Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 1-sarja F40 - keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

    #46
    Originally posted by Juhis View Post
    Jos jakopää ei petä, niin vähintään auto syttyy kesken ajon palamaan. Eiköhän tässä ole kyse muustakin, kuin yhdestä uudesta mallisarjasta.
    Viisi pitkää vuotta jaksoin kuunnella jakopään kitinää, sitten poltin sillat ja vaihdoin nuorempaan. Enää ei kitise.

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #47
      Originally posted by nullzwei View Post
      Viisi pitkää vuotta jaksoin kuunnella jakopään kitinää, sitten poltin sillat ja vaihdoin nuorempaan. Enää ei kitise.


      Oletan, että enää ei puhuta autoista.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #48
        Originally posted by T3 View Post
        Kun on tullut vasta vaatimattomat 30-vuotta harrastettua BMW-merkkistä autoa ja pääsiassa 300-sarjan ajopelejä, niin tässä vaiheessa on tosi mukava huomata olevansa pyrkyri, ajavansa epä-BMW:llä ja sitäkautta ilmeisesti kuuluvansa joidenkin inhokkiluokan kärkipäähän

        Oikeasti, olisi joskus hienoa nähdä, jos sinäkin esittelisit tällä foorumilla oman harraste/käyttöautosi, niin saisimme kaikki vuolaasti kehua sitä sinun "parempaa valintaa". Vaan haaveeksi taitaa jäädä. Sensijaan päivästä toiseen, useita postauksia, ihan tyhjänpäiväistä lässytystä.
        Pahoittelut että osui ja upposi. Mutta harrastaminen ja käyttöautoilu on kaksi eri asiaa, kyllä minäkin voin harrastella kolmosen kanssa mutta käyttöautoksi ottaisin puolta halvemman korealaisen tai alkaen kolmosmallin hintaisen käytetyn vitosen. Uutta kolmosta en ostaisi omilla rahoilla ja kakkosia/ykkösiä en edes mene kaupasta katsomaan vaikka kuinka joku niitä kehuisi. Brändinä bemari on todella onnistunut kun kaikki liisingautoilijat tuntuu haluavan kolmosbemarin, koska yritysten autopolotiikassa vitosella ajaa johtaja taso ja päälliköt sitten pienillä.

        Bemari on aivan samanlainen luxorybrändi kuin mb ja audi, siellä on laatua ja luxusta sekä meille köyhille ne 1/2/3 sarjat. Ja päätyy käytetyt 5/6/7 sitten markkinoille joita me voidaan ostaa jos ei pelota auto jossa takuut on loppu.

        Olen ymmärtänyt että bmw:n todellinen markkinarako on juuri 5-> maailmalla, siellä hinnat tasoittuu ja ihmiset haluaa jo enemmän autoiltaan :think

        3 vs 5 ero on aina ollut valovuosi, suomihinnassa ja premiumin tasossa yleisesti.
        Siitä ei pitäisi kenenkään pahoittaa noin pahasti mieltään.

        Ps. Laitoin sinulle linkin kolmos harrasteautooni.
        Ja käyttöautona sama kuin nicci, siitä ei ole mitään kertomista, perus kehonliikutin sekin.
        Last edited by BMW525Xda; 31-05-2019, 12:53.

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5152
          • Kuopio

          #49
          Originally posted by Juhis View Post
          Vaikka kuinka neutraalisti yrittää suhtautua, niin väkiselläkin ajatuksena on seuraavat asiat...

          .
          Samaa mieltä. Lisäksi veikkaan että tämän uuden 1-sarjalaisen laatuvaikutelma sisällä on samanlainen kuin uudessa a-mallin mersussa eli ei eroa pingpongeista.
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            #50
            Kehitys kehittyy, BMW:n unelmatehtaalla on varmasti täysi 100% näkyvyys tulevaisuuteen, kristallipallo on 4k/HDR-tasoa, eihän siellä muuten oltaisiin tällaiseen päädytty? Herranen aika, aikaisemmatkin tuotokset ovat olleet pelkkää luotettavuuden riemujuhlaa yhdistettynä edulliseen hintaan ja korkeaan laatuun, joka tuo iloa omistajille varsinkin kaikkialla ilman poikkeuksia toimivan asiakaspalvelun kirittämänä.

            Etuvetoisuus ei tullut aikoinaan autoihin sen takia, että haluttaisiin urheilullisuutta, vaan nimenomaan normaalien käyttöautojen ajokäytöstä, sisätiloja sekä valmistuskuluja saatiin tehokkaammiksi. Eihän etuvetoa ollut suuressa mittakaavassa ennen kuin voimansiirto saatiin luotettavaksi ja siihen meni hetki aikaa.

            Lisäksi täytyy muistaa, että kyllähän etuvetoisten autojen alustaa on kehitetty ja se on kehittynyt. Nykyään saadaan kohtuuluotettavasti yli 250hv edestä tiehen, kuin n. 20v. sitten n. 200hv oli se haamuraja. Normaalikäytössä eroa ei huomaa ja talviliukkailla etuvetoinen on edelleen johdonmukaisempi ajettava. Ja jos rehellisiä ollaan, miljoonille autonostajille on harvinaisen vähän väliä sillä, mistä työntää/vetää, kunhan kulkee eikä hajoa.

            Etuvedolla on yksi pieni teoreettinen etu. Kun moottori, vaihteisto, voimansiirto ja pyörät pyörivät kaikki samaan suuntaan, ei tule tarvetta kääntää 90°C voimansiirtoa esim. kardaanilta takavetoakselille perän kautta. Eli käytännössä pitäisi saada samasta moottorista pienimmillä häviöillä voimaa tiehen asti. Toivottavasti lukijoissa on moottoritekniikan lukijoita, että tämä saataisiin nimettyä oikein.

            3-sylinterisessä moottorissa on jo lähtökohtaisesti vähemmän liikkuvia osia kuin 4-sylinterisessä. Totta, pörisee ja värisee sitten enemmän mutta kun näitä 3-sylinterisiä on tullut kokeiltua, niin ne tarjoavat hämmästyttävän paljon varsinkin ahdettuina, varsinkin normiajossa. Omalla kohdalla kyllä kulutus ei ole ollut yhtään alempi kuin esim. omassa sigun autossa, joten kuluttavatko ne oikeasti vähemmän, kestävätkö pidempään? Aika näyttää.

            1-sarjalaisen esittelyssä aikanaan todettiin, että BMW tarjoaa poikkeuksellisen edun kokoluokan muihin autoihin verrattuna, eli takavedon. No, nyt 15 vuotta myöhemmin jouduttaneen toteamaan, että siitä ei muodostunut ainakaan 1-sarjassa sellaista markkinoinnillista etulyöntiasemaa, että sillä olisi oleellista merkitystä siihen, että BMW voisi veloittaa +15% enemmän samasta autosta kuin kilpailijat. Mutta kieltämättä BMW on tässä myöskin riskiä ottanut.

            Omalla kohdalla 120iA on ollut sijaisautona ja itse pidin kovasti. Kori oli jäykkä, alla taisi olla ihan 16-tuumaiset pullakumit, 184hv kiritti kivasti hieman 3-sarjalaista kevyempää autoa, ajoasento yms oli hyvä ja auto mahtui kaikkialle. Lisäksi LCI2 on ulkonäöllisesti ehkä kaikkein onnistunein versio. Jopa tämän uuden rinnalla, joka omaan silmään on ruma. Focus on hienosti onnistunut ja jos olisin ostamassa, niin sellaiseen saattaisi jopa valinta osua jos merkillä ei olisi mitään väliä. Tai Mazda 3:een. Keula ei ole onnistunut, mutta jälleen kerran, aika näyttää.

            Tämän lisäksi on tullut kokeiltua samassa ajossa myös 318:ia, eli F30:stä 1.5-litraisella. No, kyllähän se ihan OK kulki normiliikenteessä, mutta pieninkin kiihdytyksentarve alkoi hakkaamaan laatikosta pienempää vaihdetta kierroksien kanssa hyvinkin kiihkeästi. Jälleen kerran, mikä idea on pienemmässä koneessa tilanteessa, jossa sitä joudutaan jatkuvasti käyttämään korkeamassa rasituksessa, jossa se kuluu nopeammin ja kuluttaa enemmän vs. esim. samaan F30:een, jossa on 2-litrainen kone?

            Sitten kokeilemaan rajojaan.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3822
              • California

              #51
              Kannattaa somessa postata BMW virallisille tileille mielipide tästä uudesta KIA:sta... siis 1 sarjalaisesta. Se on tehokkaampi tapa vaikuttaa tulevaisuuden Bemareihin kuin mitä moni arvaakaan.
              P
              R
              N
              D

              Comment

              • JNIJNI
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1482

                #52
                Itse muistan vielä hyvin, kun ajelin E30:llä ja odoteltiin uutta mallia, E36, saapuvaksi. No keväällä 1991 tuo sitten nähtiin täällä Varsinais-Suomen perukoilla ihan livenä. Pettymyshän se oli, ruma, muovinen ja tyylitön. 1994 menin ja ostin moisen korimallin edustajan ja silloin se oli jo pirun hieno

                Annetaan tällekin mallille hieman aikaa, kyllä siitä hieno vielä tulee.
                G21 LCI 330e xDrive 2022
                E93 M3

                Comment

                • Masander
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2010
                  • 1396
                  • Dingolfing

                  #53
                  Originally posted by JNIJNI View Post
                  Itse muistan vielä hyvin, kun ajelin E30:llä ja odoteltiin uutta mallia, E36, saapuvaksi. No keväällä 1991 tuo sitten nähtiin täällä Varsinais-Suomen perukoilla ihan livenä. Pettymyshän se oli, ruma, muovinen ja tyylitön. 1994 menin ja ostin moisen korimallin edustajan ja silloin se oli jo pirun hieno

                  Annetaan tällekin mallille hieman aikaa, kyllä siitä hieno vielä tulee.
                  Ei silti taida ajan saatossakaan fwd muuttua rwd:ksi:think
                  sigpic

                  Comment

                  • prh'
                    Bimmer Rookie
                    • May 2018
                    • 122
                    • Seinäjoki

                    #54
                    Kuinka moni näistä itkejistä olivat aikeissa ostaa tälläisen uuden 1-sarjalaisen?
                    Ei varmaan kukaan.

                    Näin se vain bemarinkin on mentävä eteenpäin, jos meinaa pysyä kilpailukykyisenä.

                    Eikä tuo nyt niin pahalta näytä, liikaa siinä on viitteitä a-sarjalaisesta, mutta muutoin ihan mukiinmenevä.

                    Comment

                    • Masander
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2010
                      • 1396
                      • Dingolfing

                      #55
                      Originally posted by prh' View Post
                      Kuinka moni näistä itkejistä olivat aikeissa ostaa tälläisen uuden 1-sarjalaisen?
                      Ei varmaan kukaan.

                      Näin se vain bemarinkin on mentävä eteenpäin, jos meinaa pysyä kilpailukykyisenä.

                      Eikä tuo nyt niin pahalta näytä, liikaa siinä on viitteitä a-sarjalaisesta, mutta muutoin ihan mukiinmenevä.
                      Mitäs sinne BMW:n Suomen haarakonttoriin kuuluu?

                      Sitten kun nykyinen F20 lähtee vaihtoon niin tilalle tulee jotain ihan muuta kuin tollanen volvo v40/hyundai lookalike fwd sekasikiö
                      Last edited by Masander; 31-05-2019, 19:57.
                      sigpic

                      Comment

                      • prh'
                        Bimmer Rookie
                        • May 2018
                        • 122
                        • Seinäjoki

                        #56
                        Originally posted by Masander View Post
                        Mitäs sinne BMW:n Suomen haarakonttoriin kuuluu?

                        Sitten kun nykyinen F20 lähtee vaihtoon niin tilalle tulee jotain ihan muuta kuin tollanen volvo v40/hyundai lookalike fwd sekasikiö
                        Mitäs tänne, mutta sun täytyy katsella sitten jotain muuta tilalle.
                        Ottaa nyt muutamilla hivenen tunteisiin.

                        Comment

                        • Juh4
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 5448
                          • Seinäjoki

                          #57
                          Originally posted by Masander View Post
                          Mitäs sinne BMW:n Suomen haarakonttoriin kuuluu?

                          Sitten kun nykyinen F20 lähtee vaihtoon niin tilalle tulee jotain ihan muuta kuin tollanen volvo v40/hyundai lookalike fwd sekasikiö
                          Kiitos kysymästä, hyvää kuuluu

                          Annetaanhan tällekin korimallille mahdollisuus. Lynkkauksen kohteeksi tuo G20 korimallikin joutui ennen lanseerausta, mutta kyllä silmä siihenkin on tottunut.
                          -Official member of BTCF-Sauna team-

                          Comment

                          • TFV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 3080
                            • Nurmijärvi

                            #58
                            Näyttää kyllä enempi sian sieraimilta noi entiset munuaiset.
                            Minulle henkilökohtaisesti on se ja sama mistä päästä ykköset ja kakkoset kynsii. Ei oo mun juttu.
                            Mutta yleinen laatu, tai jopa sen puute, sen sijaan mietityttää kovasti. Olen aina pitänyt BMW:tä lähes Mersun veroisena. Nyt taitaa molemmat olla alamäessä.
                            Mitähän sitä seuraavaksi ostaisi persiin alle?
                            Intialainen Jagge, kiinalainen Volvo, joku Skoda missä rinkelit nokalla? Porchekin on audi. Voi vittu.
                            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                            Comment

                            • jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5152
                              • Kuopio

                              #59
                              Originally posted by Dualfun View Post
                              Esim.
                              The fans' favorite BMW M140i with a rear-wheel drive setup is now history. The new boss of the new F40 BMW 1 Series family is the M135i xDrive. Using the
                              Tuohan on joku hiplee versio.

                              Palataanpa niihin malleihin mitä me tavalliset ihmiset ostetaan (joihin Dualfun ei kuulu ). Miettikääpä tuosta mielikuva: 112ia, missä kojetaulu on halpaa harmaata muovia kromilistoilla, lasit menevät alas kammesta, bmw:n järkyttävän huonot lätyskäpenkit ja vielä kankaisena + E36 nitinänatinat ja äänentoisto niin surkea ettei edes uutisia kehtaa kuunnella.

                              Kaiken tämän kruunaa sitten vielä FWD.

                              Tämäkö on oikeasti se suunta mikä on ns. kehitystä ?

                              ps. toivottavasti AmerikanJoe tuo nopeasti RWD kitin myyntiin
                              F33 435d Mineral-grau metallic
                              K40 K1200s sondermodell

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                #60
                                Originally posted by BMW525Xda View Post
                                Pahoittelut että osui ja upposi. Mutta harrastaminen ja käyttöautoilu on kaksi eri asiaa, kyllä minäkin voin harrastella kolmosen kanssa mutta käyttöautoksi ottaisin puolta halvemman korealaisen tai alkaen kolmosmallin hintaisen käytetyn vitosen. Uutta kolmosta en ostaisi omilla rahoilla ja kakkosia/ykkösiä en edes mene kaupasta katsomaan vaikka kuinka joku niitä kehuisi. Brändinä bemari on todella onnistunut kun kaikki liisingautoilijat tuntuu haluavan kolmosbemarin, koska yritysten autopolotiikassa vitosella ajaa johtaja taso ja päälliköt sitten pienillä.

                                Bemari on aivan samanlainen luxorybrändi kuin mb ja audi, siellä on laatua ja luxusta sekä meille köyhille ne 1/2/3 sarjat. Ja päätyy käytetyt 5/6/7 sitten markkinoille joita me voidaan ostaa jos ei pelota auto jossa takuut on loppu.

                                Olen ymmärtänyt että bmw:n todellinen markkinarako on juuri 5-> maailmalla, siellä hinnat tasoittuu ja ihmiset haluaa jo enemmän autoiltaan :think

                                3 vs 5 ero on aina ollut valovuosi, suomihinnassa ja premiumin tasossa yleisesti.
                                Siitä ei pitäisi kenenkään pahoittaa noin pahasti mieltään.
                                Sä et nyt tajunnut mistä tässä oli kysymys. Jokaisella on omat mielipiteensä eri autoista, niin kuin pitääkin. Mutta tuossa aikaisemmassa postauksessasi sä menit ja haukuit KAIKKI 1, 2, ja 3-sarjan omistajat pyrkyreiksi. Siitä tässä oli kysymys. Tunnen esimerkiksi erään yhden nuoren naisen, joka hiljattain ihan omilla rahoillaan, pienestä palkastaan säästämällä, meni ja hankki itselleen lähes uuden F30:n. Hän ja moni muukin on varmaan hyvin iloinen siitä, että kaltaisesi tollo ensitöikseen tulee ja haukkuu kyseisten autojen omistajat pyrkyreiksi. Kommenttisi koskettaa ihan jokaista 1, 2 ja 3-sarjan omistajaa. Minä nyt en jaksanut kuin asiasta sinulle hieman kuitata, eikä mielipiteesi autoista mennyt tunteisiin, koska ne ovat vain mielipiteitä, mutta omistajien haukkuminen, varsinkin pyrkyreiksi, on tyhmää. Mutta mitäpä sitä tollolta muuta voikaan odottaa.
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎