Ootko tosissas tuon nelikosta puhumisen suhteen? Itsellä on E53 ja tuohan on käytännössä sama tekniikka.
Jakolaatikko vaan on eri, eli NV 125:n sijaan NV 124, joka on hammasvälitteinen tilan säästämiseksi. Lisäksi tuo jarruvoimaa jakava yksikkö on käsittääkseni vähän tehottomampi.
Siinäpä ne. Ja noihinhan on osia purkaamot pullollaan
Voisko sitä suuta avata vain, jos sieltä ei tule huuhaata, kiitos
Pakko heittää tähän lisäten vielä: Mikä tuosta tekee niin eksoottisen nelivedon osalta?
Onko jäänyt välistä tieto, että yllättäen samaa kauraahan nää laitteet on kautta linjan. Eri asia toki jos oot ihan käsi ja
ei mitään osaa itse tehdä, eikä niistä ymmärrä. Sitten saa jostain perus kytkimen vaihdosta kalliin, kuten tuossa kuitissa kytkinrempan osalta.
Vaikka tuon tekisi itse uusilla osilla, kustanne on koko paketteineen laatuosilla n. 500e.
Ootko tosissas tuon nelikosta puhumisen suhteen? Itsellä on E53 ja tuohan on käytännössä sama tekniikka.
Jakolaatikko vaan on eri, eli NV 125:n sijaan NV 124, joka on hammasvälitteinen tilan säästämiseksi. Lisäksi tuo jarruvoimaa jakava yksikkö on käsittääkseni vähän tehottomampi.
Siinäpä ne. Ja noihinhan on osia purkaamot pullollaan
Voisko sitä suuta avata vain, jos sieltä ei tule huuhaata, kiitos
Pakko heittää tähän lisäten vielä: Mikä tuosta tekee niin eksoottisen nelivedon osalta?
Onko jäänyt välistä tieto, että yllättäen samaa kauraahan nää laitteet on kautta linjan. Eri asia toki jos oot ihan käsi ja
ei mitään osaa itse tehdä, eikä niistä ymmärrä. Sitten saa jostain perus kytkimen vaihdosta kalliin, kuten tuossa kuitissa kytkinrempan osalta.
Vaikka tuon tekisi itse uusilla osilla, kustanne on koko paketteineen laatuosilla n. 500e.
Hyvää tekstiä. Kiitos.
Jos sattuu jäämään käsiin, ei pelota enää ihan niin paljon.
Jos sattuu jäämään käsiin, ei pelota enää ihan niin paljon.
Itselläni oli joskus vähän ajettu 330xi, jossa oli voimakkaat jurinat ja humpaamiset voimansiirrossa.
Perämurikka kävi särkikoskella ja jakolaatikko vaihdettiin vähemmän ajettuun käytettyyn. Samat kolinat ja jurinat siihen jäi edelleen.
Etuvetarit sattui omalle kohdalle uusittaviksi.
En enää pitkällä tikullakaan koskisi. Se yksilö oli kokoajan rempallaan.
Tuo facelift e53 on jo ihan eri maata kestävyydeltään esim.
Kaverillakin oli 330xia. Siinä oli ongelmana kova jurina paikallaan vaihde päällä. Sitäkin yritettiin korjata useaan otteeseen mutta ei ikinä tullut kuntoon.
Ei tässä vielä kiire ole mutta ei haittais jos talvirassi löytyisi hyvissä ajoin ja ehtisi laittaa pikkuvikoja kuntoon ennen "kautta".
Ei kannata korjata ehyitä paikkoja jos ei tiedä missä vika on.
Kyllä sillä tavalla kestää remonttia tehdä. Yleensä se vika on se joka kannattaa hoitaa, kuulostaa uskomattomalta, mutta auttaa paremmin
Ei se E53 faceliftinä ole juuri sen kummoisempi. Iso perä keskikoon murikan sijaan, riippuen tehoista. Vaan ei taida perän losahtelu kovin yleinen ongelma olla
Loota on kestävämpi toki, sanovat että prefacen kestää ottaa vaan 700hp irti noin yleisesti, ja faceliftin 1000hp. Tämä siis koskien E53 manuaalia.
Jakolaatikosta jos puhutaan, niin verraten E53, en usko että kun jakolaatikossa on käytännössä prefacessa pyörimässä ketju, ja sitten jos se muutetaan silleen, että sinne laitetaan kytkinpakkaa levyineen ja moottoria ohjaamaan muovisine hammasrattaineen, että siitä kestävämpi tulisi?
Toki se ketju voi venyä prefaceliftinkin lootassa, vaihdoin sen itselle 418tkm kohdalla, mutta ei aiheuttanut vielä ääniä tai ongelmia, mutta satuin vaan käyttämään auki. Luulen että tuoltakin välttyis jos näihin oikeasti vaihdeltais jakolaatikkoon öljyjä useammin. Faceliftissä taas ongelmia tulee joka tapauksessa jossain välissä, koska kytkinpakat sotkee öljyä ja tietenkin väistämättä kuluu. Joka tapauksessa toiminnaltaan jakolaatikko on faceliftissä parempi, koska osaa lukita itsensä "yhdeksi pakaksi" jopa myös rikkinäisellä abs-anturilla (tämä pihasta löytyvän auton ATC 400 kokemuksiin perustuen, toimintaperiaate on kuitenkin sama kuin ATC 500, joka löytyy E53 fl).
Pahin ongelmahan näissä on "sulake" voimansiirrossa. Jos ajattelee E53, niin tuo muuttui vahvemmaksi faceliftiin. Jakolaatikko ei muuttunut vahvemmaksi, toiminta paremmaksi.
Mutta todennäköisesti prefacelift manuaali dieselinä on huoltovapaampi näin esimerkkinä kuin facelift diesel. Esim. juuri että lootat ovat normiajossa yhtä kestäviä, kuten myös voimansiirto. Mutta joka tapauksessa prefacen jakolaatikko ei tarvitse avaamista, kun taas faceliftin tarvitsee jossain vaiheessa ehkä ne levyt (rempan?) mutta vain korkeilla kilsoilla. Ja lisäksi tuo pakkoja ohjaava moottori ne hammaspyörät, mutta siihen lootaa ei tarvitse avata. Tuohon em. ATC 400 ei ole vaihdettu hammasrattaita tietääkseni ja kilometrejä 410tkm. nyt takana.. toki minun tuurillani se sitten losahtaa heti seuraavalla ajokerralla kun nyt menee tästä sanomaan
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Tommosissa, missä myyjänä on ”XX-paikan kolarikorjaamo” niin tulee aina väkisinkin mieleen et minkäköhänlaisesta lähtökohdasta toi on rakennettu kasaan…
En tosta yksilöstä siis tiedä mitään, eikä se automaattisesti tarkota tuota. Mutta jännä miten se on se eka fiilis joka tulee mieleen.
-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Tommosissa, missä myyjänä on ”XX-paikan kolarikorjaamo” niin tulee aina väkisinkin mieleen et minkäköhänlaisesta lähtökohdasta toi on rakennettu kasaan…
En tosta yksilöstä siis tiedä mitään, eikä se automaattisesti tarkota tuota. Mutta jännä miten se on se eka fiilis joka tulee mieleen.
Tuohan on Allan Jokisen tekemä auto joka pyörittää tota Espoon kolarikorjaamoa. Oli joskus ennätystehtaassa tekemässä dippipunnerruksia lisäpainoilla. Tunnettu voimailu ja kehonrakennuspuolelta. Pyöri joskus tälläkin foorumilla albertto tms. nimimerkillä. Muokkasi E38:sta ihan näyttävän mattamustan pelin mistä oli projektikuvia, mutta sitte tuli jotain terveysmurheita ja ei kuulunu enää mitään. Toi CL ei kyllä istu omaan silmään sitte millään eikä esiinny kyllä edukseen noissa kuvissa ainakaan. Ehkä jollain kunnon vanteilla voisi näyttää jo joltain. Sama toi tuning/pappa yhdistelmä tökkii.
Comment