+1. Nykyisinhän nuo tolpat tuntuu olevan sijoitettu niin, että tuotto maksimoidaan. Koulujen tms. lähellä en itse ole nähnyt yhtään tolppaa. Keskellä pitkää suoraa tai ohituskaistan päässä löytyy monesti tolppa.
Poikkeus: Turussa hautausmaantiellä 40 alueella noin 100 m päiväkodista/koulusta on tolppa. Näitä tuli jokin aika sitten ympäri kaupunkia 30-50 alueille, toki kaikki niistä ei ole sijoitettu yhtä tarkoituksenmukaisesti.
Poikkeus: Turussa hautausmaantiellä 40 alueella noin 100 m päiväkodista/koulusta on tolppa. Näitä tuli jokin aika sitten ympäri kaupunkia 30-50 alueille, toki kaikki niistä ei ole sijoitettu yhtä tarkoituksenmukaisesti.
No jossain päin sitten on jo jotain järkeä. Itselle ei vaan vielä ole yhtään tuollaista kaupunkialueelle järkevästi sijoitettua kameraa tullut ajaessa vastaan. Tosin eipä paljon tule Turun suunnalla ajeltua.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Poikkeus: Turussa hautausmaantiellä 40 alueella noin 100 m päiväkodista/koulusta on tolppa. Näitä tuli jokin aika sitten ympäri kaupunkia 30-50 alueille, toki kaikki niistä ei ole sijoitettu yhtä tarkoituksenmukaisesti.
Jep, ja nämä ovatkin Turun kaupungin ylläpitämiä, eivät poliisin.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
On kyllä näitä poliisi herroja joka lähtöön, itselläni on käynyt yleensä hyvä tuuri ja ihan keskustelemalla on näistä päästy tai suullisella huomautuksella.
Faijalla kävi kyllä todella huono tuuri jokunen vuosi sitten. Silloin jokusia vuosia sitten kun tätä uutta turuntietä tehtiin ja päättyi Lohjan kohdalle, tultiin tollasella Dodge Ramilla, korotetulla kuorma-autolla sitä 80-85 siihen tietyön kohdille jossa alkaa 60km/h aluea. Hyvissä ajoin oltiin jo "moottorijarrulla" ja hörskytettiin menemään ja nopeutta just se 60 hujakoilla. Edessä ajava vetäisi lossit tiskiin kun näki sieltä työmaakylttien välistä poliisin passissa, mikä myö oltiin kyllä nähty jo aikoja sitten (kiitos korotuksen ja hyvän näkyvyyden). Jarrut pohjaan, mutta tie sen verta jäässä että ei auta enää, liukuu liukumistaan kohti edessä jarruttavaa pikkuautoa joka taisi olla joku Toyota Yariksen kokoinen kippo. Siinä pikainen vilkaisu peilistä jotta ei ketään vierellä ja väistö vielä hetken jatkuvalta "ohituskaistalta" jota oli vielä jäljellä 50-80m matkan verran. Väistö onnistui, kukaan ei loukkaantunut mutta meiltä pulssi aika tapissaan koska meillä puskurin alareuna jotakuinkin Yariksen taka ikkunan korkeudella, olisi tullut todella rumaa jälkeä jos oltaisiin massalla jyrätty ylitse.
Tämä Yaris jäi sinne parkkiin toviksi ja meidät liputettiin heti tiensivuun ja poliisi herrasmies huutamaan sitten meille että mitäs tuolla tapahtui, ei tolla etäisyydellä enään ohitella.
Siinä sitten aikamoinen väittely että mitä oikeasti tapahtui, mutta kärkkäästi oli poliisi sillä hetkellä sitä mieltä että törkeä liikenteen vaarantaminen ja vaaratilanteen aiheuttaminen tietyömaalla. Antoi jonkusen pennosen sakkoa ja oli ilmiselvästi sitä mieltä että meidän olisi pitänyt laskea tämän edellä ajan konttiin mieluummin kuin väistää.
Faija ei sitten maksanut tätä kyseistä sakkoa, vaan valitti asiasta. Homma raukesi loppujen lopuksi ja sai kiitosta että kerkesi väistön suorittamaan.
On kyllä näitä poliisi herroja joka lähtöön, itselläni on käynyt yleensä hyvä tuuri ja ihan keskustelemalla on näistä päästy tai suullisella huomautuksella.
Faijalla kävi kyllä todella huono tuuri jokunen vuosi sitten. Silloin jokusia vuosia sitten kun tätä uutta turuntietä tehtiin ja päättyi Lohjan kohdalle, tultiin tollasella Dodge Ramilla, korotetulla kuorma-autolla sitä 80-85 siihen tietyön kohdille jossa alkaa 60km/h aluea. Hyvissä ajoin oltiin jo "moottorijarrulla" ja hörskytettiin menemään ja nopeutta just se 60 hujakoilla. Edessä ajava vetäisi lossit tiskiin kun näki sieltä työmaakylttien välistä poliisin passissa, mikä myö oltiin kyllä nähty jo aikoja sitten (kiitos korotuksen ja hyvän näkyvyyden). Jarrut pohjaan, mutta tie sen verta jäässä että ei auta enää, liukuu liukumistaan kohti edessä jarruttavaa pikkuautoa joka taisi olla joku Toyota Yariksen kokoinen kippo. Siinä pikainen vilkaisu peilistä jotta ei ketään vierellä ja väistö vielä hetken jatkuvalta "ohituskaistalta" jota oli vielä jäljellä 50-80m matkan verran. Väistö onnistui, kukaan ei loukkaantunut mutta meiltä pulssi aika tapissaan koska meillä puskurin alareuna jotakuinkin Yariksen taka ikkunan korkeudella, olisi tullut todella rumaa jälkeä jos oltaisiin massalla jyrätty ylitse.
Tämä Yaris jäi sinne parkkiin toviksi ja meidät liputettiin heti tiensivuun ja poliisi herrasmies huutamaan sitten meille että mitäs tuolla tapahtui, ei tolla etäisyydellä enään ohitella.
Siinä sitten aikamoinen väittely että mitä oikeasti tapahtui, mutta kärkkäästi oli poliisi sillä hetkellä sitä mieltä että törkeä liikenteen vaarantaminen ja vaaratilanteen aiheuttaminen tietyömaalla. Antoi jonkusen pennosen sakkoa ja oli ilmiselvästi sitä mieltä että meidän olisi pitänyt laskea tämän edellä ajan konttiin mieluummin kuin väistää.
Faija ei sitten maksanut tätä kyseistä sakkoa, vaan valitti asiasta. Homma raukesi loppujen lopuksi ja sai kiitosta että kerkesi väistön suorittamaan.
Mikä tässä mahtoi olla pointti, sen lisäksi että ajoitte liian pienellä turvavälillä ja meinasitte jyrätä edessä olevan auton kun se jarrutti? Ihan syystä se sakko kyllä tuli tässä tapauksessa.
Mikä tässä mahtoi olla pointti, sen lisäksi että ajoitte liian pienellä turvavälillä ja meinasitte jyrätä edessä olevan auton kun se jarrutti? Ihan syystä se sakko kyllä tuli tässä tapauksessa.
No se, että edelläajava veti yllättäen liinat kiinni. Meneppä muualle jeesustelemaan. Lue juttu ja yritä ymmärtää tapahtuma, jos kompetenssi korvien välissä riittää.
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
No se, että edelläajava veti yllättäen liinat kiinni. Meneppä muualle jeesustelemaan. Lue juttu ja yritä ymmärtää tapahtuma, jos kompetenssi korvien välissä riittää.
Niin että se on edellä ajavan syy, jos takana tulija aiheuttaa peräänajon? Jos korvien välissä on jotain muutakin kuin nöyhtää, niin ymmärtää pitää edessä olevaan autoon sellaisen välimatkan että ehtii jarruttamaan yllättävän tilanteen sattuessa. Ihan sama jarruttaako se yaris peuran vai poliisiauton takia. Luulisi olevan ihan perusjuttuja ajokortin omistavalle, ainakin toivottavasti.
Niin että se on edellä ajavan syy, jos takana tulija aiheuttaa peräänajon? Jos korvien välissä on jotain muutakin kuin nöyhtää, niin ymmärtää pitää edessä olevaan autoon sellaisen välimatkan että ehtii jarruttamaan yllättävän tilanteen sattuessa. Ihan sama jarruttaako se yaris peuran vai poliisiauton takia. Luulisi olevan ihan perusjuttuja ajokortin omistavalle, ainakin toivottavasti.
No joo ainahan pitäisi olla riittävä väli, että pysähtyy. Fakta kuitenkin on, että isot autot tarvii pidemmän jarrutusmatkan kun pienet. Pickup:ssa ym. ei läheskään aina ole nastarenkaita joten jarrutusmatka on pidempi. Tieliikennelaissa turhat jarrutukset on kielletty. Yhdistelmällä pitäisi olla edellä ajavaan henkilöautoon jäisellä tiellä se 150m väliä. Nokian renkaiden testissä yhdistelmällä jarrutusmatka oli 217m 70 km/h vauhdista, henkilöautolla 82m (tähän lisäät sitten sen paineilmajarrrujen viiveen). Eli kannattaa vähän vilkuilla peileihin kun ajelee eikä tehdä turhia jarrutuksia, jos perässä tulee raskasta kalustoa.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Eli kannattaa vähän vilkuilla peileihin kun ajelee eikä tehdä turhia jarrutuksia, jos perässä tulee raskasta kalustoa.
Vielä lisään tähän ja kannattaa miettiä kun palaat ohituskaistalta oikealla kaistalle sen yhdistelmän eteen, ei saatana siitä muutaman metrin päästä tai että jos yhdistelmä on n.10m päässä edellä ajavasta, niin siihen väliin ei välttämättä oman turvallisuuden takia mennä, trust me. Vähän pitää osata ajetalla
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Vielä lisään tähän ja kannattaa miettiä kun palaat ohituskaistalta oikealla kaistalle sen yhdistelmän eteen, ei saatana siitä muutaman metrin päästä tai että jos yhdistelmä on n.10m päässä edellä ajavasta, niin siihen väliin ei välttämättä oman turvallisuuden takia mennä, trust me. Vähän pitää osata ajetalla
Sama pätee ihan yhtälailla muihinkin. _Kenenkään_ eteen ei vaihdeta takaisin oikealle kaistalle. Vituttaa eniten ne jotka tyhjällä motarilla kurakeleillä vetää puskuria hipoen siihen eteen vaikka tilaa olisi kilometritolkulla tyhjiä kaistoja...
Niin että se on edellä ajavan syy, jos takana tulija aiheuttaa peräänajon?
Kyllä se oikeastaan on, jos edelläajava tekee äkkijarrutuksen yhtäkkiä, ennalta arvaamattomasti tai tahallaan.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
"Laissa on säädetty, että etäisyys edellä kulkevaan ajoneuvoon on sovitettava sellaiseksi, ettei päälleajon vaaraa ole, vaikka tämä ajoneuvo pysäytettäisiin. Välimatka on siis pidettävä sellaisena, että ajoneuvon kuljettaja pystyy turvallisesti pysäyttämään ajoneuvon siinäkin tapauksessa, että edellä kulkeva ajoneuvo äkillisesti pysähtyy."
"Laissa on säädetty, että etäisyys edellä kulkevaan ajoneuvoon on sovitettava sellaiseksi, ettei päälleajon vaaraa ole, vaikka tämä ajoneuvo pysäytettäisiin. Välimatka on siis pidettävä sellaisena, että ajoneuvon kuljettaja pystyy turvallisesti pysäyttämään ajoneuvon siinäkin tapauksessa, että edellä kulkeva ajoneuvo äkillisesti pysähtyy."
Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Se, ettei se aina mene noin yksioikoisesti.
Esimerksi sorsapoikueen takia, sinänsä hyvä, liinat kiinni läntännyt kuski sai sakot liikenteen vaarantamisesta kun aiheutti ketjukolarin.
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment