Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua XXXII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andhu
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 535
    • vihti

    https://www.nettiauto.com/bmw/325/11105447 "Huippu kuntoinen" :think
    E30 316 Turbo

    Comment

    • mikkis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1900
      • Vantaa

      Originally posted by andhu View Post
      Tuosta e30 olikin jo juttua pari sivua takaperin, ei ehkä niin huippukuntoinen :think

      Komeesti törröttää F10 M5 putket, tulee joku M5 lookki mieleen tuosta habituksesta https://www.nettiauto.com/bmw/m5/11097243

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4992
        • Forssa

        Originally posted by BeamR View Post
        En ole montaa autoa nähnyt jossa öljyä ei kuluisi vaihtojen välillä. Esim vaikka noi alfat: muutaman vuoden vanha 156-alfa vei litran per 3500km, ja valmistajan lausunto oli että se on ihan normaalia.
        Ford transit -01, 2,4l duratorq. 20 tkm eikä tikussa laskua

        Musso sen sijaan, 1L/1000km. Helppo muistisääntö, joka toisella tankkauksella litra öljyä. RVS:ää miettinyt? Olisikohan siitä apua tuohon öljynkulutukseen ??
        Last edited by mikae34; 01-02-2020, 11:44.
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7547
          • Kotona

          Originally posted by BeamR View Post
          En ole montaa autoa nähnyt jossa öljyä ei kuluisi vaihtojen välillä.
          Audi A4 mäntärempan jälkeen. Tosin sillä vajaalla 5000e olisi ostanut aika monta öljypurkkia



          Ei löydy näitä 130i enää montaa alle 200 000km ajettuna, tässä tosin kuskinpenkki alkaa olla huonossa kunnossa
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
          Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
          -

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5022
            • Paimio

            Originally posted by BeamR View Post
            En ole montaa autoa nähnyt jossa öljyä ei kuluisi vaihtojen välillä. Esim vaikka noi alfat: muutaman vuoden vanha 156-alfa vei litran per 3500km, ja valmistajan lausunto oli että se on ihan normaalia.
            Näinhän se on...Samalla kun päästömääräykset alkoivat kiristyä alkoi öljyä kulumaan merkillä kun merkillä. Taisi osua aika tarkalleen siihen 05-08 akselille nämä uudistukset.
            Männät keveni ja oheni niin johan rupesi öljyä renkaiden välistä tihkuamaan palotilaan.

            Seuraavaan moottorisukupolveen kait taas männänrenkaita parantamalla saatiin tilannetta paremmaksi. Mutta tuon sukupolven koneet kaikki syö enemmän tai vielä enemmän öljyä. Se on vaan ominaisuus ei valitettavasti vika...

            Vähän ajettu Pajero?:
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu

              Originally posted by TheRipper View Post
              Männät keveni ja oheni niin johan rupesi öljyä renkaiden välistä tihkuamaan palotilaan.

              Seuraavaan moottorisukupolveen kait taas männänrenkaita parantamalla saatiin tilannetta paremmaksi. Mutta tuon sukupolven koneet kaikki syö enemmän tai vielä enemmän öljyä. Se on vaan ominaisuus ei valitettavasti vika...

              V]
              Näihin ongelma N52 koneisiin on ihan tiedotteen mukaisena korjauksena vaihtaa erilaiset männät ko. vaivan vuoksi. Muuttuivat joo ajansaatossa jo tuotannossa.

              Longlife vaihtoväli on se suurin vitsaus.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                Originally posted by mikae34 View Post
                Ford transit -01, 2,4l duratorq. 20 tkm eikä tikussa laskua

                Musso sen sijaan, 1L/1000km. Helppo muistisääntö, joka toisella tankkauksella litra öljyä. RVS:ää miettinyt? Olisikohan siitä apua tuohon öljynkulutukseen ??
                Löytyihan siitä Mussosta pieni särö sentään, olin jo hetken huolissani .
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • Jesse93
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 940
                  • Mustio

                  Originally posted by schwarze View Post
                  Löytyihan siitä Mussosta pieni särö sentään, olin jo hetken huolissani .


                  E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                  Comment

                  • asse21
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2005
                    • 1243
                    • Tampere

                    Originally posted by schwarze View Post
                    Löytyihan siitä Mussosta pieni särö sentään, olin jo hetken huolissani .
                    Eiköhän omistaja ole senkin asian kääntänyt jollain tavalla vain hyväksi ominaisuudeksi
                    https://www.nettiauto.com/bmw/318/94...nt=23&vifNav=Y
                    E39 523i
                    i3

                    Comment

                    • mikae34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 4992
                      • Forssa

                      Originally posted by schwarze View Post
                      Löytyihan siitä Mussosta pieni särö sentään, olin jo hetken huolissani .

                      Joutui siihen piru vieköön juuri vaihtamaan muutamat nivelet eteen ja hehkutulpatkin. Ensimmäisen kerran tietysti. Lisäksi yksi OM602:sen suutin vähän falskasi. Lämppärikin on hiukan tehoton. Täytyy varmaan huuhdella kenno jossain vaiheessa, jos on hiukan tukkoinen.

                      Onhan siinä säröjä, ei se missään nimessä täydellinen ole. Laiska kuin mikä. Ei mitenkään erityisen mukava jos sellaista haluaa. Pörisee, kolisee ja paukkuu. Voimansiirto pitää ääntä, ykkösvaihde on välillä vaikea saada päälle jne...

                      Edellämainitut ovat ominaisuuksia ja juju onkin siinä, että se kestää, ei ole mitään pelkoa mistään kalliista hajoavasta, ja arvonalenema on nolla euroa. Autoilu on halpaa ja pipo löysällä. Pitkän kunnostuksen jälkeen nykyisellään jopa varsin näyttävä omalla tavallaan (50mm korotus viimeisimpänä teki ihmeitä) ja fiilistä on ajella, oikealla nelivedolla. Kiinnijäämisen pelkoa ei juurikaan ole vaikka mihin ajaisi. Ei tarvi murehtia, tuleeko jälkeä johonkin jne, senkun painaa menemään vaan, vaikka penkkojen päältä jos niikseen on. Astinlaudat pitäisi siihen rakentaa kun nykyisellään korotuksen jälkeen heittää aivan saatanasti paskaa kylkiin. Lisäksi isommat allterrainit tekisi mieli sovittaa myös.
                      Auto on liikkumaväline.

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5272
                        • Pirkkala

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Näinhän se on...Samalla kun päästömääräykset alkoivat kiristyä alkoi öljyä kulumaan merkillä kun merkillä. Taisi osua aika tarkalleen siihen 05-08 akselille nämä uudistukset.
                        Männät keveni ja oheni niin johan rupesi öljyä renkaiden välistä tihkuamaan palotilaan.

                        Seuraavaan moottorisukupolveen kait taas männänrenkaita parantamalla saatiin tilannetta paremmaksi. Mutta tuon sukupolven koneet kaikki syö enemmän tai vielä enemmän öljyä. Se on vaan ominaisuus ei valitettavasti vika...

                        Vähän ajettu Pajero?:
                        https://www.nettiauto.com/mitsubishi...sport/10881159
                        Se öljynsyönnin syy on karsta joka tukkii öljyrenkaan reiät. Eli toisinsanoen liian pitkät öljynvaihtovälit. Näin ainakin näissä kuuluisissa vag tfsi koneissa.
                        Totta on kyllä sekin että nykymoottorien kitkaa vähentävät ratkaisut altistavat tämänkaltaisille ongelmille.
                        Uskon että monissa muissakin merkeissä ongelma on samantapainen
                        Last edited by Urpo_rotta; 03-02-2020, 07:55.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • PP440
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1263
                          • Mikkeli

                          https://www.nettiauto.com/bmw/735/11114866

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14451
                            • Oulu

                            On kyllä, vieläku ois moottorilla.

                            Last edited by zener; 04-02-2020, 11:24.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Roisto
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 2542
                              • Kajaani

                              Originally posted by zener View Post
                              On kyllä, vieläku ois moottorilla.
                              Ja maalilla.

                              Last edited by Roisto; 04-02-2020, 13:15.
                              2001 E39 525iA
                              1992 E34 "540i/5"

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14451
                                • Oulu

                                Originally posted by Roisto View Post
                                Ja maalilla.
                                Titansilber
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎