Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juho_
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2016
    • 1062
    • Suomi

    Joo, ihan hyvä pointti kyllä. Ymmärsin siis vähän väärin mitä alunperin tarkoitit.

    Ei oikeen ole tosiaan edes Octavialle ja Corollalle mitään fiksuu kilpailijaa sähkömoottorilla tällä hetkellä.. :think
    YouTube
    Instagram // Juhon Moottoripaja

    Comment

    • Kanerv4
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 976
      • Tampere

      Originally posted by Juho_ View Post
      Joo, ihan hyvä pointti kyllä. Ymmärsin siis vähän väärin mitä alunperin tarkoitit.

      Ei oikeen ole tosiaan edes Octavialle ja Corollalle mitään fiksuu kilpailijaa sähkömoottorilla tällä hetkellä.. :think

      Juu, minulla on nyt testissä uusi E-corsa, ja ilmoitettu teho on 100kw mutta jossain lukee 57kw enkä tiedä miksi, niin tästä tentataan onko se sähkömoottorin kuorma tienpäällä jolloin se ottaa voimaa tuon 57kw joku asiakas kertoin minulle ja oli vasta ostamassa autoa... Paljonko pikalatausta menee sisään prosenteilla 5-80% kylmillä keleillä. Herranjumala mitä kysymyksiä tulee kun tuo Corolla kansa ja muut jokka taivastelee tulevia kansivikoja jo ennenkuin on auto edes ostettu pääsee vauhtiin. Niistäkin on jo haju tullut mutta herranjumala kun en minä tiedä mitä noille tapahtuu 10 vuoden päästä Enkä varsinkaan tiedä mikä sieltä hajoaa ensimmäisenä kun on takuut voimassa vielä monta vuotta ja vielä vähemmän jälleenmyynti arvoa kun se vaihdetaan Volvoon.

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3504
        • Raisio

        Eri ajotiloissa eri määrä maksimitehoa käytössä ellei ns kickdown yli paineta kaasu eikun sähköpedaalia.

        Valeasuinen ranskatarhan toi.
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • Kanerv4
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 976
          • Tampere

          Originally posted by ritariässä View Post
          Eri ajotiloissa eri määrä maksimitehoa käytössä ellei ns kickdown yli paineta kaasu eikun sähköpedaalia.

          Valeasuinen ranskatarhan toi.

          Juu sekä vielä kysytään rekisteriotteessa lukevia tehoja vaikka kohta on tyhjä. Hauskinta tässä on se että kun varasin ensimmäistä huoltoa ja takuun piikkiin jonkun kojelaudan narinan tsekkaamisen niin Toisessa Deltassa huollon vastaava ei edes tiennyt onko niillä mekaanikkoja moiseen autoon (kursseja siis käytynä) ja kuulemma ei ole edes laitteistoa, toisessa huollon pisteessä ei ole mekaanikkoa mutta laitteisto löytyy 27 päivitystä ja missään ei moista ole ilmoitettu. Kysyinkin että kuka näitä sitten suomessa laittaa? Juu sen tiedän että se on pösö eri paketissa mutta kiva auto, muutama ärsyttävä juttu mutta kuuluu vissiin merkkiin.

          Comment

          • Juho_
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2016
            • 1062
            • Suomi

            Taitaa olla muutenkin sähköautojen huollot vähän vaiheessa Suomessa tällä hetkellä.

            Toki kyllä niitä pitäisi saada mekaanikkojen huoltaa autovalmistajan huolto-ohjelman mukaisesti siinä missä hybridejäkin, koska jälkimmäisetkin vaatii SFS6002 koulutuksen jotta niille saa tehdä oikeestaan yhtään mitään korjaamolla.

            Tietysti merkkihuollossa voi olla vielä mallikohtaiset kurssit vasta edessä.. :think
            En oikein oo itekkää noista sähköautojen huolloista perillä kun on niin uusi juttu.
            Sen verran vaa tiedän, että joku perus huolto-ohjelma löytyy parille mallille ainakin mikä on hyvin vastaavanlainen kuin polttomoottoriversionkin mut moottoriin ei vaan tarvitse puuttua millään tapaa.
            YouTube
            Instagram // Juhon Moottoripaja

            Comment

            • Kanerv4
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 976
              • Tampere

              Originally posted by Juho_ View Post
              Taitaa olla muutenkin sähköautojen huollot vähän vaiheessa Suomessa tällä hetkellä.

              Toki kyllä niitä pitäisi saada mekaanikkojen huoltaa autovalmistajan huolto-ohjelman mukaisesti siinä missä hybridejäkin, koska jälkimmäisetkin vaatii SFS6002 koulutuksen jotta niille saa tehdä oikeestaan yhtään mitään korjaamolla.

              Tietysti merkkihuollossa voi olla vielä mallikohtaiset kurssit vasta edessä.. :think
              En oikein oo itekkää noista sähköautojen huolloista perillä kun on niin uusi juttu.
              Sen verran vaa tiedän, että joku perus huolto-ohjelma löytyy parille mallille ainakin mikä on hyvin vastaavanlainen kuin polttomoottoriversionkin mut moottoriin ei vaan tarvitse puuttua millään tapaa.

              Juu, siis ilman muuta huolto-ohjelmat löytyy jo meiltäkin VAG konsernin vehkeisiin ja saadaan tehtyä itse, riippuen huollon laajuudesta sekä päivityksistä. Mutta Ooppelilla oltiin vähän niin ja näin joka nauratti. Lähinnä tässä alkaa harmittamaan tuo Väkisin kepittäminen tuohon sähkövessojen suuntaan, kyllä se aika tulee tuossa 10v sisällä milloin on valinnan varaa reippaasti kuluttajalla ja ne akkuviatkin ovat selätetty essonbaarissa. Toki voimalinja on hieno, varsinkin noloa kun minulla sammui uusi taycan keskelle risteystä Päivityksiä jo kolme tuohon liittyen Porssella, se ero teslaan on harmittava että joutuu fyysisesti viemään paikanpäälle eikä etänä voi hommaa tehdä. On tuossa vielä aika oppiminen jos ei ole merkkiorganisaation leivissä

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15225
                • Ajamisen Iloa

                Volkswagen ID4 uudessa sähköautossa on takana rumpujarrut. Siis uusi justiinsa julkaistu auto. Miettikää tätä kun puhutte siitä kuinka sähköautot on kehityksen kärki ja tulevaisuus. Minusta autot välillä 2000-2010 olivat sitä ja nyt ollaan menossa kuin lamassa alamäkeä. Mäen alla odottaa ainoastaan bussikortti tai itse itseään ajava hajuton ja mauton kottero.

                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6708
                  • PK-seutu

                  Originally posted by Remotion View Post
                  Volkswagen ID4 uudessa sähköautossa on takana rumpujarrut. Siis uusi justiinsa julkaistu auto. Miettikää tätä kun puhutte siitä kuinka sähköautot on kehityksen kärki ja tulevaisuus. Minusta autot välillä 2000-2010 olivat sitä ja nyt ollaan menossa kuin lamassa alamäkeä. Mäen alla odottaa ainoastaan bussikortti tai itse itseään ajava hajuton ja mauton kottero.

                  https://www.thedrive.com/news/36683/...ar-drum-brakes
                  Kyllä ja todennäköisesti monessa muussakin tulee vielä olemaan. Tahtoo levyjarrut jumitella ja ruostua kun niitä ei sähköautossa paljoa tarvita ja ihmiset ei luonnollisesti itse ajattele asiaa ja jarruttele välillä. Saisivat kyllä minunkin mielestä ratkaista tuon asian jollain muulla tapaa kuin palaamalla rumpuihin :think
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • Ovaali
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 242
                    • Ylivieska

                    Originally posted by Remotion View Post
                    Volkswagen ID4 uudessa sähköautossa on takana rumpujarrut. Siis uusi justiinsa julkaistu auto. Miettikää tätä kun puhutte siitä kuinka sähköautot on kehityksen kärki ja tulevaisuus.
                    Hyvä ratkaisu. Levyjarrut kun tuppaavat ruostua pilalle taka-akselilla jo parissa vuodessa sähkö/hybridiautoissa.

                    E. Pyroz jo kerkesikin kertoa

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1422

                      Sähköautoissa moni asia on mahdollista miettiä uusiksi. Hyvä esimerkki takajarrut takavetoisessa autossa jossa voidaan takarenkaiden jarrutuksessa hyödyntää energian talteenottoa vs. jarrulevyjen lämmitystä. VW on ajatellut että rumpujarru olisi tuossa käytössä huoltovapaampi (ja halvempi?) ratkaisu kansanautoon. Aika näyttää onko asia todellakin näin.
                      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                      Ioniq5 AWD -22
                      Leaf 40kwh -18

                      Comment

                      • Jonsku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 4645
                        • Tuusula

                        Originally posted by Remotion View Post
                        Volkswagen ID4 uudessa sähköautossa on takana rumpujarrut. Siis uusi justiinsa julkaistu auto. Miettikää tätä kun puhutte siitä kuinka sähköautot on kehityksen kärki ja tulevaisuus. Minusta autot välillä 2000-2010 olivat sitä ja nyt ollaan menossa kuin lamassa alamäkeä. Mäen alla odottaa ainoastaan bussikortti tai itse itseään ajava hajuton ja mauton kottero.

                        https://www.thedrive.com/news/36683/...ar-drum-brakes
                        Mitäs ihmeellistä tuossa on? Kokonaisuuden kannalta paras ratkaisu ja kyllä ne VW;n tuhannet insinöörit osaa auton suunnitella.


                        "autot välillä 2000 - 2010 olivat kehityksen kärki ja tulevaisuus" Oletko jäänyt jonnekin '90-'00 lukujen taitteeseen?
                        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                        ex. Alpina D10 Touring #33/94
                        ... and many more

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6169
                          • Helsinki

                          Originally posted by 205/65-15H View Post
                          Sähköautoissa moni asia on mahdollista miettiä uusiksi. Hyvä esimerkki takajarrut takavetoisessa autossa jossa voidaan takarenkaiden jarrutuksessa hyödyntää energian talteenottoa vs. jarrulevyjen lämmitystä. VW on ajatellut että rumpujarru olisi tuossa käytössä huoltovapaampi (ja halvempi?) ratkaisu kansanautoon. Aika näyttää onko asia todellakin näin.
                          Rumpujarrusta mieleen, siis joo tavallaan hyvä idea, jos on toteutettu jotenkin fiksusti ettei vesi jää sinne tms. Rumpujarrussa on se huonopuoli, että siinne jää hepommin se kosteus, lika, pöly jne. Kyllä on tavallaan huoltovapaampi, jos muutaman vuoden välein uusii osia sinne jos ei sitä käytetä ja halvempi on varmaan sen takia päädytty tuohon ratkaisuun.
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4320
                            • Turku

                            Volvo luopuu täyssähköautoissaan nahan käytöstä eettisistä syistä. Nahan tilalle kehitellään mm bioperäisistä ja kierrätetystä materiaalista valmistettuja korkealaatuisia materiaaleja.

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 3711
                              • Finnland

                              Originally posted by jani73 View Post
                              Volvo luopuu täyssähköautoissaan nahan käytöstä eettisistä syistä. Nahan tilalle kehitellään mm bioperäisistä ja kierrätetystä materiaalista valmistettuja korkealaatuisia materiaaleja.

                              https://www.media.volvocars.com/uk/e...8MO9DMdsvYlpQc
                              Suurin ajuri tuossa taitaa kuitenkin olla se kustanne, sitä voi puolustella ideologisesti nätisti nykymaailmassa.
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15225
                                • Ajamisen Iloa

                                Originally posted by Jonsku View Post
                                Mitäs ihmeellistä tuossa on? Kokonaisuuden kannalta paras ratkaisu ja kyllä ne VW;n tuhannet insinöörit osaa auton suunnitella.


                                "autot välillä 2000 - 2010 olivat kehityksen kärki ja tulevaisuus" Oletko jäänyt jonnekin '90-'00 lukujen taitteeseen?
                                Se on jännä että sähköautoiljat ottaa itseensä, ja aina poikkeuksetta halpa ad hominem takaisin. Lähes kaikki ovat sitä mieltä että nuo oli ne parhaat ajat ja ne on takanapäin jo. Oli samaan aikaan isot kireät vaparikoneet bemarilla, audilla ja mersulla, V8 ja V10 koneita. Samaan aikaan superautot olivat myös kireitä isoja V12, V10 ja V8. Murcielago, Carrera GT, Zonda, Enzo, sen jälkeen heti perään samalla mausteella lambot, ferrarilta lukuisia malleja, korkealle kiertäviä GT3 Porscheja, Sitten tuli LaFerrari, P1 ja 918. Siihen loppui hyvät ajat ja sen jälkeen kaikki on ollut painavia hybridejä, downsizing, sieluttomia turboja automaatin jatkeena, bemari meni etuvetoihin yms yms yms. Ainoa äänimaailma on enää ohjelmoitu pierasu joka kuuluu kun vaihtaa vaihdetta.


                                Sit sulla on tälläinen toi allekirjoitus:
                                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
                                - Alpina D10 Touring #33/94 -

                                Eihän tosta voi kysyä kuin Oletko jäänyt jonnekin '80-'90 lukujen taitteeseen?
                                Last edited by Remotion; 25-09-2021, 16:24.
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎