Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi supra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TON-III
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2018
    • 480
    • Turku

    #76
    Originally posted by Freak View Post
    Melko turhaa verrata muutamaa vuotta vanhaa konstruktiota kivikautiseen keksintöön, jonka suunnittelu on ajalta kun Kekkosella kasvoi vielä hiukset.
    Ei ole ainakaan minun mielestäni, nythän tilanne on luisunut sadun 'Keisarin uudet vaatteet' mukaiseksi, porukka luulee saavansa hyvän tuotteen ja todellisuus onkin muuta - miksi tuote ei enää voisi olla niin hyvä kuin se ennen oli ? Mikä on oikeasti kehittynyt ?
    F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

    Comment

    • Macke
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1134
      • Porvoo

      #77
      Originally posted by TON-III View Post
      Ei ole ainakaan minun mielestäni, nythän tilanne on luisunut sadun 'Keisarin uudet vaatteet' mukaiseksi, porukka luulee saavansa hyvän tuotteen ja todellisuus onkin muuta - miksi tuote ei enää voisi olla niin hyvä kuin se ennen oli ? Mikä on oikeasti kehittynyt ?
      Kaikki teknologia on kehittynyt, business taas on ohjannut siihen että kestävyydeltään kaikesta tehdään paskaa. Ekopiiperrystä suolletaan joka tuutista, ja silti kaikki on enemmän ja enemmän kertakäyttömentaliteetilla tehtyä kuraa. Siinäpä olisi sormen osoituksen paikka sen sijaan että yksittäistä kuluttajaa koitetaan parruttaa.

      Tuotehan voisi tänä päivänä olla parempi, kapitalisti ei vaan sitä salli koska silloin ei tule kirstuun fyffeä...

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4983
        • Forssa

        #78
        Originally posted by Macke View Post
        Kaikki teknologia on kehittynyt, business taas on ohjannut siihen että kestävyydeltään kaikesta tehdään paskaa. Ekopiiperrystä suolletaan joka tuutista, ja silti kaikki on enemmän ja enemmän kertakäyttömentaliteetilla tehtyä kuraa. Siinäpä olisi sormen osoituksen paikka sen sijaan että yksittäistä kuluttajaa koitetaan parruttaa.

        Tuotehan voisi tänä päivänä olla parempi, kapitalisti ei vaan sitä salli koska silloin ei tule kirstuun fyffeä...
        Näin se menee!
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • Lördagskorv
          Aluevastaava
          • Nov 2016
          • 2095
          • Lohja city

          #79
          Originally posted by MikeDry View Post
          Tuo kannen sisäinen pakosarja oli kyllä mielenkiintoinen.
          Kannestahan tulee vaan kaksi ulostuloa pakosarjalle.

          Hieno kone.
          Katsotaan mitä tästä porukka saa aikaa maailmalla.
          Jokusen vuoden varmaan vie ennenkun tällä palstalla alkaa näkemään näitä viritettyinä
          E92 M3 -10 Jerezschwarz
          E28 528i -84 Diamantschwarz
          G20 320e -22 Sunset Orange
          Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

          E92 M3 -08 Silverstone 2
          E38 740i -00 Imolarot 2
          E46 320d -02 Orientblau

          Comment

          • Freak
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2509
            • .

            #80
            Originally posted by TON-III View Post
            Ei ole ainakaan minun mielestäni, nythän tilanne on luisunut sadun 'Keisarin uudet vaatteet' mukaiseksi, porukka luulee saavansa hyvän tuotteen ja todellisuus onkin muuta - miksi tuote ei enää voisi olla niin hyvä kuin se ennen oli ? Mikä on oikeasti kehittynyt ?
            Voihan niitä verrata, kuten käristeitä ja banaania. Mitä jos verrattais tojotan m-sarjan konetta vaikka bemarin m10- tai m30-moottoreihin eli 7m-gte:tä vaikkapa s38b36:een. Molemmat kestää pienen atomipommin räjäytyksen konehuoneessa mitä uudet koneet ei kestä. Juu, bemarin uudet koneet on kestoltaan täysiä paskoja, vaikka muuten ominaisuuksiltaan olisivatkin lähes täydellisiä. Mutta ei bemari tai volkkari ole ainoat kenenkä koneet on paskoja. Moni muukin valmistaja kärsii samoista ongelmista. Minä syyttäisin nykyajan sairastanutta yhteiskuntaa, joka vaatii aina vaan pienempää kulutusta ja päästöjä ilman, että mikään ei saisi maksaa mitään ja tehtaan voitot pitää aina vaan kasvaa.

            Ainakaan ihminen ei ole kehittynyt, mutta ihmisen tietotaito on kyllä kehittynyt ja sen myötä moottorin ominaisuudet ovat kehittyneet. Onhan se toimiessaan hieno moottori, tehokas ja vääntävä ja varmasti herkkä luonteeltaan kulutuksen kuitenkin ollessa kohtuullinen. Ainut huonopuoli taitaa olla todennäköinen epäluotettavuus, vaikea huollettavuus sekä tehtaan kusipäinen suhtautuminen paskakasan korjausvaatimuksiin.

            En minä ainakaan uskottelisi itselleni ostaneeni ikiluotettavan kulkuneuvon sen jälkeen kun uusi korolla seisoo pihassa. Historia ei paina paskan vertaa nykyaikana, ainakaan luotettavuudessa. Se vaan on todellisuus, että uudet autot on paskoja joihin saattaa yllättäen tulla kallis vika. Käytettynä sellaisten ostaminen on arpapeliä, jossa voiton todennäköisyys taitaa olla heikompi kuin lotossa. Joku sattaa kutsua sitä myös jännityksen hakemiseksi. Mut hei, pelko pois. Eihän tämä kosketa kuin meitä köyhiä.
            Last edited by Freak; 15-08-2019, 09:28.
            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

            Vanha Uuden liiton mies...

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #81
              Mun mielestä tuota kehitystäkin yliarvioidaan isolla kädellä. Just viime viinkonloppuna ajelin Turusta Tahkovuorelle kisailemaan ja reissun edestakainen kulutus e90 325:llä (N52) oli 6,8L/100km. Missään kohtaa ei ainakaan ajettu alle rajoitusten. Silti vihreä ekoterroristi olis valmis paalaamaan tuon kohta jo 35tkm ajetun -06 vuoden auton, koska se edustaa heille kaikkea pahaa maailmassa. Mun mielestä ihan helvetin kova lukema 13V vanhalta autolta, ja kertoo vain siitä, että ei se kehitys niin valtavaa ole, että kaikki käyttökelpoinen pitäisi panna paskaksi ja ostaa uutta. Miks kiertotalous ei koske autoja?

              Comment

              • BMW
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 3822
                • California

                #82
                Originally posted by Juppe View Post
                Mun mielestä tuota kehitystäkin yliarvioidaan isolla kädellä. Just viime viinkonloppuna ajelin Turusta Tahkovuorelle kisailemaan ja reissun edestakainen kulutus e90 325:llä (N52) oli 6,8L/100km. Missään kohtaa ei ainakaan ajettu alle rajoitusten. Silti vihreä ekoterroristi olis valmis paalaamaan tuon kohta jo 35tkm ajetun -06 vuoden auton, koska se edustaa heille kaikkea pahaa maailmassa. Mun mielestä ihan helvetin kova lukema 13V vanhalta autolta, ja kertoo vain siitä, että ei se kehitys niin valtavaa ole, että kaikki käyttökelpoinen pitäisi panna paskaksi ja ostaa uutta. Miks kiertotalous ei koske autoja?
                Koska kaikkea liikenteeseen liittyvää sääntelyä ohjaa aina joku seuraavista seikoista tai useampi samaan aikaan

                A) Rahan keruu
                B) Kiusanteko
                C) Kateus

                Tyypillisesti em. motiivit verhoillaan joksikin seuraavista vaihtoehdoista tai useammaksi vaihtoehdoksi

                A) Ympäristöystävällisyys
                B) Turvallisuus
                C) Viihtyvyys

                Tää pumppaus on Suomessa pyörinyt viimeisimmät 50 vuotta ja tienkäyttäjät sen kun vaan hymyilevät kauniisti

                Toki osa ongelmista on maailmanlaajuisella tasolla pielessä, mutta Suomessa meno on harvinaisen räikeää
                Last edited by BMW; 15-08-2019, 10:20.
                P
                R
                N
                D

                Comment

                • mikae34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 4983
                  • Forssa

                  #83
                  Originally posted by Freak View Post
                  Voihan niitä verrata, kuten käristeitä ja banaania. Mitä jos verrattais tojotan m-sarjan konetta vaikka bemarin m10- tai m30-moottoreihin eli 7m-gte:tä vaikkapa s38b36:een. Molemmat kestää pienen atomipommin räjäytyksen konehuoneessa mitä uudet koneet ei kestä. Juu, bemarin uudet koneet on kestoltaan täysiä paskoja, vaikka muuten ominaisuuksiltaan olisivatkin lähes täydellisiä. Mutta ei bemari tai volkkari ole ainoat kenenkä koneet on paskoja. Moni muukin valmistaja kärsii samoista ongelmista. Minä syyttäisin nykyajan sairastanutta yhteiskuntaa, joka vaatii aina vaan pienempää kulutusta ja päästöjä ilman, että mikään ei saisi maksaa mitään ja tehtaan voitot pitää aina vaan kasvaa.

                  Ainakaan ihminen ei ole kehittynyt, mutta ihmisen tietotaito on kyllä kehittynyt ja sen myötä moottorin ominaisuudet ovat kehittyneet. Onhan se toimiessaan hieno moottori, tehokas ja vääntävä ja varmasti herkkä luonteeltaan kulutuksen kuitenkin ollessa kohtuullinen. Ainut huonopuoli taitaa olla todennäköinen epäluotettavuus, vaikea huollettavuus sekä tehtaan kusipäinen suhtautuminen paskakasan korjausvaatimuksiin.

                  En minä ainakaan uskottelisi itselleni ostaneeni ikiluotettavan kulkuneuvon sen jälkeen kun uusi korolla seisoo pihassa. Historia ei paina paskan vertaa nykyaikana, ainakaan luotettavuudessa. Se vaan on todellisuus, että uudet autot on paskoja joihin saattaa yllättäen tulla kallis vika. Käytettynä sellaisten ostaminen on arpapeliä, jossa voiton todennäköisyys taitaa olla heikompi kuin lotossa. Joku sattaa kutsua sitä myös jännityksen hakemiseksi. Mut hei, pelko pois. Eihän tämä kosketa kuin meitä köyhiä.
                  Täysin totta! Maailma pyörii painollaan ja kelkassa pitää vaan yrittää pysyä. Kaikenmaailman päästöhuijaus skandaalit ovat sairaan maailman ja ahneuden lopputulemia.

                  Viimeiseen kappaleeseesi sen verran. Ostaa uuden sijasta vanhan corollan niin sitten voi uskotella itselleen ostaneensa sen ikiluotettavan pelin. Tuttavani on vedellyt vuosia vanhalla carina kakkosella ja aina vaan menee eteenpäin. Hankintahinta oli joskus kolmenumeroinen ja sillä on vuosia ajellut. Samassa ajassa on moneen autoon tehty tuon auton hankintahintaa kalliimpia jakopäitä ym moneen kertaan. Kyllä minä ainakin olen ajatellut, että mitä järkeä liikkumiseensa on pumpata älytön määrä rahaa.
                  Auto on liikkumaväline.

                  Comment

                  • asse21
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2005
                    • 1231
                    • Tampere

                    #84
                    Originally posted by mikae34 View Post
                    Täysin totta! Maailma pyörii painollaan ja kelkassa pitää vaan yrittää pysyä. Kaikenmaailman päästöhuijaus skandaalit ovat sairaan maailman ja ahneuden lopputulemia.

                    Viimeiseen kappaleeseesi sen verran. Ostaa uuden sijasta vanhan corollan niin sitten voi uskotella itselleen ostaneensa sen ikiluotettavan pelin. Tuttavani on vedellyt vuosia vanhalla carina kakkosella ja aina vaan menee eteenpäin. Hankintahinta oli joskus kolmenumeroinen ja sillä on vuosia ajellut. Samassa ajassa on moneen autoon tehty tuon auton hankintahintaa kalliimpia jakopäitä ym moneen kertaan. Kyllä minä ainakin olen ajatellut, että mitä järkeä liikkumiseensa on pumpata älytön määrä rahaa.
                    Menee jo vähän ohi aiheen, mutta kyllä työläinen varmasti kokee olevansa nykyään orava joka on kahlittu juoksupyörään. Jos tässä olis joku vaihtoehto hypätä pois niin kyllä hyppäisin ja kauas
                    Eiköhän tämä koko nykyjärjestelmä kaikkine ahneuksineen vielä joku kaunis päivä keikahda
                    E39 525i touring
                    E39 523i
                    i3

                    Comment

                    • j-a
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1522
                      • PohojosPohojammaa

                      #85
                      Originally posted by mikae34 View Post
                      Kyllä minä ainakin olen ajatellut, että mitä järkeä liikkumiseensa on pumpata älytön määrä rahaa.
                      Näin olen itsekin monesti ajatellut. Ja sitten kun olen tämän ajatuksen pohjalta toiminut ja hommannut sen "järkiauton" ja ajellut sillä vähän matkaa "järkiajoa", niin sittenpä alkaa tuntumaan että vittu tässäkö tämä nyt oli. Sitten ajattelenkin että mitä järkeä perikunnallensa on jättää älytön määrä rahaa. Rinse and repeat.... :think
                      Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                      Ylimääräisenä tarjolla:

                      E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                      F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                      Comment

                      • Freak
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 2509
                        • .

                        #86
                        Originally posted by mikae34 View Post
                        Täysin totta! Maailma pyörii painollaan ja kelkassa pitää vaan yrittää pysyä. Kaikenmaailman päästöhuijaus skandaalit ovat sairaan maailman ja ahneuden lopputulemia.

                        Viimeiseen kappaleeseesi sen verran. Ostaa uuden sijasta vanhan corollan niin sitten voi uskotella itselleen ostaneensa sen ikiluotettavan pelin. Tuttavani on vedellyt vuosia vanhalla carina kakkosella ja aina vaan menee eteenpäin. Hankintahinta oli joskus kolmenumeroinen ja sillä on vuosia ajellut. Samassa ajassa on moneen autoon tehty tuon auton hankintahintaa kalliimpia jakopäitä ym moneen kertaan. Kyllä minä ainakin olen ajatellut, että mitä järkeä liikkumiseensa on pumpata älytön määrä rahaa.
                        Kyllä monet 80- ja 90-luvun japseilla voi ajaa itsensä ja perheensä hautaan asti, tavalla tai toisella. Olen kanssa sitä mieltä, että 90-luvulla on tehty luotettevimmat ja helppohoitoisimmat menopelit, muutkin kuin japskit. Oma e36 on ollut mun luotettavin auto, ikinä ja joukossa on myös yksi ke70 corolla.
                        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                        Vanha Uuden liiton mies...

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10943
                          • Joensuu

                          #87
                          Originally posted by Freak View Post
                          Samaten se pari senttiä lisää turvallisuutta kuin takareunastaan nouseva peltikin, vähemmän tosin. Sehän ei ole mun eikä valmistajien vika, jos sun näkökyky ei siiheen riitä. Pienellä kuukkeloinnilla kuitenkin selviää, että monella muulla näkökyky riittää perusteluun miksi jakopää on nykyään moottorin takapäässä. Ootko muuten ikinä ajatellut mitkä valmistajat moista typeryyttä harrastavat? Mb, bmw, audi..? Juu, pitkittäismoottorisia malleja kaikilla. Poikittaismoottorissa on ihan sama kummassa päässä se on.

                          Kai siellä jakolaatikossa on lifetimeöljyt. Eikö ne sen viisi vuotta tai 150000 km siellä pelaa kuten valmistaja on autonsa suunnitellutkin kestävän?
                          No kyllähän siinä nyt melkoinen ero on kiinni olevaan peltiin. Kun se konepelti on kiinni, se on neljästä kohdasta aika tiukasti kiinni, joten lähinnä pellin venyminen joustaa. Kun se pelti pomppaa ylös, ei se ole enää jäykästi kiinni, vaan nyt koko pelti kiinnikkeineen voi painua alaspäin kun ottaa vastaan sen jalankulkijan. Kannattaa joskus kokeilla, se pelti on lukittuna melko tiukasti kiinni, ei ne kiinnitykset juuri jousta kun siihen osuu jalankulkija. Itse olen kuitenkin useamman hitaan yliajon nähnyt, eikä siinä pellissä kyllä ole naarmuja kummempaa. Ei ole pitkä aika kun ajoi varmaan ~10km/h vauhdilla pyöräilijään auto ja pyöräilija tipahti konepellille. Ei painunut pelti sisään, jos tuossa olisi ollut nouseva pelti, olisi pelti noussut kun pyöräilijän törmää ja sitten laskeutunut kun pyöräilijä siihen pellille osui.

                          No pitkittäis moottorissa sillä on huollon kannalta merkitystä kun koneen joutuu käytännössä nostamaan ulos, jos ketju on takana. Hieman helpompi olisi tehdä se siinä koneen edessä, niin ei tarvitsisi konetta ottaa ulos. BMW:lläkin kun ketjujen kesto nyt tuntuu olevan vähän mitä sattuu monissa moottoreissa. BMW nyt harrastaa monia muitakin typeryyksiä autoissa, kun kuluttaja on nykyisin se joka testaa kestävyyden valmistajan sijaan. Autoina minusta ovat hyviä, monet tekniset ratkaisut vaan jättää mielestäni paljon toivomisen varaa. Ennen BMW tuntui panostavan huollettavuuteenkin, nykyisin se ei tunnu enää paljoa painavan suunnitteluvaiheessa.

                          Joo onhan siellä jakolaatikössä "ikiöljyt", kumma vaan kun niistä ikiöljyistä tulee aika usein vikakoodia ja nypyttämnistä jo paljon ennen auton suunniteltua käyttöikää, joka taisi olla 250tkm. BMW virallisissa ohjeissa käsketään sitten ottamaan jakolaatikko irti öljynvaihtoa varten näissä autoissa, todella kätevää vrt. tyhjennysproppu. No joo imemällä toki ne myös voi vaihtaa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎