Originally posted by Juhis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uusi 1-sarja F40 - keskustelua
Collapse
X
-
Originally posted by nullzwei View PostViisi pitkää vuotta jaksoin kuunnella jakopään kitinää, sitten poltin sillat ja vaihdoin nuorempaan. Enää ei kitise.
Oletan, että enää ei puhuta autoista.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostKun on tullut vasta vaatimattomat 30-vuotta harrastettua BMW-merkkistä autoa ja pääsiassa 300-sarjan ajopelejä, niin tässä vaiheessa on tosi mukava huomata olevansa pyrkyri, ajavansa epä-BMW:llä ja sitäkautta ilmeisesti kuuluvansa joidenkin inhokkiluokan kärkipäähän
Oikeasti, olisi joskus hienoa nähdä, jos sinäkin esittelisit tällä foorumilla oman harraste/käyttöautosi, niin saisimme kaikki vuolaasti kehua sitä sinun "parempaa valintaa". Vaan haaveeksi taitaa jäädä. Sensijaan päivästä toiseen, useita postauksia, ihan tyhjänpäiväistä lässytystä.
Bemari on aivan samanlainen luxorybrändi kuin mb ja audi, siellä on laatua ja luxusta sekä meille köyhille ne 1/2/3 sarjat. Ja päätyy käytetyt 5/6/7 sitten markkinoille joita me voidaan ostaa jos ei pelota auto jossa takuut on loppu.
Olen ymmärtänyt että bmw:n todellinen markkinarako on juuri 5-> maailmalla, siellä hinnat tasoittuu ja ihmiset haluaa jo enemmän autoiltaan :think
3 vs 5 ero on aina ollut valovuosi, suomihinnassa ja premiumin tasossa yleisesti.
Siitä ei pitäisi kenenkään pahoittaa noin pahasti mieltään.
Ps. Laitoin sinulle linkin kolmos harrasteautooni.
Ja käyttöautona sama kuin nicci, siitä ei ole mitään kertomista, perus kehonliikutin sekin.Last edited by BMW525Xda; 31-05-2019, 12:53.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostVaikka kuinka neutraalisti yrittää suhtautua, niin väkiselläkin ajatuksena on seuraavat asiat...
.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Kehitys kehittyy, BMW:n unelmatehtaalla on varmasti täysi 100% näkyvyys tulevaisuuteen, kristallipallo on 4k/HDR-tasoa, eihän siellä muuten oltaisiin tällaiseen päädytty? Herranen aika, aikaisemmatkin tuotokset ovat olleet pelkkää luotettavuuden riemujuhlaa yhdistettynä edulliseen hintaan ja korkeaan laatuun, joka tuo iloa omistajille varsinkin kaikkialla ilman poikkeuksia toimivan asiakaspalvelun kirittämänä.
Etuvetoisuus ei tullut aikoinaan autoihin sen takia, että haluttaisiin urheilullisuutta, vaan nimenomaan normaalien käyttöautojen ajokäytöstä, sisätiloja sekä valmistuskuluja saatiin tehokkaammiksi. Eihän etuvetoa ollut suuressa mittakaavassa ennen kuin voimansiirto saatiin luotettavaksi ja siihen meni hetki aikaa.
Lisäksi täytyy muistaa, että kyllähän etuvetoisten autojen alustaa on kehitetty ja se on kehittynyt. Nykyään saadaan kohtuuluotettavasti yli 250hv edestä tiehen, kuin n. 20v. sitten n. 200hv oli se haamuraja. Normaalikäytössä eroa ei huomaa ja talviliukkailla etuvetoinen on edelleen johdonmukaisempi ajettava. Ja jos rehellisiä ollaan, miljoonille autonostajille on harvinaisen vähän väliä sillä, mistä työntää/vetää, kunhan kulkee eikä hajoa.
Etuvedolla on yksi pieni teoreettinen etu. Kun moottori, vaihteisto, voimansiirto ja pyörät pyörivät kaikki samaan suuntaan, ei tule tarvetta kääntää 90°C voimansiirtoa esim. kardaanilta takavetoakselille perän kautta. Eli käytännössä pitäisi saada samasta moottorista pienimmillä häviöillä voimaa tiehen asti. Toivottavasti lukijoissa on moottoritekniikan lukijoita, että tämä saataisiin nimettyä oikein.
3-sylinterisessä moottorissa on jo lähtökohtaisesti vähemmän liikkuvia osia kuin 4-sylinterisessä. Totta, pörisee ja värisee sitten enemmän mutta kun näitä 3-sylinterisiä on tullut kokeiltua, niin ne tarjoavat hämmästyttävän paljon varsinkin ahdettuina, varsinkin normiajossa. Omalla kohdalla kyllä kulutus ei ole ollut yhtään alempi kuin esim. omassa sigun autossa, joten kuluttavatko ne oikeasti vähemmän, kestävätkö pidempään? Aika näyttää.
1-sarjalaisen esittelyssä aikanaan todettiin, että BMW tarjoaa poikkeuksellisen edun kokoluokan muihin autoihin verrattuna, eli takavedon. No, nyt 15 vuotta myöhemmin jouduttaneen toteamaan, että siitä ei muodostunut ainakaan 1-sarjassa sellaista markkinoinnillista etulyöntiasemaa, että sillä olisi oleellista merkitystä siihen, että BMW voisi veloittaa +15% enemmän samasta autosta kuin kilpailijat. Mutta kieltämättä BMW on tässä myöskin riskiä ottanut.
Omalla kohdalla 120iA on ollut sijaisautona ja itse pidin kovasti. Kori oli jäykkä, alla taisi olla ihan 16-tuumaiset pullakumit, 184hv kiritti kivasti hieman 3-sarjalaista kevyempää autoa, ajoasento yms oli hyvä ja auto mahtui kaikkialle. Lisäksi LCI2 on ulkonäöllisesti ehkä kaikkein onnistunein versio. Jopa tämän uuden rinnalla, joka omaan silmään on ruma. Focus on hienosti onnistunut ja jos olisin ostamassa, niin sellaiseen saattaisi jopa valinta osua jos merkillä ei olisi mitään väliä. Tai Mazda 3:een. Keula ei ole onnistunut, mutta jälleen kerran, aika näyttää.
Tämän lisäksi on tullut kokeiltua samassa ajossa myös 318:ia, eli F30:stä 1.5-litraisella. No, kyllähän se ihan OK kulki normiliikenteessä, mutta pieninkin kiihdytyksentarve alkoi hakkaamaan laatikosta pienempää vaihdetta kierroksien kanssa hyvinkin kiihkeästi. Jälleen kerran, mikä idea on pienemmässä koneessa tilanteessa, jossa sitä joudutaan jatkuvasti käyttämään korkeamassa rasituksessa, jossa se kuluu nopeammin ja kuluttaa enemmän vs. esim. samaan F30:een, jossa on 2-litrainen kone?
Sitten kokeilemaan rajojaan.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Itse muistan vielä hyvin, kun ajelin E30:llä ja odoteltiin uutta mallia, E36, saapuvaksi. No keväällä 1991 tuo sitten nähtiin täällä Varsinais-Suomen perukoilla ihan livenä. Pettymyshän se oli, ruma, muovinen ja tyylitön. 1994 menin ja ostin moisen korimallin edustajan ja silloin se oli jo pirun hieno
Annetaan tällekin mallille hieman aikaa, kyllä siitä hieno vielä tulee.G21 LCI 330e xDrive 2022
E93 M3
Comment
-
-
Originally posted by JNIJNI View PostItse muistan vielä hyvin, kun ajelin E30:llä ja odoteltiin uutta mallia, E36, saapuvaksi. No keväällä 1991 tuo sitten nähtiin täällä Varsinais-Suomen perukoilla ihan livenä. Pettymyshän se oli, ruma, muovinen ja tyylitön. 1994 menin ja ostin moisen korimallin edustajan ja silloin se oli jo pirun hieno
Annetaan tällekin mallille hieman aikaa, kyllä siitä hieno vielä tulee.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by prh' View PostKuinka moni näistä itkejistä olivat aikeissa ostaa tälläisen uuden 1-sarjalaisen?
Ei varmaan kukaan.
Näin se vain bemarinkin on mentävä eteenpäin, jos meinaa pysyä kilpailukykyisenä.
Eikä tuo nyt niin pahalta näytä, liikaa siinä on viitteitä a-sarjalaisesta, mutta muutoin ihan mukiinmenevä.
Sitten kun nykyinen F20 lähtee vaihtoon niin tilalle tulee jotain ihan muuta kuin tollanen volvo v40/hyundai lookalike fwd sekasikiöLast edited by Masander; 31-05-2019, 19:57.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Masander View PostMitäs sinne BMW:n Suomen haarakonttoriin kuuluu?
Sitten kun nykyinen F20 lähtee vaihtoon niin tilalle tulee jotain ihan muuta kuin tollanen volvo v40/hyundai lookalike fwd sekasikiö
Ottaa nyt muutamilla hivenen tunteisiin.
Comment
-
-
Originally posted by Masander View PostMitäs sinne BMW:n Suomen haarakonttoriin kuuluu?
Sitten kun nykyinen F20 lähtee vaihtoon niin tilalle tulee jotain ihan muuta kuin tollanen volvo v40/hyundai lookalike fwd sekasikiö
Annetaanhan tällekin korimallille mahdollisuus. Lynkkauksen kohteeksi tuo G20 korimallikin joutui ennen lanseerausta, mutta kyllä silmä siihenkin on tottunut.-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
-
Näyttää kyllä enempi sian sieraimilta noi entiset munuaiset.
Minulle henkilökohtaisesti on se ja sama mistä päästä ykköset ja kakkoset kynsii. Ei oo mun juttu.
Mutta yleinen laatu, tai jopa sen puute, sen sijaan mietityttää kovasti. Olen aina pitänyt BMW:tä lähes Mersun veroisena. Nyt taitaa molemmat olla alamäessä.
Mitähän sitä seuraavaksi ostaisi persiin alle?
Intialainen Jagge, kiinalainen Volvo, joku Skoda missä rinkelit nokalla? Porchekin on audi. Voi vittu.E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View Post
Palataanpa niihin malleihin mitä me tavalliset ihmiset ostetaan (joihin Dualfun ei kuulu ). Miettikääpä tuosta mielikuva: 112ia, missä kojetaulu on halpaa harmaata muovia kromilistoilla, lasit menevät alas kammesta, bmw:n järkyttävän huonot lätyskäpenkit ja vielä kankaisena + E36 nitinänatinat ja äänentoisto niin surkea ettei edes uutisia kehtaa kuunnella.
Kaiken tämän kruunaa sitten vielä FWD.
Tämäkö on oikeasti se suunta mikä on ns. kehitystä ?
ps. toivottavasti AmerikanJoe tuo nopeasti RWD kitin myyntiinF33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostPahoittelut että osui ja upposi. Mutta harrastaminen ja käyttöautoilu on kaksi eri asiaa, kyllä minäkin voin harrastella kolmosen kanssa mutta käyttöautoksi ottaisin puolta halvemman korealaisen tai alkaen kolmosmallin hintaisen käytetyn vitosen. Uutta kolmosta en ostaisi omilla rahoilla ja kakkosia/ykkösiä en edes mene kaupasta katsomaan vaikka kuinka joku niitä kehuisi. Brändinä bemari on todella onnistunut kun kaikki liisingautoilijat tuntuu haluavan kolmosbemarin, koska yritysten autopolotiikassa vitosella ajaa johtaja taso ja päälliköt sitten pienillä.
Bemari on aivan samanlainen luxorybrändi kuin mb ja audi, siellä on laatua ja luxusta sekä meille köyhille ne 1/2/3 sarjat. Ja päätyy käytetyt 5/6/7 sitten markkinoille joita me voidaan ostaa jos ei pelota auto jossa takuut on loppu.
Olen ymmärtänyt että bmw:n todellinen markkinarako on juuri 5-> maailmalla, siellä hinnat tasoittuu ja ihmiset haluaa jo enemmän autoiltaan :think
3 vs 5 ero on aina ollut valovuosi, suomihinnassa ja premiumin tasossa yleisesti.
Siitä ei pitäisi kenenkään pahoittaa noin pahasti mieltään..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Comment