Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luotettavinta mallia etsimässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hencca89
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 619
    • ikaalinen

    #31
    Originally posted by konsumies View Post
    Tuohon rahaan bensakutonen e39. Toki oltava ruosteeton.
    Sinuna ottaisin bussin Naantaliin ja hakisin duukin 523sen ennen kuin joku muu ehtii.
    Itse tekisn juuri näin. Ja rupes oikeastaan himottaan vaikkei tarvettakaan ole
    BMW E91 320
    MB W108 280SE
    SUZUKI GSX-R
    BMW K100 "cafe"

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2728
      • .fi

      #32
      Originally posted by konsumies View Post
      Tuohon rahaan bensakutonen e39. Toki oltava ruosteeton.
      Sinuna ottaisin bussin Naantaliin ja hakisin duukin 523sen ennen kuin joku muu ehtii.
      Vetokoukust en tiedä, mut ei se o kyl touring ainakaan, mitä täs kait haettiin.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1860
        • Karjaa

        #33
        Originally posted by aae30 View Post
        Vetokoukust en tiedä, mut ei se o kyl touring ainakaan, mitä täs kait haettiin.

        Ai? :think


        Budjetti on maksimssaan 5000e, hakusessa 3 tai 5 sarjan farmari vetokoukulla
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • jj5
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1355
          • pks

          #34
          m50 moottori on paras.
          sigpic

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2728
            • .fi

            #35
            Originally posted by Wespa View Post
            Ai? :think
            Niin, viittasin siis M523i sedaniin, mitä ehdotettiin haettavaksi.
            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • -Markus-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1463
              • Ihan Savossa

              #36
              Koukun saa kätevästi jälkiasennettua, sen takia ei kannata muuten hyvää vaihtoehtoa hylätä! Tai sit sitä helmee saa ettiä aika pitkää...

              Ford Mondeo Mk3 STW
              VW E-Golf 2015
              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1860
                • Karjaa

                #37
                Originally posted by aae30 View Post
                Niin, viittasin siis M523i sedaniin, mitä ehdotettiin haettavaksi.

                Joo sori luin vähän huolimattomasti. Aloittajan toki kannattaa miettiä onko se farkku nyt niin ehdoton vaatimus jos muuten löytyy hyvä yksilö, kyllä sedaniinkin varsin hyvin menee tavaraa tarvittaessa.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #38
                  -----
                  Last edited by Juppe; 28-10-2020, 14:32.

                  Comment

                  • jani
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 5175
                    • Kuopio

                    #39
                    Originally posted by EK1 View Post
                    Eli olisin ostamassa ensimmäistä bemaria käyttöautokseni. Ehdin jo jonkin 530:sen perään haikailla kun viisaammat tulivat töissä kertomaan kalliista sähkötyyppivioista. (Mainitsivat jotakin kastuvista johtosarjoista) Vielä viisaammat neuvoivat kysymään täältä. Eli hakusessa olisi varma ja huoleton bemari käyttöautoksi jonka huolto/korjauskustannukset olisivat mahdollisimman pienet.

                    Budjetti on maksimssaan 5000e, hakusessa 3 tai 5 sarjan farmari vetokoukulla
                    Oikeastaan muita kriteerejä ei ole. Auto tulee matka-ajoon.

                    Oma intuitio sanoo että automaatit, nelikot, ämmäläiset ja turbot saa unohtaa mutta muuten olen aika ulapalla

                    Mitä korimallia/moottoria suosittelisitte tai mitä minun kannattaisi vältää?
                    Vahva suositus E46/E91 320d M47 moottorilla. Molemmat halpoja huoltaa ja varsinkaan E46ssa ei ole kalliita tyyppivikoja. E91 ovat koriltaan paremmin tehtyjä, E46ssa tahtoo lokasuojissa olla jo ikänsä puolesta korroosiota sekä takaluukussa.

                    E46 alustan laittaminen täyteen iskuun on huomattavasti edullisempaa kuin E90. Ja ehjällä alustalla ei kyllä ole mitään ongelmia pyöränkulmien kanssa kun ne laittaa tehtaan arvoihin, kulkevat todella nätisti.

                    Itse ajoin omalla E46 +300tkm ja pidin autosta todella paljon. Möin auton pois kun mittarissa oli noin 550tkm. Ainoa vika oli lämppärin etuvastus, muutoin mentiin perushuolloilla kuten iskareiden ja jarrujen uusinnalla. Autossa oli mm. alkuperäinen kytkin, laturi ja startti paikallaan kun möin sen pois.

                    Jos oikeasti luotettavan auton haluat niin 5sylinteriset diesel volvot kestää ajaa sellaisia kilometrejä joista BMW omistajat eivät osaa edes unelmoida.
                    Last edited by jani; 23-10-2020, 14:22.
                    F33 435d Mineral-grau metallic
                    K40 K1200s sondermodell

                    Comment

                    • EK1
                      Newbiemmer
                      • Oct 2020
                      • 22
                      • Hämeenlinna

                      #40
                      Joo kyllä se farkku on aika ehdoton vaatimus. Meillä 35kg koira, ei sitä mielellään takapenkillä kauaa kuljettele. Sormet ristissä olen jo odotellut milloin tuo tukehtuisi puruluuhunsa niin ei tarvisi farkkuihin tyytyä . Kaksi kertaa on käynyt lähellä, on joutunut väkipakolla kaivamaan 30cm luuta kurkusta ulos kun hengitys oli jo vaivalloista ja rohisevaa, mutta silti se sitä vaan yritti niellä eikä tahtonut irti päästää. Hyvä koira se on ei siinä mitään mutta perhanan tyhmä.

                      Ja tuo 08vm 318d osoittautui n47 koneiseksi niin eipä se enää tunnukkaan niin järkivaihtoehdolta jos tässä luotettavuutta haetaan, vaikka siihen onkin se ketju, kiristin ja kytkin juuri vaihdettu.

                      Tässä on vielä 3 viikkoa aikaa katsella uutta sitten loppuu astrasta leima ja siihen vessaan en enää rahaa laita yhtään.

                      ja joo koukun pystyy asentamaan jälkeenpäinkin ei se siihen kaadu.

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        #41
                        -----
                        Last edited by Juppe; 28-10-2020, 14:32.

                        Comment

                        • icecold
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 2337
                          • 🌍

                          #42
                          Originally posted by EK1 View Post
                          Ja tuo 08vm 318d osoittautui n47 koneiseksi niin eipä se enää tunnukkaan niin järkivaihtoehdolta jos tässä luotettavuutta haetaan, vaikka siihen onkin se ketju, kiristin ja kytkin juuri vaihdettu.
                          Miksi ei tunnu?

                          Juuri tuollainen E9x 318-320d olisi oma valinta 5000e budjetilla.

                          Comment

                          • EK1
                            Newbiemmer
                            • Oct 2020
                            • 22
                            • Hämeenlinna

                            #43
                            Originally posted by icecold View Post
                            Miksi ei tunnu?

                            Juuri tuollainen E9x 318-320d olisi oma valinta 5000e budjetilla.
                            Vähän pelottaa se n47 kone. Vaikka on 35tkm sitten vaihdettu ketju ja kiristin niin onko se varsinainen vika edelleen tallella? Eli voiko seuraavan 30-100tkm ajon aikana ketju katketa/hypätä hampaan yli ja se oli sitten siinä? Toisaalta onhan se kone selvinnyt jo 330tkm mutta kyllä se silti vähän pelottaa kun tietää että siellä piilee selkeä riski joka on liian kallis enää korjata jos kojahtaa.

                            Comment

                            • icecold
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2009
                              • 2337
                              • 🌍

                              #44
                              Originally posted by EK1 View Post
                              Eli voiko seuraavan 30-100tkm ajon aikana ketju katketa/hypätä hampaan yli ja se oli sitten siinä?.
                              Aika epätodennäköistä. Pitäisin ketjurempattua N47-moottoria parempana vaihtoehtona kuin M47-/M57-konetta mihin remonttia ei ole tehty.

                              Originally posted by EK1 View Post
                              piilee selkeä riski joka on liian kallis enää korjata jos kojahtaa.
                              Näin on varmasti kaikissa tuon hintaisissa autoissa, voivat hajota koska vain (kuten tietysti paljon kalliimmatkin).

                              Comment

                              • EK1
                                Newbiemmer
                                • Oct 2020
                                • 22
                                • Hämeenlinna

                                #45
                                Tuossa olisi muutama 330d vm2000 myynnissä. Ilmeisesti hyvässä kunnossa ilman vikoja, tosi pienillä ruosteilla mutta kilometrejä 400tkm. Kytkin olisi 272tkm kohdalla vaihdettu, turboja ilmeisesti ainakin huollettu 329tkm paikkeilla. Eikä hinnalla pilattu kun reilusti alta 4k. Ei tuntuisi huonolta tälläinenkaan. Pelottaisi tuo moottori ainakin paljon vähemmän kuin n47.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎