memebuy23buy

Luotettavinta mallia etsimässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OVi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2016
    • 517
    • Oulu

    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Sori OT.


    Varmaan ekaa kertaa kuulen tästä. Minusta E60 oli jo hiukan rengasmeluisampi kuin E39, joten voiko F10 olla vieläkin huonompi? Eilen taas harmitti E92 rengasmelu ja koko ajan olen ajatellut että F10 olis tähän se oikea lääke.

    On se huonompi. Jonkinlaista parannusta sai laittamalla lisää fylliä takapenkin alle ja takasuojien kohdalla olevien penkin sivutukien alle. Tuon aikakauden autoista F01 olisi ratkaisu, mutta kokoluokka ei enää sovi ihan kaikille. F01 on aivan eri auto kaikilta ominaisuuksiltaan verrattuna F10:iin ja hinnatkin mahtavat olla jokseenkin samaa tasoa.
    Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7468
      • Oulu

      Originally posted by jr66 View Post
      Eikös e9x ole tuon melun suhteen aivan eri kuin e6x ?
      Näin luulin kunnes vuosia sitten testattiin dB-mittarin kanssa 2 kpl E39 vs. E90, eikä tuolloin juurikaan eroa saatu aikaan sen enempää mittarilla kuin korvakuulollakaan. Oma E92 on kyllä 19" renkailla meluisa, mutta en ole E60 ajanut viimevuosina juuri ollenkaan ja 18" renkailla joskus oli hiukan meluisampi kuin oma E39 17" renkailla, mutta onhan rengasmalleissakin jo eroja tietysti.

      Originally posted by OVi View Post
      On se huonompi. Jonkinlaista parannusta sai laittamalla lisää fylliä takapenkin alle ja takasuojien kohdalla olevien penkin sivutukien alle.
      Tätä samaa ajettalin joskus E92 kokeilla tehdä. Tosin mitä joskus kuvia jostain löysin takapenkin alta niin ei siellä muistaakseni juurikaan paljasta peltiä näkynyt.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Sori OT.


        Varmaan ekaa kertaa kuulen tästä. Minusta E60 oli jo hiukan rengasmeluisampi kuin E39, joten voiko F10 olla vieläkin huonompi? Eilen taas harmitti E92 rengasmelu ja koko ajan olen ajatellut että F10 olis tähän se oikea lääke.
        Ainakaan 535i e39 ei ole kokonaisuutena hiljaisempi kuin e60 diesel.
        Äänisävy on e60 huomattavasti rauhallisempi. Molemmat kun on voinut ajaa tuossa peräkkäin useaan kertaan samoja lenkkejä, eikä ole vain oma mielipide vaan kolmen kuljettajan yhteismielipide.

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5341
          • Pirkkala

          Onpas herroille sattunut hyviä e6x yksilöitä.

          Minä en kyllä lähtisi autoa vähävikaiseksi kehumaan varsinkaan isommilla kilsoilla ja e61 kopalla.

          Mitä hiljaisuuteen tulee niin minusta hyvä fl. e39 sedan on edelleen e6x ja f1x autoja hiljaisempi. Rengasäänethän suorastaan puuttuvat e39:stä, alle 60km/h ei kuulu mitään.

          En nyt jaksa kaivaa mutta muistaakseni lci e90 on hiljaisimpien autojen listalla todella korkealla. Jonkun lehden testissä tms.

          Äänten laatuhan vaikuttaa paljon sen häiritsevyyteen joten pelkkä dp. Mittaus ei kerro kaikkea.

          Minä laittaisin e90 koppaisen m57 koneisen manuaalin aika korkealle huolettomien autojen listalla
          Last edited by Urpo_rotta; 28-06-2021, 11:44.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Originally posted by jr66 View Post
            Eikös e9x ole tuon melun suhteen aivan eri kuin e6x ?
            On. E46 coupe on ollut hiljaisin 3serie mitä olen ajanut. On jopa niin ihmeen osunut muotoilu että pystyy ajamaan maantienopeuksia ikkunat täysin avoinna, ei tukka lepata ja kuulee jutella matkustajien kanssa tai kuunnella musiikkia. Luukut kiinni lähentelee e60 äänimaailmaa jo. Ihmettelen.

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 2004
              • Tampere

              Hetkinen. Kait se on optikolle matkattava jos E6x sanotaan vähä ruosteisiksi.

              Niissä on yhtälailla kuten muissakin vanhoissa autoissa. Harvoja hyviä yksilöitä ja sitten aivan lahovikaista liikenteessä. Kuten E9x ja F2x ja F3x.

              F koriset ei vielä läpimätiä pahimmat, mutta hyvällä alulla.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10114
                • KVLA

                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Ainakaan 535i e39 ei ole kokonaisuutena hiljaisempi kuin e60 diesel.
                Äänisävy on e60 huomattavasti rauhallisempi. Molemmat kun on voinut ajaa tuossa peräkkäin useaan kertaan samoja lenkkejä, eikä ole vain oma mielipide vaan kolmen kuljettajan yhteismielipide.
                Aikoinaan itse vaihdoin E39 540ia -> E60 530xda ja kyllä tuo vanhempi bensa Bemari oli hiljaisempi. Auttoiko sitten E39:n tuplalasit jotain??? Tämä on ainoastaan yhden kuljettajan (minun) perstuntuma. Millään mittareilla ei tullut testailtua.

                Edit. Kun luovuin E60:stä auton ollessa 9v,oli se silloin ainakin täysin ruosteeton.

                Comment

                • mikae34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 5015
                  • Forssa

                  Mikäs ihme se on, että vanhemmat ovat hiljaisempia. Silloin ne tehtiin vielä kunnolla ja äänieristyksiä käytettiin laajasti. Sittemmin on valmistajat joutuneet tinkimään kaikesta. Painoa ei saa tulla liikaa. Äänieristeet ovat yksi asia mistä on helppo tinkiä. E39 on minunkin mielestäni todella hiljainen auto. Mutta sen korimallin aikakauden jälkeen ollaankin tultu alamäkeä. Ympäristömääräykset ovat vieneet pohjista massat ja tuoneet tilalla muoveja auton alle. Lopputulos on, että pohjat mätänee. Autot saattavat näyttää siisteiltä mutta muovien alla voi ollakin yllätys. Minulla oli reilut 100tkm ajettu e63 joka oli ulkoisesti kuin karkki mutta nosturilla auton pohja oli paikkapaikoin jo osin mätä. Mikäs ihme se on, jos pellin päällä on vain onneton maalisumu ja that’s it.

                  Mutta ei BMW:tä kiinnosta se miltä ne näyttää 15v päästä. Kunhan takuuajan kestää niin hyvä on. Ennen oli varmaan tässäkin ajatusmaailmassa eroja kun puhuttiin premium autoista.

                  Surkeaksi on mennyt mutta onneksi on vielä vanhoja autoja.
                  Auto on liikkumaväline.

                  Comment

                  • mikron
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2174
                    • Himas

                    Mielenkiinnolla aloin lukemaan tätä ketjua, kun koliyseillä nyt yli 10 vuotta ajeltu. Jos hiukan tuoreemman vitossarjalaisen ostais seuraavaksi, nii pienellä budjetilla paras on siis e6x. Niitä ei bensana paljon ole, ja hinnat aika kovia. Eli se 525d on siis paras ostos. Kilometrejä tosin tulee vaan 10 tkm/v.
                    F11 530dA xDrive M-sport -13
                    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                    Ex: E38 740iA -98
                    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                    Ex: E39 523i -96
                    Ex: E34 520i -89

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by mikron View Post
                      Mielenkiinnolla aloin lukemaan tätä ketjua, kun koliyseillä nyt yli 10 vuotta ajeltu. Jos hiukan tuoreemman vitossarjalaisen ostais seuraavaksi, nii pienellä budjetilla paras on siis e6x. Niitä ei bensana paljon ole, ja hinnat aika kovia. Eli se 525d on siis paras ostos. Kilometrejä tosin tulee vaan 10 tkm/v.
                      530d on ihan yhtä hyvä, itte otin aikanaan 525d koska ei ole imusarjan läppiä, parillekymmenelle hepalle ja 100nm väännölle en silloin pistänyt mitään arvoa, käyttöautossa.

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Heti kun pikkusen leuhkii kuinka sitä ja tätä kestävä e60 on niin johan hinurilla viedään tienposkesta. Huomenna selvittelemään onko ala vai ylä vai etu vai taka ketju poikki kun ei ohjaustehostu ollenkaan, vai olisko hihna vieny jonkuu vesiletkun mennessään ja lurauttanu vedet maantielle. Joulukuusen kävin jo katkasemassa kyytiin, siellä on kuulemma autossa kuusenvalot jo, on akkua ja syylarin valoa, punasta ja oranssia. On siinä taas naapureilla ihmettelemistä kun bemmisti pystyttelee kuusta pihalla juhannuksen jälkeen.

                        Paskan möivät

                        Lavalla kuljetus oli ilmainen, jos nyt jotain positiivista pitäis etsiä

                        Comment

                        • E39Fin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2013
                          • 1762
                          • HKI/Orimattila

                          Veikkaisin, että tästä ei juurikaan luotettavammaksi bmw muutu ja jos ketju menee kuskilta poikki niin on jo kyllä hitusen forzaa kuskin jaloissa!

                          Shop for authentic BMW Parts, BMW Accessories and BMW Apparel. The official BMW Parts and BMW Accessories site providing you with quality OEM products.


                          Omalla kokemuksella M57 on lähtökohtana varsin hyvä ja luotettava, samoin M52. Oikeastaan sitten vaan kaikki kuluva ympäriltä on murheena. Nyt tuoreita bemareita ei oikein viitti enää lähteä kestotestaamaan paljoa yli 300tkm lukemille kun tuntuu olevan N-moottoreissa niin paljon ominaisuuksia. Ja koneiden ympärillä kaikki samat mitä ennenkin, eli kuluvat plus kupliva maalipinta.
                          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                          E39 523iA Oxfordgreen

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10114
                            • KVLA

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Heti kun pikkusen leuhkii kuinka sitä ja tätä kestävä e60 on niin johan hinurilla viedään tienposkesta. Huomenna selvittelemään onko ala vai ylä vai etu vai taka ketju poikki kun ei ohjaustehostu ollenkaan, vai olisko hihna vieny jonkuu vesiletkun mennessään ja lurauttanu vedet maantielle. Joulukuusen kävin jo katkasemassa kyytiin, siellä on kuulemma autossa kuusenvalot jo, on akkua ja syylarin valoa, punasta ja oranssia. On siinä taas naapureilla ihmettelemistä kun bemmisti pystyttelee kuusta pihalla juhannuksen jälkeen.

                            Paskan möivät

                            Lavalla kuljetus oli ilmainen, jos nyt jotain positiivista pitäis etsiä
                            Vesipumppu? Kuten omassani aikoinaan. Kojahti silloin kerrasta ja hihna lensi pois päältä mainitsemasi seurausten kera.

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Vesipumppu? Kuten omassani aikoinaan. Kojahti silloin kerrasta ja hihna lensi pois päältä mainitsemasi seurausten kera.
                              Erinomainen arvaus, KL varaosasta noudettu metallisiipinen oli muuttunut sorvauskiekoksi. Vävypoika vaihtoi tämän pari vuotta sitten ”Varmuudeksi” kun vaihtoivat termarit ttähän. Hyvää laatua, oem pumppu oli minulla vuoden hyllyllä,notkumassa, täysin virheetön 300tkm ajettuna, heitin menemään pari kk sitten kun ajattelin että tuskin on tarvetta, nyt olisi ollut. Laakerikuulat tuli vastaan pohjapanssarin päällä. Älkää koskaan laittako noita metalli siipisiä paskoja autoihinne!

                              Tilalle meni Mahle (Behr) Schmiedmannilta, muovi siipinen.
                              Last edited by BMW525Xda; 12-07-2021, 18:46.

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5341
                                • Pirkkala

                                Jotkunhan oikeen etsimällä etsii autoonsa metallisiipistä pumppua

                                Joskus -80 luvulla 1kpl muovisiipinen hajonnu ja siitä sitten maailman loppuun asti muovisiipipumpun maine pilalla. Heh heh.

                                No ei vainiskaan, hyvä että vika löytyi
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X