https://www.nettiauto.com/bmw/325/11105447 "Huippu kuntoinen" :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nettiautosta bongailtua XXXII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by andhu View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/325/11105447 "Huippu kuntoinen" :think
Komeesti törröttää F10 M5 putket, tulee joku M5 lookki mieleen tuosta habituksesta https://www.nettiauto.com/bmw/m5/11097243
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostEn ole montaa autoa nähnyt jossa öljyä ei kuluisi vaihtojen välillä. Esim vaikka noi alfat: muutaman vuoden vanha 156-alfa vei litran per 3500km, ja valmistajan lausunto oli että se on ihan normaalia.
Musso sen sijaan, 1L/1000km. Helppo muistisääntö, joka toisella tankkauksella litra öljyä. RVS:ää miettinyt? Olisikohan siitä apua tuohon öljynkulutukseen ??Last edited by mikae34; 01-02-2020, 11:44.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostEn ole montaa autoa nähnyt jossa öljyä ei kuluisi vaihtojen välillä.
Ei löydy näitä 130i enää montaa alle 200 000km ajettuna, tässä tosin kuskinpenkki alkaa olla huonossa kunnossa
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostEn ole montaa autoa nähnyt jossa öljyä ei kuluisi vaihtojen välillä. Esim vaikka noi alfat: muutaman vuoden vanha 156-alfa vei litran per 3500km, ja valmistajan lausunto oli että se on ihan normaalia.
Männät keveni ja oheni niin johan rupesi öljyä renkaiden välistä tihkuamaan palotilaan.
Seuraavaan moottorisukupolveen kait taas männänrenkaita parantamalla saatiin tilannetta paremmaksi. Mutta tuon sukupolven koneet kaikki syö enemmän tai vielä enemmän öljyä. Se on vaan ominaisuus ei valitettavasti vika...
Vähän ajettu Pajero?:
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostMännät keveni ja oheni niin johan rupesi öljyä renkaiden välistä tihkuamaan palotilaan.
Seuraavaan moottorisukupolveen kait taas männänrenkaita parantamalla saatiin tilannetta paremmaksi. Mutta tuon sukupolven koneet kaikki syö enemmän tai vielä enemmän öljyä. Se on vaan ominaisuus ei valitettavasti vika...
V]
Longlife vaihtoväli on se suurin vitsaus.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostFord transit -01, 2,4l duratorq. 20 tkm eikä tikussa laskua
Musso sen sijaan, 1L/1000km. Helppo muistisääntö, joka toisella tankkauksella litra öljyä. RVS:ää miettinyt? Olisikohan siitä apua tuohon öljynkulutukseen ??.
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostLöytyihan siitä Mussosta pieni särö sentään, olin jo hetken huolissani.
E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostLöytyihan siitä Mussosta pieni särö sentään, olin jo hetken huolissani.
https://www.nettiauto.com/bmw/318/94...nt=23&vifNav=YE39 523i
i3
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostLöytyihan siitä Mussosta pieni särö sentään, olin jo hetken huolissani.
Joutui siihen piru vieköön juuri vaihtamaan muutamat nivelet eteen ja hehkutulpatkin. Ensimmäisen kerran tietysti. Lisäksi yksi OM602:sen suutin vähän falskasi. Lämppärikin on hiukan tehoton. Täytyy varmaan huuhdella kenno jossain vaiheessa, jos on hiukan tukkoinen.
Onhan siinä säröjä, ei se missään nimessä täydellinen ole. Laiska kuin mikä. Ei mitenkään erityisen mukava jos sellaista haluaa. Pörisee, kolisee ja paukkuu. Voimansiirto pitää ääntä, ykkösvaihde on välillä vaikea saada päälle jne...
Edellämainitut ovat ominaisuuksia ja juju onkin siinä, että se kestää, ei ole mitään pelkoa mistään kalliista hajoavasta, ja arvonalenema on nolla euroa. Autoilu on halpaa ja pipo löysällä. Pitkän kunnostuksen jälkeen nykyisellään jopa varsin näyttävä omalla tavallaan (50mm korotus viimeisimpänä teki ihmeitä) ja fiilistä on ajella, oikealla nelivedolla. Kiinnijäämisen pelkoa ei juurikaan ole vaikka mihin ajaisi. Ei tarvi murehtia, tuleeko jälkeä johonkin jne, senkun painaa menemään vaan, vaikka penkkojen päältä jos niikseen on. Astinlaudat pitäisi siihen rakentaa kun nykyisellään korotuksen jälkeen heittää aivan saatanasti paskaa kylkiin. Lisäksi isommat allterrainit tekisi mieli sovittaa myös.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostNäinhän se on...Samalla kun päästömääräykset alkoivat kiristyä alkoi öljyä kulumaan merkillä kun merkillä. Taisi osua aika tarkalleen siihen 05-08 akselille nämä uudistukset.
Männät keveni ja oheni niin johan rupesi öljyä renkaiden välistä tihkuamaan palotilaan.
Seuraavaan moottorisukupolveen kait taas männänrenkaita parantamalla saatiin tilannetta paremmaksi. Mutta tuon sukupolven koneet kaikki syö enemmän tai vielä enemmän öljyä. Se on vaan ominaisuus ei valitettavasti vika...
Vähän ajettu Pajero?:
https://www.nettiauto.com/mitsubishi...sport/10881159
Totta on kyllä sekin että nykymoottorien kitkaa vähentävät ratkaisut altistavat tämänkaltaisille ongelmille.
Uskon että monissa muissakin merkeissä ongelma on samantapainenLast edited by Urpo_rotta; 03-02-2020, 07:55.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment