memebuy23buy

Luotettavinta mallia etsimässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1860
    • N/A

    Originally posted by jj5 View Post
    Oijoi mulle kelpaisi kulkineeksi monia nykyajan autoa mielummin upouusi E39.
    Jos saisi valita niin manuaalivaihteinen 530d prefacelift msport paketilla, vetokoukulla, kattoluukulla, ikkunaverhoilla ym.

    Pitää olla unelmia..
    Jos kaltaisiasi olisi riittävästi, niin mikäänhän ei estäisi BMW:tä tekemästä uusia e39:ä. Niille vain ei riitä riittävästi ostajia kun uudemmat ovat niin paljon parempia
    Nyt:
    BMW X3 xDrive30e (g01)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    BMW 320i (e30)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1879
      • Karjaa

      No nythän vitsin murjaisit. Kaksi keskeisintä syytä siihen miksi BMW (tai mikään muukaan autotehdas) ei enää tee kultakautensa tasoisia autoja: 1. kiristyneet turvallisuus- ja päästömääräykset eivät käytännössä enää mahdollista sitä, 2. autot suunnitellaan tätä nykyä autovalmistajan voitonmaksimointi edellä, ei ole autoyhtiön edun mukaista että autot kestävät ainakaan kovin paljon yli 10-vuotiaiksi ilman tolkuttoman hintaisia korjauksia.
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 5015
        • Forssa

        Originally posted by Wespa View Post
        No nythän vitsin murjaisit. Kaksi keskeisintä syytä siihen miksi BMW (tai mikään muukaan autotehdas) ei enää tee kultakautensa tasoisia autoja: 1. kiristyneet turvallisuus- ja päästömääräykset eivät käytännössä enää mahdollista sitä, 2. autot suunnitellaan tätä nykyä autovalmistajan voitonmaksimointi edellä, ei ole autoyhtiön edun mukaista että autot kestävät ainakaan kovin paljon yli 10-vuotiaiksi ilman tolkuttoman hintaisia korjauksia.
        Juurikin näin ja siksi parempi ajaa vanhoilla vaan
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • -Markus-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1463
          • Ihan Savossa

          Originally posted by jj5 View Post
          Oijoi mulle kelpaisi kulkineeksi monia nykyajan autoa mielummin upouusi E39.
          Jos saisi valita niin manuaalivaihteinen 530d prefacelift msport paketilla, vetokoukulla, kattoluukulla, ikkunaverhoilla ym.

          Pitää olla unelmia..
          Tuohan nyt ois melkeen toteutettavissa vielä jotenkin järkevällä budjetilla.. Japanista vaan eka sopiva kanta-auto ja siihen tekniikanvaihto (koska E39 dieseliä ei taida japanista löytyy) ja retrofitaten puuttuvat varusteet.

          Ford Mondeo Mk3 STW
          VW E-Golf 2015
          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7468
            • Oulu

            Originally posted by -Markus- View Post
            Tuohan nyt ois melkeen toteutettavissa vielä jotenkin järkevällä budjetilla.. Japanista vaan eka sopiva kanta-auto ja siihen tekniikanvaihto (koska E39 dieseliä ei taida japanista löytyy) ja retrofitaten puuttuvat varusteet.
            Mulle kelpais bensana, ois helpompi kun ei tarttis kuin manuaalilaatikko retrofitata kun Japanin E39:t kai suurelta osin automaatteja.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16577
              • Asikkala

              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Mulle kelpais bensana, ois helpompi kun ei tarttis kuin manuaalilaatikko retrofitata kun Japanin E39:t kai suurelta osin automaatteja.
              Ja ohjaus oikealla ?

              Comment

              • -Markus-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1463
                • Ihan Savossa

                Originally posted by jr66 View Post
                Ja ohjaus oikealla ?
                Löytyy niitä LHD



                E: vaihdettu vähän nätimpi versio
                Last edited by -Markus-; 28-10-2020, 19:24.

                Ford Mondeo Mk3 STW
                VW E-Golf 2015
                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7468
                  • Oulu

                  Originally posted by -Markus- View Post
                  Löytyy niitä LHD
                  Eikös tuolla toisessa ketjussa ole oikeastaan vain LHD bemareita Japanista bongailtu.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by Wespa View Post
                    No nythän vitsin murjaisit. Kaksi keskeisintä syytä siihen miksi BMW (tai mikään muukaan autotehdas) ei enää tee kultakautensa tasoisia autoja: 1. kiristyneet turvallisuus- ja päästömääräykset eivät käytännössä enää mahdollista sitä, 2. autot suunnitellaan tätä nykyä autovalmistajan voitonmaksimointi edellä, ei ole autoyhtiön edun mukaista että autot kestävät ainakaan kovin paljon yli 10-vuotiaiksi ilman tolkuttoman hintaisia korjauksia.
                    Milloin BMWn korjaaminen on ollut tosi edullista? Jos nyt puhutaan siitä että hajonneen tilalle haetaan uus osa BMWltä eikä tosihyviä purkuosia foorumilta.
                    Milloin autotehtaat on tehny hommaa rakkaudesta lajiin eikä voiton maksimoimiseksi?
                    Last edited by petrolhead; 28-10-2020, 19:40.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Wespa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2016
                      • 1879
                      • Karjaa

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Milloin autotehtaat on tehny hommaa rakkaudesta lajiin eikä voiton maksimoimiseksi?

                      Vanha vitsihän kuuluu että mersut jonnekin W124:seen asti suunniteltiin niin että insinöörit suunnittelivat parhaan mahdollisen auton ja sitten katsottiin mitä se maksaa. Uudemmissa malleissa sitten kirjanpitäjät alkoivat antaa budjetin mitä kukin automalli sai korkeintaan maksaa. Kyllä tuossa heitossa valitettava totuuden siemen on.
                      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                      Porsche 944 -86 (DE)
                      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2375
                        • Vantaa

                        Originally posted by Wespa View Post
                        Vanha vitsihän kuuluu että mersut jonnekin W124:seen asti suunniteltiin niin että insinöörit suunnittelivat parhaan mahdollisen auton ja sitten katsottiin mitä se maksaa. Uudemmissa malleissa sitten kirjanpitäjät alkoivat antaa budjetin mitä kukin automalli sai korkeintaan maksaa. Kyllä tuossa heitossa valitettava totuuden siemen on.
                        Kyllä nämä on ollut kapitalistiseen liiketoimintaan perustuvia yrityksiä ammoisista ajoista asti. Eli nro.1 tavoite on maksimaalisen voiton tuottaminen sijoittajille. Nyky autoissa on vaan niin paljon tekniikkaa ja tavaraa vs. kymmeniä vuosia sitten, että katteen tekeminen on koko ajan hankalempaa.

                        Veyronit ja Pheatonit erikseen mitkä tehdään tarkoituksella tappiolla.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Wespa View Post
                          Vanha vitsihän kuuluu että mersut jonnekin W124:seen asti suunniteltiin niin että insinöörit suunnittelivat parhaan mahdollisen auton ja sitten katsottiin mitä se maksaa. Uudemmissa malleissa sitten kirjanpitäjät alkoivat antaa budjetin mitä kukin automalli sai korkeintaan maksaa. Kyllä tuossa heitossa valitettava totuuden siemen on.
                          Ensimmäisessä vaihtoehdossa tehdään tuote tietämättä ostaako sitä kukaan.
                          Vituttas kolaroida 80/90 lukuisella autolla johonkin tämän päivän tekeleeseen.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Vituttas kolaroida 80/90 lukuisella autolla johonkin tämän päivän tekeleeseen.
                            90 luvun rangella kun osuu 2020 poloon on varma että joku kuolee.

                            Comment

                            • mikae34
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 5015
                              • Forssa

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              90 luvun rangella kun osuu 2020 poloon on varma että joku kuolee.
                              Tikapuurungot kunniaan, mus....akin löytyy.
                              Auto on liikkumaväline.

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by mikae34 View Post
                                Tikapuurungot kunniaan, mus....akin löytyy.
                                Jep. Josku koulussa oli laskutehtävä kun 2500kg ajoneuvo törmää 1000kg ajoneuvoon keulakolarissa. Laskettiin voimat ja suunta johon törmäyksen rusentumisvaiheen jälkeen kuljetaan, aika karu on liike polossa kun peruutusvaihde kytkeytyy päälle. Mutta ehkä ne mittariston digitaaliset numerot pehmentää osumaa ?

                                Comment

                                Working...
                                X