Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GameOver
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3026
    • Sjundeå

    Originally posted by Remotion View Post
    Se on jännä että sähköautoiljat ottaa itseensä, ja aina poikkeuksetta halpa ad hominem takaisin.
    No mutta eikö se ole juurikin se reaktio, jonka trollaamalla haluat saavuttaa? Siitä saikin sitten taas sopivan aasinsillan maalittamiselle ja uhriutumiselle.
    -22 Lexus ES300h
    -07 Subaru Outback

    ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Kyllä mulle tuli pieni tippa housuun tänään, ihastelin 100A sähköautoa, muistatteko..sata amppeeri tatsunin. Kyllä, ja olipa mielenkiintoinen paketti, 100A kori johon ujutettu trukin 25kw moottori traktorin ulosottonivelellä ja jenkkilän ohjainboxilla, tämä kiinni 4v vaihteistossa. Leaffin akkuja takapenkin ja kontin alla.

      Ja koko erikoisuus muutoskatsastettu sähkötekniikalle.
      100kmh huippunopeus ja 100km range.

      Pikkusen alkoi himottaa tehdä moinen hieman uudempaan koriin.

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15250
        • Ajamisen Iloa

        Originally posted by GameOver View Post
        No mutta eikö se ole juurikin se reaktio, jonka trollaamalla haluat saavuttaa? Siitä saikin sitten taas sopivan aasinsillan maalittamiselle ja uhriutumiselle.
        Mitä trollaamista on siinä että volkkari laittaa rumpujarrut autoon? Kyllä te kääntelette näitä aina niinpäin kun haluatte.
        Loppuosa tekstistäni piti aivan 100% kutinsa, juuri luin hetki sitten että teslan autot arvioi ajajan ajokykyä, ja siinä oli suurinpiirteen kaikki mahdollinen sporttinen ajelu mukamas vaarallista. Kehitys on opressiiviseen holhoavaan suuntaan.

        Tuo sinunkin kommenttisi on muuten täysin riippumatta mihinkään keskusteluun ja henkilöön menevää. Se on forumin etiikan vastaista.
        Last edited by Remotion; 25-09-2021, 20:45.
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • aae30
          BTCF Member
          • May 2010
          • 2712
          • .fi

          Mites ois osa V(ilman offtopicia;])?
          Sorry I'm Not Sorry
          E34 540iA 93 sedan
          E34 540iA 93 sedan
          E39 530iA 00 touring

          Comment

          • GameOver
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3026
            • Sjundeå

            Originally posted by Remotion View Post
            Mitä trollaamista on siinä että volkkari laittaa rumpujarrut autoon? Kyllä te kääntelette näitä aina niinpäin kun haluatte.
            Loppuosa tekstistäni piti aivan 100% kutinsa, juuri luin hetki sitten että teslan autot arvioi ajajan ajokykyä, ja siinä oli suurinpiirteen kaikki mahdollinen sporttinen ajelu mukamas vaarallista. Kehitys on opressiiviseen holhoavaan suuntaan.

            Tuo sinunkin kommenttisi on muuten täysin riippumatta mihinkään keskusteluun ja henkilöön menevä. Noista sain itse viikon bannia ni ihmettelen miksei esim sinulle sitä tule, ei ole eka kerta.
            Eihän asiassa olekaan trollaamista, tiedät sen itsekin.

            Tämä minun näkemykseni sinun trollaamisesta perustuu kutakuinkin siihen, että olet sen asian itse tuonut julki. https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...0&postcount=52
            Sinulla ei ole vähäistäkään kiinnostusta selvittää asioita vaan ”tipauttelet” porukkaa omaan subjektiiviseen näkemykseesi perustuen.

            Keskustelu ja mielipiteet on todella jees, kunhan ei paineta päätä puskaan heti oman puheenvuoron jälkeen.

            Jos kielenkäyttömme todella on samalla tasolla (lainaten esimerkiksi ”soijaisia transuja” ja muita tässä ketjussa esiin tulleita vastineita) niin ilman muuta minäkin ansaitsen bannin. Sehän on päivänselvää. Sen tarkasteleminen on toki jonkin ulkopuolisen tehtävä.

            Syy miksi usein vastaan nimenomaan sinulle on se, että koen sinun pyrkivän levittämään tarkoituksellisesti harhaanjohtavaa informaatiota aiheeseen. Pohdittuani tätä on kyllä myönnettävä, että usein vastaukseni juuri sinulle ovat piikitteleviä. Pahoitteluni, jos siitä on seurannut mielipahaa.
            -22 Lexus ES300h
            -07 Subaru Outback

            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              Minulla ei ole tähän topikkiin annettavaa mutta luulin jo olevani ihan väärällä foorumilla kun täällä puhutaan jostain e corsasta tai id4... eipä voisi kyllä moiset kikottimet vähempää kiinnostaa... joku ix3 olisi ihan eri asia.

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4646
                • Tuusula

                Originally posted by Remotion View Post
                Se on jännä että sähköautoiljat ottaa itseensä, ja aina poikkeuksetta halpa ad hominem takaisin. Lähes kaikki ovat sitä mieltä että nuo oli ne parhaat ajat ja ne on takanapäin jo. Oli samaan aikaan isot kireät vaparikoneet bemarilla, audilla ja mersulla, V8 ja V10 koneita. Samaan aikaan superautot olivat myös kireitä isoja V12, V10 ja V8. Murcielago, Carrera GT, Zonda, Enzo, sen jälkeen heti perään samalla mausteella lambot, ferrarilta lukuisia malleja, korkealle kiertäviä GT3 Porscheja, Sitten tuli LaFerrari, P1 ja 918. Siihen loppui hyvät ajat ja sen jälkeen kaikki on ollut painavia hybridejä, downsizing, sieluttomia turboja automaatin jatkeena, bemari meni etuvetoihin yms yms yms. Ainoa äänimaailma on enää ohjelmoitu pierasu joka kuuluu kun vaihtaa vaihdetta.


                Sit sulla on tälläinen toi allekirjoitus:
                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
                - Alpina D10 Touring #33/94 -

                Eihän tosta voi kysyä kuin Oletko jäänyt jonnekin '80-'90 lukujen taitteeseen?
                Aikamoisia heittoja sinulla, uskotko todellakin että "lähes kaikki" ovat sitä mieltä että autoilun parhaat ajat ovat takanapäin?

                Autot kehittyvät siinä missä kaikki muukin teknologia. Sen sijaan että valinnanvara vähenisi, asia on päinvastoin ja valinnanvara senkun kasvaa kasvamistaan. On bensa-autoa, dieselautoa, sähköautoa ja kaikenmoisia hybridejä - muutaman vuoden sisällä kaikissa autotyypeissä. Kaikkia näitä eri autotyyppejä tulee myös olemaan tarjolla seuraavina vuosikymmeninä, tavalla tai toisella vaikka EU rajoittaakin uusien polttomoottoriautojen lanseeraamista.

                Mitä sähköautoihin tulee, puhtaan tekniseltä kannalta tarkasteltuna on ainoastaan positiivinen asia että sähkömoottorilla avustetaan polttomoottorin auttamattoman surkeaa hyötysuhdetta vähintäänkin pienillä kierroksilla..

                P.S. Harrasteautoina minulla tosiaan on '90-luvun autoja, niitä kun on kovin paljon helpompi ja mukavempi tämmöisen ohjelmointia taitamattoman jäppisen ruuvailla. Sähköautoa ei (vielä) pihasta löydy, lyhyiden matkojen taittamiseen moinen kuitenkin olisi kovin mainio kapine
                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • Jii_Koo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2013
                  • 785
                  • Jkl

                  Originally posted by Jarger View Post
                  Suurin ajuri tuossa taitaa kuitenkin olla se kustanne, sitä voi puolustella ideologisesti nätisti nykymaailmassa.
                  Nyt osuit asian ytimeen.

                  -Cookie datan kerääminen/myyminen = turvallisuus
                  -Nahkaa halvemman korvaavan matskun etsiminen = eettisyys
                  -3 tonnin "maasturi" neljällä moottorilla = ekologisuus
                  -Kytkimien vaihtaminen hipaisumalleihin säästösyistä = Super cool & modern

                  Tämä siis hyvin kärjistettynä, mutta hyvä pointti pohtia. Niin kaikessa muussa, kuin autoilussakin. Mikä lippu siellä minkäkin "edistysaskeleen" salossa liehuu, ei välttämättä ole koko totuus.
                  '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1422

                    Originally posted by Jii_Koo View Post
                    Nyt osuit asian ytimeen.

                    -Cookie datan kerääminen/myyminen = turvallisuus
                    -Nahkaa halvemman korvaavan matskun etsiminen = eettisyys
                    -3 tonnin "maasturi" neljällä moottorilla = ekologisuus
                    -Kytkimien vaihtaminen hipaisumalleihin säästösyistä = Super cool & modern

                    Tämä siis hyvin kärjistettynä, mutta hyvä pointti pohtia. Niin kaikessa muussa, kuin autoilussakin. Mikä lippu siellä minkäkin "edistysaskeleen" salossa liehuu, ei välttämättä ole koko totuus.
                    Nahan osalta samaa mieltä. Woke porukka tms. näkee että lihanjalostustuotteen sivutuote (lehmän nahka) on lihansyönnin tukemista. Itse taas näen että on parempi tehdä lehmän nahasta tuotteita kuin polttaa ne savuna ilmaan niin kauan kuin naudan lihaa syödään.

                    Kyllä 3 tonnin nelimoottorinen EV lienee edistyksellinen myös ekologisesti jos teet saman kokoisen auton polttiksena.

                    Kosketusnäytöt mahdollistavat auton käyttiksen ja ominaisuuksien päivittämisen etänä. Eli 10 vuotta vanha auto voi saada uusia ominaisuuksia. Kun taas vanha tapa oli yrittää myydä uusi auto muutaman vuoden välein niille joille on tärkeintä saada viimeisimmät ominaisuudet autoonsa. Fyysisissä näppäimissä on kieltämättä parempi käyttötuntuma.
                    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                    Ioniq5 AWD -22
                    Leaf 40kwh -18

                    Comment

                    • Jii_Koo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2013
                      • 785
                      • Jkl

                      Originally posted by 205/65-15H View Post
                      Kyllä 3 tonnin nelimoottorinen EV lienee edistyksellinen myös ekologisesti jos teet saman kokoisen auton polttiksena.
                      Suoraan verrattuna kyllä. Mutta äärimmäisen harvoin esim. X5 45e korvaa jonkun V8 Jeep Wranglerin. Yleensä se korvaa esim. VW Golfin.

                      Originally posted by 205/65-15H View Post
                      Kosketusnäytöt mahdollistavat auton käyttiksen ja ominaisuuksien päivittämisen etänä. Eli 10 vuotta vanha auto voi saada uusia ominaisuuksia.
                      Kyllä mun puhelinkin päivittyy etänä, ja siinä on kosketusnäyttö, muttei se enää kolmen vuoden päästä toimi kunnolla raudan puolesta. Ainakaan jos sen päivittää.
                      '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15250
                        • Ajamisen Iloa

                        Originally posted by Jonsku View Post
                        P.S. Harrasteautoina minulla tosiaan on '90-luvun autoja, niitä kun on kovin paljon helpompi ja mukavempi tämmöisen ohjelmointia taitamattoman jäppisen ruuvailla. Sähköautoa ei (vielä) pihasta löydy, lyhyiden matkojen taittamiseen moinen kuitenkin olisi kovin mainio kapine
                        Näistä samaa mieltä. Oli se harrasteautokin kyllä lyhyiden matkojen taittamiseen mainio kapine.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • gnz
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 428
                          • -

                          Originally posted by WSE1 View Post
                          Minulla ei ole tähän topikkiin annettavaa mutta luulin jo olevani ihan väärällä foorumilla kun täällä puhutaan jostain e corsasta tai id4... eipä voisi kyllä moiset kikottimet vähempää kiinnostaa... joku ix3 olisi ihan eri asia.
                          VAGinoista ja muiden merkkien sähköautoista puhutaan, koska BMW:llä on markkinoilla ainoastaan yksi täyssähköauto (+ ix-maasturit), joka on kaikenlisäksi rakennettu niin, että se ei varmasti syö polttisten myyntiä; Rumahko, hitaahko, mutta muuten teknisesti oikein pätevä.

                          Ix3 ei kiinnosta, koska kyseinen pirssi ei lepää ainoastaan sähköautokäyttöön tarkoitetun pohjalevyn päällä. Valmistaja meni sieltä mistä aita on matalin (kustannussäästöt, nopeampi markkinoillepääsyaika), ja kuluttaja saa ei-optimaalisen ratkaisun käyttöönsä.
                          Last edited by gnz; 27-09-2021, 17:16.

                          Comment

                          • BMW
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 3822
                            • California

                            Tuo iX3 nyt on ihan kamala huussi. Ajettu on. Toiste en aja
                            P
                            R
                            N
                            D

                            Comment

                            • jokes911
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2008
                              • 875
                              • Espoo

                              Originally posted by BMW View Post
                              Tuo iX3 nyt on ihan kamala huussi. Ajettu on. Toiste en aja
                              Mikä siinä niin kauheaa on? Oon ajanut X3 ja tuon ja painoa oli enemmän mutta ihan hyvältä se mulle tuntui. :think
                              2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                              2022 X3 Charged Edition Msport
                              1999 Honda CBR 900 SC33
                              2009 Husqvarna SMR 510
                              2017 KTM EXCF 350

                              Comment

                              • Masander
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2010
                                • 1396
                                • Dingolfing

                                Originally posted by jokes911 View Post
                                Mikä siinä niin kauheaa on? Oon ajanut X3 ja tuon ja painoa oli enemmän mutta ihan hyvältä se mulle tuntui. :think
                                Lähdetään vaikka siitä että jos Bemari on tehty muualla kuin Saksassa niin kiitos mutta ei kiitos
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎