Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 - antiikkiako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4987
    • Forssa

    #31
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Maalaa sävyerot pois, penkin verhoilu, talvirenkaat, lämppärit, perus huollot ja kuluvat osat uusiksi niin liki 12ke auto. Ajaa vaikka 5v/150tkm niin jälleenmyynti arvo nolla. Lisäksi bensaa menee tuplamäärä nyky autoon verrattuna, vakuutukset verot ja katsastukset lisää kuluja. Lopputulema uudella perusautolla ajat halvemmalla, mukavammin ja turvallisemmin. Toki oishan tuossa tyyliä...
    Tuon kuvatun jälkeenhän se on harrasteauto. Käyttis asia erikseen. Ostaa kahdella tonnilla ja myy kahdella tonnilla.
    Auto on liikkumaväline.

    Comment

    • Rhodry
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 3264
      • Siuntio

      #32
      Originally posted by Jormuli View Post
      Rhodrylta varmaan kannattaa kysäistä mielipidettä, vinkeistä en tiedä.
      Äläpä sie ala siellä huutelemaan

      Itsehän siis ajoin tossa 100km/suunta työmatkaa E34:lla, mikäs sen parempaa. Nyt ei oo ku 30km/suunta. Ratkasin myös tän harraste-käyttö-ongelman sillä että ostin niitä kaks, ja molemmat on sellasia ei hyviä eikä huonoja. Ja noin ostohinnan kannalta niin toinen makso 950e ja toinen periaatteessa 300e, kyllä noissa vielä plussalle jää jos myy kun ei oo mitään isompaa vikaa ollu, vielä

      Ite en kyllä enää mallia vaihda, on noita muita tullu kokeiltua ja ei vaan sovi mulle.
      BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
      Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
      E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #33
        Originally posted by mikae34 View Post
        Tuon kuvatun jälkeenhän se on harrasteauto. Käyttis asia erikseen. Ostaa kahdella tonnilla ja myy kahdella tonnilla.
        No jos viitsii ajella repaleisilla penkeillä ja katsella sävyeroja, lisäksi saa joka päivä jännittää jättääkö tielle. Tuota ei saa kotipihaan asti talvirenkailla kahdella tonnilla eikä saisi omiaan pois vaikka heti myisi.

        Laita linkkiä 2ke käyttökelpoisiin e34siin ja lupaus että ostat ne muutaman vuoden päästä itsellesi parilla tonnilla

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #34


          Tuossa ainoa nettiauton tarjonnasta joka kiinnostaisi. Kelpaisi lotkottaa pikku kasilla töihin ja takaisin

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3517
            • Raisio

            #35
            Originally posted by Bmw Master View Post
            No jos viitsii ajella repaleisilla penkeillä ja katsella sävyeroja, lisäksi saa joka päivä jännittää jättääkö tielle.
            Eiks just 74,67% suomalaisista aja just tälläisillä.

            Ei oo muutenkaan helppoa autojen osto, Opelitkin muuttuu pala palalta PSA moottoreilla varustetuiksi
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • Saukko
              Moderator
              • Nov 2004
              • 2097
              • Kokkola

              #36
              Originally posted by nullzwei View Post
              Muutoin pääosin samaa mieltä, tosin ajamisen ilo aivan toista luokkaa, pysyy kädetkin notkeina koska E34:ssa ohjauksen tekninen toteutustapa on mitä on .
              Meneppäs nyt siitä vaihtaan hehkuja.
              Ajossa tai telakalla
              -98 323i käyttökikkare
              -94 ///M5 Showroom
              -88 325i Cabrio Mtech1
              -Official member of BTCF-Sauna team-
              Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #37
                Originally posted by ritariässä View Post
                Opelitkin muuttuu pala palalta PSA moottoreilla varustetuiksi
                Ei ainakaan mene huonommaksi.

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  #38
                  Originally posted by Saukko View Post
                  Meneppäs nyt siitä vaihtaan hehkuja.
                  Ne on vaihdettu jo : mutta menen menen, lisää maalia puuseinälle levittämään...

                  Blocketissa olisi jopa erinomainen vaihtoehto, nelisylinterinen malli vieläpä joten tekninen luotettavuus on käytettynäkin merkittävästi parempi kuin kusisylinterisissä öljykirnuissa edes uutena on ollut

                  Autoverotuksen villeinä vuosina nautin ajamisen ilosta usealla todella halvalla tuontiropposella, usein vain muutaman hetken. Esimerkkinä E23 735i jonka silloisella hankintahinnalla (olikohan 700 euroa+kulut) taitaisi juuri ja juuri saada pihaan kasan 1500kg ongelmajätettä. Homma meni osin pilalle kun tekivät Saksaan-kin romutuspalkkiojärjestelmän. Halvin ropponen taisi olla E21, 318i maksoi Saksan ebayssa huikaisevat 508 euroa ja tiedän siitä Suomessa tarjotun jopa 5000 cash mutta eipä mennyt omistaja halpaan vaan mieluummin antoi auton maatua tunkion taakse. Ihania ajokokemuksia kyllä eikä niitä saa kuin kokeilemalla.

                  Edelleenkin olen kuitenkin mieltä että miksi ajaa mitäänsanomattomalla bulkkikamalla (jota tosin omanikin on mutta kun vaimokin ajaa jolloin luotettavuus ja blaa blaa) jos vain suinkin on mahdollista päästä kokemaan erilaisia vaihtoehtoja kuten E34. Naapurikateus-kin nousee kun "taas se lyöppäripoika, ei päivääkään kunnon työtä tehnyt, meni vaihtamaan lähes uuden bemarin (vm. 1994 köh), alumiinivanteet, ilmastointi ja kattoluukkukin siinä on, on sillä rahaa..."

                  Comment

                  • jj5
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1333
                    • pks

                    #39
                    E34 alkaa pikkuhiljaa vissiin olla antiikkia, mutta hyvää sellaista.
                    sigpic

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      #40
                      En ole E34 ikinä omistanut mutta viime kuussa Madeiralla lomaillessa näkyi useampi tätä korimallia, jotka olivat maalipinnoiltaan kuin uusia. Näkyi myös useita E30 ja E36 jotka ulkoisesti näyttivät tuliterältä. Sieltähän niitä kohta kannattaa alkaa tänne roudata

                      Comment

                      • jonip86
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2014
                        • 581
                        • lieksa

                        #41
                        Joo itekki ostin e34sen viikko sitten käyttö autoks/rojektiks ja on mukava körötellä.. Paras malli mitä on bmw tehny, siis minun mielipie
                        Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


                        ex:e39 523iA sedan -97
                        ex:e39 523 sedan -98
                        ex:e34 535 sedan -88
                        ex:e39 523 sedan -97
                        ex:e36 325 (taxi) -95
                        ex:e36 325 coupe -93
                        ex:e34 525 m50 -90
                        ex:e34 520 m50 -90
                        ex:e34 520 m20 -89

                        Comment

                        • rgaweer
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 1670
                          • Vantaa

                          #42
                          Jos löytyisi diiseli E34 farkku joka kuluttaa alle 5l satkulla, on ilmastoinnilla ja vakkarilla ja olisi edes kohtuullisen kuntoinen eikä mikään ihme räpellys, niin en näkisi mitään syytä miksi ei voisi toimia käyttöautona. Toki varmaan alkaisi koria säälimään talviajossa, mutta muuten ajaisin tuollaisella ihan mielelläni. Jos kilsoja tulee maltillisesti niin ei muuta kuin siisti yksilö kiikariin ja kaupoille

                          Kyllähän E34 alkaa vähän antiikkia olemaan ja on aika hyvin hävinnyt katukuvasta.
                          E34 x2, E12 x2, E30
                          E28 520i -82 & 520iA -86
                          Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            #43
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            https://m.nettiauto.com/bmw/530/1058...nt=12&vifNav=Y

                            Tuossa ainoa nettiauton tarjonnasta joka kiinnostaisi. Kelpaisi lotkottaa pikku kasilla töihin ja takaisin
                            Jos olis automaatilla, se olis jo mulla pihassa...

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9142
                              • Oulu

                              #44
                              Kyllä tämä Tero nyt kuitenkin kuulostaa siltä, että sulla on edelleen keskivaikea E39-vitamiinin puutostila, joka ei vaihtoehtolääkinnällä parane.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Scitso
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 2816
                                • Kuusankoski

                                #45
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Kyllä tämä Tero nyt kuitenkin kuulostaa siltä, että sulla on edelleen keskivaikea E39-vitamiinin puutostila, joka ei vaihtoehtolääkinnällä parane.
                                Toi on kyl paha, itse en edes huomannut potevani e39 vitamiinin puutostilaa ja olin vanhasti sitä mieltä etten koskaan osta yhtään, yksi kaunispäivä huomasin että niitä oli jo kolme kappaletta pihassa🥴
                                E34 525i Touring -96 "Iris"
                                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                                E61 530d Touring -04

                                ex. E39 520ia Touring -98
                                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                                ex. E28 520i -82

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎