Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luotettavinta mallia etsimässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Markus-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1463
    • Ihan Savossa

    #16
    Jättäsin automaatit kauppaan, ni jää yks rahareikä pois... Ja asentaa lohko/letkulämppärin ja unohtaa webaston, taas säästy rahaa

    Ford Mondeo Mk3 STW
    VW E-Golf 2015
    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #17
      Postaan tähän omat ajatukset E6x mallista, lci.

      Comment

      • EK1
        Newbiemmer
        • Oct 2020
        • 22
        • Hämeenlinna

        #18
        Muutamia huomioita tuli nettiauton tarjonnasta tehtyä

        e46 320d:tä oli muutama ihan varteenotettava vaihtoehto. Ehkä ainoa miinus on tuo voiman puute.

        e46 330d löytyi yksi "viaton" yksilö, kulutus olisi alhainen mutta ikä ja kilometrit (400tkm) hirvittävät.

        bensakoneet tuntuivat vähän väliinputoailta. Heti kun on hitusenkaan voimaa niin kulutus nousee reilusti ja se on otettava huomioon kun työmatkaa tulee 80km päivässä.

        Mutta sitten löytyi e91 318D. vm-08. Kilometrejä kohtuudella, Hinta reilusti alle budjetin. Myyjä kehuu viattomaksi. manuaali askilla, ketju ja kiristimet sekä kytkin ja vauhtipyörä laitettu 295thk kohdalla, aukoton huoltohistoria. Myyjänä eläkkeellä oleva mies, ei tullut kusetuksen makua kun soittelin.
        Tämä tuntuu kaikista vaihtoehdoista järkevimmiltä vaikka voimapuoli onkin vähän kesy.:think

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1860
          • Karjaa

          #19
          Diesel ja E9x-koppa eivät itsessäni hurraahuutoja herätä kumpikaan, mutta jos sinua ei häiritse niin eiköhän tuo ole ihan soiva peli, jää vähän remppabudjettiakin.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • juki150
            Bimmer Rookie
            • Dec 2017
            • 31
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by EK1 View Post
            Muutamia huomioita tuli nettiauton tarjonnasta tehtyä

            e46 320d:tä oli muutama ihan varteenotettava vaihtoehto. Ehkä ainoa miinus on tuo voiman puute.

            e46 330d löytyi yksi "viaton" yksilö, kulutus olisi alhainen mutta ikä ja kilometrit (400tkm) hirvittävät.

            bensakoneet tuntuivat vähän väliinputoailta. Heti kun on hitusenkaan voimaa niin kulutus nousee reilusti ja se on otettava huomioon kun työmatkaa tulee 80km päivässä.

            Mutta sitten löytyi e91 318D. vm-08. Kilometrejä kohtuudella, Hinta reilusti alle budjetin. Myyjä kehuu viattomaksi. manuaali askilla, ketju ja kiristimet sekä kytkin ja vauhtipyörä laitettu 295thk kohdalla, aukoton huoltohistoria. Myyjänä eläkkeellä oleva mies, ei tullut kusetuksen makua kun soittelin.
            Tämä tuntuu kaikista vaihtoehdoista järkevimmiltä vaikka voimapuoli onkin vähän kesy.:think
            Dieseli kuluttaa tietysti vähän. Bensoissa taas vaparineloskoneet aika mopoja, vikaisia ja kulutusero ei iso kutoskoneeseen ainakaan maantiellä. Kutoskoneissa taas ei taida vaikuttaa juuri kulutukseen onko kaksi- vai kolmelitrainen.

            Mielestäni tuo viidentonnin budjetti on vähän hankala. E46 / E39 saattaa tuurilla löytää hyvän tuohon hintaan, mutta useimmat aika happamia ja väsyneitä useilta omistajilta. E90:t / E60:t tuohon hintaluokkaan on sieltä aika halvimmasta päästä ja varmasti näkyy monissa yksilöissä kunnossa. Pari tonnia kun venyttäisi budjettia niin alkaa varmasti löytymään parempikuntoisempia vaihtoehtoja. Jos tuo 318D on N47 koneella niin siitä saa voimaa ihan kivasti varmaan jo ohjelmalla. Toki jakoketju tulee kuunnella tarkkaan tai olisi hyvä olla vaihdettu.

            Comment

            • jaskap
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 528
              • Finland Rovaniemi

              #21
              Originally posted by janne30 View Post
              -e39 M54
              -e46 M54/M47N/M57N
              -e90 M47N2/M57N2
              -e6X M54/M57N/M57N2

              Älä osta ruosteista, laatikolla ei oo väliä, molemmat vaatii huoltoa jossain vaiheessa.
              Komppaan tätä. Jos löytyy ruosteeton E39 manuaalilla ja perusvarusteilla, vaikka 523, niin onhan se aika huoleton kampe. Rahaa jää budjetista vielä bensaan ja huoltoihin. Uudempi ei ole aina parempi.

              Tuollainen hyvä olisi ollut joku aika sitten itselle tarjolla, mutta ei ollut tarvetta.

              Se, kuinka monta helmeä valtakunnasta löytyy, on eri juttu.
              Last edited by jaskap; 22-10-2020, 20:29.
              e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
              e32 750 iA -88 DoubleSex.
              Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

              Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
              e32 735 1/18
              e34 M5 1/18
              e24 635 Csi 1/18
              e9 3.0 CSi 1/18
              e31 850 Csi

              Comment

              • isolohko
                BTCF Member
                • May 2004
                • 902
                • Kymenlaakso

                #22
                turboton takaveto manuaali m54, vaan oliko farkku ehdoton? e60:sissä on iso tavaratila, tuo 3.9k€ 275tkm mittarilukemalla, vai olisiko tämä pitänyt laittaa ”nettiautosta bongattu” osioon?


                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                Comment

                • konsumies
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1046
                  • Turkkussesss

                  #23
                  Tuohon rahaan bensakutonen e39. Toki oltava ruosteeton.
                  Sinuna ottaisin bussin Naantaliin ja hakisin duukin 523sen ennen kuin joku muu ehtii.
                  Seat Leon Cupra ST
                  F20 116d
                  e87 116i

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #24
                    Mitä vähemmän ajettu auto on ja mitä useammin se on huollettu merkkiliikkeessä ni sitä enemmän siinä on ehjää. Ja mä arvaan millasen hiustenrepimisen tämä kommentti aiheuttaa asiantuntijaraadissa.
                    Tolla budjetilla jos BMWn haluaa käyttöautoksi ni mitään ihme haaveita ei kannata elätellä.
                    Last edited by petrolhead; 23-10-2020, 07:58.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • peto2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 8267
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #25
                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Mitä vähemmän ajettu auto on ja mitä useammin se on huollettu merkkiliikkeessä ni sitä enemmän siinä on ehjää. Ja mä arvaan millasen hiustenrepimisen tämä kommentti aiheuttaa asiantuntijaraadissa.
                      Tolla budjetilla jos BMWn haluaa käyttöautoksi ni mitään ihme haaveita ei kannata elätellä.
                      kerran olen vienyt auton merkkihuoltoon, moottorin johtosarja paloi sen seurauksena kun jättivät maajohdon löysään.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #26
                        Originally posted by peto2 View Post
                        kerran olen vienyt auton merkkihuoltoon, moottorin johtosarja paloi sen seurauksena kun jättivät maajohdon löysään.
                        Sitten sinulla on aika kapea otanta.

                        Odotan enemmän kommentteja, "osta enemmän ajettu, siitä on jo kaikki viat ehditty korjata".
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • peto2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 8267
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #27
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Sitten sinulla on aika kapea otanta.

                          Odotan enemmän kommentteja, "osta enemmän ajettu, siitä on jo kaikki viat ehditty korjata".
                          väitän että merkkiin erikoistunut nyrkkipaja on aina parempi kuin merkkiliikkeen työharjoittelijat.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • jaskap
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 528
                            • Finland Rovaniemi

                            #28
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Mitä vähemmän ajettu auto on ja mitä useammin se on huollettu merkkiliikkeessä ni sitä enemmän siinä on ehjää. Ja mä arvaan millasen hiustenrepimisen tämä kommentti aiheuttaa asiantuntijaraadissa.
                            Tolla budjetilla jos BMWn haluaa käyttöautoksi ni mitään ihme haaveita ei kannata elätellä.
                            Kumpikaan ei takaa yhtään mitään.

                            On kyllä totta, että tunareiden tekemät tunaukset ja muut viritykset ovat pahimpia, ja ne kannattaa kiertää kaukaa.

                            Viidellä tonnilla saa kyllä hyvän ja laadukkaan auton, jos ei kiireellä osta ensimmäistä viimeisen päälle poljettua ja läpisuolattua ritsaa.

                            Toki kaikki ooppeloituvat aikanaan. Jos jätät pitkäksi aikaa seisomaan, Bemari on muuttunut vectraksi.
                            Last edited by jaskap; 23-10-2020, 18:00.
                            e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                            e32 750 iA -88 DoubleSex.
                            Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                            Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                            e32 735 1/18
                            e34 M5 1/18
                            e24 635 Csi 1/18
                            e9 3.0 CSi 1/18
                            e31 850 Csi

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              #29
                              Edelleen kannatan E61 hankkimista 530d. Yhdistyy kaikki hyvät puolet.

                              E39 ruostuvampaa ja aika vanhahtava sisusta
                              E9X maantiellä äänekäs vrt E61

                              160km päivässä maantiellä kaipaa hiljaista autoa ja vakaata kulkua.

                              Comment

                              • konsumies
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 1046
                                • Turkkussesss

                                #30
                                Originally posted by BMW525Xda View Post
                                Edelleen kannatan E61 hankkimista 530d. Yhdistyy kaikki hyvät puolet.

                                E39 ruostuvampaa ja aika vanhahtava sisusta
                                E9X maantiellä äänekäs vrt E61

                                160km päivässä maantiellä kaipaa hiljaista autoa ja vakaata kulkua.
                                Tässä kyllä tulee ongelmaksi tuo 5k budjetti. Itse olen ko. kamppeella ajanut nyt melkein 100k ja kokemus on osoittanut että rahaa palaa. Ja ei kyllä lähtökohtaisesti 5 kiloeurolla saa hyvää e61 530d:tä
                                Seat Leon Cupra ST
                                F20 116d
                                e87 116i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎