Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 1-sarja F40 - keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peeämwee
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1822
    • I sink hell

    #76
    Se koko ja takaveto oli luokassaan valttikortti. En voisi koskaan kuvitella ostavani etuvetoista bemaria. En edes vaikka se olisi halpa. Takavetoista 1-sarjaa näkee kaduilla jatkuvasti, kertoo jo jotain.
    Toivon että tämä etuvetoinen floppaa ja isosti.
    Käyttis 2022 330e xDrive M sport
    Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
    A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
    http://velkakello.fi/

    Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

    Comment

    • AC*
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 205
      • Tampere

      #77
      Kävin kokeilemassa myös 118i:n. Juuri oli viikko sitten lainassa takavetoinen 118i ja kyllä vanha malli ajettavuudessa on parempi. Etuveto tuntuu kiihdytyksissä, rampeissa jne. eikä ajamisen iloa ole.

      Varusteet on hyvällä tasolla, liki samat saatavilla kuin isompiin. Minunkin mielesäni sisusta on ihan hyvä ja esim. valaistut listat on näppärä keksintö.

      Lisäksi varusteltuna hinta nousee niin lähelle kolmosta, että se muutama tonni varmaan kannattaa investoida lisää.

      Pari viikkoa sitten ajelin viikon verran Mersun B180:lla ja siihen verrattuna ajettavuus ja varsinkin vaihteiston toiminta on mallikasta.
      i4 M50

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        #78
        Originally posted by msalojaa View Post
        Kävin istumassa Laakkosen M135i:ssa ja oon ehkä vähän eri mieltä. Samaa modernia designia, mittaristoa ja iDrivea näkyi olevan mitä muissakin uusissa bemareissa. Kyllä mä ihan mielellään noita katselisin, ainoastaan vaihdekepin ympäristö vähän tökkii mulle.

        Muttamutta ei kyllä mun nykyinen M135i tule vaihtumaan tähän uuteen.
        Oliko se tämä yksilö:


        On sille hinta keksitty!
        Uudesta mallista iso kattoluukku ja nuo M-penkit voisin ottaa, noin muuten auton (keulan ja sivun) muotoilusta en välitä. Iso virhe dropata 6 mukinen pata ja takaveto/takapainotteinen xDrive.
        Sitten lähtöhinta uudessa vielä lähes poistuneen M140ix:n tasolla.
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • msalojaa
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2018
          • 364
          • Helsinki

          #79
          Originally posted by BFI18 View Post
          Oliko se tämä yksilö:


          On sille hinta keksitty!
          Uudesta mallista iso kattoluukku ja nuo M-penkit voisin ottaa, ....
          Näyttää ainakin ihan samalta. Ei siinä tosin kattoluukkua mielestäni ollut. Vanteet näytti ihan kauhealta. Kävi mielessä, että oliko niissä jotkut valkoiset kuljetusteipit vielä suojana..
          G29 Z4
          Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

          Comment

          • Tiik
            BTCF Member
            • Apr 2012
            • 497
            • Vantaa

            #80
            Onko muuten muiden mielestä millaiset nämä uudet sporttipenkit? Näyttäisivät olevan aikalailla samat kuin uudessa kolmosessa?

            Itse istuskelin niillä taannoin ja tämmöiselle pienelle kuskille vaikuttivat kyllä isommilta kuin vanhat. Samoiten nuo istuinosan reisituet olivat merkittävästi matalammat kuin ennen.

            Eli eipä tämäkään osa-alue onnistunut. Tuntuu, että eniten nykyään kehitetään tätä infotainment-puolta ja kaikenmaailman sähköhärveliä ja kauko-ohjattavaa avainta, mutta kun itseäni juuri nämä asiat autossa eivät kiinnosta pätkääkään.

            Comment

            • 4llu-
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1058
              • Esbo

              #81
              Kyllä kun on seurannut keskustelua, nähnyt kuvia ja katsonut arvosteluja tästä uudesta "M135i:stä" (minunmielestäni tämä ei kyllä ansaitsisi M-kirjainta saatika 135i merkintää takakonttiinsa) niin ei voi olla kun tyytyväinen omasta päätöksestä ostaa M140i, joka vaikuttaa olevan nyt viimeinen ykkössarjalainen jota voi sanoa oikeaksi ajajan autoksi. Sitten kun vielä katsoo tuon hintalappua, niin ei voi käsittää mistä se on repäisty. Mun mielestä jos sylinterilukua pienennetään, suorituskykyä huononnetaan, vaihdelaatikko vaihdetaan halvempaan ja huonompaan, nelivedosta tehdään yksi vitsi, niin sitä pitäisi kompensoida myös reilusti hinnassa :think

              Toki siellä on nyt hienoa kosketusnäyttöä ja pysäköintiavustinta, täysdigi mittaria ja kaikkea hilavitkutinta, mutta nuo asiat ei kyllä itseä kiinnosta pätkän vertaa. Omassa M140i:ssä on harman kardonit ja nbt evo id 5 missä myös jos minkälaista ominaisuutta, mutta 90% ajasta on musiikit pois päältä ja idriveen ei kosketa koko matkan aikana, vaan keskitytään kuuntelemaan 6-moottorin sulosointuja

              Ulkonäöstä ei itsellä mitään hyvää sanottavaa.. Sisätilat näyttävät kyllä hienolta, ja penkit myös, mutta minkälainen toiminnallisuus sisällä sitten oikeasti on niin pitäisi päästä kokemaan itse. F20 sisätilat näyttävät tuohon verrattuna melko pelkistetyille, mutta sitten toisaalta F20 penkit, ratti yms toimivat ja istuvat omaan käteen pirun hyvin.
              Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
              Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
              Suzuki GSX-R 1000 -07

              Ex. M140i -17
              Ex. 430D -14
              Ex. F20 M135i -15

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2540
                • Kirkkonummi

                #82
                Originally posted by Tiik View Post
                Kyllä BMW on tällä hetkellä etenkin muotoilullisesti semmosessa syöksykierteessä, että tässähän taitaa mennä merkki lopullisesti vaihtoon pitkän harrastamisen jälkeen. :think
                No ei nyt ehkä koko malliston osalta, G20 sivuprofiili on erittäin onnistunut. Mutta puhuttaessa 1-sarjalaisesta, ostaisin jo pelkän ulkonäön perusteella mieluummin Ford Focuksen. Aivan kuin joutsenlaulu, henkilöautovalmistuksen sakatessa tulee pajalta parhaimman näköisiä malleja vuosikausiin, pätee myös Mondeoon.
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • Juice
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 817

                  #83
                  Hyi saatana!

                  Ruma sama uusi BMW narsistinen hamsterilook yli-isoine hampaineen ja päälle etuveto.

                  Perinteinen syy ostaa/omistaa BMW: kutoskone, takaveto, teho, ajo-ominaisuudet, ulkonäkö = 0

                  Edes Bangle ei mokanut noin.
                  Last edited by Juice; 02-11-2019, 00:29.

                  Comment

                  • prh'
                    Bimmer Rookie
                    • May 2018
                    • 122
                    • Seinäjoki

                    #84
                    Originally posted by Juice View Post
                    Hyi saatana!

                    Ruma sama uusi BMW narsistinen hamsterilook yli-isoine hampaineen ja päälle etuveto.

                    Perinteinen syy ostaa/omistaa BMW: kutoskone, takaveto, teho, ajo-ominaisuudet, ulkonäkö = 0

                    Edes Bangle ei mokanut noin.
                    Tämä ja kyllä se Bangle munas aika pahoin e65 kans.

                    Comment

                    • tonkain
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 376
                      • 44500--33960

                      #85
                      Banglen uusimpia luomuksia
                      Some cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers!
                      Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"

                      BMW 530D xDrive "11, työwaunu Avensis Verso D4D

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17505
                        • Turku

                        #86
                        Originally posted by tonkain View Post
                        Onpa upea. Tulisipa takaisin Bemarin piirustuspöydälle.
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7040
                          • Forssa

                          #87
                          Joo tosi ihana. Tulispa tuotantoon.


                          On siihen syynsä miksi bangle sai kenkää. Harmittavasti liian myöhään.
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • 777
                            Newbiemmer
                            • Aug 2016
                            • 25
                            • Turku

                            #88
                            Katselin myös näitä 1/2 sarjalaisia käytettynä ihan mukavaksi käyttö autoksi kun e46 330xdA laatikko tai oikeammin turbiini hajosi ja totesin ettei kannata korjata kun alkoi olla muutakin vikaa. Mutta ei luonto anna periksi hommata etuveto bemaria Joten kävin koeajamassa Mini Clubmanin 17 mallisen reipas 20t ajettuna. Täytyy sanoa että hieno moottori toi B38 on, vääntö on uskomattoman hyvä pienillä kieroksilla, yleensä en oikeen manuaalista välitä, mutta tässä en edes kaivannut automaattia. Ja on tilavampi kuin e46
                            Nyk. F54 clubman cooper
                            ex. e46 330xdA menossa romutukseen, suuttimia, kaksi sarjaa renkaita(hyvin pintaa molemmissa) ja etualatukivarret tulossa ehkä myyntiin(lemförder, rasvanipoilla+powerflex mustat, noin 15tkm ajetut)

                            Comment

                            • erese
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 478
                              • Vantaa

                              #89
                              Paha ristiriita täälläkin tuon uuden ykkösen suhteen. XDrivet kiven alla, etuvetoon en sorru ja kolmemukinen juu ei. Ulkonäkökin Focuksen/Kian väliltä. Täytyy varmaan odotella seuraavaa mallia josko olisivat hiffanneet erheensä.
                              F40 -20
                              F20 -13
                              E46 320D Touring -01
                              E36 "nokivasara" Touring -99

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎