Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua XXXII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RikuBMW
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 712
    • Laitila



    Hiukan kiinnostais päivitellä tuo E87 uudempaan, mitä huomioitavaa näissä F30-korin 320i malleissa on? Ilmeisesti näissäkin jakopäämurheita, mutta miten paljon? Bensa ainut vaihtoehto talouden toiseksi autoksi ja alkaa olla vaihtoehdot vähissä, kun jokaisessa on jotain suurempaa tyyppivikaa tarjolla.
    Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
    Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
    Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

    Comment

    • mikae34
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 4995
      • Forssa

      Originally posted by BeamR View Post
      Kertokaa nyt tyhmälle, että mitä ne N52-koneen kalliimmat tyyppiviat on?
      Nykyaikana ei enää kannata erotella erinäisien mallien tyyppivikoja vaan todeta, että BMW itsessään on tyyppivika.
      Auto on liikkumaväline.

      Comment

      • Tuonela
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 368
        • Tampere

        Ex oli taas myynnissä, nyt meni parissa päivässä... Koskahan taas uudestaan myynnissä?

        Comment

        • Pantse
          BTCF Member
          • Jun 2005
          • 151
          • Oulu

          Originally posted by mikae34 View Post
          Nykyaikana ei enää kannata erotella erinäisien mallien tyyppivikoja vaan todeta, että BMW itsessään on tyyppivika.
          Ei voi kuin ihmetellä tämän kaverin narinaa päivästä toiseen.
          Luulisi, että tuolla asenteella ja noilla mielipiteillä olisi muutakin tekemistä, kuin roikkua täällä Bmw-harrastajien keskuudessa...
          Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
          Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 2000
            • Tampere/kainuu

            Originally posted by BeamR View Post
            Kertokaa nyt tyhmälle, että mitä ne N52-koneen kalliimmat tyyppiviat on?
            Jos näistä sen öljynkulutuksen haluaa eliminoida oikeasti niin se tuuppaa maksamaan jo vähän enempi.

            Uudet männät jne.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14499
              • Oulu

              Originally posted by mikae34 View Post
              Nykyaikana ei enää kannata erotella erinäisien mallien tyyppivikoja vaan todeta, että BMW itsessään on tyyppivika.
              Monessa muussa merkissä vähän samaa tyyppivikaa.

              Originally posted by peltone View Post
              Ainaki sähkönen vesipumppu 4-500e. Mut mikä on kallis ja ei nyt tyyppivika mut toi nyt itel huulil koska pitää vaihtaa.
              .
              Alle 300€ tuokin osa.
              Last edited by zener; 31-01-2020, 21:52.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Kräki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2018
                • 1090
                • Espoo

                Originally posted by RikuBMW View Post
                https://m.nettiauto.com/bmw/320/1102...nt=23&vifNav=Y

                Hiukan kiinnostais päivitellä tuo E87 uudempaan, mitä huomioitavaa näissä F30-korin 320i malleissa on? Ilmeisesti näissäkin jakopäämurheita, mutta miten paljon? Bensa ainut vaihtoehto talouden toiseksi autoksi ja alkaa olla vaihtoehdot vähissä, kun jokaisessa on jotain suurempaa tyyppivikaa tarjolla.
                Itsellä oli vuodenverran f30 320i.
                Kulki lastutettuna kivasti,rengasmeteli oli järkyttävä suoraansanoen,pieni kulutuksinen.
                Mitään vikaa ei ollut.
                Vuodenverran oli samanmoinen 335i paremmilla varusteilla,mutta mekkalasta ei päässyt siinäkään ”preemiumissa” eroon.
                Sekin oli huoleton,loota aivan👌

                Comment

                • mikae34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 4995
                  • Forssa

                  Originally posted by Tuonela View Post
                  Ex oli taas myynnissä, nyt meni parissa päivässä... Koskahan taas uudestaan myynnissä?

                  https://www.nettiauto.com/bmw/645/11103424
                  Oletko tiedustellut mitään kautta, onko autoa saatu kuntoon?

                  Originally posted by Pantse View Post
                  Ei voi kuin ihmetellä tämän kaverin narinaa päivästä toiseen.
                  Luulisi, että tuolla asenteella ja noilla mielipiteillä olisi muutakin tekemistä, kuin roikkua täällä Bmw-harrastajien keskuudessa...
                  Niin, tällä foorumillahan keskustellaan paljon muustakin kuin autoista. Negatiivisetkin mielipiteet pitää saada sanoa, asiasta kuin asiasta.

                  Originally posted by zener View Post
                  Monessa muussa merkissä vähän samaa tyyppivikaa.
                  Totta.
                  Auto on liikkumaväline.

                  Comment

                  • mikkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1900
                    • Vantaa

                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Jos näistä sen öljynkulutuksen haluaa eliminoida oikeasti niin se tuuppaa maksamaan jo vähän enempi.

                    Uudet männät jne.
                    Voi vittu näitä kokemuksen kommentteja Onko se vika jos tehtaalta asti N52 vie sen noin 1l/7500km eikä siitä metrejen myötä ole muuttunut? Itselläni auton vaihto ollut suunnitelmissa jo pitkään mutta niin epäluotettavaa paskaa nuo kaikki uudemmat että taidan ajaa vielä pitkään luotettavaksi todetun (5v omistuksessani) n52 koneisen.
                    Last edited by mikkis; 31-01-2020, 22:47.

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 2000
                      • Tampere/kainuu

                      Originally posted by mikkis View Post
                      Voi vittu näitä kokemuksen kommentteja Onko se vika jos tehtaalta asti N52 vie sen noin 1l/7500km eikä siitä metrejen myötä ole muuttunut? Itselläni auton vaihto ollut suunnitelmissa jo pitkään mutta niin epäluotettavaa paskaa nuo kaikki uudemmat että taidan ajaa vielä pitkään luotettavaksi todetun (5v omistuksessani) n52 koneisen.
                      Allekirjoittaneella löytyy pihasta yksi N52, joka vie 1l /200-500km riippuen ajosta. Näitä on aika suurella skaalalla.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

                        Originally posted by zakspeed View Post
                        Allekirjoittaneella löytyy pihasta yksi N52, joka vie 1l /200-500km riippuen ajosta. Näitä on aika suurella skaalalla.
                        Tuo kyseinen auto oli N53B30 moottorilla. Jos verrataan N52B30 moottoriin niin ei tuota öljynkulutusta 3 litrasessa ihan hirveän yleisenä tyyppivikana voi pitää.
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • Mäkki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2010
                          • 2190
                          • Orimattila

                          Originally posted by mikkis View Post
                          Voi vittu näitä kokemuksen kommentteja Onko se vika jos tehtaalta asti N52 vie sen noin 1l/7500km eikä siitä metrejen myötä ole muuttunut? Itselläni auton vaihto ollut suunnitelmissa jo pitkään mutta niin epäluotettavaa paskaa nuo kaikki uudemmat että taidan ajaa vielä pitkään luotettavaksi todetun (5v omistuksessani) n52 koneisen.
                          Yleensä öljyn vaihtojen välissä ei tarvitse lisätä öljyä saatika miettiä onko sitä siellä. Jos joutuu tekemään ylläolevia on se rikki ja se on huollettava.


                          Italialaisenkin voisin huolia pihapiiriin
                          #Ilmastoahdistus

                          Comment

                          • Kräki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2018
                            • 1090
                            • Espoo

                            Eiköhän se ole autossa vika silloin,jos ei sitä öljyä yhtään kulu?

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Originally posted by Mäkki View Post
                              Yleensä öljyn vaihtojen välissä ei tarvitse lisätä öljyä saatika miettiä onko sitä siellä. Jos joutuu tekemään ylläolevia on se rikki ja se on huollettava.


                              Italialaisenkin voisin huolia pihapiiriin
                              En ole montaa autoa nähnyt jossa öljyä ei kuluisi vaihtojen välillä. Esim vaikka noi alfat: muutaman vuoden vanha 156-alfa vei litran per 3500km, ja valmistajan lausunto oli että se on ihan normaalia.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • jmp2002
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 5727
                                • Rovaniemi

                                Meillä on n52b30 jossa 1v/10tkm ei öljytikku hievahda yhtään alaspäin, että tuntuu olevan eroja.
                                E30 325i Touring -89
                                E30 325i touring -88 m50tbo
                                G20 330e M-Sport -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎