Originally posted by Remotion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllä mulle tuli pieni tippa housuun tänään, ihastelin 100A sähköautoa, muistatteko..sata amppeeri tatsunin. Kyllä, ja olipa mielenkiintoinen paketti, 100A kori johon ujutettu trukin 25kw moottori traktorin ulosottonivelellä ja jenkkilän ohjainboxilla, tämä kiinni 4v vaihteistossa. Leaffin akkuja takapenkin ja kontin alla.
Ja koko erikoisuus muutoskatsastettu sähkötekniikalle.
100kmh huippunopeus ja 100km range.
Pikkusen alkoi himottaa tehdä moinen hieman uudempaan koriin.
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostNo mutta eikö se ole juurikin se reaktio, jonka trollaamalla haluat saavuttaa? Siitä saikin sitten taas sopivan aasinsillan maalittamiselle ja uhriutumiselle.
Loppuosa tekstistäni piti aivan 100% kutinsa, juuri luin hetki sitten että teslan autot arvioi ajajan ajokykyä, ja siinä oli suurinpiirteen kaikki mahdollinen sporttinen ajelu mukamas vaarallista. Kehitys on opressiiviseen holhoavaan suuntaan.
Tuo sinunkin kommenttisi on muuten täysin riippumatta mihinkään keskusteluun ja henkilöön menevää. Se on forumin etiikan vastaista.Last edited by Remotion; 25-09-2021, 20:45.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostMitä trollaamista on siinä että volkkari laittaa rumpujarrut autoon? Kyllä te kääntelette näitä aina niinpäin kun haluatte.
Loppuosa tekstistäni piti aivan 100% kutinsa, juuri luin hetki sitten että teslan autot arvioi ajajan ajokykyä, ja siinä oli suurinpiirteen kaikki mahdollinen sporttinen ajelu mukamas vaarallista. Kehitys on opressiiviseen holhoavaan suuntaan.
Tuo sinunkin kommenttisi on muuten täysin riippumatta mihinkään keskusteluun ja henkilöön menevä. Noista sain itse viikon bannia ni ihmettelen miksei esim sinulle sitä tule, ei ole eka kerta.
Tämä minun näkemykseni sinun trollaamisesta perustuu kutakuinkin siihen, että olet sen asian itse tuonut julki. https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...0&postcount=52
Sinulla ei ole vähäistäkään kiinnostusta selvittää asioita vaan ”tipauttelet” porukkaa omaan subjektiiviseen näkemykseesi perustuen.
Keskustelu ja mielipiteet on todella jees, kunhan ei paineta päätä puskaan heti oman puheenvuoron jälkeen.
Jos kielenkäyttömme todella on samalla tasolla (lainaten esimerkiksi ”soijaisia transuja” ja muita tässä ketjussa esiin tulleita vastineita) niin ilman muuta minäkin ansaitsen bannin. Sehän on päivänselvää. Sen tarkasteleminen on toki jonkin ulkopuolisen tehtävä.
Syy miksi usein vastaan nimenomaan sinulle on se, että koen sinun pyrkivän levittämään tarkoituksellisesti harhaanjohtavaa informaatiota aiheeseen. Pohdittuani tätä on kyllä myönnettävä, että usein vastaukseni juuri sinulle ovat piikitteleviä. Pahoitteluni, jos siitä on seurannut mielipahaa.-22 Lexus ES300h
-07 Subaru Outback
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostSe on jännä että sähköautoiljat ottaa itseensä, ja aina poikkeuksetta halpa ad hominem takaisin. Lähes kaikki ovat sitä mieltä että nuo oli ne parhaat ajat ja ne on takanapäin jo. Oli samaan aikaan isot kireät vaparikoneet bemarilla, audilla ja mersulla, V8 ja V10 koneita. Samaan aikaan superautot olivat myös kireitä isoja V12, V10 ja V8. Murcielago, Carrera GT, Zonda, Enzo, sen jälkeen heti perään samalla mausteella lambot, ferrarilta lukuisia malleja, korkealle kiertäviä GT3 Porscheja, Sitten tuli LaFerrari, P1 ja 918. Siihen loppui hyvät ajat ja sen jälkeen kaikki on ollut painavia hybridejä, downsizing, sieluttomia turboja automaatin jatkeena, bemari meni etuvetoihin yms yms yms. Ainoa äänimaailma on enää ohjelmoitu pierasu joka kuuluu kun vaihtaa vaihdetta.
Sit sulla on tälläinen toi allekirjoitus:
- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
- Alpina D10 Touring #33/94 -
Eihän tosta voi kysyä kuin Oletko jäänyt jonnekin '80-'90 lukujen taitteeseen?
Autot kehittyvät siinä missä kaikki muukin teknologia. Sen sijaan että valinnanvara vähenisi, asia on päinvastoin ja valinnanvara senkun kasvaa kasvamistaan. On bensa-autoa, dieselautoa, sähköautoa ja kaikenmoisia hybridejä - muutaman vuoden sisällä kaikissa autotyypeissä. Kaikkia näitä eri autotyyppejä tulee myös olemaan tarjolla seuraavina vuosikymmeninä, tavalla tai toisella vaikka EU rajoittaakin uusien polttomoottoriautojen lanseeraamista.
Mitä sähköautoihin tulee, puhtaan tekniseltä kannalta tarkasteltuna on ainoastaan positiivinen asia että sähkömoottorilla avustetaan polttomoottorin auttamattoman surkeaa hyötysuhdetta vähintäänkin pienillä kierroksilla..
P.S. Harrasteautoina minulla tosiaan on '90-luvun autoja, niitä kun on kovin paljon helpompi ja mukavempi tämmöisen ohjelmointia taitamattoman jäppisen ruuvailla. Sähköautoa ei (vielä) pihasta löydy, lyhyiden matkojen taittamiseen moinen kuitenkin olisi kovin mainio kapine- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostSuurin ajuri tuossa taitaa kuitenkin olla se kustanne, sitä voi puolustella ideologisesti nätisti nykymaailmassa.
-Cookie datan kerääminen/myyminen = turvallisuus
-Nahkaa halvemman korvaavan matskun etsiminen = eettisyys
-3 tonnin "maasturi" neljällä moottorilla = ekologisuus
-Kytkimien vaihtaminen hipaisumalleihin säästösyistä = Super cool & modern
Tämä siis hyvin kärjistettynä, mutta hyvä pointti pohtia. Niin kaikessa muussa, kuin autoilussakin. Mikä lippu siellä minkäkin "edistysaskeleen" salossa liehuu, ei välttämättä ole koko totuus.'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
Originally posted by Jii_Koo View PostNyt osuit asian ytimeen.
-Cookie datan kerääminen/myyminen = turvallisuus
-Nahkaa halvemman korvaavan matskun etsiminen = eettisyys
-3 tonnin "maasturi" neljällä moottorilla = ekologisuus
-Kytkimien vaihtaminen hipaisumalleihin säästösyistä = Super cool & modern
Tämä siis hyvin kärjistettynä, mutta hyvä pointti pohtia. Niin kaikessa muussa, kuin autoilussakin. Mikä lippu siellä minkäkin "edistysaskeleen" salossa liehuu, ei välttämättä ole koko totuus.
Kyllä 3 tonnin nelimoottorinen EV lienee edistyksellinen myös ekologisesti jos teet saman kokoisen auton polttiksena.
Kosketusnäytöt mahdollistavat auton käyttiksen ja ominaisuuksien päivittämisen etänä. Eli 10 vuotta vanha auto voi saada uusia ominaisuuksia. Kun taas vanha tapa oli yrittää myydä uusi auto muutaman vuoden välein niille joille on tärkeintä saada viimeisimmät ominaisuudet autoonsa. Fyysisissä näppäimissä on kieltämättä parempi käyttötuntuma.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostKyllä 3 tonnin nelimoottorinen EV lienee edistyksellinen myös ekologisesti jos teet saman kokoisen auton polttiksena.
Originally posted by 205/65-15H View PostKosketusnäytöt mahdollistavat auton käyttiksen ja ominaisuuksien päivittämisen etänä. Eli 10 vuotta vanha auto voi saada uusia ominaisuuksia.'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostP.S. Harrasteautoina minulla tosiaan on '90-luvun autoja, niitä kun on kovin paljon helpompi ja mukavempi tämmöisen ohjelmointia taitamattoman jäppisen ruuvailla. Sähköautoa ei (vielä) pihasta löydy, lyhyiden matkojen taittamiseen moinen kuitenkin olisi kovin mainio kapine
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostMinulla ei ole tähän topikkiin annettavaa mutta luulin jo olevani ihan väärällä foorumilla kun täällä puhutaan jostain e corsasta tai id4... eipä voisi kyllä moiset kikottimet vähempää kiinnostaa... joku ix3 olisi ihan eri asia.
Ix3 ei kiinnosta, koska kyseinen pirssi ei lepää ainoastaan sähköautokäyttöön tarkoitetun pohjalevyn päällä. Valmistaja meni sieltä mistä aita on matalin (kustannussäästöt, nopeampi markkinoillepääsyaika), ja kuluttaja saa ei-optimaalisen ratkaisun käyttöönsä.Last edited by gnz; 27-09-2021, 17:16.
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostTuo iX3 nyt on ihan kamala huussi. Ajettu on. Toiste en aja2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
Comment