BMW; 15-08-2019, 11:20.
Comment
-
Täysin totta! Maailma pyörii painollaan ja kelkassa pitää vaan yrittää pysyä. Kaikenmaailman päästöhuijaus skandaalit ovat sairaan maailman ja ahneuden lopputulemia.Originally posted by Freak View PostVoihan niitä verrata, kuten käristeitä ja banaania. Mitä jos verrattais tojotan m-sarjan konetta vaikka bemarin m10- tai m30-moottoreihin eli 7m-gte:tä vaikkapa s38b36:een. Molemmat kestää pienen atomipommin räjäytyksen konehuoneessa mitä uudet koneet ei kestä. Juu, bemarin uudet koneet on kestoltaan täysiä paskoja, vaikka muuten ominaisuuksiltaan olisivatkin lähes täydellisiä. Mutta ei bemari tai volkkari ole ainoat kenenkä koneet on paskoja. Moni muukin valmistaja kärsii samoista ongelmista. Minä syyttäisin nykyajan sairastanutta yhteiskuntaa, joka vaatii aina vaan pienempää kulutusta ja päästöjä ilman, että mikään ei saisi maksaa mitään ja tehtaan voitot pitää aina vaan kasvaa.
Ainakaan ihminen ei ole kehittynyt, mutta ihmisen tietotaito on kyllä kehittynyt ja sen myötä moottorin ominaisuudet ovat kehittyneet. Onhan se toimiessaan hieno moottori, tehokas ja vääntävä ja varmasti herkkä luonteeltaan kulutuksen kuitenkin ollessa kohtuullinen. Ainut huonopuoli taitaa olla todennäköinen epäluotettavuus, vaikea huollettavuus sekä tehtaan kusipäinen suhtautuminen paskakasan korjausvaatimuksiin.
En minä ainakaan uskottelisi itselleni ostaneeni ikiluotettavan kulkuneuvon sen jälkeen kun uusi korolla seisoo pihassa. Historia ei paina paskan vertaa nykyaikana, ainakaan luotettavuudessa. Se vaan on todellisuus, että uudet autot on paskoja joihin saattaa yllättäen tulla kallis vika. Käytettynä sellaisten ostaminen on arpapeliä, jossa voiton todennäköisyys taitaa olla heikompi kuin lotossa. Joku sattaa kutsua sitä myös jännityksen hakemiseksi. Mut hei, pelko pois. Eihän tämä kosketa kuin meitä köyhiä.
Viimeiseen kappaleeseesi sen verran. Ostaa uuden sijasta vanhan corollan niin sitten voi uskotella itselleen ostaneensa sen ikiluotettavan pelin. Tuttavani on vedellyt vuosia vanhalla carina kakkosella ja aina vaan menee eteenpäin. Hankintahinta oli joskus kolmenumeroinen ja sillä on vuosia ajellut. Samassa ajassa on moneen autoon tehty tuon auton hankintahintaa kalliimpia jakopäitä ym moneen kertaan. Kyllä minä ainakin olen ajatellut, että mitä järkeä liikkumiseensa on pumpata älytön määrä rahaa.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
Menee jo vähän ohi aiheen, mutta kyllä työläinen varmasti kokee olevansa nykyään orava joka on kahlittu juoksupyörään. Jos tässä olis joku vaihtoehto hypätä pois niin kyllä hyppäisin ja kauasOriginally posted by mikae34 View PostTäysin totta! Maailma pyörii painollaan ja kelkassa pitää vaan yrittää pysyä. Kaikenmaailman päästöhuijaus skandaalit ovat sairaan maailman ja ahneuden lopputulemia.
Viimeiseen kappaleeseesi sen verran. Ostaa uuden sijasta vanhan corollan niin sitten voi uskotella itselleen ostaneensa sen ikiluotettavan pelin. Tuttavani on vedellyt vuosia vanhalla carina kakkosella ja aina vaan menee eteenpäin. Hankintahinta oli joskus kolmenumeroinen ja sillä on vuosia ajellut. Samassa ajassa on moneen autoon tehty tuon auton hankintahintaa kalliimpia jakopäitä ym moneen kertaan. Kyllä minä ainakin olen ajatellut, että mitä järkeä liikkumiseensa on pumpata älytön määrä rahaa.
Eiköhän tämä koko nykyjärjestelmä kaikkine ahneuksineen vielä joku kaunis päivä keikahda
E39 523i
i3
Comment
-
Näin olen itsekin monesti ajatellut. Ja sitten kun olen tämän ajatuksen pohjalta toiminut ja hommannut sen "järkiauton" ja ajellut sillä vähän matkaa "järkiajoa", niin sittenpä alkaa tuntumaan että vittu tässäkö tämä nyt oli. Sitten ajattelenkin että mitä järkeä perikunnallensa on jättää älytön määrä rahaa. Rinse and repeat.... :thinkOriginally posted by mikae34 View PostKyllä minä ainakin olen ajatellut, että mitä järkeä liikkumiseensa on pumpata älytön määrä rahaa.
Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
Kyllä monet 80- ja 90-luvun japseilla voi ajaa itsensä ja perheensä hautaan asti, tavalla tai toisella. Olen kanssa sitä mieltä, että 90-luvulla on tehty luotettevimmat ja helppohoitoisimmat menopelit, muutkin kuin japskit. Oma e36 on ollut mun luotettavin auto, ikinä ja joukossa on myös yksi ke70 corolla.Originally posted by mikae34 View PostTäysin totta! Maailma pyörii painollaan ja kelkassa pitää vaan yrittää pysyä. Kaikenmaailman päästöhuijaus skandaalit ovat sairaan maailman ja ahneuden lopputulemia.
Viimeiseen kappaleeseesi sen verran. Ostaa uuden sijasta vanhan corollan niin sitten voi uskotella itselleen ostaneensa sen ikiluotettavan pelin. Tuttavani on vedellyt vuosia vanhalla carina kakkosella ja aina vaan menee eteenpäin. Hankintahinta oli joskus kolmenumeroinen ja sillä on vuosia ajellut. Samassa ajassa on moneen autoon tehty tuon auton hankintahintaa kalliimpia jakopäitä ym moneen kertaan. Kyllä minä ainakin olen ajatellut, että mitä järkeä liikkumiseensa on pumpata älytön määrä rahaa.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
No kyllähän siinä nyt melkoinen ero on kiinni olevaan peltiin. Kun se konepelti on kiinni, se on neljästä kohdasta aika tiukasti kiinni, joten lähinnä pellin venyminen joustaa. Kun se pelti pomppaa ylös, ei se ole enää jäykästi kiinni, vaan nyt koko pelti kiinnikkeineen voi painua alaspäin kun ottaa vastaan sen jalankulkijan. Kannattaa joskus kokeilla, se pelti on lukittuna melko tiukasti kiinni, ei ne kiinnitykset juuri jousta kun siihen osuu jalankulkija. Itse olen kuitenkin useamman hitaan yliajon nähnyt, eikä siinä pellissä kyllä ole naarmuja kummempaa. Ei ole pitkä aika kun ajoi varmaan ~10km/h vauhdilla pyöräilijään auto ja pyöräilija tipahti konepellille. Ei painunut pelti sisään, jos tuossa olisi ollut nouseva pelti, olisi pelti noussut kun pyöräilijän törmää ja sitten laskeutunut kun pyöräilijä siihen pellille osui.Originally posted by Freak View PostSamaten se pari senttiä lisää turvallisuutta kuin takareunastaan nouseva peltikin, vähemmän tosin. Sehän ei ole mun eikä valmistajien vika, jos sun näkökyky ei siiheen riitä. Pienellä kuukkeloinnilla kuitenkin selviää, että monella muulla näkökyky riittää perusteluun miksi jakopää on nykyään moottorin takapäässä. Ootko muuten ikinä ajatellut mitkä valmistajat moista typeryyttä harrastavat? Mb, bmw, audi..? Juu, pitkittäismoottorisia malleja kaikilla. Poikittaismoottorissa on ihan sama kummassa päässä se on.
Kai siellä jakolaatikossa on lifetimeöljyt. Eikö ne sen viisi vuotta tai 150000 km siellä pelaa kuten valmistaja on autonsa suunnitellutkin kestävän?
No pitkittäis moottorissa sillä on huollon kannalta merkitystä kun koneen joutuu käytännössä nostamaan ulos, jos ketju on takana. Hieman helpompi olisi tehdä se siinä koneen edessä, niin ei tarvitsisi konetta ottaa ulos. BMW:lläkin kun ketjujen kesto nyt tuntuu olevan vähän mitä sattuu monissa moottoreissa. BMW nyt harrastaa monia muitakin typeryyksiä autoissa, kun kuluttaja on nykyisin se joka testaa kestävyyden valmistajan sijaan. Autoina minusta ovat hyviä, monet tekniset ratkaisut vaan jättää mielestäni paljon toivomisen varaa. Ennen BMW tuntui panostavan huollettavuuteenkin, nykyisin se ei tunnu enää paljoa painavan suunnitteluvaiheessa.
Joo onhan siellä jakolaatikössä "ikiöljyt", kumma vaan kun niistä ikiöljyistä tulee aika usein vikakoodia ja nypyttämnistä jo paljon ennen auton suunniteltua käyttöikää, joka taisi olla 250tkm. BMW virallisissa ohjeissa käsketään sitten ottamaan jakolaatikko irti öljynvaihtoa varten näissä autoissa, todella kätevää vrt. tyhjennysproppu. No joo imemällä toki ne myös voi vaihtaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment