Muutamia huomioita tuli nettiauton tarjonnasta tehtyä
e46 320d:tä oli muutama ihan varteenotettava vaihtoehto. Ehkä ainoa miinus on tuo voiman puute.
e46 330d löytyi yksi "viaton" yksilö, kulutus olisi alhainen mutta ikä ja kilometrit (400tkm) hirvittävät.
bensakoneet tuntuivat vähän väliinputoailta. Heti kun on hitusenkaan voimaa niin kulutus nousee reilusti ja se on otettava huomioon kun työmatkaa tulee 80km päivässä.
Mutta sitten löytyi e91 318D. vm-08. Kilometrejä kohtuudella, Hinta reilusti alle budjetin. Myyjä kehuu viattomaksi. manuaali askilla, ketju ja kiristimet sekä kytkin ja vauhtipyörä laitettu 295thk kohdalla, aukoton huoltohistoria. Myyjänä eläkkeellä oleva mies, ei tullut kusetuksen makua kun soittelin.
Tämä tuntuu kaikista vaihtoehdoista järkevimmiltä vaikka voimapuoli onkin vähän kesy.:think
Diesel ja E9x-koppa eivät itsessäni hurraahuutoja herätä kumpikaan, mutta jos sinua ei häiritse niin eiköhän tuo ole ihan soiva peli, jää vähän remppabudjettiakin.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Muutamia huomioita tuli nettiauton tarjonnasta tehtyä
e46 320d:tä oli muutama ihan varteenotettava vaihtoehto. Ehkä ainoa miinus on tuo voiman puute.
e46 330d löytyi yksi "viaton" yksilö, kulutus olisi alhainen mutta ikä ja kilometrit (400tkm) hirvittävät.
bensakoneet tuntuivat vähän väliinputoailta. Heti kun on hitusenkaan voimaa niin kulutus nousee reilusti ja se on otettava huomioon kun työmatkaa tulee 80km päivässä.
Mutta sitten löytyi e91 318D. vm-08. Kilometrejä kohtuudella, Hinta reilusti alle budjetin. Myyjä kehuu viattomaksi. manuaali askilla, ketju ja kiristimet sekä kytkin ja vauhtipyörä laitettu 295thk kohdalla, aukoton huoltohistoria. Myyjänä eläkkeellä oleva mies, ei tullut kusetuksen makua kun soittelin.
Tämä tuntuu kaikista vaihtoehdoista järkevimmiltä vaikka voimapuoli onkin vähän kesy.:think
Dieseli kuluttaa tietysti vähän. Bensoissa taas vaparineloskoneet aika mopoja, vikaisia ja kulutusero ei iso kutoskoneeseen ainakaan maantiellä. Kutoskoneissa taas ei taida vaikuttaa juuri kulutukseen onko kaksi- vai kolmelitrainen.
Mielestäni tuo viidentonnin budjetti on vähän hankala. E46 / E39 saattaa tuurilla löytää hyvän tuohon hintaan, mutta useimmat aika happamia ja väsyneitä useilta omistajilta. E90:t / E60:t tuohon hintaluokkaan on sieltä aika halvimmasta päästä ja varmasti näkyy monissa yksilöissä kunnossa. Pari tonnia kun venyttäisi budjettia niin alkaa varmasti löytymään parempikuntoisempia vaihtoehtoja. Jos tuo 318D on N47 koneella niin siitä saa voimaa ihan kivasti varmaan jo ohjelmalla. Toki jakoketju tulee kuunnella tarkkaan tai olisi hyvä olla vaihdettu.
Älä osta ruosteista, laatikolla ei oo väliä, molemmat vaatii huoltoa jossain vaiheessa.
Komppaan tätä. Jos löytyy ruosteeton E39 manuaalilla ja perusvarusteilla, vaikka 523, niin onhan se aika huoleton kampe. Rahaa jää budjetista vielä bensaan ja huoltoihin. Uudempi ei ole aina parempi.
Tuollainen hyvä olisi ollut joku aika sitten itselle tarjolla, mutta ei ollut tarvetta.
Se, kuinka monta helmeä valtakunnasta löytyy, on eri juttu.
e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
turboton takaveto manuaali m54, vaan oliko farkku ehdoton? e60:sissä on iso tavaratila, tuo 3.9k€ 275tkm mittarilukemalla, vai olisiko tämä pitänyt laittaa ”nettiautosta bongattu” osioon?
Mitä vähemmän ajettu auto on ja mitä useammin se on huollettu merkkiliikkeessä ni sitä enemmän siinä on ehjää. Ja mä arvaan millasen hiustenrepimisen tämä kommentti aiheuttaa asiantuntijaraadissa.
Tolla budjetilla jos BMWn haluaa käyttöautoksi ni mitään ihme haaveita ei kannata elätellä.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Mitä vähemmän ajettu auto on ja mitä useammin se on huollettu merkkiliikkeessä ni sitä enemmän siinä on ehjää. Ja mä arvaan millasen hiustenrepimisen tämä kommentti aiheuttaa asiantuntijaraadissa.
Tolla budjetilla jos BMWn haluaa käyttöautoksi ni mitään ihme haaveita ei kannata elätellä.
kerran olen vienyt auton merkkihuoltoon, moottorin johtosarja paloi sen seurauksena kun jättivät maajohdon löysään.
kerran olen vienyt auton merkkihuoltoon, moottorin johtosarja paloi sen seurauksena kun jättivät maajohdon löysään.
Sitten sinulla on aika kapea otanta.
Odotan enemmän kommentteja, "osta enemmän ajettu, siitä on jo kaikki viat ehditty korjata".
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Mitä vähemmän ajettu auto on ja mitä useammin se on huollettu merkkiliikkeessä ni sitä enemmän siinä on ehjää. Ja mä arvaan millasen hiustenrepimisen tämä kommentti aiheuttaa asiantuntijaraadissa.
Tolla budjetilla jos BMWn haluaa käyttöautoksi ni mitään ihme haaveita ei kannata elätellä.
Kumpikaan ei takaa yhtään mitään.
On kyllä totta, että tunareiden tekemät tunaukset ja muut viritykset ovat pahimpia, ja ne kannattaa kiertää kaukaa.
Viidellä tonnilla saa kyllä hyvän ja laadukkaan auton, jos ei kiireellä osta ensimmäistä viimeisen päälle poljettua ja läpisuolattua ritsaa.
Toki kaikki ooppeloituvat aikanaan. Jos jätät pitkäksi aikaa seisomaan, Bemari on muuttunut vectraksi.
e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Edelleen kannatan E61 hankkimista 530d. Yhdistyy kaikki hyvät puolet.
E39 ruostuvampaa ja aika vanhahtava sisusta
E9X maantiellä äänekäs vrt E61
160km päivässä maantiellä kaipaa hiljaista autoa ja vakaata kulkua.
Tässä kyllä tulee ongelmaksi tuo 5k budjetti. Itse olen ko. kamppeella ajanut nyt melkein 100k ja kokemus on osoittanut että rahaa palaa. Ja ei kyllä lähtökohtaisesti 5 kiloeurolla saa hyvää e61 530d:tä
Comment