Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uudet nopeuskamerat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2044
    • Riihimäki

    "Etukäteen paljon huomiota herätti tieto, että uudella peltipoliisitekniikalla kamera pystyy mittaamaan auton nopeuden jo 150 metrin päästä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että sakottaminen perustuisi auton nopeuteen 150 metrin päässä kamerasta.

    – Kuvanottohetki ratkaisee nopeuden, sanoo komisario Jukka Tylli Kaakkois-Suomen poliisilaitokselta.

    Käytännössä peltipoliisin kamera ottaa kuvan keskimäärin 30 metrin päässä kamerasta, joten nykykäytäntöön ei siltä osin tule muutosta."



    Onkohan noitten toiminta nyt niin vai näin? Oletin että ne mittailisi nopeutta heti maksimietäisyydeltä asti ja sitten ottaisi kuvan läheltä jos kriteerit täyttyy matkan aikana.

    Jos tuo pitää paikkansa niin ihan yhtä hyvinhän noihin sitten joutaa jarrutella kuin ennenkin. Mitä iloa mittailla nopeutta 150m päästä jos kuitenkin vain nopeus siinä 30m kohdalla ratkaisee?

    Comment

    • Micce///M
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2008
      • 3552
      • Hämeenlinna

      Originally posted by racing02 View Post
      "Etukäteen paljon huomiota herätti tieto, että uudella peltipoliisitekniikalla kamera pystyy mittaamaan auton nopeuden jo 150 metrin päästä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että sakottaminen perustuisi auton nopeuteen 150 metrin päässä kamerasta.

      – Kuvanottohetki ratkaisee nopeuden, sanoo komisario Jukka Tylli Kaakkois-Suomen poliisilaitokselta.

      Käytännössä peltipoliisin kamera ottaa kuvan keskimäärin 30 metrin päässä kamerasta, joten nykykäytäntöön ei siltä osin tule muutosta."



      Onkohan noitten toiminta nyt niin vai näin? Oletin että ne mittailisi nopeutta heti maksimietäisyydeltä asti ja sitten ottaisi kuvan läheltä jos kriteerit täyttyy matkan aikana.

      Jos tuo pitää paikkansa niin ihan yhtä hyvinhän noihin sitten joutaa jarrutella kuin ennenkin. Mitä iloa mittailla nopeutta 150m päästä jos kuitenkin vain nopeus siinä 30m kohdalla ratkaisee?
      Mitenkään asiaan perehtymättä, luulisin että tuossa tarkoitetaan sitä että tutkan ominaisuudet riittää siihen että nopeus voidaan mitata jopa 150m päästä. Ja se nopeuden mittaamiseen käytetty piste sitten määritellään erikseen laitekohtaisesti, että päästään riittävään ja luotettavaan tarkkuuteen kaikissa olosuhteissa.

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        Originally posted by BeamR View Post
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset...1-8fbfbf812169

        Pastersteinin vasallit ovat selvästi oppinsa omaksuneet.
        Ei vaikuta oikeastaan millään tavoin ajokäyttäytymiseeni.

        Eilen ajoin muutaman kymmenen kilometriä pk-seudun kehäteiden tapaisia, mm Vihdintietä. Ylinopeuteni (n. 10 km/h) ei riittänyt liikenteen rytmiin... ...
        joten piti painaa lappua lattiaan.

        Pasterstein&co taitaa härskisti värittää uusien kameroiden ominaisuuksia mieleisekseen. Pöntöt näyttää samanlaisilta kuin Ruotsissakin on käytössä, toki kameratekniikka voi olla kehittyneempää? 80 rajoituksella normi satasta ajaessa jarrutus kameratolpalle tulee aloittaa vaivaiset viitisen sekuntia aiemmin. Ja tolpan jälkeen voi nopeuden kyttäämisen sijaan keskittyä liikenteeseen.



        Hopotukset puhelimen käytöstä, turvavöittä, kännissä, huumeessa, ilman ajokorttia, varastetulla autolla ajamisesta sekä renkaiden urasyvyyksistä ovat puppua. Yksikään joka ei väläytä kameraa ei jää noista kiinni. Ml. kaksipyöräiset.

        Freude Am Fahren!!!

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15257
          • Ajamisen Iloa

          Sulla on sit varmaan ainakin 11kmh mittarivirhettä autossa jos meinasit jäädä jälkeen. Tuntuu että itse kun ajan 10-15 yli rajoituksen ni loput ajaa vähintään saman verran alle. Hirveetä köröttelyä täällä kyttäyksen maailmanpääkaupungissa.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10059
            • KVLA

            Originally posted by Remotion View Post
            Tuntuu että itse kun ajan 10-15 yli rajoituksen ni loput ajaa vähintään saman verran alle. Hirveetä köröttelyä täällä kyttäyksen maailmanpääkaupungissa.
            Ja siitäkin huolimatta nämä alinopeutta ajavat matelijat yleensä "varmuudeksi" vielä hidastaa siihen tolpalle tullessa.

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17532
              • Turku

              Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Tää oli hauska
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10059
                  • KVLA

                  Noita uusia tolppia on jotkut asennettu siten,että ne on melko pian nopeusrajoituksen alentavan merkin jälkeen. Ja esim. automaattivaihteisella ajellessa pelkkä kaasun höllääminen ei riitä. Vauhti ei ehdi ilman jarruttamista hidastu tarpeeksi kaukaa mittaavalle tolpalle,kun moottorijarrutusta ei ole. Kuten manuaalissa.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Noita uusia tolppia on jotkut asennettu siten,että ne on melko pian nopeusrajoituksen alentavan merkin jälkeen. Ja esim. automaattivaihteisella ajellessa pelkkä kaasun höllääminen ei riitä. Vauhti ei ehdi ilman jarruttamista hidastu tarpeeksi kaukaa mittaavalle tolpalle,kun moottorijarrutusta ei ole. Kuten manuaalissa.
                    Kai sitä ehtii jo pikkasennen rajoitusmerkkiä nostamaan kaasun tai sitten on parempi mennä optikolle jos ei kylttiä näe

                    Ei nimittäin niin kauhean paljon huonompi moottorijarrutus tunnu olevan nykyisessä automaatissa kuin edellisessä manuaalissakaan.
                    Last edited by Muurahainen; 16-07-2019, 00:37.

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 1860
                      • Turku

                      Eikös se ole ihan hyvä paikka jonkun matkaa rajoituksen alkamisen jälkeen mitata nopeus?

                      Kyllä sen nopeuden saa hiljenemään, kun sen on saanut nousemaankin. Alamäessä toki saattaa olla ettei moottorijarrutus riitä, mutta pitäiskö vain sen takia se rajoituksen alkaminen siirtää jo puolikilometria aikaisemmaksi ylämäkeen?
                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Tolpat tarkoituksella sijoitetaan kohtiin, joissa sakkotulot saadaan maksimoitua. Ei tällä touhulla ole enää pitkään aikaan ole ollut mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa. " Kuolonkolareista vain reilut viisi prosenttia ovat sellaisia, joissa henkilöauton kuljettaja on ollut täysin kunnossa: siis selvin päin ja ilman henkilön tilaan liittyviä riskitekijöitä. " Jos ihan oikeasti haluttaisiin turvallisuutta parantaa, niin miksei niitä ole koulujen ym. lähistöllä? Jossain keskellä pitkään suoraan korpitaipaleella, niin siinähän se liikenneturvallisuus paljon paranee. Oikeita poliiseja pitäisi saada tuonne tielle puhalluttamaan ja muutenkin katsomaan osan porukan sekoilua.

                        Toki sen nopeuden saa alamäessäkin olevalla tolpalle hiljenemään kun jarruttaa, mutta eikö niitä liikenteen päästöjä pitänyt pienentää? Turhat jarrutukset lisää päästöjä. Itsellä kyllä käytössä app, joka noista ilmoittaa ajoissa, niin voi moottorijarrulla hidastaa.
                        Last edited by HTK12; 16-07-2019, 01:56.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10059
                          • KVLA

                          Originally posted by Silmaauki View Post
                          Eikös se ole ihan hyvä paikka jonkun matkaa rajoituksen alkamisen jälkeen mitata nopeus?

                          Kyllä sen nopeuden saa hiljenemään, kun sen on saanut nousemaankin. Alamäessä toki saattaa olla ettei moottorijarrutus riitä, mutta pitäiskö vain sen takia se rajoituksen alkaminen siirtää jo puolikilometria aikaisemmaksi ylämäkeen?
                          Nyt tuli testattua tuo kunnolla. N.200m ennen rajoitusta 100/80 hölläsin kaasun kokonaan. 100m ennen tolppaa nopeus oli vielä n.85km/h. Eli jos olisi ollut kamera tuossa tolpassa,olisi "lasku tilattu". Olin liikkeellä vaimon Subaru Forester automaatilla. En siis millään Bemarilla.

                          Itse en tuota vaan ymmärrä,että tarvii oikein jarrua painaa,että varmasti välttyy sakolta. Tuollainen tolppa pitäisi olla 100m kauempana rajoitusmerkistä. Noita liian lähellä olevia tolppia on muutama. Ei siis kaikki. Vanhan mallin tolpilla tuota ongelmaa ei ole missään. Sakotus rysiksi ne on suunniteltu,eikä palvele ainakaan ketään autoilijaa millään tavalla.

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Kai sitä ehtii jo pikkasennen rajoitusmerkkiä nostamaan kaasun tai sitten on parempi mennä optikolle jos ei kylttiä näe

                          Ei nimittäin niin kauhean paljon huonompi moottorijarrutus tunnu olevan nykyisessä automaatissa kuin edellisessä manuaalissakaan.
                          Silmälääkäri operoi silmät jo helmikuussa uuden veroisiksi,joten siitä homma ei varmaankaan ole kiinni. Subarun automaatissa ei oikeastaan ole minkäänlaista moottorijarrua pelkällä kaasun hölläämisellä noilla nopeuksilla.
                          Last edited by Heguli 31; 18-07-2019, 21:26.

                          Comment

                          • Silmaauki
                            BTCF Member
                            • Jan 2015
                            • 1860
                            • Turku

                            ^Jos nopeus oli auton mittarin mukaan 85kmh, niin ei takuulla ole mitään huolta, sillä autojen mittarit näyttää AINA liikaa (tuossa nopeudessä vähintään sen 5kmh). Tämän ehkä tiesitkin.

                            Jos taas todellinen nopeus (mitattu jollain tarkalla laitteella) oli 85kmh niin ei ole mitään huolta, sillä poliisi vähentään aina todellisesta nopeudesta 3kmh mittausvirheenä.

                            Mä ajelen vakkarilla käytännössä aina kaikkii tolppiin noin 2-5 kmh ylinopeutta eikä niistä mitään tule. Nopeus on siis todellinen eikä auton mittarin näyttämä.
                            E93 335i Aarre, Montego blue
                            E90 318i talvipulkka

                            Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10059
                              • KVLA

                              Originally posted by Silmaauki View Post
                              ^Jos nopeus oli auton mittarin mukaan 85kmh, niin ei takuulla ole mitään huolta, sillä autojen mittarit näyttää AINA liikaa (tuossa nopeudessä vähintään sen 5kmh). Tämän ehkä tiesitkin.

                              Jos taas todellinen nopeus (mitattu jollain tarkalla laitteella) oli 85kmh niin ei ole mitään huolta, sillä poliisi vähentään aina todellisesta nopeudesta 3kmh mittausvirheenä.

                              Mä ajelen vakkarilla käytännössä aina kaikkii tolppiin noin 2-5 kmh ylinopeutta eikä niistä mitään tule. Nopeus on siis todellinen eikä auton mittarin näyttämä.
                              En kirjoittanut auton mittarinopeuksista mitään. Nopeus tsekattiin kahdella eri navilla.

                              Comment

                              • Silmaauki
                                BTCF Member
                                • Jan 2015
                                • 1860
                                • Turku

                                Kuten mainitsin, niin silti ei ole mitään huolta.
                                E93 335i Aarre, Montego blue
                                E90 318i talvipulkka

                                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎