Aika kaukana keskustelussa ollaan siitä luotettavimmasta mallista...
Luotettavinta mallia etsimässä
Collapse
X
-
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
-
Asia ei ole ihan noin yksinkertainen. Uusissa autoissa törmäys energiat johdetaan koko koriin toisin kuin vanhoissa autoissa. Matkustajaan kohdistuvat voimat ovat pienemmät nykyautoissa, vaikka nokka kolarissa painavan vanhuksen kohtaisikin.Originally posted by BMW525Xda View PostJep. Josku koulussa oli laskutehtävä kun 2500kg ajoneuvo törmää 1000kg ajoneuvoon keulakolarissa. Laskettiin voimat ja suunta johon törmäyksen rusentumisvaiheen jälkeen kuljetaan, aika karu on liike polossa kun peruutusvaihde kytkeytyy päälle. Mutta ehkä ne mittariston digitaaliset numerot pehmentää osumaa ?
Tuossa jotain testiä: https://youtu.be/Fn53MGa1v_o
Ja tuossa tikapuurungon hyvyydestä: https://youtu.be/mLLanPwRgioLast edited by VilleP; 28-10-2020, 23:19.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
Odotin videota renault modus vs volvo 940Originally posted by VilleP View PostAsia ei ole ihan noin yksinkertainen. Uusissa autoissa törmäys energiat johdetaan koko koriin toisin kuin vanhoissa autoissa. Matkustajaan kohdistuvat voimat ovat pienemmät nykyautoissa, vaikka nokka kolarissa painavan vanhuksen kohtaisikin.
Tuossa jotain testiä: https://youtu.be/Fn53MGa1v_o
Ja tuossa tikapuurungon hyvyydestä: https://youtu.be/mLLanPwRgio
Modus 1200kg vs volvo 1400kg
Polo 1160kg vs range 2300kg
Pointti oli kuitenkin se että meistä kukaan ei tee tienpäällä valintaa minkä kohtaa, on toki olemassa yleisimpiä kolarisattumalaskelmia.
Kaikesta selviää hyvällä onnella:
Comment
-
Perehdy koritekniikkaan.Originally posted by BMW525Xda View PostOdotin videota renault modus vs volvo 940
Modus 1200kg vs volvo 1400kg
Polo 1160kg vs range 2300kg
Pointti oli kuitenkin se että meistä kukaan ei tee tienpäällä valintaa minkä kohtaa, on toki olemassa yleisimpiä kolarisattumalaskelmia.
Kaikesta selviää hyvällä onnella:
https://www.youtube.com/watch?v=NESquSzqPHM2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Tähän voisin vastata, perehdy painon voimaan.Originally posted by petrolhead View PostPerehdy koritekniikkaan.
Koska et osannut perustella yleismaailmallista vastaustasi, autan.
Polo on toki koriteknisesti tehty hienoista materiaaleista ja voimia jakavasta kehikosta, mutta kun nämä hienoudet on käytetty yhteentörmäyksessä Rangen massan kanssa liike energia määrää suunnan, sinä väität että koritekniikalla kumotaan massan liikkeen energia ?
Modus oli aikanaan 5* kolariturvallisuuden auto, volvo aikansa 5*. 30 vuodessa toki modus on parempi, volvo on aikakautensa painava auto mutta tämän päivän keijukainen, modus on vain 200kg kevyempi ja pystyy ottamaan törmäsyvoimat vastaan, polo taas ei pysty kumoamaan 1160kg painollaan mitenkään 2300kg rangen aiheuttamia massan liike energiaa jolloin polo vaihtaa suuntaa niin nopeasti että koritekniikka ei pelasta ihmisen sisäelinten liikkeestä johtuvaa kuolemaa, ihminen ei vaan kestä sitä suunnan vaihdon nopeutta.
Polo ei kulje sataa metriä tulosuuntaansa 1100kg massaerolla rangeen mutta suunta on selvä. Niin kauan kuin hidastuminen polossa tapahtuu menosuuntaan jäädään polossa henkiin, kun hidastuminen vaihtaa suuntaa polossa kuollaan.
Comment
-
Törmäys ei ole fyssan kirjan kimmoisa tai epäkimmoisa.Originally posted by BMW525Xda View PostTähän voisin vastata, perehdy painon voimaan.
Koska et osannut perustella yleismaailmallista vastaustasi, autan.
Polo on toki koriteknisesti tehty hienoista materiaaleista ja voimia jakavasta kehikosta, mutta kun nämä hienoudet on käytetty yhteentörmäyksessä Rangen massan kanssa liike energia määrää suunnan, sinä väität että koritekniikalla kumotaan massan liikkeen energia ?
Modus oli aikanaan 5* kolariturvallisuuden auto, volvo aikansa 5*. 30 vuodessa toki modus on parempi, volvo on aikakautensa painava auto mutta tämän päivän keijukainen, modus on vain 200kg kevyempi ja pystyy ottamaan törmäsyvoimat vastaan, polo taas ei pysty kumoamaan 1160kg painollaan mitenkään 2300kg rangen aiheuttamia massan liike energiaa jolloin polo vaihtaa suuntaa niin nopeasti että koritekniikka ei pelasta ihmisen sisäelinten liikkeestä johtuvaa kuolemaa, ihminen ei vaan kestä sitä suunnan vaihdon nopeutta.
Polo ei kulje sataa metriä tulosuuntaansa 1100kg massaerolla rangeen mutta suunta on selvä. Niin kauan kuin hidastuminen polossa tapahtuu menosuuntaan jäädään polossa henkiin, kun hidastuminen vaihtaa suuntaa polossa kuollaan.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Scanian massa taitaa olla kymmenkertainen Volvon massaan verrattuna. Mieti sitä.Originally posted by BMW525Xda View PostOdotin videota renault modus vs volvo 940
Kaikesta selviää hyvällä onnella:
https://www.youtube.com/watch?v=NESquSzqPHME93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Kyllä tossa esimerkissä Volvolle tuli heti "pakki" päälle. Se ei ollut pelkkä äkkinäinen pysähdys vaan äkkinäinen suunnanvaihto.Originally posted by BMW525Xda View PostEi tuossa ole mitään miettimistä, osittainen osuma ja suoraan renkaaseen. 50cm lisää vasemmalle ja tilanne olisi ollut täysin eri, lapiohommia. Mieti sitä.
Vaikea kuvitella että tuossa samassa tilanteessa se 90-luvun Rangen kuski olisi kävellyt ulos autosta. Luultavasti Rangen keulan kulma olisi rusentunut takapenkille asti.
Toisaalta taas se 2020 Polo olisi voinut selvitä samoilla vaurioilla kuin tuo Volvo.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
6kk päivitys
Päivittelen tässä vähän auton kuulumisia kun niitä toivottiin. Olen nyt omistanut tuon 525d (edit e61 vm 05) noin puoli vuotta, kilometrejä tullut noin 10k lisää ja tähän asti olen ollut hankintaan ihan tyytyväinen. Ilman isompia murheita olen saanut tuolla päästellä. Pientä ruostetta alkaa ilmentyä takaluukkuun, se hoidetaan loppukesästä kuntoon ja lämmityslaitteen moottori piti vaihtaa talvella. Ai niin ja I Drive lopetti toimintansa eilen. Vika vaikuttaa johtuvan tuosta ccc yksiköstä mutta en ole vielä varma. Oireina radion ja esim varoitus äänten pätkiminen, I Drive ei reagoi näppäimiin ratissa tai kässärin vieressä oleviin paitsi joskus harvoin ja silloinkin monesti viiveellä, näyttö sammuilee, hävittää joskus radio kanavat yms. Nyt sitten selvittelemään kuinka tuon korjaa kohtuu kustannuksin.
Last edited by EK1; 25-06-2021, 14:52.
Comment
-
Postauksellasi ei liene suurta informaatioarvoa jos tieto mistä autosta kyse, puuttuuOriginally posted by EK1 View PostPäivittelen tässä vähän auton kuulumisia kun niitä toivottiin. Olen nyt omistanut tuon 525d noin puoli vuotta, kilometrejä tullut noin 10k lisää ja tähän asti olen ollut hankintaan ihan tyytyväinen. Ilman isompia murheita olen saanut tuolla päästellä. Pientä ruostetta alkaa ilmentyä takaluukkuun, se hoidetaan loppukesästä kuntoon ja lämmityslaitteen moottori piti vaihtaa talvella. Ai niin ja I Drive lopetti toimintansa eilen. Vika vaikuttaa johtuvan tuosta ccc yksiköstä mutta en ole vielä varma. Oireina radion ja esim varoitus äänten pätkiminen, I Drive ei reagoi näppäimiin ratissa tai kässärin vieressä oleviin paitsi joskus harvoin ja silloinkin monesti viiveellä, näyttö sammuilee, hävittää joskus radio kanavat yms. Nyt sitten selvittelemään kuinka tuon korjaa kohtuu kustannuksin.
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Kun tässä puhuttiin luotettavuudesta ja samalla varmaan halutaan liipata myös edulliseen ajamiseen niin tuotakoon esiin, että itse olen tässä nyt ajellut viime hetket tyytyväisenä -03 Ford Ka:lla joka maksoi 80€. Ilmastointi löytyy. Ei ongelmia. Miksi maksaa liikaa?Auto on liikkumaväline.
Comment
Comment