Huutokaupat.com bongailtua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7171
    • Forssa

    Kappas, yksi nelikko purussa.

    Jään seuraamaan josko saisi oikeasti halvalla kasan ongelmia.
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 4203
      • Finnland

      Ootko tosissas tuon nelikosta puhumisen suhteen? Itsellä on E53 ja tuohan on käytännössä sama tekniikka.
      Jakolaatikko vaan on eri, eli NV 125:n sijaan NV 124, joka on hammasvälitteinen tilan säästämiseksi. Lisäksi tuo jarruvoimaa jakava yksikkö on käsittääkseni vähän tehottomampi.

      Siinäpä ne. Ja noihinhan on osia purkaamot pullollaan

      Voisko sitä suuta avata vain, jos sieltä ei tule huuhaata, kiitos

      Pakko heittää tähän lisäten vielä: Mikä tuosta tekee niin eksoottisen nelivedon osalta?

      Onko jäänyt välistä tieto, että yllättäen samaa kauraahan nää laitteet on kautta linjan. Eri asia toki jos oot ihan käsi ja
      ei mitään osaa itse tehdä, eikä niistä ymmärrä. Sitten saa jostain perus kytkimen vaihdosta kalliin, kuten tuossa kuitissa kytkinrempan osalta.
      Vaikka tuon tekisi itse uusilla osilla, kustanne on koko paketteineen laatuosilla n. 500e.
      Last edited by Jarger; 10-05-2022, 22:01.
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3712
        • Raisio

        Originally posted by trik View Post
        No nyt ei ainakaan hylätä
        Peruttu ainakin vai myytiin avo ns tiskin alta. Ihme sekoilua.

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7171
          • Forssa

          Originally posted by Jarger View Post
          Ootko tosissas tuon nelikosta puhumisen suhteen? Itsellä on E53 ja tuohan on käytännössä sama tekniikka.
          Jakolaatikko vaan on eri, eli NV 125:n sijaan NV 124, joka on hammasvälitteinen tilan säästämiseksi. Lisäksi tuo jarruvoimaa jakava yksikkö on käsittääkseni vähän tehottomampi.

          Siinäpä ne. Ja noihinhan on osia purkaamot pullollaan

          Voisko sitä suuta avata vain, jos sieltä ei tule huuhaata, kiitos

          Pakko heittää tähän lisäten vielä: Mikä tuosta tekee niin eksoottisen nelivedon osalta?

          Onko jäänyt välistä tieto, että yllättäen samaa kauraahan nää laitteet on kautta linjan. Eri asia toki jos oot ihan käsi ja
          ei mitään osaa itse tehdä, eikä niistä ymmärrä. Sitten saa jostain perus kytkimen vaihdosta kalliin, kuten tuossa kuitissa kytkinrempan osalta.
          Vaikka tuon tekisi itse uusilla osilla, kustanne on koko paketteineen laatuosilla n. 500e.
          Hyvää tekstiä. Kiitos.

          Jos sattuu jäämään käsiin, ei pelota enää ihan niin paljon.
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • asse21
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2005
            • 1255
            • Tampere

            Originally posted by |foder| View Post
            Hyvää tekstiä. Kiitos.

            Jos sattuu jäämään käsiin, ei pelota enää ihan niin paljon.
            Itselläni oli joskus vähän ajettu 330xi, jossa oli voimakkaat jurinat ja humpaamiset voimansiirrossa.
            Perämurikka kävi särkikoskella ja jakolaatikko vaihdettiin vähemmän ajettuun käytettyyn. Samat kolinat ja jurinat siihen jäi edelleen.
            Etuvetarit sattui omalle kohdalle uusittaviksi.
            En enää pitkällä tikullakaan koskisi. Se yksilö oli kokoajan rempallaan.
            Tuo facelift e53 on jo ihan eri maata kestävyydeltään esim.
            E39 523i
            i3

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7171
              • Forssa

              Joo saa jäädä halvaksi että viittin huutaa.

              Kaverillakin oli 330xia. Siinä oli ongelmana kova jurina paikallaan vaihde päällä. Sitäkin yritettiin korjata useaan otteeseen mutta ei ikinä tullut kuntoon.

              Ei tässä vielä kiire ole mutta ei haittais jos talvirassi löytyisi hyvissä ajoin ja ehtisi laittaa pikkuvikoja kuntoon ennen "kautta".
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • Jarger
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 4203
                • Finnland

                Ei kannata korjata ehyitä paikkoja jos ei tiedä missä vika on.
                Kyllä sillä tavalla kestää remonttia tehdä. Yleensä se vika on se joka kannattaa hoitaa, kuulostaa uskomattomalta, mutta auttaa paremmin
                Ei se E53 faceliftinä ole juuri sen kummoisempi. Iso perä keskikoon murikan sijaan, riippuen tehoista. Vaan ei taida perän losahtelu kovin yleinen ongelma olla
                Loota on kestävämpi toki, sanovat että prefacen kestää ottaa vaan 700hp irti noin yleisesti, ja faceliftin 1000hp. Tämä siis koskien E53 manuaalia.
                Jakolaatikosta jos puhutaan, niin verraten E53, en usko että kun jakolaatikossa on käytännössä prefacessa pyörimässä ketju, ja sitten jos se muutetaan silleen, että sinne laitetaan kytkinpakkaa levyineen ja moottoria ohjaamaan muovisine hammasrattaineen, että siitä kestävämpi tulisi?
                Toki se ketju voi venyä prefaceliftinkin lootassa, vaihdoin sen itselle 418tkm kohdalla, mutta ei aiheuttanut vielä ääniä tai ongelmia, mutta satuin vaan käyttämään auki. Luulen että tuoltakin välttyis jos näihin oikeasti vaihdeltais jakolaatikkoon öljyjä useammin. Faceliftissä taas ongelmia tulee joka tapauksessa jossain välissä, koska kytkinpakat sotkee öljyä ja tietenkin väistämättä kuluu. Joka tapauksessa toiminnaltaan jakolaatikko on faceliftissä parempi, koska osaa lukita itsensä "yhdeksi pakaksi" jopa myös rikkinäisellä abs-anturilla (tämä pihasta löytyvän auton ATC 400 kokemuksiin perustuen, toimintaperiaate on kuitenkin sama kuin ATC 500, joka löytyy E53 fl).

                Pahin ongelmahan näissä on "sulake" voimansiirrossa. Jos ajattelee E53, niin tuo muuttui vahvemmaksi faceliftiin. Jakolaatikko ei muuttunut vahvemmaksi, toiminta paremmaksi.
                Mutta todennäköisesti prefacelift manuaali dieselinä on huoltovapaampi näin esimerkkinä kuin facelift diesel. Esim. juuri että lootat ovat normiajossa yhtä kestäviä, kuten myös voimansiirto. Mutta joka tapauksessa prefacen jakolaatikko ei tarvitse avaamista, kun taas faceliftin tarvitsee jossain vaiheessa ehkä ne levyt (rempan?) mutta vain korkeilla kilsoilla. Ja lisäksi tuo pakkoja ohjaava moottori ne hammaspyörät, mutta siihen lootaa ei tarvitse avata. Tuohon em. ATC 400 ei ole vaihdettu hammasrattaita tietääkseni ja kilometrejä 410tkm. nyt takana.. toki minun tuurillani se sitten losahtaa heti seuraavalla ajokerralla kun nyt menee tästä sanomaan
                Negatiiviset kauppakokemukset:
                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                Comment

                • kimmon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1461
                  • Tuusulantien päässä...

                  https://huutokaupat.com/3467804/tesla-model-3-2019 Siitä korjaamaan Teslan akkupakettia
                  Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                  Comment

                  • Venom
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2002
                    • 623
                    • Vantaa

                    Originally posted by kimmon View Post
                    https://huutokaupat.com/3467804/tesla-model-3-2019 Siitä korjaamaan Teslan akkupakettia
                    Ei helkkari, miten minulla on vahva kutina että tämä ilmestyy myyntiin suoraan huutokaupan jälkeen ilman mitään mainintaa kolarista..

                    Comment

                    • Kusilaitu
                      BTCF Member
                      • Sep 2010
                      • 706
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by kimmon View Post
                      https://huutokaupat.com/3467804/tesla-model-3-2019 Siitä korjaamaan Teslan akkupakettia
                      Onkohan sama vika kuin RichRebuildsin videolla, eli akun jäähdytyspiirin nippa murtunut https://www.youtube.com/watch?v=vVSw3KSevEc
                      ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10112
                        • KVLA

                        Siitä pirteä vanhus: https://huutokaupat.com/3489476/merc...cl-55-amg-2003

                        Comment

                        • ///MJ
                          BTCF Member
                          • Jan 2004
                          • 1869
                          • Joensuu

                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Siinähä ois kaikkea Sisältä pappalook, ulkoa teinilook ja tehoa tarpeeksi ratakäyttöönkin :think
                          F36 428iA GC M-Sport
                          Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                          M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                          M: E36 328i osia

                          M: E39 business cd ja info display

                          M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                          Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                          Comment

                          • GameOver
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3030
                            • Sjundeå

                            Tommosissa, missä myyjänä on ”XX-paikan kolarikorjaamo” niin tulee aina väkisinkin mieleen et minkäköhänlaisesta lähtökohdasta toi on rakennettu kasaan…

                            En tosta yksilöstä siis tiedä mitään, eikä se automaattisesti tarkota tuota. Mutta jännä miten se on se eka fiilis joka tulee mieleen.
                            -25 Toyota Proace City Verso
                            -23 Nissan Leaf

                            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11737
                              • Kouvola

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Originally posted by GameOver View Post
                              Tommosissa, missä myyjänä on ”XX-paikan kolarikorjaamo” niin tulee aina väkisinkin mieleen et minkäköhänlaisesta lähtökohdasta toi on rakennettu kasaan…

                              En tosta yksilöstä siis tiedä mitään, eikä se automaattisesti tarkota tuota. Mutta jännä miten se on se eka fiilis joka tulee mieleen.
                              Tuohan on Allan Jokisen tekemä auto joka pyörittää tota Espoon kolarikorjaamoa. Oli joskus ennätystehtaassa tekemässä dippipunnerruksia lisäpainoilla. Tunnettu voimailu ja kehonrakennuspuolelta. Pyöri joskus tälläkin foorumilla albertto tms. nimimerkillä. Muokkasi E38:sta ihan näyttävän mattamustan pelin mistä oli projektikuvia, mutta sitte tuli jotain terveysmurheita ja ei kuulunu enää mitään. Toi CL ei kyllä istu omaan silmään sitte millään eikä esiinny kyllä edukseen noissa kuvissa ainakaan. Ehkä jollain kunnon vanteilla voisi näyttää jo joltain. Sama toi tuning/pappa yhdistelmä tökkii.

                              Comment

                              • PNM2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2015
                                • 1128
                                • Espoo



                                Mitään tietämättä, onko asia kuten ilmoituksessa sanotaan vai onko Lapinlisää kuinka paljon?
                                i4 M50
                                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                                ex: F11 525d xDrive
                                ex: F11 520d
                                ex: E91 318i

                                Comment

                                Working...
                                X