Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pyyhkijän sulat - tiedettä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tate-
    Moderator
    • Jan 2004
    • 3210
    • Nurmijärvi

    #16
    Originally posted by Keimo
    Tuulilasin kunnolla on varmasti vaikutusta. Omassa autossa on kuitenkin sama tuulilasi ja uudet Valeot toimii moitteetta verrattuina Boschiin. Tämä siis vain omalla kohdallani.
    Jep ihme homma sulla kyllä. Valeoissahan on joku tollanen idikaattori ainakin omissa, mikä muuttuu keltaiseksiko se oli kun sulat pitäisi valmistajan mukaan vaihtaa, mutta saas nähdä. Itellä ollut nuo nyt n. 1kk.
    I Believed I Would Die.

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2195
      • kaustinen

      #17
      Omassa taitaa olla mitkä lie sakun laittamat mut edelliseen e32 laitoin valeot ja hyvät oli ja aina kun oon johonki autoon menny bosch:it laittaan oon pettyny, ylihintasia paskoja ennemmin championit ne kun on viel edullisemmat.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • theelekrep
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1653
        • Vantaa

        #18
        Mulla ainakin alkoi joskus e34:ssä kaikki muut paitsi ne Boschin helvetin kalliit vain e34:ään tehdyt spoilerisulat hakkaamaan yli 140km/h vauhdissa tuulilasiin niin kovaa ettei niitä voinut käyttää. Sehän tosiaan on ihan järkyttävän hintainen satsi e34:ään toi sulkapaketti, muistaakseni joku 80 euroa ainakin siihen aikaan.
        e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

        Comment

        • veka
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 86
          • Pori

          #19
          Heh. Onhan valeoissa se merkki, mut ettekö muuten huomaa sulkien kuluneen? Lisäaikaa vanhoille sulille antaa vaikka keske reissu ku pyyhkii ne jarrunesteellä!! Se pehmittää kovettunutta sulkaa ja putsaa. Bossin sulka hyvä.
          Varmaa on, että totuudenpuhuja paljastuu aina!

          Comment

          • Vanquish
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1961
            • Hki

            #20
            E36:een suosittelen ehdottomasti SWF:iä. Motonetistä 6,90€/kpl. Ostin samaan aikaan SWF:n ja Valeon. SWF pyyhkii paremmin ja molemmat täysin äänettömiä useamman kuukauden käytön jälkeenkin (9kk). Tiedä sitten onko kiristyksessä vikaa, ku valeo jättää hiukan uraa. Molemmat hiljaisia ja edullisia, joten eipä kannata ostaa Boschia.

            Comment

            • Rikke
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 579
              • Paimio

              #21
              Originally posted by jani73
              Valeollahan on myös sellaisia sulkia, joissa ei ole mitään niveliä, vaan se on sellainen kapea, joustava sulka. Hintaa niillä on aika reilusti, mutta siitä huolimatta olisi mielenkiintoista kuulla a. onko ne hiljaisia? b. toimiiko ne talvella hyvin (ei jäätyviä niveliä)?
              Äiteen golffiin vaihdoin tässä taannoin sulat, maksoi hieman alle 40€ pari, valeo merkkiset nekin, ja on aivan mahdottoman hyvät! Ei jäädy ja toimii talvella, eikä pidä ollenkaan ääntä.

              Mahtaakohan noita saada "vanhanaikaisella" kiinnityksellä? Golffissa on vaan tappi johon ne lykätään... Tai sitten käy repimässä jostain purkuautosta sopivat pyyhkijöiden varret ja fiksaa paikalleen

              Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
              Nyk. VW Golf '00
              Nyk. VW Golf '95
              Historiaa:x17 BMW +Muuta

              Comment

              • potkuhousu
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 179
                • Espoo

                #22
                Mä ostin tollaset Valeon läpyskät ja heti eka pettymys oli lievällä pakkaskelillä kun pyyhin jätti palautautuessaan ison kalvot keskelle lasia. Kovemmalla pakkasella ne jäykistyy muotoon joka ei aina vastaa ikkunan muotoa joka kohdassa eli pyyhkivät vain muutaman sentin reunoista. Itselleni ne olivat pettymys. Palaat sitten myöhemmin takaisin B-tuotteisiin ja vaihdan nivelsulat kahdesti vuodessa ja säästän vieläkin toistakymppiä
                Plaa plaaa

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  #23
                  Originally posted by kaol
                  Tieteestä en tiedä, mutta ilmeisesti noissa uusimmissa sulissa se kunnonilmaisin on sellainen, mikä muuttaa väriä ajan myötä.(?) Onhan se kätevä, jos ei jaksa tarkistaa sulkien kuntoa hyvällä säällä.
                  Onhan se kätevä jos ei näe pyyhkiikö sulat vai ei

                  Täälläkin ollaan pettyneitä Boschin sulkiin, ainakin E34:n osalta. Edellisen omistajan jäljiltä Boschit lähti nyt mäkeen tuosta E39:stä ja vaihtui vertailun vuoksi Valeoihin.

                  Yhteen biiliin laitoin jotkut jenkki-sulat, niiden mukana tuli sellainen silikoni-rätin palanen, jolla uudet sulat piti vihkiä käyttöön. Ne sulat ainakin oli helevatan pitkäikäiset, en muista merkkiä...
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6936
                    • N/A

                    #24
                    Pakko ottaa tähän senverran kantaa että ite ostin championit tohon e34 kun kattelin boscheja että ne on ihan törkeen hintaset.
                    Championit tais CM:stä maksaa 30e pari suunnilteen tarkalleen ja hyvin on pelannut.

                    Mitäs sitä sanotaan että pitäis sulkia vaihtaa monta kertaa vuodessa, kyllä mulla ne parivuotta kestää aina.
                    Saksasta vaan kun auto tuli ni hyvä et oli sulista mitään jälellä, tosin pidänki tallissa ja ei pääse koskaan sulat jäätymään tai vastaavaa.

                    Ite en vaan jaksa yhtään paskoilla sulil ajaa, hermo siin vaan menee jos alkaa vähä vettä tihrustamaa.

                    Comment

                    • NHB
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 1120

                      #25
                      Originally posted by TrafficWB
                      Ostin kuljettajan puolelle tommosen spoilerilla varustetun AEROVANTAGE version ja toiselle puolelle tavallisen mallin. Ootteko huomannu jotain hyötyä spoilerista?
                      Spoilerin ansiosta sulka pyyhkii vielä Saksan Baanoilla käytettävissä nopeuksissakin, ilman sitä tahtoo monesti olla ongelmia. Ilmavirta nostaa sulkaa irti lasista.

                      Comment

                      • Saarikoski
                        R.I.P.
                        • Feb 2005
                        • 726
                        • KOKKOLA

                        #26
                        Vaikka nykyään nuo sulat on todella hyviä niin pyyhkimisjäljeltään kuin äänettömydeltäänkin niin tuntuu että esim valeo tekee sulista vittuuksillaan sellasia että joudut vaihtamaan ne puolen vuoden välein...silikoni "huulen" kiinnitys repeää aina molemmista päistä n.20tkm päästä ja nivelet kuluu todella nopeaa (alkaa ääntämään) klonks klonks ääntä molemmissa ääriasennoissa...muuten toimii moitteettomasti myös nuo "normaaliversiot" kun vaan vaihtelee puolen vuoden välein..

                        Comment

                        • Robi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 7606
                          • Vantaa

                          #27
                          Mä laitoin kesällä BMW orkkis sulat omaan E39:iin...maksoi jonkun vajaa 40€ pari ja toimii erittäin hyvin..ajettu jo 20tkm eikä mitään merkkejä kulumisesta....oli muuten puolet halvemmat kuin Boschit
                          Kakkosautoon (E36 touring) tuli laitettua jotkut mitkä lie halpikset jotka ostin Karkkilan Essolta noin vuosi sitten...olisko ollu SWF. Vieläkin pyyhkii viiruja jättämättä. No, tuulilasillahan on varmasti merkitystä...molemmissa uudehkot lasit.
                          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                          Tiedustelut priva tai 0452210069

                          Current
                          E61 530d
                          E39 530d
                          E39 520iA
                          E46 330xd
                          E28 528i

                          Comment

                          • vilsku
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 729
                            • Tampere

                            #28
                            Ostin kans tommoset Bosch Twin tjsp spoilerilliset, oli halvalla Prismassa .

                            ...Mutta kertokaas joku mitä virkaa tolla spoikalla on?
                            e61 525d (2006)
                            ex: e36 328i M-Sport (1996)
                            ex: e30 316i (1988)

                            Comment

                            • M_Power
                              Moderator
                              • Jul 2003
                              • 2766
                              • Espoo, HML

                              #29
                              Normaalit Bosch:n pyyhkijänsulat ovat riittäneet varsin hyvin tähän asti.
                              Hintaa taisi olla jotain 30-36€ / pari, kun viimeksi kävin hakemassa.
                              Erittäin hyvin ovat toimineet.
                              BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                              BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                              Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                              Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                              Team vier Zylinder!

                              Comment

                              • Leka
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 7701
                                • Vilppula

                                #30
                                Originally posted by Antti O
                                ...tosin pidänki tallissa ja ei pääse koskaan sulat jäätymään tai vastaavaa.
                                [OT]Joku muu taisi jäätyä kuin sulat tänään [/OT]

                                Orkkissulat näyttäis pitävän pintansa parhaiten, surkein esitys on Championeilla tähän mennessä.
                                sigpic

                                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎