Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uudet nopeuskamerat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macke
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1134
    • Porvoo

Originally posted by Laku View Post
    Ylitys 7 km/h ei ole järjen hiventäkään, mutta mielestäsi pitäisi maksaa? Mikä logiikka? Teetkö paljonkin asioita, joissa ei ole järjen hiventäkään?
    Onko se sun mielestä OK maksattaa yhteiskunnalla sun venkoilusi jos olet sen 7km/h vetänyt siihen tolppaan ylinopeutta?

Siinäpä logiikka, en mä maksata omia tyhmyyksiäni muilla. Se ei sulje pois sitä että 7km/h tunnissa ylinopeus normaalilla maantiellä on mun mielestä sellainen teko, ettei siitä tarttis muistaa ensimmäiselläkään sakolla. Kauheesti halutaan veivaa vastakkainasettelua vaikken sellaista ole tehnyt. Mulla on ihan riittävästi maksettavaa omasta takaa että kiinnostaisi maksaa muitten mokista. Mä en tiedä kuinka monella tiskillä tollainen tolppatapaus käy kun lappu lähetetään, mutta tuntikin byrokratian rattaistossa aiheuttaa ihan sitä kulua jota kaikki sitten maksaa. Uskoisin vakaasti kuitenkin että se sitoo enemmän kuin yhden virkamiehen työpanosta, tai ainakin useampaan otteeseen kuin kerran...

Noin yleisesti olen samaa mieltä muutaman edellisen kirjoittelijan kanssa, kehä I liikenne on ollut ihan ala-arvoista niitten peltipoliisien jäljiltä kun oikeasti pitää mittarinopeus tiputtaa alle 70km/h jottei vaan räpsähdä. Tolppien välissä kyllä sitten vedetään sinkki kireelle, kipee jojo-efekti.

Comment

• Rale
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1482
      • Porvoo

Tämä mihin itse ajoin (näytti samanlaiselta pömpeliltä) niin, jos kuvan laatu on tätä luokkaa ei noista tarvitse hirveästi murehtia.
      Last edited by Rale; 28-04-2020, 15:13.

Comment

• Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17532
        • Turku

Originally posted by Macke View Post
        Onko se sun mielestä OK maksattaa yhteiskunnalla sun venkoilusi jos olet sen 7km/h vetänyt siihen tolppaan ylinopeutta?

Siinäpä logiikka, en mä maksata omia tyhmyyksiäni muilla. Se ei sulje pois sitä että 7km/h tunnissa ylinopeus normaalilla maantiellä on mun mielestä sellainen teko, ettei siitä tarttis muistaa ensimmäiselläkään sakolla. Kauheesti halutaan veivaa vastakkainasettelua vaikken sellaista ole tehnyt. Mulla on ihan riittävästi maksettavaa omasta takaa että kiinnostaisi maksaa muitten mokista. Mä en tiedä kuinka monella tiskillä tollainen tolppatapaus käy kun lappu lähetetään, mutta tuntikin byrokratian rattaistossa aiheuttaa ihan sitä kulua jota kaikki sitten maksaa. Uskoisin vakaasti kuitenkin että se sitoo enemmän kuin yhden virkamiehen työpanosta, tai ainakin useampaan otteeseen kuin kerran...
        On ok. Lue oikeustieteilijöiden kirjoituksia ja kannustamista KANSALAISTOTTEMATTOMUUTEEN. On kirjoituksia aiheesta, että laki ei vastaa kansalaisten oikeustajua ja siinä kannustetaan tottelemattomuuteen ja ollaan sitä mieltä, ettei sellaisia lakeja tulisi edes laatia.

En maksa enkä tee mitään, joka on omasta mielestänikin tyhmää/idioottimaista. Se ero meissä on! Ja se logiikastasi....
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

Originally posted by Rale View Post
          Tämä mihin itse ajoin (näytti samanlaiselta pömpeliltä) niin, jos kuvan laatu on tätä luokkaa ei noista tarvitse hirveästi murehtia.
          Ku otettais kuva vain kilvestä ja sakko haltijalle niin homma toimis eikä tarvis kenenkään viranomaisen tehdä turhaa työtä.
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

Comment

• jaegarmaisteri
            BTCF Member
            • Jan 2015
            • 384
            • Turku

Onneksi meillä on vielä oikeusvaltio ja tarkoittaa sitä että rangaistus tulee sen tekijälle. Ei sille joka auton omistaa.
            F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
            --------------------------------------------
            ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
            ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
            ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
            ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
            ex. vRS -11 - 270hp/428N
            ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
            ex. VW Jetta :think
            ex. Opel Ascona :think

Comment

• jj5
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1345
              • pks

Originally posted by GOOFY View Post
              Ku otettais kuva vain kilvestä ja sakko haltijalle niin homma toimis eikä tarvis kenenkään viranomaisen tehdä turhaa työtä.
              Minun mielestä olisi aika ongelmallista jos rangaistuksia jaeltaisiin mielivaltaisesti riippumatta siitä kuka on rikkomukseen syyllistynyt. En voi ymmärtää miten voidaan ajatella, että omista oikeuksista kiinni pitäminen olisi jollain tavalla yhteiskunnan varojen tuhlaamista.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Syytt%C3%B6myysolettama
              sigpic

Comment

• 205/65-15H
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1422

^tämä ns. käänteinen todistustaakka (sinun pitää todistaa syyttömyytesi) oli menossa eduskuntaan just tässä valvontakamera-asiassa mutta perustuslakivaliokunta torppasi sen. Varmaan nämä Jussi Niinistön telebaanit taas oli asialla😀
                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                Ioniq5 AWD -22
                Leaf 40kwh -18

Comment

• nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

En maksa enkä tee mitään, joka on omasta mielestänikin tyhmää/idioottimaista. Se ero meissä on!
                  Kuten esimerkiksi BTCF:n jäsenmaksua :think

Ja se logiikastasi....
                  Niinpä. Posts: 14,700

Comment

• Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10059
                    • KVLA

Onko nyt jollain oikeata faktaa kuinka nuo uudet tolpat meitä nakittaa? Siis kaikki "temput" ja ominaisuudet mihin nuo pystyy? Eli onkohan julkisuuteen päästetyistä ominaisuuksista vielä jotain jätetty kertomatta?

Comment

• Macke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 1134
                      • Porvoo

Hohhoijaa... Perseilijät perseilee ja muut maksaa, asia kunnossa. Menkää nyt sitten edes polttamaan kalsareita tai kumia eduskuntatalon eteen ranskalaistyyliin, siinä sitä kansalaistottelemattomuutta missä ei jokainen nettomaksaja joudu taas kuvetta kaivamaan.
                      Last edited by Macke; 21-02-2019, 15:05.

Comment

• Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17532
                        • Turku

Originally posted by nullzwei View Post
                        Kuten esimerkiksi BTCF:n jäsenmaksua :think

Niinpä. Posts: 14,700
                        Esimerkiksi. Mitä palveluja käytät? Itse käytän vain tätä foorumia, häiritseekö se sinua jotenkin (selvästi )?

Mitä postausten lukumäärä tähän asiaan kuuluu?
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

Just parhaillaan oon autolla Ruotsissa, eikä täällä ainakaan noi "supertolpat" oo räiskyneet, kun ihan normaalisti oon jarrutellut niihin. Sitä en sitten tiedä, miten sisäministeriön kustantamat varainkeruuautomaatit Suomessa on viritetty toimimaan. Veikkaan, että herkässä ovat...

Comment

• BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

voin olla väärässäkin, ja vaikka en ihan varmaa faktaa saanut etsimällä esiin ruotsalaisista artikkeleista, niin mulle jäi kuva, että noi mittaa pitkältä matkalta kyllä, mutta ei keskinopeutta vaan piikkinopeuden, ja sitten ottaa kuvan jos näkee aiheelliseksi.

Mutta se ei tietenkään kerro sitä, että miten suomalaiset kamerat on konfattu. Sitähän ei tietääkseni ole missään ihan suoraan kerrottu, on vain puhuttu DP:n suulla jotain ympäripyöreää ja epämääräistä mahdollisimman pelottelevaan sävyyn.

Tässä artikkelissa on ehkä teknisesti neutraalein arvio kameroista: https://www.iltalehti.fi/autouutiset...5-4ba60acd15ed

"Viime hetken jarruttelu ei auta" tarkoittaa vain sitä, että kuva on voitu ottaa jo aikaisemmin kuin vanhoilla järjestelmillä, ja nopeus on mitattu myös jo aikaisemmin. Eli vastaavasti kuljettajan näkökulmasta: jarrutus pitää tehdä jo vähän aikaisemmin
                            Kaikki riippuu siitä, miten kamera on viritetty. Jos se on viritetty kuten vanhat kamerat (tieympäristön ominaisuuksien mukaan), niin jarrutus kuten ennenkin. Jos siinä on pitkä suora ensin, niin sitten vähän aikaisemmin.
                            Last edited by BeamR; 21-02-2019, 15:33.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

Comment

• nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?

Esimerkiksi.
                              Eli BTCF:n jäsenmaksun maksaminen on tyhmää ja idioottimaista.

Olipa hyvä vinkki

Comment

• nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

Originally posted by BeamR View Post
                                voin olla väärässäkin, ja vaikka en ihan varmaa faktaa saanut etsimällä esiin ruotsalaisista artikkeleista, niin mulle jäi kuva, että noi mittaa pitkältä matkalta kyllä, mutta ei keskinopeutta vaan piikkinopeuden, ja sitten ottaa kuvan jos näkee aiheelliseksi.
                                Piikkinopeus.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎