Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pyyhkijän sulat - tiedettä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14451
    • Oulu

    #91
    Paha on koko, kun tuo 60cm jää 23,6"... Meneeköhän 24" sulka jo liian pitkäksi, kun ajattelin rungottomia kokeilla.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Tenox
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1732

      #92
      60,5cm apukuskinpuolella on siis ainakin vielä OK, joten mahtaako tuo 1/2cm, eli 0,25cm / pää nyt ratkaiseva olla. Ajattelisin että ei, mutta mutuahan tämä on toki.
      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

      Comment

      • Patriot
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 274

        #93
        Nyt toiset Bosch 600S sulat menossa E32:ssa. Vaikea muistella mikä olisi enemmän vituttanut kuin kumpikaan näistä sulkapareista. Aivan paskat. Autossa oli semitoimivat sulat ja innokkuuttani vaihdoin uudet. Molemmat parit viikon käytön jälkeen jättää pistemäistä viivaa ja tihkusateessa jättää kunnon kalvon lasiin. Tekisi mieli tunkea nämä sulat bosch-miehen ahteriin.

        Kunhan saan rahan ulos liikkeestä niin marssin marmoritiskille hakemaan originellit tai ryyppään rahat.
        E39 540iA M62TUB44

        Comment

        • Tyggis
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 415

          #94
          Mikäs hemmetin sulka menee e46 touringin takalasinpyyhkimeen?

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14451
            • Oulu

            #95
            Originally posted by Patriot View Post
            Kunhan saan rahan ulos liikkeestä niin marssin marmoritiskille hakemaan originellit tai ryyppään rahat.
            Rungottomat toimii erinomaisesti, pyyhkii tasaisesti eikä jätä mitään viivoja. Ja on hiljaiset.

            Toki E32/E34:een joutu hiukan kuskinpuolen sulkaa soveltamaan, että saa sopimaan rungottoman pyyhkijän. Itselleni ei kyllä tule enää yhtään rungollista pyyhkijää.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              #96
              Minkä auton rungottomat sitten sopii vähimmillä muutoksilla E34:ään?:think
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • an13
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 260

                #97
                Ongelmaksi muodostui rungottomassa ettei se pysy motarinopeudessa lasissa, pitäisi olla joku ilmanohjain. Onko tuohon jotain vinkkejä?

                Kokeilin halpahallista CAP viewmax merkkisiä Valeo rungoton kopioita jotka pyyhkivät varsin hyvin, hintaakin oli vain noin 15e/kpl. Asentuivat kasaamalla erinäisiä nurkissa olleita kilkkeitä varteen.
                ex-535iA E34

                Comment

                • Patriot
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 274

                  #98
                  Originally posted by Patriot View Post
                  Nyt toiset Bosch 600S sulat menossa E32:ssa. Vaikea muistella mikä olisi enemmän vituttanut kuin kumpikaan näistä sulkapareista. Aivan paskat. Autossa oli semitoimivat sulat ja innokkuuttani vaihdoin uudet. Molemmat parit viikon käytön jälkeen jättää pistemäistä viivaa ja tihkusateessa jättää kunnon kalvon lasiin. Tekisi mieli tunkea nämä sulat bosch-miehen ahteriin.

                  Kunhan saan rahan ulos liikkeestä niin marssin marmoritiskille hakemaan originellit tai ryyppään rahat.
                  Hah, antabus ranteessa pakotti hakemaan vielä kolmannet BOSCHilaiset. Nyt olen kolmatta viikkoa rouskinut Prozaceja näiden kumilärpättimien takia.

                  Mikä ihme näitä pyyhkijöitä vaivaa? Jättävät aivan järjetöntä kalvoa tuulilasiin. Paperilla pyyhkiessä ei paperiin muutaman kerran jälkeen jää enää mustaa töhnää mitä aluksi. Lasi on pesty. Voisiko vika olla lasinpesunesteessä mitä käytän? Sen verran olen pyyhkijäskeneä seurannut, että aivan uusimmat Boschilaiset on pakattu ilmatiiviiseen pakettiin, kun taas nämä mitä olen ostanut, ovat vanhassa avoimessa paketissa. Voisivatko nämä olla jotain varastonjäämiä ja siksi niin paskoja vai olenko totisesti löytänyt tämän autonosien valmistajan akilleen kantapään?
                  Last edited by Patriot; 03-12-2007, 20:28.
                  E39 540iA M62TUB44

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17528
                    • Turku

                    #99
                    Originally posted by Patriot View Post
                    Hah, antabus ranteessa pakotti hakemaan vielä kolmannet BOSCHilaiset. Nyt olen kolmatta viikkoa rouskinut Prozaceja näiden kumilärpättimien takia.

                    Mikä ihme näitä pyyhkijöitä vaivaa? Jättävät aivan järjetöntä kalvoa tuulilasiin. Paperilla pyyhkiessä ei paperiin muutaman kerran jälkeen jää enää mustaa töhnää mitä aluksi. Lasi on pesty. Voisiko vika olla lasinpesunesteessä mitä käytän? Sen verran olen pyyhkijäskeneä seurannut, että aivan uusimmat Boschilaiset on pakattu ilmatiiviiseen pakettiin, kun taas nämä mitä olen ostanut, ovat vanhassa avoimessa paketissa. Voisivatko nämä olla jotain varastonjäämiä ja siksi niin paskoja vai olenko totisesti löytänyt tämän autonosien valmistajan akilleen kantapään?
                    Ilmatiiviillä paketilla tarkoittanet Boschin Economic-sulkalinjaa. SE on se huonompi alunperin Venäjän vientiin tarkoitettu sulka. Ts. kumi on harmaammanvärinen ja halvempaa tekoa. Samaten sulkien molemmat päät ovat 10cm:n matkalta hiilikuitua kun taas Bosch Twin (saksalaisen ekohipin ympäristöystävällinen pahvipakkaus) on se parempi autotarvikeliikkeiden linja (esim. Motonet).

                    Molempia sulkia useampi pareja käyttäneenä pidän molempia suht samantasoisina sulkina. Kumpikaan ei pidä ääntä, mutta molemmissa mulla on sekä hyviä että huonoja kokemuksia. Outoa. Nyt ostin viimeksi Twinit, mutta alusta saakka jättäneen raitoja (laitettu paikalle tammi-helmikuussa 2007). Seuraavaksi kyllä kokeilen rungottomia tai Championeja.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11131
                      • Oulu

                      Minullakin oli viimekesänä parit boschit joista ensimmäiset alkoivat jättämään raitoja jo toisena päivänä, ja viikon päästä olivat jo käyttökelvottomat. Toinen pari taas ei jättänyt ollenkaan raitoja, mutta parin viikon päästä rupesivat jyttyyttämään tihkusateella ja kuivemmalla. Nyt paikallaan on jo puoli vuotta olleet championit ja hyvin on toiminut.

                      Ihmetyttää vaan nuo boschit, kun porukoitten nippanissa yks pari on normaalisti kestänyt jopa n. 2 vuotta.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Janza182
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4988
                        • 013

                        En käynyt koko topikkia läpi mut miks ihmeessä ostatte tarvikesulkia?
                        Itse käytännössä todennut että orkkis on halvin ja kestävin ja toimivin. Itselle nykyseen linkkuun makso molemmat sulat varsineen (nahkahousu oli tarvikkeet laittanu prkl!) vajaa 40€. Pelkät kumit ~14€/pari...

                        Comment

                        • Spiddu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 3564
                          • Nla

                          täälläkin olisi aika ostaa uudet sulat ja kahden vaihella olen rungotomat vai orkkikset(uudet kumit) jotenka kertokaas nyt miten nua rungotomat ovet toimineet nyt kun on tullut jo hieman lunta

                          edit: erityisesti minua kiinnostaisi miten toimineet e36:ssa
                          Last edited by Spiddu; 04-12-2007, 00:05.
                          BMW F30 330e 2017

                          Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                          e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                          Comment

                          • bman
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 222
                            • Mikkeli

                            Kokeilinpa itse tuollaista rungotonta, muuten hyvä mutta ulisi ja vikisi parin päivän jälkeen helkkaristi vaikka lasi oli aivan märkänä, aiheutti lopulta kunnon hermonraastoa ja muuten lenti kauas...

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14451
                              • Oulu

                              Originally posted by bman View Post
                              Kokeilinpa itse tuollaista rungotonta, muuten hyvä mutta ulisi ja vikisi parin päivän jälkeen helkkaristi vaikka lasi oli aivan märkänä, aiheutti lopulta kunnon hermonraastoa ja muuten lenti kauas...
                              Omat kokemukset on toisinpäin. Rungolliset nirskuu ja narskuu lähes 98% autoista, mutta rungottomat on hiljaset vaikka lasi on kuiva. Ainaki omassa on.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • eekolmekuus
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 100
                                • vantaa

                                Mä vaihdan auto, kun sulat on vaihtokunnossa

                                Noi possin twinit on kaiketi kaksilla "nivelillä" eli sulka taittuu paremmin molempiin suuntiin liikkuessaan lasilla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎